ΑρχικήLOGISTICS«Καμπανάκι» της ΕΕ για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής κονδυλίων

«Καμπανάκι» της ΕΕ για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής κονδυλίων

«Καμπανάκι» της ΕΕ για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Στην έκθεση της ΕΕ για την μεταμνημονιακή εποπτεία και στην ενότητα «Μεταφορές και Logistics», αναφέρεται ότι η υλοποίηση του ΘΕΚ παρουσιάζει χαμηλή πρόοδο.

«Η σύμβαση παραχώρησης για το εμπορευματικό κέντρο δεν έχει ενεργοποιηθεί, με τη διαδικασία της διαχείρισης και λειτουργίας του κέντρου να έχει καθυστερήσει σημαντικά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει τη διαδικασία ανάκτησης των διαρθρωτικών κονδυλίων και συνεπώς η σχετική δράση είναι δικαιολογημένη», επισημαίνεται.

Το πρωτότυπο κείμενο

On logistics, little progress was made in the “Thriasio logistics complex” which remains unutilised. Once fully operational, this investment – co-financed with EU funds – could give a big boost to rail freight and the overall competitiveness of the country.

However, the concession contract for the private freight centre has not been activated and the tender for the management and operation of the park of 1.450 hectares is severely delayed. The European Commission has started the procedures for recovering EU structural funds and hence determined action by the authorities would be warranted.

Η σύμβαση εξετάζεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ

Η σύμβαση του ΘΕΚ εξετάζεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, η οποία έχει εγείρει σειρά ερωτημάτων, όπως για το τίμημα και το μοντέλο υπολογισμού του.

Προσωρινός ανάδοχος του ΘΕΚ, για περίοδο 60 ετών, ανακηρύχθηκε τον Νοέμβριο του 2016 η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair και η σύμβαση με την ΓΑΙΑΟΣΕ υπογράφτηκε στις 30/7/18.

Ωστόσο, οι κατασκευαστικές εργασίες δεν έχουν εκκινήσει, αφού η σύμβαση δεν διαθέτει ακόμη το «πράσινο φως» της ΕΕ, η οποία την αξιολογεί.

Από την πλευρά της, η ΓΑΙΑΟΣΕ απάντησε στις αρχές Οκτωβρίου στο νέο κύκλο ερωτημάτων της ΕΕ, με την ελπίδα το έργο να προχωρήσει.

Ο προϋπολογισμός του φτάνει τα 158,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 54 εκατ. θα προέλθουν από τις ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair και τα υπόλοιπα 104 εκατ. από τραπεζικό δανεισμό.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο