Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

    11 Ιουλίου, 2025
    The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

    11 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένταξη της ναυπήγησης νέων ρυμουλκών στον Αναπτυξιακό Νόμο ζητά η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

    11 Ιουλίου, 2025
    The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

    11 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένταξη της ναυπήγησης νέων ρυμουλκών στον Αναπτυξιακό Νόμο ζητά η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Υπερταμείο / Growthfund: Δημιουργία αξίας 0,7 δισ. ευρώ το διάστημα 2022-2024

ffotinos by ffotinos
10 Δεκεμβρίου, 2024
στο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Δημιουργία σημαντικής οργανικής αξίας για την ελληνική οικονομία ύψους €700 εκατ. ​πέτυχε το Υπερταμείο/Growthfund κατά το διάστημα 2022-2024, με αύξηση των εσόδων κατά 14%, ενώ για το ίδιο διάστημα εισέπραξε ​ €317 εκατ. σε μερίσματα και απέδωσε €186 εκατ. ευρώ στο κράτος.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου/Growthfund, ​Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Για την τριετία 2022-2024 στρατηγική μας απόφαση ήταν να μετατρέψουμε το Growthfund από έναν αποστασιοποημένο μέτοχο σε ένα μεταρρυθμιστικό εθνικό ​ επενδυτικό ταμείο, συμμετέχοντας ενεργά στις θυγατρικές μας.

Ενισχύσαμε περαιτέρω τη διακυβέρνηση των θυγατρικών μας, βελτιώσαμε την αποδοτικότητα τους σε συνεργασία με τις διοικήσεις μας και θέσαμε τα θεμέλια για τη μετατροπή μας στο Sovereign Wealth Fund (SWF) της χώρας.

Στις προτεραιότητες του 2025 είναι ​ ο μετασχηματισμός του Growthfund μέσω της απορρόφησης του ΤΑΙΠΕΔ και του ΤΧΣ, ενώ ταυτόχρονα ολοκληρώνεται η δημιουργία του νέου Επενδυτικού Ταμείου, μέσω του οποίου αναμένεται να κινητοποιηθούν πρόσθετες ιδιωτικές επενδύσεις, ευθυγραμμιζόμενες ​ με τις εθνικές στρατηγικές προτεραιότητες».

Το έτος 2023, παρά τις ανακατατάξεις που έγιναν λόγω της μεταφοράς των εταιρειών ύδρευσης (ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ) στο ελληνικό δημόσιο, τα καθαρά κέρδη του Growthfund ανήλθαν σε €154,1 εκατ., ενώ παράλληλα κατά το τελευταίο ενάμιση έτος (1.1.2023-30.6.2024) το Growthfund πραγματοποίησε κέρδη €213,7 εκατ., τα οποία υπερβαίνουν το σύνολο των κερδών από την ίδρυσή του έως και το 2022. Μάλιστα, πέτυχε τη δεύτερη καλύτερη απόδοση επί των περιουσιακών του στοιχείων ανάμεσα σε οκτώ σημαντικά Sovereign Wealth Funds.

Παράλληλα, ολοκλήρωσε μια σειρά από μη οικονομικούς στόχους σε ομιλικό επίπεδο, όπως η μείωση κατά 15% του δείκτη εκπομπών άνθρακα, η αύξηση κατά 27% του δείκτη εμπιστοσύνης των πολιτών, η αύξηση διείσδυσης τεχνολογιών κατά 25%, ενώ ξεκίνησαν μετρήσεις δέσμευσης των εργαζομένων και ικανοποίησης των πελατών.

Η επιτυχία αναγνωρίζεται και διεθνώς, καθώς το Growthfund διεκδίκησε και κέρδισε τη διοργάνωση της ετήσιας συνόδου του Διεθνούς Φόρουμ Εθνικών Επενδυτικών Ταμείων (IFSWF) το 2026, οπότε το φθινόπωρο του 2026 θα έρθουν στην Αθήνα οι επικεφαλής από τα μεγαλύτερα SWFs – πάνω από 50 – με συνολική αξία που ξεπερνά τα $8 τρισ. Το 2025 η σύνοδος θα φιλοξενηθεί στο Άμπου Ντάμπι και θα συνδιοργανωθεί από το Abu Dhabi Investment Authority (ADIA) και το Mubadala Investment Company.

Ενδεικτικά, η πορεία κάποιων ​θυγατρικών στις οποίες η Διοίκηση του Υπερταμείου προχώρησε σε αλλαγή διοικήσεων:

  • Η ΕΤΑΔ κατέγραψε αύξηση 23% των ενεργών μισθώσεων, ωρίμασε ​ 770 νέα ακίνητα, ολοκλήρωσε ​ 99 Διαγωνισμούς και εφαρμόζει νέα φιλοσοφία στα στρατηγικά ακίνητα (Ακτή Βουλιαγμένης, Παλατάκι, Taekwondo κ.α.). Η εταιρεία όταν αναλήφθηκε ο έλεγχός της από το Υπερταμείο είχε ζημιογόνες χρήσεις αλλά πλέον έχει εισέλθει σε τροχιά κερδοφορίας. Τα ετήσια έσοδα αναμένεται να προσεγγίσουν το 2024 τα €60 εκατ. (+59% σε σχέση με το 2015), ενώ τα ίδια κεφάλαια αναμένεται να ξεπεράσουν τα €1,1 δισ., σε σχέση με €280,7 εκατ. από όταν εντάχθηκε στο Υπερταμείο.
  • Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία με νέα διοίκηση ξεκίνησαν την ανάκαμψή τους, εστιάζοντας σε τρεις πυλώνες: μείωση λειτουργικών δαπανών, ενδυνάμωση εμπορικών δραστηριοτήτων και αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας. Το 2024 πετύχαν μείωση των ΟPEX κατά €8 εκατ. και 5πλάσιο EBITDA συγκριτικά με το 2022. Εντός του έτους θα διακινηθούν συνολικά 21,2 εκατ. δέματα (αύξηση +11% vs 2022).
  • Οι Συγκοινωνίες Αθηνών (Όμιλος ΟΑΣΑ) συνεχίζουν να επιτελούν τον κοινωνικό τους ρόλο, ​ καθώς, παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας, η τιμή εισιτηρίου από €1,40 το έτος 2014 – δέκα χρόνια μετά – είναι χαμηλότερη στα €1,2. Η αναδιοργάνωση του Ομίλου έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς. ​Οι Συγκοινωνίες Αθηνών ανέκτησαν την εμπιστοσύνη του κοινού, καταγράφοντας αύξηση κατά 70% στις επιβιβάσεις (2021-2024). Η πλήρης ανανέωση του στόλου έχει εκκινήσει από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, με τη συνεργασία του Ομίλου ΟΑΣΑ. Νέες υπηρεσίες προστέθηκαν, όπως το σύστημα Tap ‘n Pay για Ανέπαφες Συναλλαγές, ενώ γίνονται σημαντικές παρεμβάσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ΑμεΑ.
  • Το ΤΑΙΠΕΔ πραγματοποίησε έσοδα €5,2 δισ. αξιοποιώντας περιουσιακά στοιχεία για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Πολύ σημαντική ήταν η δημιουργία της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF), η οποία σχεδιάστηκε και στελεχώθηκε από το Growthfund. Η μονάδα διαχειρίζεται έργα ύψους €8 δις και έχει συμβάλει στην επιτυχή διενέργεια σειράς διαγωνισμών προς όφελος του δημοσίου.
  • Η ΓΑΙΑΟΣΕ πραγματοποιεί τα υψηλότερα έσοδα από ιδρύσεώς της έχοντας ξεπεράσει τα €20 εκατ./έτος τα 3 τελευταία έτη. Η καθαρή θέση της εταιρείας από την ημερομηνία ένταξής της στον Όμιλο του Υπερταμειου έχει τριπλασιαστεί κι έφτασε στα €234 εκατ. το 2023 έναντι €75 εκατ. Οι προοπτικές της διαγράφονται θετικές ενώ η νέα Διοίκηση μέσα από ένα δομημένο πλάνο εστιάζει στη σιδηροδρομική ακίνητη περιουσία και στη δημιουργία κέντρων logistics που θα αλλάξουν τις εμπορευματικές δυνατότητες της χώρας.

Μαζί με την οικονομική βελτίωση, δόθηκε μεγάλη εστίαση στα στρατηγικά έργα. Την τριετία 2022-2024 το Υπερταμείο ολοκλήρωσε την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, «ξεκλείδωσε» το έργο Ανάπλασης της ΔΕΘ σε συνεργασία με τη Διοίκηση της εταιρείας και τους φορείς με στόχο την άμεση εκκίνηση του διαγωνισμού. Στην ΑΕΔΙΚ ξεκίνησε η προετοιμασία για την ανάπτυξη του real estate, στον ΟΚΑΑ και την ΚΑΘ προχωρούν οι μελέτες σκοπιμότητας για τη δημιουργία μίας ενιαίας Εθνικής Αγοράς, ενώ γίνεται η προεργασία για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στις Ελληνικές Αλυκές.

To Στρατηγικό Σχέδιο 2025 – 2027

Στο Στρατηγικό σχέδιο 2025-2027 – που τελεί υπό έγκριση από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών – παραμένει ως βασική αποστολή του Growthfund η μεγιστοποίηση της αξίας και του κοινωνικού αποτυπώματος του χαρτοφυλακίου του.

Στην πράξη περιλαμβάνει:

  • Οι Συγκοινωνίες Αθηνών να αποτελούν το προτιμητέο μέσο μεταφοράς των Αθηναίων παρέχοντας μοντέρνες υπηρεσίες με έναν ανανεωμένο στόλο.
  • Τα ΕΛΤΑ να έχουν εξελιχθεί σε σύγχρονο οργανισμό ταχυμεταφορών και βασικό πόλο στήριξης της μικρομεσαίας οικονομίας.
  • Η ΕΤΑΔ να έχει ολοκληρώσει το έργο της καταγραφής των 36.000 εγγραφών, την αποτίμηση 6.000 ακινήτων και την ωρίμανση 1.000 ακινήτων.
  • Η ΔΕΘ να έχει ξεκινήσει την υλοποίηση του σχεδίου ανάπλασης.
  • Η ΓΑΙΑΟΣΕ να έχει δρομολογήσει τα Εμπορευματικά Κέντρα στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου και στο Θριάσιο.

Επίσης, να έχει ολοκληρωθεί η προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή για τις Ελληνικές Αλυκές καθώς και να έχει ξεκινήσει το αναπτυξιακό σχέδιο για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

Τέλος, το Νέο Επενδυτικό Ταμείο να έχει προχωρήσει στην ολοκλήρωση των πρώτων επενδύσεων έχοντας προκαλέσει άμεσες & έμμεσες επενδύσεις με πολλαπλή επίδραση στην ελληνική οικονομία και νέες θέσεις εργασίας.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΤΑΙΠΕΔΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Στην ίδρυση του Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου Υποδομών προχώρησε το Υπερταμείο

10 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Υπερταμείo με υπουργείο Μεταφορών Κύπρου: Υπογραφή MoU για την ανάπτυξη και διαχείριση λιμενικών υποδομών

28 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λιμάνι Βόλου: Έως τα μέσα Ιουλίου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης, εντός του έτους το Business Plan

19 Μαΐου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Φήμες για σύμπραξη AEGEAN OIL – GOLDAIR – AKTOR για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής

16 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στις 20 Ιουνίου η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για τον λιμένα Λαυρίου

16 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η ΕΤΕπ στηρίζει το Υπερταμείο στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των ελληνικών λιμένων από την κλιματική αλλαγή

23 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

UNCTAD: Το παγκόσμιο εμπόριο πρόκειται να φτάσει στο ιστορικό υψηλό των 33 τρισ. δολαρίων το 2024

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Αυξάνει τις τιμές των γραμματοσήμων, από 1ης Ιουλίου, το ταχυδρομείο της Ολλανδίας

0

Το πρώτο πρατήριο υδρογόνου της AVIN ξεκινά τη λειτουργία του στους Αγ. Θεοδώρους (video, pics)

0

Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

11 Ιουλίου, 2025
The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)

Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

11 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

11 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

Ένταξη της ναυπήγησης νέων ρυμουλκών στον Αναπτυξιακό Νόμο ζητά η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών

11 Ιουλίου, 2025

Αίτημα πτώχευσης υπέβαλε η Retrack Slovakia, θυγατρική της VTG

11 Ιουλίου, 2025

Διπλασιάζονται οι αμοιβές για το ΔΣ της ζημιογόνου ρουμάνικης Tarom

11 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr