• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Σε τροχιά βελτίωσης το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, εκτιμά το ΙΟΒΕ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Στη Διαιτησία οδεύουν υπουργείο Υποδομών και Ολυμπία Οδός για το συμβάν της αποκόλλησης βράχων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Συνολικά πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ επέβαλε το υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών για το 2023

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Οι πρωταγωνιστές των εξαγωγών: Καύσιμα και πρώτες ύλες. Ανάλυση του ΠΣΕ
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

    1 Φεβρουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Σε τροχιά βελτίωσης το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, εκτιμά το ΙΟΒΕ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Στη Διαιτησία οδεύουν υπουργείο Υποδομών και Ολυμπία Οδός για το συμβάν της αποκόλλησης βράχων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Συνολικά πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ επέβαλε το υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών για το 2023

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Οι πρωταγωνιστές των εξαγωγών: Καύσιμα και πρώτες ύλες. Ανάλυση του ΠΣΕ
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

    1 Φεβρουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τον Απρίλιο ολοκληρώνεται η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή «Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη»

ffotinos by ffotinos
18 Μαρτίου, 2019
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Video με την εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τον Απρίλιο ολοκληρώνεται η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή «Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη», σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Θάνος Βούρδας, στο συνέδριο «Η Θεσσαλία κόμβος Μεταφορών – Ο ρόλος των Μέσων σταθερής τροχιάς ως πυλώνας ανάπτυξης».

Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, η γραμμή έχει ήδη δοθεί σε κυκλοφορία και εκκρεμεί η ενεργοποίηση των συστημάτων τηλεδιοίκησης στις αρχές Απριλίου.

Στο ίδιο συνέδριο, ο γ.γ. του υπουργείου εξήγγειλε ότι ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ δρομολογούν άμεσα την εκπόνηση μελέτης για την μεταφορά του εμπορευματικού κέντρου (σταθμού διαλογής) από την σημερινή του θέση σε άλλη θέση, έξω από το κέντρο της Λάρισας. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η τοποθεσία «Κουλούρι», όπου υφίσταται ακίνητο έκτασης 300 στρεμμάτων περίπου, επιπλέον των 100 στρεμμάτων που ανήκουν στο δήμο.

Το κείμενο της ομιλίας του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Κυρίες και κύριοι,

Η χώρα βρίσκεται σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι.

Ο κύριος στόχος μας τα τελευταία 4 χρόνια είναι να την επαναφέρουμε σε μια τροχιά βιώσιμης, διατηρήσιμης και δίκαιης ανάπτυξης για τους πολίτες.

Σημαντικός πυλώνας στην προσπάθεια αυτή είναι ο τομέας των Μεταφορών.

Ένα οργανωμένο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών, με παράλληλη σύσταση και λειτουργία κατάλληλα χωροθετημένων εμπορευματικών κέντρων και έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας σε επίπεδο διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας, αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη των υπολοίπων τομέων της Εθνικής Οικονομίας (βιομηχανία, εξαγωγές, εμπόριο, τουρισμός, αγροτική παραγωγή) και στη μείωση της ανεργίας.

Αποτυπώνονται ήδη τα αισιόδοξα μηνύματα, καθώς το 2018 ο κλάδος των logistics παρουσίασε ανάπτυξη 8,1%, σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στοχεύοντας στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες στον τομέα των μεταφορών και την ανάπτυξη των μεταφορικών υποδομών της χώρας, ολοκληρώνει την εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών για την Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που αναμένεται να συντελέσει καθοριστικά στον προσδιορισμό της μελλοντικής στρατηγικής στον τομέα των μεταφορών και την υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας.

Το Masterplan, με τελικό ορίζοντα το έτος 2037 και ενδιάμεσο χρονικό ορίζοντα το έτος 2027, εντοπίζει και αιτιολογεί τις μελλοντικές απαιτούμενες πολιτικές και επενδύσεις για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών (οδικών, σιδηροδρομικών, εναέριων, θαλάσσιων) για την αειφόρο ανάπτυξη, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και της εδαφικής συνοχής της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό αναπτύχθηκαν ένα εθνικό Μοντέλο Μεταφορών για το σύνολο του τομέα μεταφορών και μια λειτουργική μονάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού Μεταφορών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στην παρούσα φάση, η μελετητική ομάδα ξένων και Ελλήνων εργάζεται για την ολοκλήρωση του ΕΣΣΜ, υπό τη στενή συνεργασία και επίβλεψη της Ομάδας Διαχείρισης του Έργου του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την ενεργή συμμετοχή εκπροσώπων όλων των εμπλεκόμενων Υπουργείων και των φορέων που σχετίζονται με τις μεταφορές στην Ελλάδα (Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Hellastron, ΟΣΕ, ΚΤΕΛ, Οργανισμοί Λιμένων κ.α.).

Έχει παραδοθεί και εγκριθεί το Κυκλοφοριακό Μοντέλο Μετακινήσεων που αφενός προσομοιάζει τις μετακινήσεις επιβατών και φορτίων για το έτος βάσης (2017) και αφετέρου εκτιμά τη μελλοντική ζήτηση μετακινήσεων, στους δύο μελλοντικούς χρονικούς ορίζοντες (2027 και 2037), λαμβάνοντας υπόψη κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες και προγραμματισμένα έργα και μέτρα.

Τα αποτελέσματα του κυκλοφοριακού μοντέλου έχουν αναδείξει ανάγκες υποδομής, οι οποίες συνδυάζονται με την ποιοτική αξιολόγηση του μεταφορικού συστήματος (θέματα οργανωτικά, νομοθετικού πλαισίου, διοικητικά και κυρίως λειτουργικά), ώστε να διαφανούν τα απαραίτητα μέτρα και έργα που θα βελτιώσουν το σύστημα μεταφορών.

Από τα μέτρα και τα έργα που προαναφέρθηκαν, δημιουργήθηκαν σενάρια, τα οποία αξιολογήθηκαν μέσω πολυκριτηριακής ανάλυσης και επιλέχθηκε το βέλτιστο. Έχει ήδη αναρτηθεί προς δημόσια διαβούλευση η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ώστε να ενσωματωθούν τυχόν παρατηρήσεις των φορέων στο τελικό παραδοτέο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών.

Παράλληλα, ολοκληρώνεται η εκπαίδευση στα μέλη της Μονάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου, ώστε να παραλάβουν τόσο τη βάση δεδομένων που έχει δημιουργηθεί, όσο και το τελικό παραδοτέο της μελέτης και να παρακολουθούν την υλοποίηση των προτεινόμενων μέτρων/έργων.

Κυρίες και Κύριοι,

Οι 5 μεγαλύτεροι οδικοί άξονες της χώρας είχαν ξεκινήσει να υλοποιούνται από το 2007 και θα έπρεπε το 2012 να έχουν παραδοθεί.

Ωστόσο, μέχρι τον Ιανουάριο του 2015 παρέμεναν βαλτωμένοι, με εργοτάξια σταματημένα, εργαζομένους χωρίς δουλειά και το φυσικό αντικείμενο που είχε παραδοθεί στον ελληνικό λαό να μην ξεπερνάει το 50%. Εκκρεμούσαν αρχαιολογικές εργασίες αλλά και θέματα απαλλοτριώσεων με τους δικαιούχους να έχουν προσφύγει στην ελληνική Δικαιοσύνη.

Ταυτόχρονα, οι Παραχωρησιούχοι εκ των συμβάσεων που είχαν υπογραφεί διεκδικούσαν από το ελληνικό δημόσιο αποζημιώσεις εκατομμυρίων.

Καταφέραμε, ωστόσο, να προστατέψουμε το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα να πετύχουμε δεσμευτικό και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους, που άλλαξε τον οδικό χάρτη της χώρας και αποδόθηκαν οφέλη στο ελληνικό Δημόσιο, την οικονομία, τους χρήστες και τις τοπικές κοινωνίες.

Ένα από τα τρανταχτά παραδείγματα είναι ο οδικός άξονας Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ο οποίος ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2017 με την παράδοση του τελευταίου κρίσιμου τμήματος Μαλιακός-Κλειδί και της Σήραγγας των Τεμπών, άξονας που άρχισε να κατασκευάζεται στις αρχές της δεκαετίας του 70’.

Άλλο ένα παρατράγουδο καθυστερήσεων αποτελούσε ο Ε-65. Το «ψαλίδισμα» των πρώτων 32,3 χλμ., που είχε γίνει με την αναθεώρηση της σύμβασης τον Δεκέμβριο του 2013, οδήγησε σε έναν «τυφλό» αυτοκινητόδρομο μόλις 79 χλμ. από την Ξυνιάδα ώς τα Τρίκαλα.

Χρειάστηκε να γίνει ανασχεδιασμός για να δοθεί στα τέλη του 2018 το «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες για το νότιο τμήμα των 32,3 χλμ. από τον κόμβο της Λαμίας ώς την Ξυνιάδα, με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ, που διασφαλίζει 1.100 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

Φέτος ξεκίνησαν τα έργα στο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα του Ε-65, που θα συνδέσει τη δυτική Θεσσαλία με τον βασικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έναρξη εργασιών και για το Βόρειο Τμήμα.

Παράλληλα, βασικός στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου προς όφελος των πολιτών, της επιχειρηματικότητας και του περιβάλλοντος και η διασφάλιση της ορθής αξιοποίησης Ευρωπαϊκών και Εθνικών πόρων.

Σε αυτή την κατεύθυνση ολοκληρώνουμε τον Απρίλιο τη διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή του Άξονα «Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη». Η γραμμή έχει ήδη δοθεί σε κυκλοφορία και εκκρεμεί η ενεργοποίηση των συστημάτων τηλεδιοίκησης αρχές Απριλίου. Να υπενθυμίσω ότι το έργο ξεκίνησε το 1997 και το 2015 είχε ποσοστό ολοκλήρωσης 17%.

Με την συνολική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Λάρισας -Θεσσαλονίκης που επετεύχθη τα τελευταία χρόνια, βελτιώνεται ριζικά η ποιότητα εξυπηρέτησης της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας και των κατοίκων της.

Παράλληλα προωθούνται και τα δύο έργα που αφορούν στο εσωτερικό δίκτυο της Θεσσαλίας.  Πρώτον, το έργο Ηλεκτροκίνησης-Σηματοδότησης της γραμμής Πλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα που προχωρά σε συμβασιοποίηση μόλις εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Θεσσαλίας.

Δεύτερον, το έργο Ηλεκτροκίνησης-Σηματοδότησης της γραμμής Λάρισα – Βόλος, με παράλληλη αλλαγή διέλευσης από τη ΒΙΠΕ Βόλου και όχι τη Νέα Ιωνία, που προκηρύσσεται αμέσως μετά την έγκριση της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΣΠΑ τις επόμενες μέρες.

Να υπενθυμίσω πως το έργο το 2015 ήταν κατακερματισμένο σε τμήματα στο ΕΣΠΑ και δεν είχε λάβει υπόψη του την ανάγκη αλλαγής χάραξης για να μη διχοτομείται η Νέα Ιωνία. Έγιναν, επομένως, νέες μελέτες in-house από την ΕΡΓΟΣΕ.

Κυρίες και κύριοι,

Τα έργα στον κύριο άξονα, σε συνδυασμό με τις λοιπές παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, θα βελτιώσουν περαιτέρω την κατάσταση, αφού μειώνονται οι χρόνοι διαδρομής, βελτιώνονται οι συνδέσεις προς τα αστικά κέντρα στις διαδρομές προς Καλαμπάκα και Βόλο, αυξάνεται η συχνότητα των δρομολογίων και συνολικά, βελτιώνεται η περιβαλλοντική διάσταση της μεταφορικής εξυπηρέτησης όλης της Περιφέρειας, ενώ παράλληλα αυξάνονται τα επίπεδα ασφάλειας λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής.

Ταυτόχρονα όμως, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αντιλαμβάνεται τις ανάγκες της πόλης της Λάρισας και των κατοίκων της, και λαμβάνει όλα τα δυνατά μέτρα ώστε ο σιδηρόδρομος σε καμία περίπτωση να μην επιδεινώσει το επίπεδο ζωής και την καθημερινή ομαλή λειτουργία της πόλης.

Επιτρέψτε μου όμως να εδώ να τονίσω πως ο Σιδηρόδρομος στη Θεσσαλία προηγήθηκε της οικιστικής ανάπτυξης, η οποία δεν τον σεβάστηκε. Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με τη στασιμότητα προόδου στο σιδηρόδρομο για δεκαετίες δημιούργησε προβλήματα και δυσλειτουργίες.

Για την αντιμετώπιση των θεμάτων αυτών και με γνώμονα την επίτευξη της μέγιστης ασφαλούς κυκλοφορίας το Υπουργείο και οι αρμόδιες σιδηροδρομικές εταιρίες (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) έχουν δρομολογήσει τις ακόλουθες δράσεις:

Η ΕΡΓΟΣΕ άμεσα εκπονεί ειδική μελέτη σκοπιμότητας για τη διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της Λάρισας, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διέλευσης μέσα από την πόλη.

Η ανωτέρω μελέτη που θα εκπονηθεί με πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς διασφαλίστηκαν σχετικοί πόροι, θα επικεντρώνεται στην εξέταση ρεαλιστικών λύσεων που αφ’ ενός θα μειώνουν την όχληση των κατοίκων, όπως για παράδειγμα θα είναι λύσεις που θα μετακινούν τον Εμπορευματικό Σταθμό εκτός του πυκνοδομημένου αστικού ιστού και αφ’ ετέρου θα εξασφαλίζουν καλύτερες συνθήκες σιδηροδρομικής και οδικής κυκλοφορίας στην πόλη, όπως για παράδειγμα θα συμβεί εάν υλοποιηθεί η βύθιση ή η υπερύψωση της σιδηροδρομικής γραμμής όπου απαιτείται.

Η μελέτη στα συμπεράσματα της:

1. θα παρουσιάσει όλες τις δυνατές χαράξεις/ μηκοτομές της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την Λάρισα,

2. θα υπολογίσει για κάθε λύση όλα τα σχετικά κόστη και τις αντίστοιχες ωφέλειες,

3. θα προτείνει ρεαλιστικούς τρόπους χρηματοδότησης.

Η μελέτη θα ανατεθεί εντός του Απριλίου 2019 και θα ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου του 2019. Ο ορίζοντας σχεδιασμού είναι το 2020, ώστε μέχρι το 2023 να μπορέσει η Λάρισα να αποκτήσει τις κατάλληλες σιδηροδρομικές υποδομές που θα εξασφαλίζουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την πόλη.

Σε κάθε περίπτωση, τονίζεται ότι οποιαδήποτε λύση πρόκειται να υλοποιηθεί θα πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν τόσο τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας όσο και τους περιορισμούς, που προκύπτουν λόγω της ανάγκης συνεχούς λειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών, δηλαδή της αδιάλειπτης, δηλαδή, ύπαρξης δρομολογίων και των γενικότερων Ελληνικών και Ευρωπαϊκών απαιτήσεων λαμβάνοντας υπόψη ότι η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του βασικού Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Άξονα (άξονας Orient/East-Med).

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και εσωτερικός χώρος

Ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ δρομολογούν άμεσα την εκπόνηση μελέτης για την μεταφορά του εμπορευματικού κέντρου (σταθμού διαλογής) από την σημερινή του θέση σε άλλη θέση, έξω από το κέντρο της Λάρισας. Συγκεκριμένα εξετάζεται η τοποθεσία «Κουλούρι» όπου υφίσταται ακίνητο έκτασης 300 στρεμμάτων περίπου επιπλέον των 100 στρεμμάτων που ανήκουν στο Δήμο. Τα βήματα για την ολοκλήρωση της μεταφοράς είναι τα εξής:

1. η ανταλλαγή οικοπέδων,

2. η υλοποίηση μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου (agrologistics) και βέλτιστης διαχείρισης εμπορευματικού φόρτου,

3. η ανάπτυξη και υλοποίηση μελετών εφαρμογής,

4. η υλοποίηση των υποδομών.

Είμαστε θετικοί στην ανταλλαγή ίσης αξίας εκτάσεων και στην παραχώρηση για αξιοποίηση υφιστάμενων κτισμάτων.

Επιπλέον, η μελέτη αυτή θα λαμβάνει υπ’ όψιν και την δυνατότητα εναλλακτικής χάραξης της γραμμής έξω από το κέντρο της Λάρισας, για την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών συρμών. Κύριοι λόγοι που οδηγούν στην ανάγκη αυτή είναι:

1. Οι αναμενόμενοι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης εμπορευματικών φορτίων.

2. Η μείωση της όχλησης των κατοίκων ιδίως για τις μεταφορές κατά τη διάρκεια της νύχτας

3. Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Λάρισας.

Δρομολογείται άμεσα μελέτη για την αξιοποίηση του περιβάλλοντος χώρου του σημερινού Επιβατικού Σταθμού που είναι ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Λάρισας. Επίσης θα εξετασθεί η αξιοποίηση άλλων εκτάσεων ιδιοκτησίας ΟΣΕ στην πόλη της Λάρισας.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της επικείμενης συνεργασίας μεταξύ ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και Δήμου Λαρισαίων, με στόχο την αξιοποίηση ακάλυπτης έκτασης στον περιβάλλοντα χώρο του Σ.Σ. Λάρισας, ιδιοκτησίας ΟΣΕ, προκειμένου να ωριμάσει και να ολοκληρωθεί το έργο διαμόρφωσης της έκτασης αυτής, προχωράμε στις εξής ενέργειες:

1. Συγκρότηση επιτροπής διαχείρισης και τεχνικού συντονισμού του έργου (διαμόρφωση προτάσεων, συμμετοχή στον σχεδιασμό, επίβλεψη εργασιών) από την ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.

2. Συγκρότηση αντίστοιχης ομάδας εργασίας από το Δήμο Λαρισαίων, με στόχο τη συνέργεια με την ΓΑΙΑΟΣΕ, για την άμεση επίτευξη του έργου. (Την επόμενη εβδομάδα έχει προγραμματιστεί συνάντηση εκπροσώπων της ΓΑΙΑΟΣΕ με τον Αντιδήμαρχο Πολεοδομίας και Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Λάρισας).

3. Σχεδιασμός στρατηγικής υλοποίησης έργου με τη σύμπραξη των δύο ομάδων εργασίας που περιλαμβάνει:

o Κατάθεση σχεδιαστικών προτάσεων- λύσεων διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου Σταθμού, χωρικός προσδιορισμός επί χάρτου έκτασης υπό ανάπλαση.

o Έρευνα ιδιοκτησιακού καθεστώτος της ορισμένης πλέον περιοχής.

o Επισήμανση περιορισμών και ουσιώδη χαρακτηριστικών του έργου.

o Προσδιορισμός Τεχνικών και κατασκευαστικών λύσεων.

o Ανασκόπηση σκοπιμότητας σύνταξης Μελέτης Διαμόρφωσης Περιβάλλοντος Χώρου- Κυκλοφοριακής Συγκοινωνιακής Μελέτης.

o Εκτίμηση οικονομικού μεγέθους έργου, για λήψη αποφάσεων.

4. Λήψη Διοικητικών Αποφάσεων, για την μετέπειτα πορεία του έργου, αλλά και το πλαίσιο της μεταξύ της συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων.

5. Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με δεσμεύσεις μεταξύ των τριών μερών για καθορισμό υποχρεώσεων.
Εν συνεχεία, η φάση της Υλοποίησης του έργου περιλαμβάνει:

o Ανάθεση της μελέτης (εάν κριθεί σκόπιμο) από τον Δήμο σε Ανάδοχο, σε συνεχή συνεργασία με τον ΟΣΕ και την ΓΑΙΑΟΣΕ.

o Οριστικοποίηση πρότασης με λεπτομέρειες σχεδιαστικές και τεχνικές από τον Δήμο, εγκεκριμένη από τον ΟΣΕ και την ΓΑΙΑΟΣΕ.

o Σύνταξη από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου του Φακέλου διακήρυξης της ανοιχτής δημοπρασίας για την επιλογή του Αναδόχου κατασκευής του έργου (Σύνταξη Τεχνικής Έκθεσης, προσμετρήσεων, προϋπολογισμού έργου, περιγραφικού τιμολογίου, τεύχη δημοπράτησης, Ε.Σ.Υ., Φ.Α.Υ., Σ.Α.Υ.).

o Διενέργεια ανοιχτής δημοπρασίας για την επιλογή του Αναδόχου κατασκευής του έργου.

o Ανάθεση από τον Δήμο στον πλειοδότη Ανάδοχο της κατασκευής του έργου.

Η Υλοποίηση του έργου θα γίνεται υπό την επίβλεψη και το συντονισμό των ομάδων εργασίας.

Τέλος, το έργο θα παραληφθεί από τον Δήμο, τον ΟΣΕ και την ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και θα υπογραφεί Σύμβασης Παραχώρησης της ακάλυπτης έκτασης μεταξύ των δύο μερών, σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο ορίζεται από το Μνημόνιο. Στη Σύμβαση Παραχώρησης θα περιλαμβάνονται και οι όροι του υπογεγραμμένου Μνημονίου Συνεργασίας.

Η ένταξη του σιδηροδρομικού δικτύου στις αστικές περιοχές γίνεται φυσικά με σεβασμό στη Στρατηγική μας για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα. Συγκεκριμένα, μάλιστα, στην πόλη της Λάρισας, ο παραπάνω σχεδιασμός για τον Σιδηροδρομικό Σταθμό θα γίνει σε στενή συνεργασία με το Δήμο ο οποίος είναι πρωτοπόρος και βρίσκεται σε φάση υλοποίησης Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Παράλληλα, ο ΟΣΕ προχωρά άμεσα στη κατασκευή των κατάλληλων προστατευτικών μέσων ώστε να μην επιτρέπεται η πρόσβαση πολιτών προς την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή και όλες τις εγκαταστάσεις του και να παρέχεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια για το κοινωνικό σύνολο, για να μην αντικρίσουμε ποτέ ξανά θλιβερά φαινόμενα. Ήδη η σχετική εργολαβία είναι σε φάση υπογραφής και μέσα στον Απρίλιο αναμένεται η εγκατάσταση του αναδόχου.

Κυρίες και κύριοι,

Βασικός μας στόχος, η δημιουργία υποδομών για τις μεταφορές του μέλλοντος.

Με σεβασμό στους πολίτες και τις ανάγκες τους, την εξυπηρέτηση της υγιούς επιχειρηματικότητας, το περιβάλλον.

Με όσα προανέφερα, το 2022-2023 η Θεσσαλία θα γίνει η πρώτη Ελληνική Περιφέρεια με σύγχρονο ολοκληρωμένο ενδοπεριφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αυτό θα ενδυναμώσει τα προαστιακά χαρακτηριστικά του δικτύου, θα ενισχύσει δυναμικά τον Τουρισμό και θα δημιουργήσει πραγματικές συνθήκες ολοκληρωμένων συνδυασμένων μεταφορών.

Την Κυριακή στο Βόλο θα υπογραφεί η σύμβαση για τη μελέτη Βιωσιμότητας-Σκοπιμότητας συνδυασμένων μεταφορών στο Νομό Μαγνησίας για αξιοποίηση των σιδηροδρομικών, οδικών, λιμενικών και αεροπορικών υποδομών. Η μελέτη θα εκπονηθεί από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι η Κυβέρνηση έχει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Δεν εξαγγέλλουμε απλά. Πράττουμε και στοχεύουμε σε μια δίκαιη ανάπτυξη με μόνιμα και όχι εφήμερα χαρακτηριστικά.

Σε αυτή την προσπάθεια ζητάμε τη συνεργασία όλων των δυνάμεων της προόδου και της ανοιχτής σκέψης σε όλους τους παραγωγικούς και κοινωνικούς χώρους.

Δεν πρέπει να επιστρέψουμε σε εποχές μιζέριας, ρουσφετολογικής αντιμετώπισης των υποδομών και εφήμερων δράσεων που πληρώνουμε ακριβά σε βάθος χρόνου.

Το θέλουμε, αποδεικνύουμε ότι το μπορούμε και συνεχίζουμε ακόμη πιο δυναμικά.

Σας ευχαριστώ.

 

Tags:ΕΡΓΟΣΕΘΑΝΟΣ ΒΟΥΡΔΑΣΟΣΕΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Σχετικά Άρθρα

«Τα σιδηροδρομικά έργα περνούσαν σε δεύτερη μοίρα στην Ελλάδα», σχολίασε ο υπουργός Μεταφορών. Το νέο πρόγραμμα έργων
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Εγκρίθηκε επιδότηση 37,5 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ

27 Ιανουαρίου, 2023
Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής αλλάζει την όψη των Σεπολίων. Η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε το έργο (βίντεο)
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 22/1/2024, για την κατασκευή 4πλού σιδηροδρομικού διαδρόμου με υπογειοποίηση στα Σεπόλια

24 Ιανουαρίου, 2023
Από υφυπουργός κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου, νέος υφυπουργός Μεταφορών ο Θάνος Μωραΐτης
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

«Σκληρές εικόνες» στους δρόμους γύρω από το Μέγαρο του ΟΣΕ…

19 Ιανουαρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του 2023 της ΕΡΓΟΣΕ

18 Ιανουαρίου, 2023
Στις 17 Ιανουαρίου μετατέθηκαν οι προσφορές για τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό στο Κρυονέρι
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Νέα μετάθεση των προσφορών για την κατασκευή σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι Αττικής. Στις 7/2

17 Ιανουαρίου, 2023
«Τα σιδηροδρομικά έργα περνούσαν σε δεύτερη μοίρα στην Ελλάδα», σχολίασε ο υπουργός Μεταφορών. Το νέο πρόγραμμα έργων
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Άλλος για τον ΟΣΕ; Για 90 θέσεις εργασίας, κατατέθηκαν 10.700 αιτήσεις!

5 Ιανουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο
Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον αναμένεται για το Θριάσιο ΙΙ. Πιθανές συμμετοχές έκπληξη

ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Goldair και Pearl επιβεβαιώνουν στο metaforespress.gr ότι θα κατέβουν στο διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θα κάνει το μεγάλο come back o Δ. Κούτρας στην ΑΚΤΩΡ;

27 Ιανουαρίου, 2023
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

Ενισχύει τα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη η Hellenic Train που «βλέπει» και το εξωτερικό

26 Ιανουαρίου, 2023
ΣΕΤΕ και FedHATΤΑ πιέζουν για την ένταξη των τουριστικών λεωφορείων στην αναδιάταξη δρομολογίων της ΟΣΥ

Προειδοποίηση IRU: Η ΕΕ μπορεί να “χάσει” περίπου 100.000 οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν

26 Ιανουαρίου, 2023
«Τέλος εποχής» για το 747 της Boeing: Το τελευταίο αεροσκάφος παραδόθηκε στην Atlas Air (photos, video)

«Τέλος εποχής» για το 747 της Boeing: Το τελευταίο αεροσκάφος παραδόθηκε στην Atlas Air (photos, video)

1 Φεβρουαρίου, 2023

«Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

29 Ιανουαρίου, 2023

Συστήνεται Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού: Το αντικείμενό της, από ποιους θα απαρτίζεται

26 Ιανουαρίου, 2023

Με βάση το Θριάσιο ΙΙ, η Hellenic Train «ανασυγκροτεί» τα εμπορεύματά της, δημιουργώντας βαλκανικό δίκτυο

26 Ιανουαρίου, 2023
Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό

Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

27 Ιανουαρίου, 2023
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Σε «δυνατό χαρτί» Υπερταμείου – ΤΑΙΠΕΔ εξελίσσονται τα αεροδρόμια

1
Από υφυπουργός κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου, νέος υφυπουργός Μεταφορών ο Θάνος Μωραΐτης

«Σκληρές εικόνες» στους δρόμους γύρω από το Μέγαρο του ΟΣΕ…

1
Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

1

Σε τροχιά βελτίωσης το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, εκτιμά το ΙΟΒΕ

1 Φεβρουαρίου, 2023
Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

1 Φεβρουαρίου, 2023
Στη Διαιτησία οδεύουν υπουργείο Υποδομών και Ολυμπία Οδός για το συμβάν της αποκόλλησης βράχων

Συνολικά πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ επέβαλε το υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό

1 Φεβρουαρίου, 2023
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών για το 2023

1 Φεβρουαρίου, 2023
Οι πρωταγωνιστές των εξαγωγών: Καύσιμα και πρώτες ύλες. Ανάλυση του ΠΣΕ

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

1 Φεβρουαρίου, 2023
Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

1 Φεβρουαρίου, 2023
Με “προίκα” 2 δισ. κορόνες Σουηδίας το νέο venture capital fund της Scania

Από τον προσεχή Απρίλιο, η Air Serbia θα εκτελεί τακτικές πτήσεις προς Ηράκλειο, Χανιά, Κέρκυρα, Ρόδο

1 Φεβρουαρίου, 2023
Qatar Airways Cargo launches freighters to Riyadh

Qatar Airways Cargo resumes passenger freighter service to Penang

1 Φεβρουαρίου, 2023
Mega airlines studies

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ