ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΣιδηροδρομικό έργο, προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ, ανέλαβε η Άκτωρ στη Ρουμανία

Σιδηροδρομικό έργο, προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ, ανέλαβε η Άκτωρ στη Ρουμανία

Στην υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο, προϋπολογισμού 573 εκατ. (χωρίς Φ.Π.Α), στη Ρουμανία, προχώρησε η Άκτωρ, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (leader με ποσοστό 60%) με τις Alstom (20%) και Arcada (20%).

Η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις 22 Σεπτεμβρίου, στο Βουκουρέστι, μεταξύ του γενικού διευθυντή της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων της Ρουμανίας (CFR), Ioan Pintea και του διευθύνοντος συμβούλου της Άκτωρ, Αλέξανδρου Εξάρχου, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού της Ρουμανίας, κ. Ludovic Orban, του Ρουμάνου υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Επικοινωνιών, Lucian Bode, του Περιφερειακού διευθυντή της Άκτωρ, Πάρι Καλλιτσάντση, καθώς και εκπροσώπων της αναδόχου κοινοπραξίας.

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος “Apata – Cata” της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέως φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της ήδη ηλεκτροδοτούμενης γραμμής σε υποδομή και υπερδομή, μεταξύ των οποίων η κατασκευή νέων δομικών έργων (σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες και αποχετευτικοί αγωγοί).

Στη μέση, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου και στα δεξιά, ο γενικός διευθυντής της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων της Ρουμανίας (CFR), Ioan Pintea

Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης της υπάρχουσας γραμμής, ανακατασκευής τριών σταθμών, εκσυγχρονισμού των τοπικών διασταυρώσεων, ηλεκτροδότησης, καθώς και αναβάθμισης των συστημάτων σηματοδότησης και επικοινωνιών.

Το σημαντικότερο τμήμα του έργου αποτελεί η κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων, συνολικού μήκους 24 χλμ., οι οποίες θα κατασκευαστούν με τη χρήση τεσσάρων μηχανημάτων ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων (EPB-TBM), με διάμετρο εκσκαφής 9,80 μ.

Η ολοκλήρωση των εργασιών, εντός διαστήματος 48 μηνών σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, θα επιτρέψει την κίνηση εμπορικών και επιβατικών τρένων με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ω και 160 χλμ./ω αντίστοιχα, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού τμήματος θα μειωθεί από τα 44 χλμ. σήμερα στα 28,2 χλμ.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων “Brasov – Apata” και “Cata – Sighisoara”, με συνολικό προϋπολογισμό 627 εκατ. ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α).

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Tags
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο