• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 4 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Επαναλειτουργεί για 3 μήνες η διώρυγα της Κορίνθου

    4 Ιουλίου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

    4 Ιουλίου, 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με λεωφορεία διεξάγονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αυλίδα – Χαλκίδα

    4 Ιουλίου, 2022
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

    4 Ιουλίου, 2022
    Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

    4 Ιουλίου, 2022
    Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

    3 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Επαναλειτουργεί για 3 μήνες η διώρυγα της Κορίνθου

    4 Ιουλίου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

    4 Ιουλίου, 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με λεωφορεία διεξάγονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αυλίδα – Χαλκίδα

    4 Ιουλίου, 2022
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

    4 Ιουλίου, 2022
    Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

    4 Ιουλίου, 2022
    Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

    3 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Έρευνα για κρατικές ενισχύσεις στα ΕΛΤΑ κινεί η ΕΕ έπειτα από καταγγελία

vvegiazi by vvegiazi
10 Μαρτίου, 2022
στο ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα ότι κίνησε διεξοδική έρευνα για να αξιολογήσει κατά πόσον ορισμένα ελληνικά μέτρα στήριξης υπέρ των ΕΛΤΑ συνάδουν με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Τα ΕΛΤΑ είναι ο μεγαλύτερος φορέας παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα και ο ταχυδρομικός φορέας στον οποίο έχει ανατεθεί η υποχρέωση παροχής καθολικής υπηρεσίας (ΥΠΚΥ), η οποία αποτελεί αποστολή δημόσιας υπηρεσίας.

Η έρευνα της Επιτροπής

Τον Μάιο του 2020, η Επιτροπή έλαβε καταγγελία στην οποία υποστηρίζεται ότι αρκετά μέτρα υπέρ των ΕΛΤΑ συνιστούν ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση υπέρ της επιχείρησης. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν:

-την καταβολή από το ελληνικό Δημόσιο 149 εκατ. EUR στα ΕΛΤΑ τον Δεκέμβριο του 2020 ως πρόσθετη αντιστάθμιση ΥΠΚΥ για την περίοδο 2013-2018·

-εισφορά κεφαλαίου από την Ελλάδα ύψους 100 εκατ. EUR στο μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΤΑ, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2020· και

-τη χορήγηση βάσει του ελληνικού κώδικα ΦΠΑ απαλλαγής από τον φόρο προστιθέμενης αξίας («ΦΠΑ») σε όλες τις ταχυδρομικές υπηρεσίες των ΕΛΤΑ από το 2000.

Κατά το παρόν στάδιο, με βάση την προκαταρκτική της αξιολόγηση, η Επιτροπή διατηρεί αμφιβολίες σχετικά με το εάν ορισμένα μέτρα υπέρ των ΕΛΤΑ συνάδουν με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις. Για τον λόγο αυτόν αποφάσισε να κινήσει διεξοδική έρευνα σχετικά με:

-αμφιβολίες σχετικά με το κατά πόσον τα ΕΛΤΑ δικαιούνταν νομίμως πρόσθετη αποζημίωση ΥΠΚΥ για την περίοδο 2013-2018, δεδομένου ότι είχαν ήδη λάβει ετήσια αντιστάθμιση ύψους 15 εκατ. EUR για την ίδια περίοδο·

-αμφιβολίες σχετικά με το εάν η εισφορά κεφαλαίου υπέρ των ΕΛΤΑ έχει χορηγηθεί με τους όρους της αγοράς ή εάν έχει παράσχει στην επιχείρηση αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της·

-ανησυχίες ότι, στον βαθμό που η απαλλαγή από τον ΦΠΑ εφαρμόζεται σε όλες τις ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρέχονται από τα ΕΛΤΑ, το μέτρο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ενίσχυση. Ενώ το μέτρο θα μπορούσε να θεωρηθεί υφιστάμενη ενίσχυση για την περίοδο πριν από τον Αύγουστο του 2010, θα συνιστούσε νέα ενίσχυση για την περίοδο από τον Αύγουστο του 2010. Η Επιτροπή έχει αμφιβολίες ως προς το συμβιβάσιμο μιας τέτοιας νέας ενίσχυσης.

Η Επιτροπή θα διερευνήσει επί του παρόντος περαιτέρω κατά πόσον επιβεβαιώνονται οι αρχικές ανησυχίες της. Η έναρξη διεξοδικής έρευνας παρέχει στην Ελλάδα, στον καταγγέλλοντα και σε άλλα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τη δυνατότητα να υποβάλουν παρατηρήσεις. Δεν προδικάζει την έκβαση της έρευνας.

Ιστορικό

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις σχετικά με την αντιστάθμιση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας, που εγκρίθηκαν το 2011, οι επιχειρήσεις μπορούν να αποζημιωθούν για το επιπλέον κόστος παροχής δημόσιας υπηρεσίας με την επιφύλαξη ορισμένων κριτηρίων.

Με τον τρόπο αυτό επιτρέπεται στα κράτη μέλη να χορηγούν κρατικές ενισχύσεις για την παροχή δημόσιων υπηρεσιών, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι επιχειρήσεις στις οποίες έχουν ανατεθεί οι εν λόγω υπηρεσίες δεν λαμβάνουν υπεραντιστάθμιση. Το μέτρο αυτό ελαχιστοποιεί τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και εγγυάται την αποτελεσματική χρήση των δημόσιων πόρων.

Επιπλέον, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, οι δημόσιες παρεμβάσεις υπέρ επιχειρήσεων μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση εφόσον πραγματοποιούνται υπό όρους που θα αποδεχόταν ένας ιδιώτης επενδυτής υπό συνθήκες αγοράς [« αρχή του ιδιώτη επενδυτή σε οικονομία της αγοράς – ΙΕΟΑ»].

Εάν δεν τηρείται η εν λόγω αρχή, οι δημόσιες παρεμβάσεις συνιστούν κρατική ενίσχυση κατά την έννοια του άρθρου 107 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεδομένου ότι παρέχουν στον δικαιούχο οικονομικό πλεονέκτημα το οποίο δεν έχουν οι ανταγωνιστές του.

Tags:ΕΛΤΑΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Σχετικά Άρθρα

Η άνοδος του «Preighter»
LOGISTICS

Νέες απαιτήσεις στις εισερχόμενες αεροπορικές μεταφορές στην ΕΕ φέρνει η Έκδοση 2 του ICS2

30 Ιουνίου, 2022
Τα ταχυδρομεία μετεξελίσσονται, οι ταχυμεταφορές «ανθίζουν» και ψηφιοποιούνται
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7%, ως το 2026, η παγκόσμια αγορά ταχυμεταφορών. Η έρευνα του Ti

28 Ιουνίου, 2022
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Πανδημία και Brexit επηρέασαν αρνητικά την ιρλανδική An Post το 2021

27 Ιουνίου, 2022
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Τα ΕΛΤΑ γίνονται «πράσινα», σε εξέλιξη το σχέδιο «Project Green» για τη μείωση των εκπομπών ρύπων

22 Ιουνίου, 2022
Β. Μπαλούρδος, ΕΛΤΑ: Εντός του 2022 ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, οι «Έξυπνες» Θυρίδες και το Smart Queuing
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Β. Μπαλούρδος, ΕΛΤΑ: Εντός του 2022 ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, οι «Έξυπνες» Θυρίδες και το Smart Queuing

2 Ιουνίου, 2022
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Στην EnableGood η Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των ΕΛΤΑ

26 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο
Μέσω της εφαρμογής WhatsApp οι αιτήσεις πρόσληψης στην Deutsche Post DHL

Ρεκόρ εσόδων και κερδών για τον όμιλο Deutsche Post DHL το 2021

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία για τα επιδόματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

29 Ιουνίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022
Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

1 Ιουλίου, 2022
Αναμορφώνεται έως τα τέλη του έτους το θεσμικό πλαίσιο για την εφοδιαστική αλυσίδα

Θα καταφέρει η HIG Capital τη «μεγάλη συγκέντρωση» σε μεταφορές – logistics; To metaforespress.gr αποκαλύπτει

28 Ιουνίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1

Επαναλειτουργεί για 3 μήνες η διώρυγα της Κορίνθου

4 Ιουλίου, 2022
Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd

Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

4 Ιουλίου, 2022

Με λεωφορεία διεξάγονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αυλίδα – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2022

Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

4 Ιουλίου, 2022
Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας

Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

4 Ιουλίου, 2022
Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα

Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

3 Ιουλίου, 2022
Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

2 Ιουλίου, 2022
Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

1 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ