ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΠειραιάς – αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» σε 45 λεπτά, τον Ιούνιο, με ηλεκτροκίνητα τρένα

Πειραιάς – αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» σε 45 λεπτά, τον Ιούνιο, με ηλεκτροκίνητα τρένα

Διεξήχθη, σήμερα, το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο ηλεκτροκίνητου τρένου που εισήλθε στον κεντρικό σιδηροδρομικό Αθηνών (σταθμός Λαρίσης).

Η εν λόγω εργολαβία περιλαμβάνει τις υπολειπόμενες εργασίες υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης, στο τμήμα από Σ.Σ. Πειραιά (Χ.Θ. 1+488) έως έξοδο Σ.Σ Αθηνών (Χ.Θ. 11+250), οι οποίες δεν ολοκληρώθηκαν από την προηγούμενη διαλυθείσα εργολαβία 994/05 και οι οποίες, με την ολοκλήρωση τους, αποτελούν αυτοτελές λειτουργικό έργο.

Η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στον σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών σημαίνει ότι, από τον Απρίλιο, θα διεξάγονται δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και, τον Ιούνιο, και από τον Πειραιά.

Η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στον Πειραιά θα έχει ως αποτέλεσμα η διαδρομή Πειραιάς – αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» να διεξάγεται σε 45 λεπτά.

Υπενθυμίζεται ότι το πέρασμα στην… ηλεκτροκινούμενη εποχή, στο τμήμα ΣΚΑ –Αθήνα, δεν επέτρεπε απευθείας δρομολόγια από τον Κεντρικό Σταθμό Αθηνών στο αεροδρόμιο και το Κιάτο.

Έτσι, τον Ιούνιο τελειώνει η ταλαιπωρία των επιβατών και οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδέψουν στο αεροδρόμιο σε 45 λεπτά και σε 60 λεπτά στο Κιάτο.

«Τα έργα συνεχίζονται, προκειμένου να γίνει υπογειοποίηση στα Σεπόλια και να μην υπάρχουν τα προβλήματα μέσα στον αστικό ιστό.  Συνεχίζεται επίσης  και η σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού με το σταθμό του μετρό, ως νέο έργο», ανέφερε, σήμερα, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Ακολουθούν αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη

Δημοσιογράφος: Κύριε υπουργέ θα μας πείτε λίγα λόγια για το έργο και τη χρησιμότητά του. Τι θα προσφέρει στους πολίτες.

Υπουργός: Κατ’ αρχάς βρισκόμαστε σε ένα σταθμό, τον κεντρικό σταθμό του σιδηροδρόμου της χώρας, που για 11 χρόνια ήταν κλειστός.  Εξι χρόνια το έργο ήταν κολλημένο, και επιτέλους είναι έτοιμη η ηλεκτροκίνηση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Τον Απρίλιο ο σταθμός θα είναι σε πλήρη λειτουργία και θα δοθεί στους πολίτες, στο κοινό, για να μπορούν να τον χρησιμοποιούν και να απολαμβάνουν ένα σύγχρονο ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο. Τον Ιούνιο θα φτάσει μέχρι τον Πειραιά και τα έργα συνεχίζονται προκειμένου να γίνει υπογειοποίηση στα Σεπόλια και να μην υπάρχουν τα προβλήματα μέσα στον αστικό ιστό.

Συνεχίζεται επίσης, και η σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού με το σταθμό του μετρό, ως νέο έργο. Πιστεύουμε ότι η προτεραιότητα που έχουμε δώσει στην ιεράρχηση των έργων στα μέσα σταθερής τροχιάς και στο σιδηρόδρομο πλέον φαίνεται, παίρνει σάρκα και οστά. Δεν μπορεί να έχουμε μία σύγχρονη χώρα χωρίς να έχουμε ολοκληρώσει τις σιδηροδρομικές υποδομές μας.

Δημοσιογράφος: Υπουργέ πότε θα φτάσει το ηλεκτροκίνητο τρένο από Αθήνα Θεσσαλονίκη και πότε τελειώνουν τα έργα;

Υπουργός: Τα έργα του σιδηροδρόμου για την ΠΑΘΕ με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης είναι τέλος του ’19 ή μέσα στο ’19. Δίνουμε μία μάχη όμως, πολύ μεγάλα κομμάτια, όπως είναι το Αθήνα – Θεσσαλονίκη ή όπως είναι η ηλεκτροκίνηση μέχρι το Αίγιο να τελειώσει πολύ νωρίτερα. Εκτιμούμε ότι το πρώτο τρίμηνο ή τους πρώτους μήνες του ’18 η Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμη και θα έχουμε ξεκινήσει και τα νέα έργα για το σιδηρόδρομο. Και για τον προαστιακό.

Δημοσιογράφος: Θα μπορούσατε να μας πείτε κάτι ακόμη για το συγκεκριμένο έργο;

Υπουργός: Το συγκεκριμένο έργο είναι ένα από τα κλασσικά παραδείγματα ντροπής του δημόσιου βίου της χώρας μας. Για τους δρόμους, για το κόστος, για το πόσο πίσω έχουν μείνει οι σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας. Για το πως δεν έχει αξιοποιηθεί ο σιδηρόδρομος για τη χώρα μας και για τις επιβατικές μεταφορές και τις σιδηροδρομικές. Κι ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους για αυτό.

Τεχνικό αντικείμενο του έργου

Η εν λόγω εργολαβία περιλαμβάνει υπολειπόμενες εργασίες υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης, στο τμήμα από Σ.Σ. Πειραιά (Χ.Θ. 1+488) έως έξοδο Σ.Σ Αθηνών (Χ.Θ. 11+250), οι οποίες δεν ολοκληρώθηκαν από προηγούμενη διαλυθείσα εργολαβία 994/05 και οι οποίες με την ολοκλήρωση τους αποτελούν αυτοτελές λειτουργικό έργο. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει :

-Την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης διπλής γραμμής από Σ.Σ Πειραιά έως έξοδο Σ.Σ Αθηνών, καθώς επίσης και των τεσσάρων νέων σιδηροδρομικών γραμμών εντός του ΣΣ Αθηνών.

-Την κατασκευή της υποδομής και επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής στην είσοδο (νότια) του Σ.Σ  Α.Ι. Ρέντη και την προσαρμογή της με την δέσμη των ήδη ανακαινισμένων σιδ. γραμμών εντός του σταθμού σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη του έργου. Επίσης, την τακτοποίηση και συμπλήρωση του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Σ.Σ. Ρουφ και εισόδου Σ.Σ. Αθηνών, ώστε να ολοκληρωθεί το εν λόγω τμήμα με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

-Τις υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση των ημιτελών τριών νέων αποβαθρών και των πέντε νέων σιδηροδρομικών γραμμών του Σ.Σ Αθηνών, καθώς και την ανάταξη-θέση σε λειτουργία ηλεκτροκινούμενων κλιμάκων και ανελκυστήρων επί των νέων αυτών τριών αποβαθρών.

-Όλες τις αναγκαίες ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, κύρια εντός του Σιδ. Σταθμού των Αθηνών, αλλά και στο υπόλοιπο τμήμα του έργου, ηλεκτροφωτισμό, ανελκυστήρες, αντλιοστάσια, για την εύρυθμη λειτουργία όλου του έργου .

-Την κατασκευή έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, καθαιρέσεων, έργων πρασίνου και περίφραξης της σιδηροδρομικής γραμμής, σε επιλεγμένα σημεία μετά από εντολή της Επίβλεψης.

-Την τοποθέτηση αντιθορυβικών πετασμάτων σε συγκεκριμένες θέσεις του σιδηροδρομικού δικτύου.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Σχόλια
  • Με ποιους συρμούς θα γίνονται αυτά τα δρομολόγια; Θα κατεβάσουν και τα υπόλοιπα Desiro EMU από τη γραμμή Λάρισα – Θεσσαλονίκη;

    Φεβρουάριος 9, 2017

Αφήστε ένα σχόλιο