• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 23 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Σείριος», που σχεδίασε και κατασκεύασε η Νέα Οδός, υποδέχεται μαθητές Δημοτικού

    23 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στην Ιταλία δημιούργησαν εκπαιδευτική ακαδημία για οδηγούς λεωφορείων, την Bus Company Academy

    23 Μαρτίου, 2023
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Το ταξίδι στην Ιταλία του Μ. Capotorto και οι «χρησμοί» του Κ. Μητσοτάκη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Σείριος», που σχεδίασε και κατασκεύασε η Νέα Οδός, υποδέχεται μαθητές Δημοτικού

    23 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στην Ιταλία δημιούργησαν εκπαιδευτική ακαδημία για οδηγούς λεωφορείων, την Bus Company Academy

    23 Μαρτίου, 2023
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Το ταξίδι στην Ιταλία του Μ. Capotorto και οι «χρησμοί» του Κ. Μητσοτάκη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Νέα έκκληση από CEOs για προστασία του σιδηροδρόμου από την “έκρηξη” των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας

Μεταξύ άλλων, η CER ζητά να εξασφαλιστεί επαρκής κρατική ενίσχυση για τους σιδηροδρόμους

vvegiazi by vvegiazi
17 Οκτωβρίου, 2022
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Επιπλέον έκτακτα μέτρα για τη διασφάλιση του σιδηροδρόμου, που αποτελεί τη “ραχοκοκαλιά” της βιώσιμης κινητικότητας και των μεταφορών της Ευρώπης, ζητούν με ανοικτή τους επιστολή προς την πρόεδρο της Κομισιόν υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Όπως αναφέρει η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER), στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης οι σιδηρόδρομοι είναι ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς το 80% των χιλιομέτρων διανύονται με ηλεκτρική ενέργεια, ένα μεγάλο μέρος της οποίας προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Ωστόσο, οι σιδηρόδρομοι επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τη συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών της ενέργειας, με αποτέλεσμα να διακυβεύεται η οικονομική τους βιωσιμότητα.

Σύμφωνα με έρευνα μεταξύ των μελών της CER για τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, οι ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες θα καταβάλλουν έως και 420 ευρώ ανά MWh το 2022.

Κατά μέσο όρο, η τιμή ηλεκτρικής ενέργειας έχει τουλάχιστον τριπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2021, με αρκετές χώρες να παρουσιάζουν 10πλάσια αύξηση.

Όσον αφορά το 2023, εκτιμάται ότι πολλά ενεργειακά συμβόλαια πρέπει να επαναδιαπραγματευθούν, με την πρόβλεψη τιμής σε ορισμένες περιπτώσεις να υπερβαίνει τα 500 ευρώ τη MWh.

Είναι προφανές ότι οι σιδηρόδρομοι βρίσκονται σε κίνδυνο και ότι οι τρόποι μεταφοράς που εξαρτώνται από ορυκτά καύσιμα αποκτούν επί του παρόντος ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι πιο βιώσιμων τρόπων μεταφοράς που βασίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια, όπως οι σιδηρόδρομοι.

Τι ζητά ο κλάδος

Σύμφωνα με τη CER, «σε αυτήν την προκλητική κατάσταση, οι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης χρειάζονται υποστήριξη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο στόχος ενός ευρωπαϊκού κλάδου μεταφορών και κινητικότητας χωρίς άνθρακα παραμένει εφικτός».

Ως εκ τούτου, ο ευρωπαϊκός σιδηροδρομικός κλάδος προτείνει τα εξής μέτρα:

-Να επιτραπεί στους σιδηροδρόμους να επωφελούνται από τα πλεονάζοντα έσοδα που προέρχονται από την εφαρμογή του κανονισμού 2022/1854 του Συμβουλίου.

-Να επιτραπεί στα κράτη-μέλη να υποστηρίξουν τις σιδηροδρομικές εταιρείες μειώνοντας, αίροντας την απαίτηση ή αναβάλλοντας την πληρωμή του τέλους πρόσβασης σιδηροδρομικής τροχιάς. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό θα μπορούσε να είναι η παράταση του κανονισμού 2020/1429 του Συμβουλίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024.

-Συμπερίληψη των σιδηροδρόμων σε μια στρατηγική εργαλειοθήκη για εξοικονόμηση ενέργειας. Οι ενεργειακά αποδοτικοί καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, όπως οι σιδηρόδρομοι, που έχουν δεσμευτεί να μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας χωρίς να μειώνουν τις υπηρεσίες μεταφορών, θα πρέπει να τυγχάνουν ειδικής μεταχείρισης όταν αντιμετωπίζονται από τα μέτρα μείωσης της ενέργειας που προβλέπονται στον κανονισμό 2022/1854 του Συμβουλίου για επείγουσα παρέμβαση για την αντιμετώπιση των υψηλών τιμών ενέργειας.

-Εξασφάλιση επαρκούς κρατικής ενίσχυσης για τους σιδηροδρόμους. Τα όρια που ορίζονται στο Προσωρινό Πλαίσιο Κρίσης για τις κρατικές ενισχύσεις στο πλαίσιο του πολέμου στην Ουκρανία είναι ανεπαρκή για τους σιδηροδρόμους, καθώς το πρόσθετο κόστος για το εν λόγω μέσο είναι πολύ υψηλότερο, με ορισμένες σιδηροδρομικές εταιρείες να αναμένουν έως και 2 δισ. ευρώ σε αυξημένο ετήσιο κόστος.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της CER Alberto Mazzola δήλωσε: «Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να βοηθήσει τον κλάδο με συγκεκριμένα και απαραίτητα μέτρα. Πρέπει να επιτραπεί στα κράτη-μέλη να μειώσουν, να παραιτηθούν ή να αναβάλουν την πληρωμή των τελών πρόσβασης τροχιάς και να ακολουθήσουν μια ολιστική προσέγγιση για την εισαγωγή στόχων μείωσης της ζήτησης.

Στον εν λόγω κλάδο, ο οποίος δεσμεύεται για την εξοικονόμηση ενέργειας, πρέπει να δοθεί προτεραιότητα μαζί με άλλες υπηρεσίες γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας.

Πρέπει να εξασφαλιστεί επαρκής κρατική ενίσχυση για τους σιδηροδρόμους και ο σιδηρόδρομος να γίνει δικαιούχος των πλεονασματικών εσόδων για τη μείωση του μοναδιαίου κόστους της σιδηροδρομικής ηλεκτρικής ενέργειας».

Tags:CERΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οι επίμαχοι διάλογοι στη Βουλή για τη σύμβαση 717 και τα έγγραφα που κατατέθηκαν

16 Μαρτίου, 2023
Picture of a sign with the logo of Magyar Posta on one of their post offices in Budapest, Hungary. Magyar Posta Zrt. or Hungarian Post is the postal administration of Hungary. Besides normal mail delivery, Magyar Posta also offers logistics, banking, and marketing services.
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

1.200 απολύσεις στο ταχυδρομείο της Ουγγαρίας, ελέω ενεργειακής κρίσης και πολέμου στην Ουκρανία

14 Μαρτίου, 2023
MMM

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

7 Μαρτίου, 2023
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Ορισμένες πικρές αλήθειες για τον «βιασμένο» ελληνικό σιδηρόδρομο

6 Μαρτίου, 2023
INTERNATIONAL

Rail sector publishes first progress report on implementation of Ticketing Roadmap

17 Φεβρουαρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ λόγω μη συμμόρφωσης με τους κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

15 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Κερδοφορία, έστω και οριακή, σημείωσε η Hellenic Train. Στα 65 εκατ. οι επενδύσεις στην Ελλάδα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Κρατική επιχορήγηση 10,35 εκατ. ευρώ στην ΟΣΥ για λειτουργικές δαπάνες

21 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Σείριος», που σχεδίασε και κατασκεύασε η Νέα Οδός, υποδέχεται μαθητές Δημοτικού

23 Μαρτίου, 2023

Στην Ιταλία δημιούργησαν εκπαιδευτική ακαδημία για οδηγούς λεωφορείων, την Bus Company Academy

23 Μαρτίου, 2023

Το ταξίδι στην Ιταλία του Μ. Capotorto και οι «χρησμοί» του Κ. Μητσοτάκη

23 Μαρτίου, 2023

Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

23 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

23 Μαρτίου, 2023

Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

23 Μαρτίου, 2023

Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

23 Μαρτίου, 2023

Κήρυξε πτώχευση (τελικά) η ρουμανική low cost Blue Air

23 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ