ΑρχικήMMMΣτο υπερΤαμείο ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ και το 25% του «Ελ. Βενιζέλος». Ο κατάλογος των ΔΕΚΟ

Στο υπερΤαμείο ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ και το 25% του «Ελ. Βενιζέλος». Ο κατάλογος των ΔΕΚΟ

Στο υπερΤαμείο οδηγούνται οι κυριότερες ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τον κατάλογο των ΔΕΚΟ που αναμένεται να περάσουν στο υπερταμείο (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας) ανακοίνωσε, στη Βουλή, η διευθύνουσα σύμβουλος Ουρανία Αικατερινάρη, ενώ ο πρόεδρος του υπερΤαμείου Γιώργος Διαμαντόπουλος προανήγγειλε ότι οι ελλειμματικές ΔΕΚΟ ενδέχεται να οδηγηθούν προς ιδιωτικοποίηση, εάν και κάτι τέτοιο δεν είναι η πρώτη επιλογή.

Κατά τη χθεσινή ακρόαση της διοίκησης του υπερΤαμείου στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής η διευθύνουσα σύμβουλος Ουρανία Αικατερινάρη ανακοίνωσε ότι στην υπό σύσταση θυγατρική εταιρεία Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) θα ενταχθούν περίπου 18 έως 20 ΔΕΚΟ.

Συγκεκριμένα, στην ΕΔΗΣ, θα περάσουν: η ΔΕΗ (34%), η ΕΥΔΑΠ (51%), η ΕΥΑΘ (51%), η Αττικό Μετρό (100%), οι Κτιριακές Υποδομές, ο ΟΑΣΑ (μητρική εταιρεία, όπου υπάγονται οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ), ο ΟΣΕ, το ΟΑΚΑ (Ολυμπιακό Στάδιο της Καλογρέζας), η ΕΛΒΟ (τελεί υπό ειδική εκκαθάριση), τα ΕΛΤΑ, το 25% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, οι Ελληνικές Αλυκές, η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, η Διώρυγα Κόρινθου Α.Ε., οι Κεντρικές Αγορές Θεσσαλονίκης και Αθήνας, η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης και ένα πολύ μικρό ποσοστό των Καταστημάτων Αφορολόγητων Ειδών (ΚΑΕ), το οποίο είναι κάτω από 1%.

Η κυρία Αικατερινάρη ανέφερε ότι, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει, δεν περνούν στην ΕΔΗΣ ο ορυκτός πλούτος και οι υδρογονάνθρακες, ούτε η ΕΑΒ και η ΛΑΡΚΟ.

Παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι η εικόνα που υπάρχει για τις εταιρείες που περνούν στο υπερΤαμείο δεν είναι οριστική.

«Ακόμη η ΕΔΗΣ δεν έχει συσταθεί. Το καταστατικό της δεν έχει ακόμα κατατεθεί στο ΓΕΜΗ και συνεπώς, η εταιρεία δεν έχει ιδρυθεί, πόσω μάλλον δεν έχει διοριστεί το δ.σ.», τόνισε.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του υπερΤαμείου, Γιώργος Διαμαντόπουλος ανέφερε μεν ότι αρμόδιο για τις ιδιωτικοποιήσεις είναι το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά ξεκαθάρισε ότι, σε περιπτώσεις προβληματικών ΔΕΚΟ που ζημιώνουν το ελληνικό δημόσιο, θα εξετάζεται η επιλογή της ιδιωτικοποίησης.

«Αν κάποια εταιρεία χάνει χρήματα, δεν μπορεί να ανασάνει και να σταθεί κ.λπ., ενδεχομένως θα εξετάσουμε την ιδιωτικοποίησή της», είπε χαρακτηριστικά, αλλά ξεκαθάρισε ότι η ιδιωτικοποίηση δεν είναι η πρώτη επιλογή.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο