ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΑίγιο – Αθήνα σε 2 ώρες και 20 λεπτά, με λιγότερο από 20 ευρώ. Εγκαινιάστηκε η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη)

Αίγιο – Αθήνα σε 2 ώρες και 20 λεπτά, με λιγότερο από 20 ευρώ. Εγκαινιάστηκε η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη)

Αναβαθμίζεται ο ρόλος του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο έπειτα από την ολοκλήρωση του τμήματος Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη). Επόμενα βήματα αποτελούν η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο συγκεκριμένο τμήμα και η επέκταση του δικτύου στο Ρίο και τη Πάτρα.

Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη), συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων, κατασκευάστηκε από την ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίος.

Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Η απόσταση Αίγιο – Αθήνα καλύπτεται σε περίπου 2 ώρες και 20 λεπτά, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει δρομολογήσει 6 ζεύγη δρομολογίων από το Αίγιο προς την Αθήνα ή το Αεροδρόμιο και αντιστρόφως.

Σήμερα, πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα εγκαίνια της γραμμής από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Λύνεται το πρόβλημα με την οδική σύνδεση στο σταθμό Αιγίου

Για ένα έργο – σταθμό έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στην τελετή των εγκαινίων.

«Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το έργο ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, διαφορετικές συμβάσεις και πολλά προβλήματα, έφτασε στην ολοκλήρωσή του.

Σημείωσε ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν ένα από τα πρώτα σοβαρά προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς η σημερινή κυβέρνηση το παρέλαβε με προβλήματα και καθυστερήσεις, που δημιουργούσαν μεγάλο κίνδυνο για την επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Ο Κ. Καραμανλής

«Το σημαντικό είναι ότι ένα έργο που είχε πάρει επικίνδυνη τροπή, τελικά ολοκληρώθηκε αισίως. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο της δημοσιονομικής διόρθωσης και να διασφαλίσουμε για τη χώρα μας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες που υπολείπονταν μέχρι και την λειτουργία δρομολογίων, το οποίο τηρήθηκε απολύτως.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι το έργο αυτό, είναι άλλο ένα σε μια μακρά σειρά έργων που μπόρεσαν να γίνουν πραγματικότητα χάρις στη χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το Ταμείο Συνοχής και στη συνέχεια, στην ακόμα πιο καθοριστική περίοδο για την κατασκευή του, από το ΕΣΠΑ.

Επίσης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι θα βρεθεί λύση για την οδική πρόσβαση στο σταθμό του Αιγίου.

«Σήμερα, θέλω να πω κατηγορηματικά, ότι στις αμέσως επόμενες μέρες βάζουμε μπρος για να γίνουν κι αυτά. Είναι κάτι που το χρωστάμε στην τοπική κοινωνία», δήλωσε ο υπουργός.

Ρεαλιστική η πρόταση για την είσοδο του τρένου στην Πάτρα

Τέλος, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επίσκεψη του πριν από λίγες ημέρες στην Πάτρα, όπου παρουσίασε τη λύση για την υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.

«Μια λύση ρεαλιστική, εφαρμόσιμη, ολοκληρωμένη. Μια λύση που απαντά πραγματικά στις ανάγκες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής», όπως τόνισε.

Ο Γ. Κεφαλογιάννης

Από την πλευρά του, ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι ο επιβάτης που μπαίνει στον Προαστιακό στο Αίγιο βρίσκεται σε 2 ώρες και 20 λεπτά στην Αθήνα. Και όχι μόνο: Μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και σε σύντομο χρόνο να φθάσει, είτε στο αεροδρόμιο, είτε στο λιμάνι του Πειραιά.

«Έτσι λοιπόν, δεν συνδέεται απλώς η Αχαΐα με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας. Συνδέεται η Αχαΐα με την Αθήνα, το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά. Και μάλιστα, το ταξίδι αυτό με το τρένο γίνεται σύντομα, άνετα, οικονομικά και με ασφάλεια», τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών.

«Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή, οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ. Επίσης, δεν θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση στο Κιάτο», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Εκπροσωπώντας την ΜΕΤΚΑ και τον όμιλο Μυτιληναίος, ο Παναγιώτης Γερδελίνος, Γενικός Διευθυντής Έργων EPC τόνισε την σημασία του έργου για τον σιδηρόδρομο και εξήρε τις προσπάθειες της ΜΕΤΚΑ για την επιτυχή ολοκλήρωσή του.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο