Τρίτη, 8 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

    7 Ιουλίου, 2025
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

    7 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

    7 Ιουλίου, 2025
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

    7 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Κ. Κυρανάκης: Ενθαρρύνω τους μηχανοδηγούς να υποδεικνύουν ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο

ffotinos by ffotinos
4 Ιουνίου, 2025
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

«Ενθαρρύνω τους μηχανοδηγούς να υποδεικνύουν ζητήματα ασφαλείας», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, όταν στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, νωρίτερα στη Βουλή, άκουσε την ανεξάρτητη βουλευτή Ραλλία Χρηστίδου να επισημαίνει ότι επανειλημμένα τα σωματεία εργαζομένων έχουν θέσει καίρια ζητήματα ασφάλειας, συντήρησης και ελλείψεων προσωπικού και ότι είναι απανωτά τα περιστατικά ατυχημάτων, δυσλειτουργιών, τεχνικών προβλημάτων και παρατεταμένων καθυστερήσεων που εντείνουν την ασφάλεια των επιβατών, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

«Εύλογα ερωτήματα προκαλεί η απόλυση του προέδρου του Σωματείου Μηχανοδηγών, ο οποίος υπήρξε και σημαντικός μάρτυρας στην υπόθεση των Τεμπών», είπε η ανεξάρτητη βουλευτής,

«Κατ’ αρχάς, δεν υπήρξε καμία απόλυση προέδρου εργαζομένων από τον ΟΣΕ. Προφανώς αναφέρεστε σε κάποια ιδιωτική επιχείρηση. Ο ΟΣΕ δεν απέλυσε κάποιον πρόεδρο εργαζομένων, εκτός αν έχετε και λάθος πληροφόρηση», σχολίασε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και συνέχισε:

«Προφανώς καλά κάνετε και υποδεικνύετε μια σειρά από προβλήματα στον σιδηρόδρομο. Η κατάσταση είναι εντόνως προβληματική και κάνουμε αυτά που πρέπει για να τη διορθώσουμε. Συνδέετε την ύπαρξη τηλεδιοίκησης και ETCS με το δικαίωμα στη ζωή. Από την ερώτησή σας δηλαδή αυτό προκύπτει.

Θέλω, λοιπόν, να ρωτήσω: Το 2019 που ο ΣΥΡΙΖΑ μας παρέδωσε τον σιδηρόδρομο, τηλεδιοίκηση πόσο υπήρχε στη χώρα; ETCS πόσο υπήρχε στη χώρα; Απάντηση: 1% τηλεδιοίκηση, 0% ETCS.

‘Αρα, λοιπόν, αν εσείς κοιμάστε όμορφα το βράδυ, γνωρίζοντας ότι επί πέντε χρόνια υπήρχε πλήρης αποσύνδεση των συστημάτων τηλεδιοίκησης και ETCS με το δικαίωμα στη ζωή, όπως ανέφερε η ερώτησή σας, αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να απαντήσετε εσείς. Σήμερα, λοιπόν, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη η τηλεδιοίκηση είναι σχεδόν στο 80%».

Σήμερα, λοιπόν, σε αντίθεση με το 1% που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι κοντά στο 80%, σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός και πρόσθεσε: «Αν δεν είχαμε τη σφοδρότερη των τελευταίων τριακοσίων ετών κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία, θα ήταν στο 100%, διότι ολοκληρώθηκε η σύμβαση 717 τον Σεπτέμβριο του 2023.

Αυτός ο στόχος ολοκληρώνεται με τα έργα τα οποία έχουν συμβασιοποιηθεί και έχουν ξεκινήσει και τα εργοτάξια. Μέχρι τον Αύγουστο του 2026, λοιπόν, – για όποιον γνωρίζει από δημόσια έργα, αυτό είναι ένα πάρα πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα- και τα έργα τηλεδιοίκησης και ETCS στη Θεσσαλία θα έχουν ολοκληρωθεί. Επαναλαμβάνω, μέχρι τον Αύγουστο του 2026. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ασφάλεια».

«Δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση μεταξύ Λιανοκλαδίου και Λάρισας, όπου -σημειωτέον- υπάρχει μονή γραμμή. Μετά τα Λιόσια και μετά το Κιάτο δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα και τα τρένα εισέρχονται σε παρακαμπτηρίους, χωρίς καν να υπάρχουν ενδείξεις για τους μηχανοδηγούς. Στη γραμμή Φλώρινας δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα το πρόβλημα με τις επικοινωνίες.

Ο εταιρικός μετασχηματισμός του ΟΣΕ δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα μέχρι σήμερα. Το μόνο που άλλαξε είναι ότι στον ΟΣΕ δεν υπάρχει εργατικός έλεγχος στις αποφάσεις της Διοίκησης», ανέφερε η Ραλλία Χρηστίδου.

«Επειδή αναφέρατε τη μονή γραμμή, σωστά λειτουργεί μεταξύ Λιανοκλαδίου και Λάρισας η μονή γραμμή, διότι υπάρχει ένας πολύ αυστηρός κανόνας που λέει ότι ακριβώς επειδή έχουμε έργα αποκατάστασης, ένα μόνο τρένο κάνει κατάληψη της γραμμής.

Αν δηλαδή δεν εκκενώσει το προηγούμενο τρένο αυτό το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής, δεν ξεκινά το επόμενο», απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και σημείωσε: «Αυτός είναι ένας πάρα πολύ αυστηρός κανόνας ασφάλειας, ο οποίος ουδέποτε πρέπει να παραβιαστεί.

‘Αρα, λοιπόν, μια σειρά από τμήματα γραμμής στα οποία έχουμε έργα αναβάθμισης επιβάλλεται να έχουν ειδικούς κανόνες κατ’ εφαρμογήν του Γενικού Κανονισμού Κίνησης -ο γνωστός ΓΚΚ για τους σιδηροδρομικούς- που είναι το “ ευαγγέλιο” του κάθε μηχανοδηγού, του κάθε σταθμάρχη, του κάθε ελεγκτή τηλεδιοίκησης, του κάθε φύλακα ισόπεδης διάβασης.

Αυτοί οι άνθρωποι που είναι στην πρώτη γραμμή του σιδηρόδρομου έχουν ένα “ ευαγγέλιο”, το οποίο οφείλουν να τηρούν απαρέγκλιτα. Στα Τέμπη παραβιάστηκε αυτός ο κανονισμός τουλάχιστον τρεις φορές διαδοχικά στο ίδιο δρομολόγιο.

Μάλιστα, δύο ώρες πριν τη μοιραία αμαξοστοιχία -το έχω πει αρκετές φορές, το επαναλαμβάνω και σήμερα- παραβιάστηκε πάλι σε προαστιακό δρομολόγιο ο κανονισμός. Είχε μπει δηλαδή το προαστιακό δρομολόγιο στη λάθος γραμμή από τον ίδιο σταθμάρχη και ευτυχώς ο μηχανοδηγός και ο συνοδός αμαξοστοιχίας κατάλαβαν εγκαίρως το λάθος του σταθμάρχη για να μπορέσουν να αποτρέψουν ένα ακόμη μοιραίο, κάτι το οποίο δεν συνέβη στη μοιραία αμαξοστοιχία η οποία συγκρούστηκε με την εμπορευματική το τραγικό βράδυ των Τεμπών».

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στα άλλα ζητήματα που θέτουν οι μηχανοδηγοί.

«Εγώ τους ενθαρρύνω να υποδεικνύουν ζητήματα ασφαλείας. Υπήρχε μία καταγγελία ότι δήθεν θα καταργηθούν οι δύο μηχανοδηγοί στις υπερταχείες.

Όχι μόνο δεν καταργούνται, όπως κατήγγειλε το σωματείο, αλλά θα μπει και κάμερα στην καμπίνα για να ξέρουμε ότι η εταιρεία τηρεί το μέτρο και ότι όντως στα δρομολόγια ταχείας κυκλοφορίας, όπου υπάρχει διπλή γραμμή, θα πρέπει απαρέγκλιτα να τηρείται το μέτρο των δύο μηχανοδηγών στις σημερινές αμαξοστοιχίες.

Ο στόχος μας, λοιπόν, εκτελείται και περιγράφεται σε πολύ μεγάλο βαθμό και στο νομοσχέδιο το οποίο πέρασε από το Υπουργικό Συμβούλιο και θα περάσει, ελπίζω, και από τη Βουλή μέχρι τέλος του μήνα. Προβλέπει μια σειρά από μέτρα τα οποία θα τα συζητήσουμε κατά τη διάρκεια του νομοσχεδίου».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣΟΣΕHELLENIC TRAINΕΡΓΟΣΕΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΠΕΠΕΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Με υπόμνημα ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής στην Προκαταρτική για τα Τέμπη

7 Ιουλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Χρ. Σταϊκούρας: Σημαντική εισροή κοινοτικών πόρων για τη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

7 Ιουλίου, 2025
MMM

Πως σχολίασε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών την πιλοτική 24ωρη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

6 Ιουλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η ΕΕ επενδύει 2,8 δισ. σε 94 έργα μεταφορών για ενίσχυση της βιώσιμης και συνδεδεμένης κινητικότητας

3 Ιουλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Στο Κέντρο Ελέγχου των Ιταλικών Σιδηροδρόμων ο Επίτροπος Μεταφορών Απ. Τζιτζικώστας

3 Ιουλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Η ΓΑΙΑΟΣΕ αναζητά διευθυντή για την ανάπτυξη και εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Εγκρίθηκε η περιτοίχιση του σιδηροδρομικού διαδρόμου σε επιλεγμένα σημεία σε Θήβα, Θριάσιο, Ζευγολατιό

1 Ιουλίου, 2025

H «ισχυρή Ελλάδα» και οι πρώτες αναφορές του Κ. Κυρανάκη στη «στρατιωτική κινητικότητα»

1 Ιουλίου, 2025

Δημοσιεύτηκε το νέο ΦΕΚ για την απασχόληση του μόνιμου προσωπικού της ΥΠΑ

1 Ιουλίου, 2025

Στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0» 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 10 “έξυπνα τούνελ” του ΟΣΕ

2 Ιουλίου, 2025

«Έκλεισε» στο 3,7% η απόδοση στο ομόλογο της AEGEAN, υπερκαλύφτηκε 3,75 φορές

2 Ιουλίου, 2025

Το FREENOW επεκτείνεται σε νέες πόλεις και νησιά

3 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Συμμετοχή του σωματείου εργαζομένων ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σε συναντήσεις στην Αθήνα για εργασιακά θέματα

0

Μετατέθηκε στις 23 Αυγούστου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του λιμένος Βόλου

0

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

7 Ιουλίου, 2025

O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

7 Ιουλίου, 2025

Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

7 Ιουλίου, 2025

Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

7 Ιουλίου, 2025

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

7 Ιουλίου, 2025

Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

7 Ιουλίου, 2025

Το DS3 Hybrid με 1 μήνα δώρο σε παλιούς και νέους συνδρομητές του instacar

7 Ιουλίου, 2025

Οικονομικά αποτελέσματα AVIS Greece το 2024: Έσοδα 364,64 εκατ. (+18,26%) και κέρδη 42,5 εκατ. (+14,17%)

7 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr