• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 16 Αυγούστου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    To Καστελόριζο “γέμισε” αεροπλάνα (pics). Υποδοχή 11 αεροσκαφών
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Διυπουργική ομάδα για τον αεροπορικό τουρισμό από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού

    16 Αυγούστου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η MSC δείχνει να «παγιώνει» την 1η θέση στους Liners. Ακολουθεί η MAERSK, σε απόσταση CMA CGM και Cosco

    16 Αυγούστου, 2022
    Συνάντηση υφυπουργού Ναυτιλίας με τον πρόεδρο του σωματείου Σημειωτών Πειραιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μείωση 9,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο 7μηνο

    16 Αυγούστου, 2022
    Γιώργος Γοβατζιδάκης, AEGEAN AIRLINES: Οι ενέργειες της AEGEAN για πιο «πράσινες» αερομεταφορές
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Διευρυμένη συμφωνία πτήσεων κοινού κωδικού μεταξύ AEGEAN και Emirates

    16 Αυγούστου, 2022
    Νέες πινακίδες σήμανσης στον ΚΟΚ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    «Μονόδρομος» η επιτυχία της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα

    16 Αυγούστου, 2022
    Οι προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως περιγράφονται στο πολυνομοσχέδιο
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οι προοπτικές της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα συμπεράσματα της μελέτης της XRTC Business Consultants

    16 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    To Καστελόριζο “γέμισε” αεροπλάνα (pics). Υποδοχή 11 αεροσκαφών
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Διυπουργική ομάδα για τον αεροπορικό τουρισμό από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού

    16 Αυγούστου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η MSC δείχνει να «παγιώνει» την 1η θέση στους Liners. Ακολουθεί η MAERSK, σε απόσταση CMA CGM και Cosco

    16 Αυγούστου, 2022
    Συνάντηση υφυπουργού Ναυτιλίας με τον πρόεδρο του σωματείου Σημειωτών Πειραιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μείωση 9,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο 7μηνο

    16 Αυγούστου, 2022
    Γιώργος Γοβατζιδάκης, AEGEAN AIRLINES: Οι ενέργειες της AEGEAN για πιο «πράσινες» αερομεταφορές
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Διευρυμένη συμφωνία πτήσεων κοινού κωδικού μεταξύ AEGEAN και Emirates

    16 Αυγούστου, 2022
    Νέες πινακίδες σήμανσης στον ΚΟΚ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    «Μονόδρομος» η επιτυχία της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα

    16 Αυγούστου, 2022
    Οι προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως περιγράφονται στο πολυνομοσχέδιο
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οι προοπτικές της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα συμπεράσματα της μελέτης της XRTC Business Consultants

    16 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Διαγράφεται το χρέος του ΟΣΕ. Μεταφέρθηκαν 3.582 μονάδες τροχαίου υλικού στο δημόσιο, διαγράφονται 309 εκατ. ευρώ

vvegiazi by vvegiazi
21 Δεκεμβρίου, 2021
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
1
Την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου Μακεδονίας – Θράκης προωθεί ο ΟΣΕ
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Έτοιμος να απελευθερωθεί από τα «δεσμά» του είναι ο ΟΣΕ, καθώς πρόκειται να «καθαρίσει» ο ισολογισμός του από το ιλιγγιώδες χρέος αρκετών δις ευρώ!

Για την οριστική διαγραφή του χρέους απαιτούνται 2 ΚΥΑ των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών.

Του Φώτη Φωτεινού

Η πρώτη ΚΥΑ, με αντικείμενο την αποτίμηση και διαγραφή του τροχαίου υλικού, υπογράφτηκε από τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών.

Η αποτίμηση του τροχαίου υλικού του ελληνικού δημοσίου (το τροχαίο υλικό έχει περάσει στη ΓΑΙΑΟΣΕ) ανήλθε στα 309,1 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, μεταβιβάστηκαν από τον ΟΣΕ στο ελληνικό δημόσιο 3.352 και 230 μονάδες, αντίστοιχα, ήτοι 3.582 μονάδες τροχαίου υλικού συνολικά, η εμπορική αξία των οποίων ανέρχεται στο ποσό των 309.103.657,73 ευρώ.

Το ποσό αυτό θα αφαιρεθεί από το χρέος του ΟΣΕ, ο οποίος αναμένει την υπογραφή και δεύτερης ΚΥΑ μεταξύ των δυο υπουργείων, ώστε να μπορέσει να προχωρήσει στην ολική διαγραφή του χρέους.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ΟΣΕ για το έτος 2019, το σύνολο των υποχρεώσεων του Οργανισμού (ομολογιακά και λοιπά τραπεζικά δάνεια) ανερχόταν στα 11,71 δις ευρώ.

Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών αφορά δάνεια για την κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου και την αγορά τροχαίου υλικού.

Το ιστορικό της διαγραφής χρέους του ΟΣΕ

Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp) διεξήγαγε έρευνα για τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις του ελληνικού δημοσίου προς τον ΟΣΕ.

Στις 9/2/2011, οι ελληνικές αρχές κοινοποίησαν στην Commission μια σειρά από μέτρα στήριξης για τον ΟΣΕ. Στη συνέχεια υπήρξε σχετική αλληλογραφία που διήρκεσε μέχρι τον Απρίλιο του 2017.

Με επιστολή της, που στάλθηκε τον Φεβρουάριο του 2017, ζητήθηκαν γενικές πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία, όπως βασικά χρηματοοικονομικά δεδομένα για την περίοδο 2011-2016, μεταβολές στα ίδια κεφάλαια/υποχρεώσεις, βασικά χρηματοοικονομικά δεδομένα που αφορούν τη σιδηροδρομική υποδομή, πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των εργαζομένων ανά δραστηριότητα, διαχωρισμός λογαριασμών και μεταβίβαση δραστηριοτήτων που δε σχετίζονται με τη σιδηροδρομική υποδομή.

Επιπλέον, ζητήθηκαν διευκρινήσεις για το συμβιβάσιμο των ενισχύσεων που χορηγήθηκαν στον ΟΣΕ με το άρθρο 107 παρ. 3 στοιχείο β) της Συνθήκης.

Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα ανωτέρω παρασχέθηκαν από τον ΟΣΕ, με απαντητική του επιστολή του Απριλίου 2017.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την υπ’ αριθμό C(2017)3987, 16 Ιουνίου 2017 απόφασή της που αφορά τον ανωτέρω φάκελο S.A. 32543(2011/N), για μια σειρά από λόγους, όπως σε αυτήν αναλύονται, κατέληξε ότι δεν υφίσταται θέμα κρατικών ενισχύσεων προς τον ΟΣΕ.

Αναλυτικά:

α) Η διαγραφή χρέους όπως αυτό θα διαμορφωθεί μέχρι την ημερομηνία διαγραφής, η μεταφορά 757 υπαλλήλων του διαχειριστή υποδομής και οι ετήσιες επιχορηγήσεις που χορηγήθηκαν μετά την 22α Οκτωβρίου 2014, δεν αποτελούν κρατική ενίσχυση.

β) Δεν θα υποβάλλει ενστάσεις για τη μεταφορά 217 υπαλλήλων και για τις ετήσιες επιχορηγήσεις που δόθηκαν στον ΟΣΕ μεταξύ 2ου 2011 και της 22ας Οκτωβρίου 2014, οι οποίες συνιστούν κρατική ενίσχυση, για το λόγο ότι είναι συμβατές με την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων σύμφωνα με το άρθρο 107(3) (b) της Treatyon Functioning της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ουσιαστικά, με την απόφαση αυτή έγινε αποδεκτό ότι τα μέτρα που λήφθηκαν για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ (διαγραφή χρέους, μετάταξη προσωπικού, κλπ) είναι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων.

Η διαδικασία προβλέπει ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά από την έκδοση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα ζητήματα κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ, διαγράφονται τα χρέη του ΟΣΕ έναντι του δημοσίου, δύναται να ορισθεί ανάληψη των χρεών του ΟΣΕ από το δημόσιο έναντι τρίτων, η διαγραφή των χρεών της παρούσας παραγράφου από τις οικονομικές καταστάσεις του ΟΣΕ και να εξειδικεύονται οι διαδικασίες διαπίστωσης, συμψηφισμού, βεβαίωσης και ανάληψης των χρεών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια (σύμφωνα με το άρθρο 13 «Ρυθμίσεις χρεών» του Ν. 3891/2010, όπως ισχύει).

Tags:ΟΣΕΧΡΕΟΣ ΟΣΕ

Σχετικά Άρθρα

Αυτός είναι ο πλήρης κατάλογος των έργων των Μεταφορών στο ΕΣΠΑ 2021 – 27
MMM

Αυτός είναι ο πλήρης κατάλογος των έργων των Μεταφορών στο ΕΣΠΑ 2021 – 27

1 Αυγούστου, 2022
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

«Κλείδωσε» στα 85 εκατ. το κόστος του Προαστιακού Δυτικής Αττικής (Άνω Λιόσια, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, Μέγαρα)

25 Ιουλίου, 2022
Υπογραφή Μνημονίου ανάμεσα σε Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) – ΟΣΕ. Τι αφορά
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Υπογραφή Μνημονίου ανάμεσα σε Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) – ΟΣΕ. Τι αφορά

13 Ιουλίου, 2022
MMM

Τροπολογίες για την πιστοποίηση μηχανοδηγών του ΟΣΕ και τα επιδόματα εργαζομένων στον ΟΑΣΘ

12 Ιουλίου, 2022
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «επενδύει» στον σιδηρόδρομο. Το πρώτο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σόφια
(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

Τα σιτηρά από την Ουκρανία «φέρνουν κοντά» ΟΛΘ, ΟΛΑ και ΟΣΕ, Hellenic Train. Η ευκαιρία που «ανοίγεται»

11 Ιουλίου, 2022
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Εκδόθηκε η πρώτη έγκριση διαλειτουργικότητας για τη διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας

7 Ιουλίου, 2022
Επόμενο άρθρο

Τροποποιήσεις δρομολογίων στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα – Θεσσαλονίκη

Σχόλια 1

  1. Μιχάλης Νουφαριτσης says:
    8 μήνες ago

    Διεγράφη το χρέος, ως αποτέλεσμα των πολιτικών τους (υπέρογκος δανεισμός με εγγύηση δημοσίου) που θα το πληρώσει μέσω του προϋπολογισμού ο φτωχός λαός (όχι οι κεφαλεοκρατες) για να πουληθεί καθαρός,τι ωραία και εσείς πανυγήρι και κακό!!!!

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης

Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

12 Αυγούστου, 2022

Άλλαξε (και τυπικά) έδρα η AEGEAN στο κτίριο Β57 του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

10 Αυγούστου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

12 Αυγούστου, 2022

«Απογειώθηκαν» τον Ιούλιο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport: Άνοδος επιβατών 11,1% σε σχέση με το 2019

11 Αυγούστου, 2022
Στην ανανέωση των ιστοσελίδων των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προχώρησε η Fraport Greece

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου

10 Αυγούστου, 2022
Γ. Καραγιάννης, Γ.Γ. Υποδομών: Υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα μεγάλα έργα

Θα αναβιώσει το Rail T-K-A-B-V-R Project, με τη δημιουργία ελληνο-βουλγαρικής εταιρείας; Προσλαμβάνεται νομικός σύμβουλος

12 Αυγούστου, 2022
Τα εμπορεύματα ανέβηκαν 4,8%, ενώ οι επιβάτες μειώθηκαν 8,9%, το β’ τρίμηνο, στα λιμάνια

Όλο και πιο ακριβά τα εισιτήρια αεροπλάνων (+62,3%) και πλοίων (+25,4%) σε σχέση με πέρσι

9 Αυγούστου, 2022
Αποζημίωση ειδικού σκοπού και το μήνα Μάιο θα λάβουν οι ναυτικοί

Δημοσιεύτηκε η ετήσια μελέτη της XRTC για την ελληνική ακτοπλοΐα

10 Αυγούστου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

11
«Επίθεση» ΟΣΥΠΑ εναντίον ΤΑΙΠΕΔ και Fraport. Τα ερωτήματα που θέτει η ομοσπονδία

Έσοδα ρεκόρ ο τουρισμός, αλλά «δεν είναι όλοι Μύκονος και Σαντορίνη»

1
Άκτωρ και Vinci δεν «καταθέτουν τα όπλα» για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Προσλήψεις μηχανικών, σταθμαρχών και κλειδούχων στον ΟΣΕ. Η προκήρυξη

1
Στα Χανιά επεκτείνεται η Wolt, η 5η πόλη εντός του 2021

Ι.Ο.ΑΣ. και Wolt ενώνουν δυνάμεις για την οδική ασφάλεια των διανομέων

1
«Τσιμπάει» σε κυκλοφορία η Αττική Οδός. Άνοδος 4% στο εξάμηνο

Αλλάζουν όλα στην Αττική Οδό: Έρχονται διόδια ανάλογα με τις ώρες αιχμής / κίνηση

1

«Πάνω από 2 εκατ. αφίξεις στα 5 διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού

1
To Καστελόριζο “γέμισε” αεροπλάνα (pics). Υποδοχή 11 αεροσκαφών

Διυπουργική ομάδα για τον αεροπορικό τουρισμό από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού

16 Αυγούστου, 2022
Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd

Η MSC δείχνει να «παγιώνει» την 1η θέση στους Liners. Ακολουθεί η MAERSK, σε απόσταση CMA CGM και Cosco

16 Αυγούστου, 2022
Συνάντηση υφυπουργού Ναυτιλίας με τον πρόεδρο του σωματείου Σημειωτών Πειραιά

Μείωση 9,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο 7μηνο

16 Αυγούστου, 2022
Γιώργος Γοβατζιδάκης, AEGEAN AIRLINES: Οι ενέργειες της AEGEAN για πιο «πράσινες» αερομεταφορές

Διευρυμένη συμφωνία πτήσεων κοινού κωδικού μεταξύ AEGEAN και Emirates

16 Αυγούστου, 2022
Νέες πινακίδες σήμανσης στον ΚΟΚ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα

«Μονόδρομος» η επιτυχία της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα

16 Αυγούστου, 2022
Οι προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως περιγράφονται στο πολυνομοσχέδιο

Οι προοπτικές της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα συμπεράσματα της μελέτης της XRTC Business Consultants

16 Αυγούστου, 2022

«Ναυμαχίες» Ελλάδας (ATTICA) και Ιταλίας (Grimaldi) σε θάλασσες και λιμάνια

15 Αυγούστου, 2022
Autobahn: Ένας αυτοκινητόδρομος 9.000 χλμ. χωρίς διασταυρώσεις και όριο ταχύτητας

Autobahn: Ένας αυτοκινητόδρομος 9.000 χλμ. χωρίς διασταυρώσεις και όριο ταχύτητας

15 Αυγούστου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ