ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΥπογράφτηκε η σιδηροδρομική σύνδεση Θες/νίκης – Καβάλας –Αλεξανδρούπολης με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας

Υπογράφτηκε η σιδηροδρομική σύνδεση Θες/νίκης – Καβάλας –Αλεξανδρούπολης με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας

Είναι μια ιστορικής σημασίας συμφωνία για τη κοινή πορεία ανάπτυξης Ελλάδας και Βουλγαρίας, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων Μεταφορών των δυο χωρών για τη σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμένων της Β. Ελλάδας με τρία αντίστοιχα της Βουλγαρίας.

Ειδικότερα, η συμφωνία που υπογράφηκε αφορά τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης με τρία βασικά λιμάνια της Βουλγαρίας.

Η σημασία του έργου

«Στο μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφουμε σήμερα προβλέπεται και η δημιουργία κοινού φορέα υλοποίησης», είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός, κάνοντας αναφορά στη στήριξη από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως η σιδηροδρομική διασύνδεση έπρεπε να είχε γίνει εδώ και δεκαετίες για να μπορέσει να υποστηριχτεί και το λιμάνι της Καβάλας. Προσέθεσε δε πως το έργο θα αναβαθμίσει εμπορικά και τουριστικά την περιοχή.

«Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς και να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες της χώρας και της περιοχής, και να προχωρήσουμε με εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό», είπε επίσης ο Έλληνας πρωθυπουργός.

«Με τον Βούλγαρο πρωθυπουργό είμαστε σε κοινή γραμμή για να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες των δυο χωρών […] και θα αξιοποιήσουμε αυτή τη συνεργασία για τη σταθερότητα της περιοχής και την ευμάρεια των λαών μας», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Αλέξης Τσίπρας.

«Θα συνεργαστούμε στενά για την επιτυχία της βουλγαρικής προεδρίας, καθώς τη νιώθουμε δίκη μας, είναι μια βαλκανική προεδρία», είπε ο πρωθυπουργός, ευχαριστώντας τον Βούλγαρο ομόλογό του για την παρουσία του στην Καβάλα.

To κόστος του έργου 

Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε, πρόσφατα, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στο «Κόκκινο», ο προϋπολογισμός του έργου για την ελληνική πλευρά φτάνει τα 3,5-4 δισ. ευρώ.

Συνολικά, το έργο θα ανέλθει στα 6,5 δισ. ευρώ και θα υλοποιηθεί από κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία, ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Δεν έχουμε πλέον κοινοπραξίες εταιρειών, αλλά στενή συνεργασία κρατών, που δίνουν και τις εγγυήσεις για να ολοκληρωθεί το έργο με τη “βούλα” της Κομισιόν», υπογράμμισε.

Τελικός σκοπός, όπως είπε, δεν είναι μόνο οι συνδυασμένες μεταφορές, αλλά και η προσέλκυση νέων επενδύσεων στην μεταποίηση και την παραγωγή, σε εμπορευματικά κέντρα στη βόρεια Ελλάδα, που αναβαθμίζουν γεωπολιτικά, τόσο τη χώρα μας, όσο και τα Βαλκάνια.

Ανέφερε ότι «ήδη το τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο είναι σε φάση υλοποίησης, όπως και άλλα τμήματα μέχρι το Νέστο.

“Ωριμάζουν” επίσης οι μελέτες της σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας και της νέας χάραξης μέχρι τη Θεσσαλονίκη, καθώς η υφιστάμενη γραμμή κάνει ένα μεγάλο κύκλο ως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα … αυτό πρέπει να αλλάξει αν θέλουμε γρήγορες ταχύτητες και σύγχρονο σιδηρόδρομο», σημείωσε.

Τετραμερής Ελλάδας -Βουλγαρίας -Σερβίας -Ρουμανίας στις 3 Οκτωβρίου, ανακοίνωσε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου από τη Βουλγαρία, ο πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ τόνισε ότι «είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε με τον ομόλογο μου και χθες στο δείπνο για το πρόβλημα των Βαλκανίων.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι ότι εάν κινηθούμε στο επίπεδο, ποια χώρα είναι η μεγαλύτερη (…) τότε το αποτέλεσμα είναι πολύ επικίνδυνο (…).

Για αυτό με τη σεμνότητα που μας διακρίνει (σ.σ. μιλώντας για τον Έλληνα πρωθυπουργό και τον εαυτό του) ξεκινάμε με πιο μικρά πράγματα», είπε ο κ. Μπορίσοφ, κάνοντας αναφορά στα έργα υποδομής σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρομικής σύνδεσης που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Εαν υπάρξουν τα έργα υποδομής, ο Βούλγαρος πρωθυπουργός επεσήμανε ότι τότε το Αιγαίο θα μπορεί να συνδεθεί με το λιμάνι του Ρουσε (μέσω του λιμανιού της Καβάλας). «Εάν υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο, η Καβάλα θα μπορέσει να αναπτύξει εμπορικές σχέσεις με το Ρούσε και με μια μεγάλη οικονομία της ενδοχώρας», πρόσθεσε.

Καταλήγοντας στην απάντησή του τόνισε ότι στην τριμερή της Θεσσαλονίκης (Ελλάδα-Βουλγαρία-Σερβία), «συζητήσαμε τη δυνατότητα να ενταχθεί και η Σερβία και να επεκταθεί το έργο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης», ανακοίνωσε ο κ. Μπορισοφ και πρόσθεσε πως, όταν ολοκληρωθεί το έργο, θα μπορούσε να ενταχθεί και η Ρουμανία.

«Για αυτό το λόγο πήραμε την απόφαση στις 3 Οκτωβρίου να συναντηθούμε στη Βάρνα και να πραγματοποιηθεί τετραμερής, με τη συμμετοχή Ελλάδας-Βουλγαρίας-Σερβίας-Ρουμανίας και να ολοκληρωθεί το εγχείρημα», κατέληξε.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο