• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 14 Αυγούστου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Δεν έχει χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ γνωμοδότησε η ΕΕ. Το σκεπτικό της απόφασης

    13 Αυγούστου, 2022
    Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

    12 Αυγούστου, 2022
    Καταργούνται οι περιορισμοί στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις, πως θα γίνονται τα ταξίδια στα νησιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Αυγούστου

    12 Αυγούστου, 2022
    Ενισχύονται οι δραστηριότητες της Autohellas που δεν εξαρτώνται από τον τουρισμό
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Οι (προσεκτικές) κινήσεις του ομίλου Βασιλάκη στο εξωτερικό

    12 Αυγούστου, 2022
    Στην τελική ευθεία η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη «μάχη» των εργολάβων
    ΓΝΩΜΗ

    Εξάρχεια, ο λογαριασμός αφορά όλους μας

    12 Αυγούστου, 2022
    Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

    12 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Δεν έχει χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ γνωμοδότησε η ΕΕ. Το σκεπτικό της απόφασης

    13 Αυγούστου, 2022
    Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

    12 Αυγούστου, 2022
    Καταργούνται οι περιορισμοί στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις, πως θα γίνονται τα ταξίδια στα νησιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Αυγούστου

    12 Αυγούστου, 2022
    Ενισχύονται οι δραστηριότητες της Autohellas που δεν εξαρτώνται από τον τουρισμό
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Οι (προσεκτικές) κινήσεις του ομίλου Βασιλάκη στο εξωτερικό

    12 Αυγούστου, 2022
    Στην τελική ευθεία η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη «μάχη» των εργολάβων
    ΓΝΩΜΗ

    Εξάρχεια, ο λογαριασμός αφορά όλους μας

    12 Αυγούστου, 2022
    Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

    12 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η ΕΕ προτείνει τον εκσυγχρονισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων

vvegiazi by vvegiazi
24 Ιουνίου, 2021
στο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η ΕΕ παρουσιάζει για πρώτη φορά την πρωτοβουλία της για ευρεία μεταρρύθμιση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων (ΠΟΤ), του παγκόσμιου φόρουμ που διαμορφώνει τα διεθνή πρότυπα και την κοινή δράση στον τομέα των τελωνείων.

Η πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού θα συμβάλει στην ενίσχυση της θέσης του ΠΟΤ ως βασικού πολυμερούς οργανισμού και θα τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα τις εξελίξεις στο σημερινό συνεχώς μεταβαλλόμενο διεθνές εμπορικό περιβάλλον, στηρίζοντας παράλληλα την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση.

Η πρωτοβουλία της ΕΕ θα παρουσιαστεί σε όλα τα μέλη του ΠΟΤ στη σύνοδο του Συμβουλίου του ΠΟΤ που αρχίζει σήμερα.

Ο ΠΟΤ αριθμεί περισσότερα από 180 μέλη, μεταξύ των οποίων η ΕΕ και τα κράτη-μέλη της. Ως ο μόνος παγκόσμιος οργανισμός που ασχολείται με τελωνειακές υποθέσεις, ο ΠΟΤ χειρίζεται σημαντικό αριθμό θεμάτων στον εν λόγω τομέα, καθώς και θέματα που αφορούν το διεθνές εμπόριο, την ασφάλεια και τις μεταφορές.

Ωστόσο, από την ίδρυσή του πριν από σχεδόν 65 χρόνια, ο ΠΟΤ δεν έχει ποτέ αποτελέσει αντικείμενο συνολικής μεταρρύθμισης παρά τις βαθιές αλλαγές στο διεθνές εμπόριο και τις νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εθνικές τελωνειακές διοικήσεις παγκοσμίως.

Ειδικότερα, η ΕΕ θεωρεί αναγκαία τη σαφέστερη ιεράρχηση των εργασιών του ΠΟΤ σε συνάρτηση με τις προκλήσεις για τις επόμενες δεκαετίες, τη βελτίωση της διακυβέρνησής του και της διαδικασίας λήψης των αποφάσεών του, καθώς και την αποτελεσματικότητά του.

Η πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού που υπέβαλε η ΕΕ αυτή την εβδομάδα λαμβάνει τη μορφή μιας σειράς συστάσεων που εστιάζουν στις βασικές δραστηριότητες του Οργανισμού, αλλά ταυτόχρονα παρέχουν σαφή κατεύθυνση πορείας για το μελλοντικό του έργο, η οποία μπορεί να βελτιώσει τη διεθνή του θέση και να τον καταστήσει αποτελεσματικότερο παράγοντα για την προώθηση του ασφαλούς, προστατευμένου και νόμιμου εμπορίου.

Συνοπτικά, η ΕΕ εισηγείται μια προσέγγιση τριών σταδίων για τη στρατηγική μεταρρύθμιση:

  • Πρώτον, ο ΠΟΤ θα πρέπει να επικεντρωθεί περισσότερο στις στρατηγικές προτεραιότητες που αντικατοπτρίζουν τις σημαντικότερες προκλήσεις του 21ου αιώνα. Ειδικότερα, ο ΠΟΤ θα πρέπει να εστιάσει: στην ψηφιοποίηση των τελωνείων και στη χρήση των δεδομένων, μεταξύ άλλων για την αντιμετώπιση της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ανταλλαγής πληροφοριών· στη συμβολή των τελωνείων στην προστασία του περιβάλλοντος και στην πράσινη ατζέντα· στην ανάπτυξη προσεγγίσεων ενιαίας θυρίδας και συντονισμένης διαχείρισης των συνόρων για την απλούστευση του εκτελωνισμού για τις επιχειρήσεις και στην ενίσχυση της διαχείρισης κινδύνων από τις τελωνειακές αρχές.
  • Δεύτερον, οι μέθοδοι διακυβέρνησης στον ΠΟΤ θα πρέπει να εξεταστούν περαιτέρω, ώστε ο Οργανισμός να μπορεί να διαδραματίσει πλήρως τον ρόλο του σε ένα δυναμικό διεθνές περιβάλλον. Η διαφάνεια, οι θεσμικές διαδικασίες και οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων πρέπει να βελτιωθούν, με παράλληλη βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων που διαθέτει ο Οργανισμός.
  • Τρίτον, θα πρέπει να εξεταστούν τα μέσα με τα οποία χρηματοδοτείται ο ΠΟΤ, ώστε να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του Οργανισμού, προκειμένου να βελτιωθεί η θέση του στην παγκόσμια πολυμερή αρχιτεκτονική, ιδίως στον απόηχο της πανδημίας COVID-19 και στο πλαίσιο της οικονομικής ανάκαμψης.

Ιστορικό

Από την ίδρυσή του το 1952, ο ΠΟΤ δεν αποτέλεσε ποτέ αντικείμενο συνολικής μεταρρύθμισης και, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν έχουν εξεταστεί ορισμένες προτάσεις εκσυγχρονισμού, η θέση που έχει λάβει η ΕΕ είναι ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί μια πιο ολοκληρωμένη και συνεκτική προσέγγιση.

Η πρωτοβουλία που παρουσιάζεται σήμερα ευθυγραμμίζεται με τους στόχους που καθορίζονται στην πρόσφατη ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με την επανεξέταση της εμπορικής πολιτικής – ιδίως όσον αφορά την ύπαρξη ενός βασιζόμενου σε κανόνες εμπορικού πλαισίου για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της βιωσιμότητας των αλυσίδων εφοδιασμού και τη στήριξη της ψηφιακής και πράσινης μετάβασης. Μια τέτοια πρωτοβουλία θα είναι επίσης συνεπής με τη στρατηγική της Επιτροπής και της ΕΥΕΔ για την αναζωογόνηση και την ενίσχυση της πολυμερούς τάξης και για την ανάληψη ηγετικού ρόλου από την ΕΕ στους πολυμερείς οργανισμούς μιλώντας με μία φωνή.

Τα επόμενα βήματα

Μετά την ολοκλήρωση του Συμβουλίου του ΠΟΤ αυτή την εβδομάδα, αναμένεται ότι ο ΠΟΤ θα εμβαθύνει τις συζητήσεις σχετικά με την πρωτοβουλία της ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό κατά τις επόμενες συνόδους του και θα την συμπεριλάβει υπό μορφή στρατηγικού προγράμματος για τον νέο κύκλο πολιτικής του.

Tags:ΤΕΛΩΝΕΙΑΕΙΣΑΓΩΓΕΣΕΞΑΓΩΓΕΣ

Σχετικά Άρθρα

Θετικές οι προοπτικές των ελληνικών εξαγωγών. H Iταλία, ο σημαντικότερος προορισμός
LOGISTICS

Νέα άνοδος για τις εξαγωγές τον Ιούνιο, αλλά το εμπορικό έλλειμμα παραμένει διογκωμένο

8 Αυγούστου, 2022
Oι εξαγωγές στην εποχή των διαδοχικών κρίσεων
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Σ. Διαμαντίδης, ΣΕΒΕ: Οι εξαγωγές μπορούν να ξεπεράσουν φέτος τα 45 δις ευρώ

4 Αυγούστου, 2022
LOGISTICS

Δημιουργία eΠλατφόρμας Αντιστοίχισης προς διευκόλυνση ανταλλαγών με την Ουκρανία και βελτίωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας

22 Ιουλίου, 2022
Κοινό μέτωπο ΣΒΒΕ – υπ. Εξωτερικών για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων
LOGISTICS

Υπογραφή πρωτοκόλλου για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών στο Ιρακινό Κουρδιστάν

21 Ιουλίου, 2022
Χιλιάδες οδηγοί φορτηγών και πούλμαν παραμένουν αποκλεισμένοι στην Ουκρανία. Νέα έκκληση IRU
LOGISTICS

Η Κομισιόν κινεί τη διαδικασία προσχώρησης της Ουκρανίας στις συμβάσεις περί κοινού καθεστώτος διαμετακόμισης

18 Ιουλίου, 2022
Αισιοδοξία ΠΣΕ για νέο ρεκόρ εξαγωγών τη φετινή χρονιά
ΓΝΩΜΗ

Oι εξαγωγές στην εποχή των διαδοχικών κρίσεων

13 Ιουλίου, 2022
Επόμενο άρθρο

Δάνεια 2 δισ. σε επιχειρήσεις μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Άλλαξε (και τυπικά) έδρα η AEGEAN στο κτίριο Β57 του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

10 Αυγούστου, 2022
Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης

Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

12 Αυγούστου, 2022
H αύξηση του ΕΦΚ επηρεάζει τις βενζίνες 3,7 λεπτά, το πετρέλαιο 10 λεπτά και το υγραέριο 7 λεπτά

Αρχίζουν οι πρώτες πληρωμές του Fuel Pass 2 (επιδότηση καυσίμων)

9 Αυγούστου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

12 Αυγούστου, 2022
Ξεκίνησαν δρομολόγια τα 3 νεότευκτα Catamaran Aero Highspeed της Hellenic Seaways στον Αργοσαρωνικό (pics)

Ξεκίνησαν δρομολόγια τα 3 νεότευκτα Catamaran Aero Highspeed της Hellenic Seaways στον Αργοσαρωνικό (pics)

9 Αυγούστου, 2022

«Απογειώθηκαν» τον Ιούλιο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport: Άνοδος επιβατών 11,1% σε σχέση με το 2019

11 Αυγούστου, 2022
«Επίθεση» ΟΣΥΠΑ εναντίον ΤΑΙΠΕΔ και Fraport. Τα ερωτήματα που θέτει η ομοσπονδία

«Λίφτινγκ» στο αεροδρόμιο της Νάξου, δημοπρατείται διαγωνισμός 22 εκατ. ευρώ

8 Αυγούστου, 2022
Στην ανανέωση των ιστοσελίδων των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προχώρησε η Fraport Greece

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου

10 Αυγούστου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

11
«Επίθεση» ΟΣΥΠΑ εναντίον ΤΑΙΠΕΔ και Fraport. Τα ερωτήματα που θέτει η ομοσπονδία

Έσοδα ρεκόρ ο τουρισμός, αλλά «δεν είναι όλοι Μύκονος και Σαντορίνη»

1
Άκτωρ και Vinci δεν «καταθέτουν τα όπλα» για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Προσλήψεις μηχανικών, σταθμαρχών και κλειδούχων στον ΟΣΕ. Η προκήρυξη

1
Στα Χανιά επεκτείνεται η Wolt, η 5η πόλη εντός του 2021

Ι.Ο.ΑΣ. και Wolt ενώνουν δυνάμεις για την οδική ασφάλεια των διανομέων

1
«Τσιμπάει» σε κυκλοφορία η Αττική Οδός. Άνοδος 4% στο εξάμηνο

Αλλάζουν όλα στην Αττική Οδό: Έρχονται διόδια ανάλογα με τις ώρες αιχμής / κίνηση

1

«Πάνω από 2 εκατ. αφίξεις στα 5 διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού

1

Δεν έχει χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ γνωμοδότησε η ΕΕ. Το σκεπτικό της απόφασης

13 Αυγούστου, 2022
Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης

Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

12 Αυγούστου, 2022
Καταργούνται οι περιορισμοί στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις, πως θα γίνονται τα ταξίδια στα νησιά

Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Αυγούστου

12 Αυγούστου, 2022
Ενισχύονται οι δραστηριότητες της Autohellas που δεν εξαρτώνται από τον τουρισμό

Οι (προσεκτικές) κινήσεις του ομίλου Βασιλάκη στο εξωτερικό

12 Αυγούστου, 2022
Στην τελική ευθεία η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη «μάχη» των εργολάβων

Εξάρχεια, ο λογαριασμός αφορά όλους μας

12 Αυγούστου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

12 Αυγούστου, 2022
Γ. Καραγιάννης, Γ.Γ. Υποδομών: Υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα μεγάλα έργα

Θα αναβιώσει το Rail T-K-A-B-V-R Project, με τη δημιουργία ελληνο-βουλγαρικής εταιρείας; Προσλαμβάνεται νομικός σύμβουλος

12 Αυγούστου, 2022
Είναι εμφανές: Το 2021 δεν θα έχει καμία σχέση με το 2020 για την αγορά αυτοκινήτου

Άνοδος 2,8% στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων τον Ιούλιο στην Ελλάδα, παραμένουν σε πτώση λεωφορεία και φορτηγά

11 Αυγούστου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ