Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτοψία στη σιδηροδρομική διάβαση του Αγίου Στεφάνου από τον Γ. Καραμέρο

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Jungheinrich παρουσιάζει τη νέα σειρά “AntOn by Jungheinrich”

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτοψία στη σιδηροδρομική διάβαση του Αγίου Στεφάνου από τον Γ. Καραμέρο

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Jungheinrich παρουσιάζει τη νέα σειρά “AntOn by Jungheinrich”

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αλ. Μεϊκόπουλος για σιδηρόδρομο Πελοποννήσου: Από άξονας ευρωπαϊκού δικτύου σε… ποδηλατόδρομο

ffotinos by ffotinos
7 Οκτωβρίου, 2025
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σε κοινοβουλευτική Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, με αφορμή την μετατροπή του πελοποννησιακού σιδηροδρόμου σε ποδηλατόδρομο, προχώρησε ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

«Η εξέλιξη αυτή, που προκαλεί έντονες αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με κάθε προηγούμενο σχεδιασμό της ίδιας της Κυβέρνησης και με τα εγκεκριμένα χωροταξικά σχέδια στα οποία καταγράφεται ρητά η πρόβλεψη για αναβάθμιση και επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. Οι χειρισμοί της Κυβέρνησης αποτελούν ακόμα μία σαφή ένδειξη για την παντελή έλλειψη συμπαγούς εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το μέλλον του ελληνικού σιδηροδρόμου», ανέφερε ο βουλευτής.

Σύμφωνα με τον κ. Μεϊκόπουλο, ο σιδηροδρομικός άξονας Κόρινθος – Άργος/Ναύπλιο – Τρίπολη – Καλαμάτα, μήκους περίπου 244 χλμ., αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της νεότερης ιστορίας της Ελλάδας και συνδέεται άρρηκτα με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Πελοποννήσου.

Παρά την εγκατάλειψη και την απαξίωση εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, σημαντικά τμήματα της γραμμής παραμένουν λειτουργικά, ενώ έχουν ήδη δαπανηθεί 80 εκατ. ευρώ μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Πελοποννήσου για ριζική ανακαίνιση της επιδομής της γραμμής.

Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ 2019), η γραμμή Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο εντάχθηκε ρητά στα έργα αναβάθμισης και επαναλειτουργίας, ενώ το 2022 ολοκληρώθηκε μελέτη σκοπιμότητας για λογαριασμό του ΟΣΕ, η οποία απέδειξε τη θετική κοινωνικοοικονομική βιωσιμότητα του έργου (ERR 14,73%, B/C 1,62).

Επιπλέον, η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε συμπεριλάβει τον άξονα Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας στο εικοσαετές επιχειρησιακό σχέδιο (2024–2044) για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου.

Στον αντίποδα των ανωτέρω, στις 24/09/2025 το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) εξέδωσε ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία, σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, προχωρεί σε προκηρύξεις για την επιλογή αναδόχων που θα αναλάβουν την εκπόνηση δύο προμελετών, με αντικείμενο τη μετατροπή των μετρικών γραμμών Μεγάρων – Κορίνθου (μήκους 44 χιλιομέτρων) και Κορίνθου – Καλαμάτας (μήκους 244 χιλιομέτρων) σε ποδηλατοδρόμους συνολικής δαπάνης 4,5 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο.

«Η απόφαση αυτή ανατρέπει πλήρως τον μέχρι πρότινος εγκεκριμένο σχεδιασμό, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για την αξιοπιστία και τη συνέχεια της κυβερνητικής πολιτικής στις δημόσιες υποδομές.

Είναι ενδεικτικό, ότι η τελευταία αυτή κυβερνητική απόφαση ελήφθη παρά το ότι στο από 10/04/2025 Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Πελοποννήσου (ΦΕΚ 186/Δ) αναφέρεται ρητά η αξιοποίηση του άξονα ως τουριστικού και προαστιακού σιδηροδρόμου, ενώ αντίστοιχα ψηφίσματα Δήμων (Ναυπλίου, Καλαμάτας, Μεσσήνης, Οιχαλίας) ζητούν ομόφωνα την επαναλειτουργία των γραμμών για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την ενίσχυση του τουρισμού.

Επιπλέον, η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ), σε συνεργασία με την Ελβετική Πρεσβεία, τους Ελβετικούς Σιδηροδρόμους και το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ETH), έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλία για να χαρακτηρισθεί ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO», σημείωσε ο βουλευτής.

Στην Ερώτησή του, που συνυπογράφουν συνολικά 12 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλούνται οι αρμόδιοι υπουργοί να δώσουν εξηγήσεις για:

  • Την ύπαρξη ή μη ύπαρξη εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τον σιδηρόδρομο,
  • Την ένταξη του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου σε αυτόν,
  • Τους λόγους ανατροπής του υφιστάμενου σχεδιασμού για την επαναλειτουργία του πελοποννησιακού σιδηροδρόμου,
  • Την τύχη των εκατομμυρίων ευρώ δημοσίων κονδυλίων που επενδύθηκαν,
  • Καθώς και για τη νομιμότητα και σκοπιμότητα της πρότασης μετατροπής σε ποδηλατόδρομο, ενός δικτύου που παραμένει επισήμως ενεργό και ενταγμένο στο ευρωπαϊκό δίκτυο ΤΕΝ-T.
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΣΥΡΙΖΑΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΕΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Για ακτοπλοϊκή απομόνωση της Κύθνου κάνει λόγο ο Αλ. Μεϊκόπουλος του ΣΥΡΙΖΑ

12 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Εκδόθηκαν οι Προσκλήσεις για τη χρηματοδότηση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο

12 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σιδηρόδρομος: 14,1 εκατ. επιβάτες στην Ελλάδα, 842,8 εκατ. στην Ιταλία, 1,32 δισ. στη Γαλλία και 2,9 δισ. στη Γερμανία

6 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Απ. Τζιτζικώστας: Το νέο Σχέδιο για το Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Δίκτυο Υψηλής Ταχύτητας μεγάλη ευκαιρία της Ελλάδας για σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο

6 Νοεμβρίου, 2025
MMM

Τοποθέτηση Αλ.Μεϊκόπουλου στην Δ.Ε. Παραγωγής & Εμπορίου για την προμήθεια 125 ηλεκτρικών αστικών οχημάτων

4 Νοεμβρίου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Έκτακτη σύγκληση Επιτροπών της Βουλής για το κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ

31 Οκτωβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο
?o

Συρρίκνωση ζημιών πέτυχε ο ΟΣΕ το 2024, παρά την πτώση του κύκλου εργασιών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025

Tο πρώτο MBA στη Διοίκηση των Αερομεταφορών στην Ελλάδα από τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Θράκης (video)

11 Νοεμβρίου, 2025

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025

Τα υδροπλάνα έχουν (και) φανερούς υποστηρικτές εντός της κυβέρνησης

13 Νοεμβρίου, 2025

Εκδόθηκαν οι Προσκλήσεις για τη χρηματοδότηση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο

12 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Αυτοψία στη σιδηροδρομική διάβαση του Αγίου Στεφάνου από τον Γ. Καραμέρο

17 Νοεμβρίου, 2025

Η Jungheinrich παρουσιάζει τη νέα σειρά “AntOn by Jungheinrich”

17 Νοεμβρίου, 2025

Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

17 Νοεμβρίου, 2025

Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

17 Νοεμβρίου, 2025

Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Μεξικό και Κίνα «στήνουν» νέες εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, προκαλώντας εκνευρισμό στις ΗΠΑ

17 Νοεμβρίου, 2025
MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019

Μερίδιο αγοράς στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece: 17% Ryanair, 16% AEGEAN και 9% easyJet

17 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.