Βελτιωμένα αποτελέσματα εμφάνισε, πέρυσι, ο ΟΛΘ στη διακίνηση εμπορευμάτων, πλην των χύδην φορτίων.
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
Παρά την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, η διακίνηση γενικού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων κινήθηκαν ανοδικά, συμπαρασύροντας τα έσοδα.
Ειδικότερα, κατά το 2024, μέσω του Λιμένα Θεσσαλονίκης, εξυπηρετήθηκαν 8.490.728 τόνοι εμπορευμάτων έναντι 7.362.408 το 2023 (+15,32%), 565.595 εμπορευματοκιβώτια (TEU’s) έναντι 520.048 το 2023 (+8,76%) και 2.155 πλοία έναντι 2.098 το 2023 (+2,72%).
Με τα δεδομένα αυτά, σε σχέση με το 2023 εμφάνισαν αύξηση το γενικό φορτίο κατά 15,31%, η κίνηση φορτίων RO-RO κατά 15,74% και τα μοναδοποιημένα φορτία (Ε/Κ) κατά 8,76% σε TEU’s.
Αντίθετα η διακίνηση χύδην φορτίων εμφάνισε μείωση κατά 0,41%.
Η αύξηση στην διακίνηση φορτίων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και στο Συμβατικό Λιμάνι, οδήγησε τον ΟΛΘ σε αύξηση στα συνολικά έσοδα, η οποία είχε σημαντική επίδραση στις οικονομικές καταστάσεις.
Όπως σχολιάζει ο ΟΛΘ, ο Όμιλος δεν δραστηριοποιείται στις πληττόμενες – από τις πολεμικές συγκρούσεις – αγορές, ούτε έχει μεγάλη έκθεση σε εμπορεύματα που έχουν επηρεαστεί από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία (όπως είναι η ενέργεια ή η γεωργία), τη σύρραξη στην Λωρίδα της Γάζας και συνεπώς, δεν έχουν επηρεασθεί σημαντικά εξ αυτού του λόγου τα οικονομικά μεγέθη του.
Οι προοπτικές του 2025
Αναφορικά με τις προοπτικές για το 2025 και τη συνεχόμενη κρίση από τον ρώσο / ουκρανικό πόλεμο, τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας και της ενέργειας, στελέχη του ΟΛΘ εκτιμούν πως δεν θα υπάρχει σημαντική επίδραση στα μεγέθη του Ομίλου και της εταιρείας, όπως και τα προηγούμενα έτη και ότι θα εξακολουθήσουν να κινούνται «ικανοποιητικά».
Ο ΟΛΘ επιδιώκει την ανάπτυξη της λεκάνης απορροής του λιμένα. Προκειμένου να υλοποιήσει αυτές τις προοπτικές, η Διοίκηση στοχεύει στην εκτέλεση των υποχρεωτικών επενδύσεων της Σύμβασης Παραχώρησης το συντομότερο δυνατό, εξασφαλίζοντας ότι:
- Υλοποιούνται οι αναγκαίες και απαιτούμενες επενδύσεις στην υποδομή, αυξάνοντας κυρίως την ικανότητα του Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, δημιουργώντας πρόσθετες θέσεις αγκυροβολίου, αυξάνοντας το θαλάσσιο βάθος για να εξυπηρετηθούν μεγαλύτερα πλοία και αυξάνοντας το μέγεθος της πλατείας του σταθμού.
- Υλοποιούνται επενδύσεις σε εξοπλισμό χειρισμού, για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και για τη βελτίωση της παραγωγικότητας της επιχείρησης που οδηγεί σε σχετική συντόμευση του χρόνου παραμονής των πλοίων στο λιμάνι.