Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μεξικό και Κίνα «στήνουν» νέες εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, προκαλώντας εκνευρισμό στις ΗΠΑ

    17 Νοεμβρίου, 2025
    MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Μερίδιο αγοράς στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece: 17% Ryanair, 16% AEGEAN και 9% easyJet

    17 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Μεταβολές στη λειτουργία των ΜΜΜ, λόγω των εκδηλώσεων εορτασμού της 52ης επετείου του Πολυτεχνείου

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μεξικό και Κίνα «στήνουν» νέες εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, προκαλώντας εκνευρισμό στις ΗΠΑ

    17 Νοεμβρίου, 2025
    MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Μερίδιο αγοράς στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece: 17% Ryanair, 16% AEGEAN και 9% easyJet

    17 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Μεταβολές στη λειτουργία των ΜΜΜ, λόγω των εκδηλώσεων εορτασμού της 52ης επετείου του Πολυτεχνείου

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι ισχυρισμοί της Hellenic Train για τα τέλη χρήσης του δικτύου και οι οικονομικές προβλέψεις

ffotinos by ffotinos
6 Οκτωβρίου, 2025
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η Hellenic Train, όπως αναφέρει η εταιρεία στην τελευταία οικονομική έκθεσή της (2024), εμπλέκεται σε διάφορες εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις από τις οποίες προκύπτουν διεκδικήσεις κατά της εταιρείας, ύψους μέχρι 110.619.139 ευρώ (31/12/2023: 96.953.602 ευρώ).

Για τις ανωτέρω επίδικες υποθέσεις, η Διοίκηση της εταιρείας διενέργησε πρόβλεψη ποσού 4.289.441 ευρώ (31/12/2023: 7.666.197 ευρώ) λαμβάνοντας υπόψη, όπως αναφέρει, τις θέσεις των νομικών της συμβούλων αναφορικά με αυτές.

Τα τέλη χρήσης δικτύου και η αντιπαράθεση με τον ΟΣΕ

Όπως υπογραμμίζει η HT, η διοίκηση του ΟΣΕ ΑΕ ανάρτησε τη «Δήλωση Δικτύου 2020», τροποποιώντας τα τέλη πρόσβασης και χρήσης υποδομής, για την κυκλοφορία στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο το 2020.

Στη συνέχεια, ο ΟΣΕ προχώρησε στη δημοσίευση της «Δήλωσης Δικτύου 2021», η οποία συνέχισε να περιλαμβάνει αυτά τα τροποποιημένα τέλη πρόσβασης και χρήσης υποδομής.

Η εφαρμογή της προαναφερθείσας τροποποίησης, όπως υποστηρίζει η HT, οδηγεί σε χρεώσεις σημαντικά υψηλότερες από αυτές του 2019 (210% κατά μέσο όρο σε σύγκριση με το 2019), χωρίς αλλαγές στην ποιότητα του Δικτύου.

Σύμφωνα με την θέση της εταιρείας, τα τέλη που περιλαμβάνονται στις «Δηλώσεις Δικτύου» του 2020 και του 2021 δεν ήταν βιώσιμα, ακόμη και αν δεν ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις από την πανδημία Covid-19.

Οι προτεινόμενες αυξήσεις, όπως αναφέρει, θα πρέπει να επανεκτιμηθούν πλήρως, μέσω της απαραίτητης διαβούλευσης με τις σιδηροδρομικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύμφωνα με την HT, θα πρέπει να τονιστεί ότι τα τιμολόγια που ελήφθησαν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 (δηλαδή 3ο τρίμηνο) είχαν εκδοθεί με βάση τον τύπο για τις χρεώσεις του 2019.

Στις 23.3.2021 υποβλήθηκε προσφυγή (με αριθμ. πρωτ. 523) από την εταιρεία ενώπιον της ΡΑΣ για ενέργειες του ΟΣΕ αντίθετες προς τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις με τα ακόλουθα αιτήματα: (α) ακύρωση Δηλώσεων Δικτύου του 2020 και 2021, (β) παροχή προθεσμίας ενός μηνός στον ΟΣΕ για πρόσκληση των ενδιαφερομένων για συνεννόηση σχετικά με τις αντίστοιχες Δηλώσεις Δικτύου, (γ) μείωση τελών πρόσβασης για το 2020 και 2021, (δ) απαγόρευση είσπραξης τελών πρόσβασης με βάση το Δηλώσεις Δικτύου 2020 και 2021 που δεν ακολουθούν τα οριζόμενα στο νομοθετικό πλαίσιο, (ε) προσωρινά έκτακτα μέτρα για την απαγόρευση χρέωσης οποιουδήποτε κόστους από τον ΟΣΕ έναντι της Εταιρείας επιπλέον του κόστους που χρεώθηκε για το 2020 που προβλέπεται στη Δήλωση Δικτύου 2020 και προσωρινή εφαρμογή της μεθοδολογίας υπολογισμού του κόστους που περιέχεται στη Δήλωση Δικτύου 2019.

Σε συνέχεια της απόφασης της ΡΑΣ, με αριθμό 56/2022, που έκανε δεκτή την προσφυγή της Ηellenic Train, ο ΟΣΕ δημοσίευσε τις προτεινόμενες δηλώσεις δικτύου για τα έτη 2020 -2021 (εφαρμόζοντας, όπως υποστηρίζει η ΗΤ, πλέον την μεθοδολογία της δήλωσης δικτύου 2022, η οποία είχε εν τω μεταξύ δημοσιευθεί και έχει ήδη προσβληθεί και από την εταιρεία) και ξεκίνησε τη διαδικασία διαβούλευσης στις 15/7/2022.

«Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία και οι λοιπές ενεργές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν δηλώσει, στο πλαίσιο της διαδικασίας διαβούλευσης, ότι η μόνη ενδεχομένως αποδεκτή μεθοδολογία υπολογισμού των τελών πρόσβασης στην υποδομή για την περίοδο αυτή, όπως και για το 2022, είναι αυτή που ορίζεται στη Δήλωση Δικτύου για το έτος 2019», υποστηρίζει.  

Σύμφωνα με την HT, ανεξάρτητα από τη θέση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, ο ΟΣΕ δημοσίευσε τις Δηλώσεις Δικτύου για τα έτη 2020, 2021 που περιέχουν ταυτόσημους όρους με τη Δήλωση Δικτύου του 2022 και το ίδιο έπραξε και για το έτος 2023 και στη συνέχεια και για το έτος 2024.

Οι νέες Δηλώσεις Δικτύου των ετών 2020 και 2021, καθώς και οι δηλώσεις των ετών 2022, 2023 και 2024 αποτέλεσαν επίσης αντικείμενο προσφυγής της εταιρείας ενώπιον της ΡΑΣ.

Η υπόθεση αυτή είναι ακόμη σε εκκρεμότητα, σε αναμονή των σχετικών αποφάσεων της ΡΑΣ επί των προσφυγών της Hellenic Train για τα έτη 2020 έως 2024.

Καθώς η Διοίκηση θεωρεί ότι οι πιθανότητες έκβασης της υπόθεσης υπέρ της εταιρείας είναι σημαντικές, με βάση τόσο τυπικούς όσο και ουσιαστικούς λόγους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των νομικών εμπειρογνωμόνων που παρακολουθούν την υπόθεση, η διαφορά μεταξύ των τελών πρόσβασης που παρουσιάζονται στην οικονομική έκθεση του 2024 και υπολογίζονται με εφαρμογή των σχετικών προβλέψεων της Δήλωσης Δικτύου του 2019 και εκείνων που υπολογίζονται σύμφωνα με τη Δήλωση Δικτύου του 2022, όπως αναγράφεται και στη σημείωση 20 των οικονομικών καταστάσεων, ποσό 16 εκατ. έχει θεωρηθεί ως ενδεχόμενη υποχρέωση για το 2022, το ποσό των 7,68 εκατ. ως ενδεχόμενη υποχρέωση για το έτος 2023 και το ποσό των 12,9 εκατ. για το έτος 2024.

Αντιστοίχως, λόγω της διαφοράς της τιμολόγησης μεταξύ της Δήλωσης Δικτύου του 2019 και των ετών 2020 και 2021 προκύπτει επίσης ενδεχόμενη υποχρέωση ποσού 25,3 εκατ. ευρώ, καθότι ο ΟΣΕ, όπως υποστηρίζει η HT, προέβη σε τιμολογήσεις με βάση υπολογισμού μη εγκεκριμένες από την ΡΑΣ δηλώσεις δικτύου.

Επισημαίνεται τέλος ότι η ΡΑΣ με την ανωτέρω απόφαση της εξουσιοδότησε τον ΟΣΕ και την Hellenic Train A.E. να υπογράψουν Σύμβαση Πρόσβασης στο Δίκτυο για τα έτη 2020 και 2021 και να διευθετήσουν αναλόγως, με συμψηφισμούς όπου ισχύει, κάθε εκκρεμή οικονομική διαφορά που προέκυψε από τα προηγούμενα έτη.

Η μη υπογραφή εκ μέρους του ΟΣΕ και της εταιρείας αποτέλεσε λόγο επιβολής προστίμου 20.000 ευρώ σε εκάστη εκ των δύο εταιρειών, με την απόφαση 91/2024 της ΡΑΣ, η οποία επίσης κάλεσε τον ΟΣΕ και την εταιρεία να υπογράψουν τη Σύμβαση Πρόσβασης στο δίκτυο για τα έτη 2020 και 2021, καθώς και την αντίστοιχη Σύμβαση για το έτος 2025, με την πρόβλεψη μηχανισμών συμψηφισμού και αντιλογισμού για την τακτοποίηση των μεταξύ τους οφειλών.

Σε συνέχεια των ως άνω, η εταιρεία πράγματι υπέγραψε, με ειδική ρητή επιφύλαξη ως προς τον τρόπο υπολογισμού των τελών χρήσης, τη σύμβαση πρόσβασης για τα έτη 2020 και 2021, καθώς επίσης και για το έτος 2024.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:HELLENIC TRAINΟΣΕΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣΤΕΛΗ ΧΡΗΣΗΣΤΕΛΗ ΥΠΟΔΟΜΗΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

17 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

24ωρη απεργία προκήρυξαν οι εργαζόμενοι και οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train στις 18 Νοεμβρίου

16 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Δυτικός Προαστιακός: Από 19 Νοεμβρίου προστίθενται 6 νέα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σίνδου

14 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Επιδόθηκε στον σταθμάρχη το κλητήριο θέσπισμα για την δίκη του δυστυχήματος στα Τέμπη

14 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τετράωρη στάση εργασίας (9.00 – 13.00) κήρυξε, για την Τρίτη 18 Νοεμβρίου, η ΠΟΣ ΜΣΤ

13 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Πρόστιμα 1 εκατ. ευρώ της ΡΑΣ στον ΟΣΕ για την εκπαίδευση των σταθμαρχών

13 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Στις 6 - 8 Οκτωβρίου το 39ο Πανσιδηροδρομικό Συνέδριο της ΠΟΣ - ΜΣΤ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025

Tο πρώτο MBA στη Διοίκηση των Αερομεταφορών στην Ελλάδα από τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Θράκης (video)

11 Νοεμβρίου, 2025

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025

Τα υδροπλάνα έχουν (και) φανερούς υποστηρικτές εντός της κυβέρνησης

13 Νοεμβρίου, 2025

Εκδόθηκαν οι Προσκλήσεις για τη χρηματοδότηση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο

12 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

17 Νοεμβρίου, 2025

Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

17 Νοεμβρίου, 2025

Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Μεξικό και Κίνα «στήνουν» νέες εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, προκαλώντας εκνευρισμό στις ΗΠΑ

17 Νοεμβρίου, 2025
MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019

Μερίδιο αγοράς στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece: 17% Ryanair, 16% AEGEAN και 9% easyJet

17 Νοεμβρίου, 2025

Μεταβολές στη λειτουργία των ΜΜΜ, λόγω των εκδηλώσεων εορτασμού της 52ης επετείου του Πολυτεχνείου

17 Νοεμβρίου, 2025

24ωρη απεργία προκήρυξαν οι εργαζόμενοι και οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train στις 18 Νοεμβρίου

16 Νοεμβρίου, 2025

Μοτοδυναμική: Απέκτησε ποσοστό της Blue Horizon Mobility

14 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.