Στην έγκριση του έργου «Ανάταξη, Αναβάθμιση και Συντήρηση του Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος» προχώρησε η Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.
Το έργο έχει κατασκευαστικό κόστος 171,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και κόστος επένδυσης 220 εκατ. ευρώ, με χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης 80 εκατ. ευρώ.
Προβλέπει 2,5 χρόνια κατασκευαστική περίοδο και 17,5 χρόνια περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Το έργο, όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη συντήρηση και την ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου και επομένως των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, με αύξηση του επιπέδου ασφάλειας και αξιοπιστία των δρομολογίων.
Παράλληλα, αναμένεται να τονώσει σημαντικά τις σιδηροδρομικές μεταφορές, καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα και η διαλειτουργικότητα με τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους, ώστε να ενισχυθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις.
Αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση των εσόδων του ΟΣΕ και η μείωση της εξάρτησης από την κρατική ενίσχυση που λαμβάνει ως διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του ΣΔΙΤ
Οι παρεμβάσεις θα γίνουν σε συνολικό μήκος γραμμών 481,76 km και συγκεκριμένα από :
- Σ.Σ. Στρυμώνα έως Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης
- Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος
- Μεσονήσι έως Σ.Σ. Φλώρινας.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ανακαίνιση κτιρίων επιβατών σε 20 σταθμούς.