ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑN. Σαντορινιός: Σημαντικό το κόστος των 90 εκατ. για τις άγονες γραμμές, άλλη δομή στον ακτοπλοϊκό χάρτη

N. Σαντορινιός: Σημαντικό το κόστος των 90 εκατ. για τις άγονες γραμμές, άλλη δομή στον ακτοπλοϊκό χάρτη

«Θέλουμε μια άλλη δομή για τον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας». Η δήλωση αυτή περιγράφει, συνοπτικά, το σκεπτικό του υφυπουργού Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού, ο οποίος, σε συνέντευξη στην εκπομπή «Πρωινή ζώνη» της ΕΡΤ, επισήμανε ότι το ετήσιο κόστος για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, ήτοι 90 εκατ., είναι σημαντικό, προαναγγέλλοντας τροποποιήσεις.

«Το κόστος που επιβαρύνει τη χώρα μας για τις άγονες γραμμές είναι 90 εκ ευρώ. Είναι σημαντικό κόστος. Εμείς θέλουμε να κάνουμε μια άλλη δομή για τον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας, με ποιοτικές και συχνές συγκοινωνίες για τα μικρά νησιά», σημείωσε ο υφυπουργός, συμπληρώνοντας ότι «κάτι τέτοιο, για να είμαι ξεκάθαρος, δεν μπορεί να γίνει από φέτος το χειμώνα, γιατί ήδη έχει ξεκινήσει η ακτοπλοϊκή περίοδος και δεν μπορούμε να κάνουμε σημαντικές διαφοροποιήσεις. Τώρα ξεκινάμε τον σχεδιασμό, ώστε να εφαρμοστεί τον επόμενο χειμώνα».

Προαναγγέλλοντας τροποποιήσεις, ο κ. Σαντορινιός σχολίασε ότι «αυτό που πρέπει, πρωταρχικά, να γίνει, είναι η διασύνδεση όλων των μέσων που αυτή τη στιγμή δίνουν την δυνατότητα επικοινωνίας και συγκοινωνίας στα νησιά: πλοία, αεροπλάνα, υδροπλάνα.

Το ζητούμενο για εμάς είναι να υπάρξουν ακτινωτά δρομολόγια: γραμμές δηλαδή κορμού,όπου σε εύλογα γρήγορο χρονικό διάστημα, θα συνδέουν τα μεγάλα νησιωτικά κέντρα με τον Πειραιά και μετέπειτα γραμμές ακτινωτές προς τα κοντινά νησιά. Με τη σημερινή λογική, να συνδέεται, δηλαδή, κάθε νησί με τον Πειραιά υπάρχουν ταξίδια που διαρκούν ακόμη και 28 ώρες».

Η ανωτέρω πρόταση συγκαταλέγεται στον επανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού δικτύου, αλλά και την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για τις άγονες γραμμές (ν. 2932/2001).

Συνολικά, οι κύριες άγονες γραμμές, δηλαδή αυτές που συνδέουν την ηπειρωτική Ελλάδα με νησιά είναι 30 και εκείνες που συνδέουν νησιά με νησιά 34. Περίπου το 1/3 των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, στον αριθμό τους και όχι σε επιβατική κίνηση, αναφέρεται στις άγονες γραμμές.

Αντίθετα, σε επίπεδο επιβατών οι άγονες γραμμές αντιπροσωπεύουν το 3%-5% της ετήσιας κίνησης.

Θετικός για τα υδατοδρόμια

«Είχα μια συνάντηση, προ ημερών, με μια από τις εταιρίες που έχει αναλάβει, μετά από διαγωνισμό, τα περισσότερα υδατοδρόμια που θα λειτουργήσουν στα νησιά του Ιονίου. Αυτό που προέκυψε από τη συνάντηση είναι ότι υπάρχουν προβλήματα στο θεσμικό πλαίσιο», ανέφερε, στην ίδια συνέντευξη, ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής.

«Στόχος μας είναι η επέκταση των υδατοδρομίων στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Άμεσα, δε, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών θα προσπαθήσουμε να άρουμε όλα αυτά τα προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί, έτσι ώστε να υλοποιηθεί σύντομα το δίκτυο υδατοδρομίων που θα ωφελήσει, κατά κύριο λόγο, στην αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών αλλά και, σε κάποιο βαθμό, στην εξυπηρέτηση των αναγκών μετακίνησης των ίδιων των νησιωτών, ακόμη και το χειμώνα (με καιρό μέχρι 6 μποφόρ)», επισήμανε.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο