ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΠρος ολομέτωπη σύγκρουση υπουργείου Μεταφορών με δήμο Πατρέων. Ξεκίνησε τις κινητοποιήσεις ο δήμος για την υπογειοποίηση του τρένου

Προς ολομέτωπη σύγκρουση υπουργείου Μεταφορών με δήμο Πατρέων. Ξεκίνησε τις κινητοποιήσεις ο δήμος για την υπογειοποίηση του τρένου

Προς ολομέτωπη σύγκρουση οδηγούνται, όπως όλα δείχνουν, το υπουργείο Μεταφορών με το δήμο Πατρέων για την είσοδο του τρένου στην πόλη της Πάτρας. Πλήρη υπογειοποίηση ζητά ο δήμος, μερική αντιπροτείνει το υπουργείο.

Χθες, ο δήμος Πατρέων πραγματοποίησε την πρώτη συμβολική κινητοποίηση στον σταθμό του Προαστιακού Πάτρας στο Ρίο, με κεντρικό σύνθημα «Ναι στην υπόγεια διέλευση, όχι στην επίγεια διέλευση, όχι στα τείχη».

«Το έχουμε καταστήσει σαφές σε όλους τους τόνους: το τρένο δεν θα περάσει επίγεια. Θέλουμε και αγωνιούμε να γίνει το έργο και να φτάσει μέχρι το νέο λιμάνι, αλλά να γίνει όπως πρέπει και θέλει η πόλη και όχι όπως – όπως. Σε καμία πόλη της Ελλάδας δεν πέρασε επίγεια», ανέφερε ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης.

Στιγμιότυπο από την κινητοποίηση

Υπενθυμίζεται ότι ο δήμος τάσσεται υπέρ της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως τον Αγ. Ανδρέα, με τη δημιουργία γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια.

Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χαρακτηρίζει «φαραωνικό» σχέδιο την υπογειοποίηση όλης της γραμμής και αντιπροτείνει μερική υπογειοποίηση σε έκταση περίπου 2 χιλιομέτρων.

Η επιστολή της 30ης Απριλίου του Κ. Πελετίδη σε Κ. Μητσοτάκη και Κ. Καραμανλή

Μετά την αιφνιδιαστική και εν μέσω της πανδημίας απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδιασμού της επιφανειακής χάραξης από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου και να σταματήσει αιφνιδιαστικά τη λειτουργία του προαστιακού τρένου, ενημερωθήκαμε ότι παρά τις αντιδράσεις του πατραϊκού λαού, οι εργασίες στην εν λόγω εργολαβία είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν κανονικά από την 2/5.

Αυτό σημαίνει ότι η Κυβέρνηση επιλέγει να ανοίξει πόλεμο με τον πατραϊκό λαό, σε μία μάλιστα δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας και των επιπτώσεών της.

Η Κυβέρνηση γνωρίζει πάρα πολύ καλά την αντίθεση στους συγκεκριμένους σχεδιασμούς, του Δημοτικού Συμβουλίου, των φορέων και των συλλόγων της πόλης μας, του συνόλου του πατραϊκού λαού, καθώς και τους αγώνες του.

Ενημερώνουμε για μία ακόμα φορά ότι το αίτημα των Πατρινών για υπόγεια διέλευση είναι δίκαιο και τεράστιας σημασίας, γι’ αυτό και δε θα μείνουμε άπραγοι μπροστά σε επιλογές, που θα καταστρέφουν τη ζωή της Πάτρας για εκατονταετίες.

Ισχυρισμοί που απορρίπτουν την υλοποίηση ενός μεγάλου «έργου πνοής» για την πόλη μας, λόγω δήθεν δυσβάστακτου κόστους του έργου, δεν ευσταθούν και γίνονται εκ του πονηρού.

Τη στιγμή μάλιστα που η διπλή σιδηροδρομική γραμμή στη διαδρομή από την Ειδομένη έως την Πάτρα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα υπόγειων τούνελ ή γεφυρών, διέρχεται υπόγεια ή περιμετρικά απ’ όλες τις πόλεις και τα χωριά.

Μόνο στο ακροτελεύτιο κομμάτι της γραμμής, από Ρίο μέχρι Πάτρα και μέσα από πυκνοδομημένο πολεοδομικό ιστό, επιχειρείται να περάσει επιφανειακά.

Επειδή έως σήμερα δεν έχει γίνει δεκτό το αίτημά μας, σας γνωρίζουμε ότι οι εργασίες στο εν λόγω τμήμα θα συναντήσουν σε κάθε βήμα τη σθεναρή αντίσταση του Δήμου Πατρέων, των Συλλόγων και των φορέων των κατοίκων, του συνόλου του πατραϊκού λαού. Παράλληλα, ενημερώσαμε τον κατασκευαστή να μην επιχειρήσει να ξεκινήσει τις εργασίες.

Περιμένουμε έστω και τώρα τις πρωτοβουλίες σας, ξεκινώντας από την επαναλειτουργία του Προαστιακού, ούτως ώστε να επανέλθει η κανονικότητα στη μετακίνηση χιλιάδων συμπολιτών μας.

Ζητάμε την ανάκληση της απόφασής σας και να κάνετε δεκτό το αίτημα της πόλης μας για υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής και δημιουργία γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Σχόλια
  • Που έχει περάσει υπόγεια ο σιδηρόδρομος εκτός από το πυκνό αστικό τμήμα της Αθήνας. Από Πύργο Βασιλίσσης και βόρεια, από Αχαρνές, είναι επιφανειακό. Όπως επίσης και από Αθήνα προς Πειραιά είναι επίσης επιφανειακό. Και μιλάμε για περιοχές πολλαπλάσιες σε μέγεθος από την Πάτρα. Από όλες τις άλλες πόλεις όπου διέρχεται ο σιδηρόδρομος είναι επίσης επιφανειακός (Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλος κλπ). Σας προτείνουν υπόγεια διέλευση ουσιαστικά από την αρχή της πόλης και θέλετε από το Ρίο! Έλεος
    Δείτε και το εξής. Η Λιουμπλιάνα (Σλοβενία) έχει τον κεντρικό σταθμό της στο κέντρο της πόλης και οι γραμμές φεύγουν προς 4 διαφορετικές κατευθύνσεις, όλες επιφανειακές. Λοιπόν, είναι έτσι φτιαγμένες που δεν ενοχλούν σε κανένα σημείο. Παντού ανισόπεδες διαβάσεις. Θα μπορούσατε να απαιτήσετε κάτι τέτοιο, εάν βέβαια θέλετε τρένο στην πόλη σας (μάλλον δεν θέλετε)

    4 Μαΐου, 2020
  • Η Αριστερα θα επρεπε να ειναι υπερ ενος λαικου μεσου οπως ο σιδηροδρομος. Κι ομως ο δημαρχος θελει να το ξαποστειλει εκτος πολης για να μην προκαλει οπτικη ρυπανση αραγε? Ας πληρωσει αυτος το λογαριασμο

    4 Μαΐου, 2020

Αφήστε ένα σχόλιο