ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΤο επόμενο τρίμηνο η ίδρυση κοινής εταιρείας Ελλάδας – Βουλγαρίας για το έργο Sea2Sea (τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας)

Το επόμενο τρίμηνο η ίδρυση κοινής εταιρείας Ελλάδας – Βουλγαρίας για το έργο Sea2Sea (τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας)

Τους επόμενους τρεις μήνες εκτιμάται ότι θα έχουν υπογραφεί οι συμφωνίες για την ίδρυση κοινής εταιρείας για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια του Μπουργκάς, της Βάρνας και του Ρούσε της Βουλγαρίας.

«Το διευρωπαϊκό έργο, αυτό που συζητήσαμε πριν, με τον ομόλογό μου, τον υπουργό μεταφορών της Βουλγαρίας και με τον Πρωθυπουργό της Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Ελλάδας – Βουλγαρίας.

Πιστεύω ότι είναι ένα έργο που πραγματικά θα σημαδέψει και τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή, αλλά και όλη τη Βόρεια Ελλάδα και το στόχο μας, το όραμά μας, η Θεσσαλονίκη να γίνει κέντρο, πραγματικό κέντρο, όχι στα λόγια, των Βαλκανίων», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία του στο Thessaloniki Summit o υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Το έργο Rail T-K-A-B-V-R Project

Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο έχει ονομαστεί «Rail T-K-A-B-V-R Project» ή πιο απλουστευτικά Sea2Sea, εντάσσεται στην ευρύτερη Σιδηροδρομική Εγνατία (Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη) και θα υλοποιηθεί, όπως εξαγγέλθηκε, από ελληνοβουλγαρική εταιρεία, ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως συμβαίνει στη Rail Baltica.

Σε πλήρη διάσταση, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα έως την Αλεξανδρούπολη, απαιτεί περί τα 6,5 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, πιθανότητες υλοποίησης συγκεντρώνει το Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και όχι το Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη.

Για να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, πρέπει να καταστεί βιώσιμο, όχι μόνο με την αρωγή της ΕΕ, αλλά και ιδιωτών, οι οποίοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευσή του.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, οι ιδιώτες προβλέπεται ότι θα έχουν μειοψηφικό ποσοστό στην εταιρεία που θα δημιουργηθεί.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.

Σιδηροδρομική σύνδεση με Αλβανία

Στο πλαίσιο του ίδιου συνεδρίου, ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε ότι «θα θέλαμε να τρέξουν οι σιδηροδρομικοί άξονες Θεσσαλονίκης – Βέροιας – Φλώρινας, να προετοιμάζεται για υλοποίηση το Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, που αποτελεί τη δεύτερη μεγάλη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Κεντρική Ευρώπη».

Την προσεχή Δευτέρα πρόκειται να γίνει συνάντηση με στελέχη της Αλβανίας, «με τις δύο χώρες να αποτελούν τις μοναδικές ευρωπαϊκές χώρες που δεν συνδέονται σιδηροδρομικά, με στόχο να ξεκινήσουν οι μελέτες και να χρηματοδοτηθούν από το Interreg για τη γραμμή Φλώρινα- Πόραβιτς – Καστοριά, δηλ. και τη σύνδεση με το αεροδρόμιο Καστοριάς, που βρίσκεται στον άξονα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα Κρυσταλλοπηγή-Πόραβιτς».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο