Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo με αυτονομία 600 χλμ. και ταχεία φόρτιση σε 40 λεπτά

    22 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας για τους διανομείς της Wolt, σε ισχύ την 1η Ιουλίου

    22 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

    22 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

    22 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    SARMED: Ολοκλήρωσε την εγκατάσταση αναβαθμισμένου συστήματος περιμετρικού συναγερμού

    22 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Ο Γ. Συριανός επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

    22 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo με αυτονομία 600 χλμ. και ταχεία φόρτιση σε 40 λεπτά

    22 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας για τους διανομείς της Wolt, σε ισχύ την 1η Ιουλίου

    22 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

    22 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

    22 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    SARMED: Ολοκλήρωσε την εγκατάσταση αναβαθμισμένου συστήματος περιμετρικού συναγερμού

    22 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Ο Γ. Συριανός επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

    22 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οικονομικά αποτελέσματα FSI (μητρικού Ομίλου της Hellenic Train): Έσοδα 16,52 δισ. ευρώ, με ζημιές 208 εκατ. ευρώ το 2024

vvegiazi by vvegiazi
4 Απριλίου, 2025
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Με ζημιές ύψους 208 εκατ. ευρώ ολοκλήρωσε το 2024 η Ferrovie dello Stato Italiane, μητρικός όμιλος της ελληνικής Hellenic Train, παρά την άνοδο εσόδων κατά 11,7%, στα 16,5 δισ. ευρώ.

Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη

Αναλυτικότερα, οι κυριότεροι οικονομικοί δείκτες του 2024 της FS Group έχουν ως εξής:

-Τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν στα 16,5 δισ. ευρώ, μια συνολική αύξηση 1,7 δισ. ευρώ (+11,7%) σε σύγκριση με το 2023.

-Τα έσοδα από τις μεταφορικές υπηρεσίες ανήλθαν σε 8,7 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 818 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2023, με κέρδη τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Συγκεκριμένα, τα έσοδα από τις σιδηροδρομικές επιβατικές υπηρεσίες (+641 εκατ. ευρώ) και τα έσοδα από τις οδικές επιβατικές μεταφορές (+22 εκατ. ευρώ) αυξήθηκαν, με αυξανόμενη ζήτηση ταξιδιών σε επιβατοχιλιόμετρα (+6,6% σε υπηρεσίες αγοράς, +4,5% σε υπεραστικές υπηρεσίες και +7,2% σε περιφερειακές υπηρεσίες) και σιδηροδρομική κίνηση σε τρενοχιλιόμετρα (+6% σε υπηρεσίες interity + 0,7% σε αγορά +5,8% σε υπηρεσίες υπεραστικών γραμμών +5,8%. στις περιφερειακές υπηρεσίες).

Αυξήθηκαν και τα έσοδα από τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές (+156 εκατ. ευρώ), χάρη στη συμβολή των νέων εταιρειών του ομίλου Exploris, που ενοποιήθηκαν το 2024.

Οι βασικοί οικονομικοί δείκτες

Performance and Financial Position Highlights  € mln
2024  2023 Change %
Operating revenues 16,529 14,804 1,725 11.7
EBITDA 2,242 2,228 14 0.6
EBIT 343 338 5 1.5
Net profit (208) 100 (308) (>200)
Capital expenditure 17,559 16,423 1,136 6.9
Net financial debt 13,496 11,158 2,338 21.0
Equity 41,752 42,089 (337) (0.8)

-Τα έσοδα από υπηρεσίες υποδομής ανήλθαν σε 4,6 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο περίπου 9,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο (+402 εκατ. ευρώ), αντανακλώντας τα τέλη υπηρεσιών και παραχώρησης που συνδέονται με τη σιδηροδρομική και οδική κυκλοφορία.

-Τα λοιπά λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 3,1 δισ. ευρώ, σημειώνοντας συνολική αύξηση 506 εκατ. ευρώ. Η αλλαγή οφείλεται κυρίως στην πώληση των Farini και San Cristoforo και της αύξησης των υπηρεσιών που προσφέρονται σε σιδηροδρομικές εταιρείες και των βοηθητικών υπηρεσιών κυκλοφορίας.

-Τα λειτουργικά κόστη ανήλθαν σε 14,3 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,7 δισ. ευρώ (+14%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος λόγω της αύξησης του μέσου εργατικού δυναμικού και του υψηλότερου κόστους εργασίας ανά μονάδα προϊόντος, καθώς και του υψηλότερου κόστους για υπηρεσίες και ηλεκτρική ενέργεια.

-Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 14 εκατ. ευρώ, +1% σε σύγκριση με την 31η Δεκεμβρίου 2023, λόγω κυρίως των αλλαγών στο εύρος της ενοποίησης.

-Το EBIT ανήλθε στα 343 εκατ. ευρώ με αύξηση +1,5% σε σχέση με το 2023.

-Η καθαρή ζημία ανήλθε σε 208 εκατ. ευρώ (έναντι κερδών 100 εκατ. ευρώ το 2023), λόγω της επιδείνωσης του υπολοίπου της οικονομικής διαχείρισης που οφείλεται σε μη επαναλαμβανόμενα φαινόμενα που συνδέονται με αλλαγές στο εύρος της ενοποίησης και υψηλότερες χρεώσεις εξυπηρέτησης του χρέους.

-Σε επίπεδο επενδύσεων, το 2024 ο όμιλος FS πραγματοποίησε συνολικές κεφαλαιουχικές δαπάνες 17,6 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 7% σε σύγκριση με το 2023 (96% των επενδύσεων ήταν στην Ιταλία και σχεδόν 15 δισ. ευρώ αφορούσαν σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών στο τμήμα Verona-Vicenzaτης γραμμής υψηλών ταχυτήτων Verona-Padua, στο τμήμα Brescia-Verona της γραμμής Milan-Verona και στο τμήμα της γραμμής Terzo Valico dei Giovi και Naples-Bari.

-Ο όμιλος FS διατηρεί υγιή οικονομική θέση, με ίδια κεφάλαια 41,7 δισ. ευρώ στο τέλος του 2024.

-Ο καθαρός χρηματοοικονομικός δανεισμός ύψους 13,5 δισ. ευρώ αυξήθηκε κατά 2,3 δισ. ευρώ σε σύγκριση με την 31η Δεκεμβρίου 2023 για τη στήριξη του σχεδίου ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του ομίλου.

-Το εργατικό δυναμικό αυξήθηκε από 92.446 σε 96.335, με 9.736 νεοπροσληφθέντες και 6.374 απολύσεις.

Το σχόλιο του S. Donnarumma

Σύμφωνα με τον Stefano Antonio Donnarumma, διευθύνοντα σύμβουλο και γενικό διευθυντή του ομίλου FS:

«Το 2024 ήταν μια χρονιά που επιβεβαίωσε τη σταθερότητα και την κεντρική θέση του ομίλου FS στην υποδομή και τη βιομηχανική ανάπτυξη της Ιταλίας.

Με περισσότερες από 17,5 δισ. ευρώ σε τεχνικές επενδύσεις, το υψηλότερο επίπεδο ποτέ στην ιστορία του ομίλου, και τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν στα 16,5 δισ. ευρώ. Μέχρι το τέλος του έτους, είχαν δαπανηθεί περισσότερα από 12 δισ. ευρώ, ποσό υψηλότερο από το προγραμματισμένο.

Το Στρατηγικό Σχέδιο 2025-2029 αποτελεί επίσης μέρος αυτής της προοπτικής, το οποίο προβλέπει επενδύσεις άνω των 100 δισ. ευρώ για τη στήριξη μιας διαδικασίας βιομηχανικού μετασχηματισμού, με στόχο την ενίσχυση των υποδομών, τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας.

Τα λειτουργικά έσοδα σημείωσαν επίσης νέο υψηλό όλων των εποχών, με αυξανόμενες επιδόσεις σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, ιδιαίτερα στις επιβατικές μεταφορές. Θετικοί είναι και οι κύριοι οικονομικοί δείκτες, όπως EBITDA και EBIT.

Σε ένα σύνθετο οικονομικό πλαίσιο, ο όμιλος FS συνεχίζει να ενισχύει τον στρατηγικό του ρόλο για τη χώρα, διατηρώντας μια σταθερή κεφαλαιακή και χρηματοοικονομική δομή και συμβάλλοντας σημαντικά στην απασχόληση, με περισσότερες από 9.700 νέες προσλήψεις το 2024».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ FSIFSIFSFerrovie dello Stato ItalianeHELLENIC TRAINTRENITALIA

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Το ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέγραψε τη νέα ΣΣΕ στη Hellenic Train

20 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) ο Κώστας Γενιδούνιας

19 Μαΐου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Έκπτωση 10% στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 17 Μαΐου έως 30 Ιουνίου από τη Hellenic Train

17 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

15 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Κ. Κυρανάκης: Ξεκίνησε η αξιολόγηση των υπαλλήλων των σταθμαρχείων, απομακρύνθηκαν 2 που βρέθηκαν ακατάλληλοι (video)

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

To βιογραφικό του νέου υποδιοικητή της ΥΠΑ, Αλέξανδρου Καρύδη

21 Μαΐου, 2025

Φήμες για σύμπραξη AEGEAN OIL – GOLDAIR – AKTOR για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής

16 Μαΐου, 2025

Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη θέση του Διοικητή της ΑΠΑ, μέχρι τις 28 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων

16 Μαΐου, 2025

Η ΣΤΑΣΥ προχωρά σε 44 μόνιμες προσλήψεις εκδοτών και σταθμαρχών. Άνοιξαν οι αιτήσεις

19 Μαΐου, 2025

Παρουσιάζεται την Τετάρτη 21/5 στη Βουλή ο νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό, Χρήστος Καραδήμας

20 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Η Standard and Poor’s αναβάθμισε τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της FS

0

Το crash test των επιδόσεων των Γαλλικών (SNCF), Γερμανικών (DB) και Ιταλικών (FS) Σιδηροδρόμων και η επίδραση στην Ελλάδα

0

Τον οδικό στόλο της ανανεώνει η ΥΠΑ, εγκρίθηκαν 1,18 εκατ. ευρώ

0

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου: 8 κράτη – μέλη της ΕΕ κατάργησαν την απευθείας επιδότηση

0

Στον έλεγχο του συστήματος VHF στο τμήμα Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο προχωρά ο ΟΣΕ

0

Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo με αυτονομία 600 χλμ. και ταχεία φόρτιση σε 40 λεπτά

22 Μαΐου, 2025

Υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας για τους διανομείς της Wolt, σε ισχύ την 1η Ιουλίου

22 Μαΐου, 2025

Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

22 Μαΐου, 2025

Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

22 Μαΐου, 2025

SARMED: Ολοκλήρωσε την εγκατάσταση αναβαθμισμένου συστήματος περιμετρικού συναγερμού

22 Μαΐου, 2025

Ο Γ. Συριανός επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

22 Μαΐου, 2025

Η Ολυμπία Οδός συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την αναβάθμιση των Σεισμικών παρατηρητηρίων

22 Μαΐου, 2025

Global Marketing Director στη FREENOW αναλαμβάνει ο Tony Fletcher

22 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr