ΑρχικήLOGISTICSΤην Κίνα επισκέπτεται ο Έλληνας πρωθυπουργός. Η ατζέντα σε Μεταφορές και Υποδομές

Την Κίνα επισκέπτεται ο Έλληνας πρωθυπουργός. Η ατζέντα σε Μεταφορές και Υποδομές

Mε στόχο την ενίσχυση των επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Κίνας και την αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας στο «Δρόμο του Μεταξιού» μεταβαίνει, στην Κίνα (3-6 Νοεμβρίου), ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Του Φώτη Φωτεινού

Ο κ. Μητσοτάκης θα επισκεφθεί τη διεθνή εμπορική έκθεση China International Import Expo 2019 και θα συναντηθεί με τον πρόεδρο της Κίνας Σι Τζινπίνγκ, καθώς η Ελλάδα είναι μία από τις τρεις τιμώμενες χώρες.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός θα συνοδεύεται από επιχειρηματίες του κλάδου των τροφίμων και ποτών, της ενέργειας (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Κοπεζούλος, Μυτιληναίος, Quest) του τουρισμού (Τemes), της ναυτιλίας και των μεταφορών (Goldair).

Οι συζητήσεις έχουν ως πλαίσιο το «Σχέδιο Δράσης» που έχει υπογραφεί μεταξύ των δυο χωρών και το επενδυτικό – αναπτυξιακό πρόγραμμα της Κίνας «Belt and Road Initiative».

Όπως επισημαίνουν πολιτικοί αναλυτές, η ελληνική πλευρά θα προσπαθήσει να παρουσιάσει μια εικόνα βελτίωσης των επιχειρηματικών συνθηκών στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι «η χώρα εξέρχεται από την κρίση, προσφέροντας επενδυτικές ευκαιρίες, δεδομένης και της γεωστρατηγικής της θέσης».

Αποτέλεσμα εικόνας για belt and road initiative

Στον τομέα των Μεταφορών και της Ναυτιλίας, η πλέον εμβληματική επένδυση είναι της κινεζικής Cosco στον Πειραιά. Η Cosco πρόκειται να υλοποιήσει επενδύσεις 611,8 εκατ. ευρώ, οι οποίες περιλαμβάνουν νέο σταθμό κρουαζιέρας, νέες αποθήκες, ξενοδοχεία, κ.α.

Από τις προτεινόμενες επενδύσεις του master plan, δεν εγκρίθηκε ο νέος προβλήτας για τα εμπορευματοκιβώτια και δεν κατατέθηκε η πρόταση για την επέκταση του car terminal.

O Πειραιάς διάγει – σταθερά – ανοδική πορεία στα εμπορευματοκιβώτια, είναι ήδη στην 1η θέση της Μεσογείου και στα 5 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης.

Επίσης, η κινεζική πλευρά εμφανίζεται διατεθειμένη να επεκτείνει την παρουσία της στις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές της χώρας.

Για παράδειγμα, η – συνεργαζόμενη με την Cosco – σιδηροδρομική εταιρεία Pearl συμμετέχει στο διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ, ενώ πριν από κάποιες ημέρες στελέχη κινεζικών εταιρειών, όπως της Bank of China πραγματοποίησαν συναντήσεις με εκπροσώπους πολλών ελληνικών υπουργείων, συμπεριλαμβανομένου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στην εν λόγω συνάντηση κυριάρχησαν οι σιδηροδρομικές μεταφορές, τα εμπορευματικά κέντρα και η διασύνδεση με τα λιμάνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, η κινεζική πλευρά εμφανίζεται ενήμερη για σιδηροδρομικά έργα και διαδρόμους, όπως Αλεξανδρούπολη – Ηγουμενίτσα, Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς, Θεσσαλονίκη – Βουδαπέστη και Αθήνα – Πάτρα.

Παράλληλα, για την πιθανή δημιουργία εμπορευματικών κέντρων σε Θριάσιο, Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη.

Επίσης, η κινεζική πλευρά έχει γνώση των διαδικασιών για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών λιμένων, των περιφερειακών αεροδρομίων, αλλά και της διάθεσης του 30% του «Ελ. Βενιζέλος».

Τέλος, είναι γνωστή η πρόθεσή της για το λανσάρισμα ηλεκτρικών οχημάτων / λεωφορείων και φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο