ΑρχικήΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑΈντονη αντιπαράθεση για τα ΕΛΤΑ και το πλάνο μετασχηματισμού. Τι υποστηρίζουν το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η αντιπολίτευση

Έντονη αντιπαράθεση για τα ΕΛΤΑ και το πλάνο μετασχηματισμού. Τι υποστηρίζουν το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η αντιπολίτευση

Συνεχίστηκε και σήμερα η πολιτική αντιπαράθεση για το πλάνο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ. Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο υφυπουργός Γιώργος Γεωργαντάς, κατά τη σημερινή συζήτηση της τροπολογίας στη Βουλή υπεραμύνθηκαν του πλάνου, υποστηρίζοντας ότι συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ και την ενίσχυση των υπηρεσιών του.

Αντίθετη άποψη εκφράστηκε από την αντιπολίτευση, με την πρόεδρο του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά να σημειώνει ότι η κυβέρνηση λειτουργεί ως «dealer συμφερόντων» και τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Μάριο Κάτση να σημειώνει ότι “σώζονται τα ΕΛΤΑ με κρατική βοήθεια για να ιδιωτικοποιηθούν”.

Η ομιλία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης στη Βουλή

Μεταξύ των διατάξεων του σχεδίου νόμου που καλείστε να ψηφίσετε βρίσκονται και διατάξεις που εισήχθησαν χθες αναφορικά με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Πριν από λίγες ημέρες και πριν από λίγες εβδομάδες τα Ταχυδρομεία μπήκαν στον διεθνή δημόσιο διάλογο με άλλες αφορμές είδαμε την περίπτωση της επιστολικής ψήφου στις ΗΠΑ, ένα πολιτικό θέμα.

Αλλά αυτό είναι πιο πολύ ένας χρήσιμος συνειρμός για να σκεφτεί κανείς πώς ενώ μιλάμε για τις ψηφιακές τεχνολογίες και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των χωρών λειτουργίες οι οποίες φαντάζουν πιο παραδοσιακές έχουν απολύτως μεγάλη αναγκαιότητα, ρόλο και μέλλον εφόσον μπορεί κανείς να διασφαλίσει συνθήκες βιωσιμότητας και νέων μοντέλων λειτουργίας. Και ακριβώς αυτό έρχεται να κάνει η προσέγγιση της κυβέρνησης σε σχέση με το μέλλον των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Το πρόβλημα έχει αναλυθεί. Υπάρχει ένα ζήτημα σε σχέση με τον μετασχηματισμό της εταιρείας ευρύτερα. Υπάρχει η διεθνής πτώση στο γράμμα, υπάρχει άνθηση στο πακέτο, στο κούριερ την οποία η εταιρεία επειδή δεν έχει μετασχηματιστεί ψηφιακά δεν είναι σε θέση να αδράξει δυνατότητες και θετικά αποτελέσματα στο βαθμό που θα μπορούσε και ακριβώς για αυτό προβαίνουμε σε μία κίνηση σε ένα πλάνο μετασχηματισμού το Υπουργείο Οικονομικών και εμείς.

Και θέλω από αυτό το βήμα να ευχαριστήσω τον Χρήστο Σταϊκούρα και όλη την ομάδα του για τη διαμόρφωση αυτού του πλάνου μαζί με εμάς την ΕΕΣΥΠ και τη διοίκηση των ΕΛΤΑ για να μπορέσουμε να φέρουμε την εταιρεία στο 2021.

Το πλάνο αυτό έχει στον πυρήνα ένα σχέδιο εξορθολογισμού της μισθολογικής δαπάνης μέσω εθελουσίας εξόδου.

Έχει στον πυρήνα του τον ψηφιακό μετασχηματισμό και η εταιρεία μάλιστα μας έχει ενημερώσει ότι κάποιες πρώτες ενέργειες θα είναι σε θέση να τις ανακοινώσει και πάρα πολύ άμεσα σε σχέση με πρωτοβουλίες.

Ο πυρήνας της χρηματοδότησης του πλάνου είναι μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου από την ΕΕΣΥΠ 100 εκατ. Ευρώ, αναμένεται να δούμε εάν θα συμμετάσχει και ο υφιστάμενος ιδιώτης μέτοχος της εταιρείας, η Eurobank, στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Και φυσικά παράλληλα προβαίνουμε στην πλήρη αποπληρωμή της καθολικής υπηρεσίας για τα έτη 2013 και μετά.

Το μοντέλο αυτό είναι ένα αντίστοιχο με εκείνο που έχουν ακολουθήσει οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες για τον μετασχηματισμό των Ταχυδρομείων τους, μία τέτοια περίπτωση είναι η Δανία.

Ήδη έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές πριν φτάσουμε σε αυτό το πλάνο από τη Διοίκηση για παράδειγμα το μηνιαίο έλλειμα της εταιρείας έχει μειωθεί από τα 7 εκατ. plus στα 4,7 εκατ. αλλά παρόλα αυτά σε μία εταιρεία που έχει μισθολογική δαπάνη ίση με 67% του συνολικού της budget οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν είναι αυτονόητες και πρέπει να είναι και πάρα πολύ γρήγορες.

Τώρα επειδή ακούστηκαν ήδη κάποιες απόψεις, νομίζω ότι είναι αυτονόητο ότι η χρηματοδότηση της εταιρείας από τον Έλληνα φορολογούμενο ειδικά σε αυτή τη συγκυρία πρέπει να έρθει με προϋποθέσεις και οι προϋποθέσεις αφορούν όχι μόνο την επιβίωση της εταιρείας αλλάτη βιωσιμότητα της εταιρείας να μπορέσει πραγματικά να είναι σε θέση να αξιοποιήσει αυτά τα χρήματα για να μπορέσει να φτάσει στο σημείο που της αξίζει.

Οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική, η εναλλακτική του να υπήρχε μία χρηματοδότηση χωρίς την εσωτερική μεταρρύθμιση στο οργανωσιακό μοντέλο της εταιρείας ή στην ευρύτερη λειτουργεία της πράγματα τα οποία αντανακλώνται με διατάξεις στην υφιστάμενη τροπολογία εμμέσως θα ήταν μία βοήθεια σε όλους εκείνους που περιμένουν να δουν την εταιρεία αυτή εν τέλει να καταρρέει ή το να μην την είχαμε βοηθήσει. Άρα υπό αυτή την έννοια οι κινήσεις αυτές είναι απολύτως αυτονόητες.

Σε αυτό το πλαίσιο επιτρέψτε μου να πω ότι ο στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας. Αυτό που κάνουμε είναι κάτι που έγινε 5-10 ή και 15 χρόνια πριν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το κάνουμε τώρα.

Η καθολική υπηρεσία θα συνεχίσει να παρέχεται κανονικά σε όλη την επικράτεια και βέβαια θα κλείσω με αυτή την σκέψη σε σχέση και με πολλά πράγματα που ακούστηκαν ακόμη και με την πρόθεσή μας να δούμε εν τέλει τον Έλληνα φορολογούμενο το κράτος να παίρνει τα χρήματά του πίσω από αυτή την ενέργεια της αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Θα πρέπει να μπορέσουμε να υπερβούμε πολλά από τα ταμπού του παρελθόντος. Νομίζω ήταν ο Λίνκολν αυτός που είχε πει ότι «τα δόγματα του ήσυχου παρελθόντος είναι ανεπαρκή για το θυελλώδες παρόν και επειδή η περίσταση είναι δύσκολη πρέπει να μπορέσουμε να αρθούμε στο ύψος της περίστασης.

Αυτό ακριβώς καλούμαστε να κάνουμε με αυτό το σχέδιο, αυτό κάνουμε με αυτό το σχέδιο και ακριβώς για αυτό σας καλούμε να το στηρίξετε για την επόμενη ημέρα των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Η ανακοίνωση της Φώφης Γεννηματά

Ως «dealer συμφερόντων» κατηγόρησε τη ΝΔ, η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, σε δηλώσεις της μετά την ολοκλήρωση τηλεδιάσκεψης με τον πρόεδρο Ηλία Μπακέλλα και μέλη της ΕΕ της Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΕΛΤΑ. Αντικείμενο ήταν η απαράδεκτη, όπως χαρακτηρίστηκε, κυβερνητική τροπολογία που συζητείται στη Βουλή.

«Με μια μονοκονδυλιά η κυβέρνηση καταργεί το σύνολο των δικαιωμάτων των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ.

Image

Προωθεί το μοντέλο της φθηνής και απαξιωμένης εργασίας τόσο στον ιδιωτικό, όσο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα», τόνισε η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής επικρίνοντας έντονα την κυβέρνηση πως «στρώνει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, με δαπάνες του Δημοσίου».

«Προφανώς έχουν βρει τον ιδιώτη και επιχειρούν να δημιουργήσουν ολιγοπώλιο σε βάρος του Έλληνα καταναλωτή» προσέθεσε.

Στην τηλε-συζήτηση συμμετείχαν ο γραμματέας της ΚΟ Βασίλης Κεγκέρογλου, οι αρμόδιοι βουλευτές Γιώργος Μουλκιώτης και Ιλχάν Αχμέτ και οι γραμματείς των Τομέων Ψηφιακής Πολιτικής και Εργασίας Νίκος Ανδρουλακάκης και Χρήστος Μέγας.

Οι αντιδράσεις άλλων κομμάτων

Η ανακοίνωση του Μάριου Κάτση

Ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Μάριος Κάτσης, από τη θέση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου κατά τη σημερινή συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, τοποθετήθηκε επί της Τροπολογίας για τα ΕΛΤΑ που κατατέθηκε ως ολόκληρο νομοσχέδιο που αφορά κάθε νομό της χώρας και χιλιάδες εργαζομένους, εντός άσχετου νομοσχέδιου για το λαθρεμπόριο, εν κρυπτώ και χωρίς διαβούλευση με κανέναν.

Ο Μάριος Κάτσης τόνισε ότι η Τροπολογία αναδιαρθρώνει εκ βάθρων τα ΕΛΤΑ, με τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. να την καταψηφίζει καθώς η κυβέρνηση, σε συνέχεια των ανακοινώσεων του υπουργικού συμβουλίου, έρχεται να παρουσιαστεί ως δήθεν «σωτήρας», τη στιγμή που:

Μετατρέπει άμεσα τα ΕΛΤΑ σε ιδιωτικό μαγαζί με πολιτικά διορισμένη διοίκηση που παρακάμπτοντας τη νομοθεσία του Δημοσίου και του ΑΣΕΠ, θα κάνει ό,τι θέλει, σε προσλήψεις, απολύσεις, συμβάσεις ανάθεσης έργων και υπηρεσιών, εκβιαστικές μετακινήσεις προσωπικού.

Ένα όργιο παλαιοκομματισμού και κομματικού πελατειασμού, με μετακλητούς και με την πλειοψηφία των στελεχών να είναι πλέον εξωτερικοί. «Όλο αυτό το ονομάζετε κατ’ευφημισμόν  ενίσχυση της Εταιρικής Διακυβέρνησης! Της κομματικής διακυβέρνησης μάλλον θέλετε να πείτε», «μοιάζει σαν να δίνετε σπίρτα σε έναν πυρομανή, σε ένα ξερό χωράφι, καλοκαίρι με καύσωνα. Είναι απολύτως προφανές  ότι θα πάρει φωτιά!», τόνισε χαρακτηριστικά.

Προετοιμάζει την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ , όπου η εταιρία καθαρή πλέον από χρέη με χρήματα των φορολογουμένων πολιτών, θα παραδοθεί στα ιδιωτικά συμφέροντα, καθώς τα αναδιαρθρώνει πλήρως, με ένα σκληρά νεοφιλελεύθερο μοντέλο συρρίκνωσης υπηρεσιών, μεταβολής εργασιακών σχέσεων, κατάργησης στην πράξη των συλλογικών διαπραγματεύσεων, με τη λογική του μαστίγιου και καρότου για νυν και μέλλοντες εργαζόμενους. Μια πραγματική εργασιακή γαλέρα.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω, κατηγόρησε τη ΝΔ, λέγοντας: «αφού τα απαξιώσετε τελείως, τότε η ιδιωτικοποίηση θα έρθει σαν ώριμο φρούτο! Παλιά μου τέχνη κόσκινο! Ακολουθείτε το μοντέλο της ΔΕΗ».

Ταυτόχρονα, οι νεοφιλελεύθεροι της κυβέρνησης παίρνουν ένα σκληρό μάθημα, καθώς προστρέχουν στην κρατική παρέμβαση παρέχοντας ρευστότητα στα ΕΛΤΑ μέσω του κρατικού προϋπολογισμού με 240εκ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνεται και η αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας που πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ νομοθέτησε και απόδωσε 90 εκατ. ευρώ, πέραν των 45 εκατ. ευρώ οφειλών που έλαβαν επί ΣΥΡΙΖΑ τα ΕΛΤΑ από άλλους φορείς.

Καταρρέει, έτσι, με πάταγο η ιδεοληψία τους ότι όλα τα ρυθμίζει το «αόρατο χέρι της αγοράς», ενώ η κυβέρνηση καθυστέρησε ήδη 7 μήνες να εκμεταλλευθεί τη χαλάρωση του πλαισίου περί κρατικών ενισχύσεων που παρείχε η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναφερόμενος στα στοχευμένα, και όχι οριζόντια, προγράμματα εθελουσίας εξόδου που νομοθετούνται, ο Μάριος Κάτσης εκτίμησε ως υπερφιλόδοξο τον στόχο των 2000 εργαζομένων και εκτίμησε ότι θα υλοποιηθούν σε ένα εκβιαστικό πλαίσιο, χωρίς να διευκρινίζονται οι όροι και τα εκτιμώμενα αποτελέσματα στο μισθολογικό κόστος.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Μάριος Κάτσης έθεσε ως «κόκκινη γραμμή» να μην κλείσει κανένα κατάστημα των ΕΛΤΑ στην Επικράτεια σε κάθε σημείο της χώρας, σε μειονεκτικές και ορεινές περιοχές που βλέπουν τη μια μετά την άλλη υπηρεσίες να φεύγουν και να παραμείνει η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία σε προσιτές τιμές, να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται οι πολίτες που παίρνουν από τον ταχυδρόμο τη σύνταξη, τους λογαριασμούς, τις επιστολές.

Τέλος, επανέλαβε για μια ακόμα φορά τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για τα ΕΛΤΑ, τις οποίες αγνοεί η ΝΔ, καθυστερώντας εγκληματικά, εδώ και 1,5 χρόνο που είναι στην κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. πιστεύει ότι τα ΕΛΤΑ, μαζί με τα ΕΛΤΑ courier θα μπορούσαν να μετατραπούν σε έναν βιώσιμο οργανισμό υπό δημόσιο έλεγχο, έπειτα από λελογισμένες παρεμβάσεις στα λειτουργικά κόστη και σεβασμό στις εργασιακές σχέσεις, σε συμφωνία με τους εργαζομένους, με ψηφιακό μετασχηματισμό για τον οποίο η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου έχασε σημαντικά κονδύλια ΕΣΠΑ, αλλά και με την ανάπτυξη και εκμετάλλευση του πολύ μεγάλου δικτύου καταστημάτων με συνδυασμένες υπηρεσίες αλληλογραφίας, δέματος ηλεκτρονικού εμπορίου και ταχυμεταφορών, κερδοφόρου παροχής ενέργειας που καταργήθηκε επί ΝΔ προς όφελος ιδιωτών ανταγωνιστών.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο