ΑρχικήΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑΗ εθελούσια στα ΕΛΤΑ προπομπός αντίστοιχων κινήσεων και σε άλλες ΔΕΚΟ. Ξεπέρασαν τις 820 οι αιτήσεις

Η εθελούσια στα ΕΛΤΑ προπομπός αντίστοιχων κινήσεων και σε άλλες ΔΕΚΟ. Ξεπέρασαν τις 820 οι αιτήσεις

Η εθελούσια στα ΕΛΤΑ αποτελεί προπομπό αντίστοιχων κινήσεων και σε άλλες ΔΕΚΟ. Αυτό επισημαίνουν στελέχη που βρίσκονται κοντά στη σχετική διαδικασία, σημειώνοντας ότι η επιτυχία του προγράμματος στα ΕΛΤΑ θα κριθεί από την ανταπόκριση των εργαζομένων, τόσο στο ίδιο το πρόγραμμα, όσο και στα νέα δεδομένα που προκύπτουν για την εταιρεία στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της.

Στην πράξη, όπως αναφέρεται, θα αποδειχθεί ένα crash test για την ανταπόκριση εργαζομένων του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε σχετικές διαδικασίες, καθώς το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου στα ΕΛΤΑ συνιστά τον προπομπό (οδηγό) αντίστοιχων κινήσεων και σε άλλες επιχειρήσεις του δημοσίου τομέα.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εργαζόμενους που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ηλικίας και προϋπηρεσίας και είναι σε ισχύ έως τις 19 Φεβρουαρίου, εκτός κι εάν δοθεί παράταση.

Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα, το οποίο έχει εθελοντικό χαρακτήρα, αλλά στόχο την αποχώρηση 2.000 ατόμων, έχουν όλοι οι εργαζόμενοι που έχουν συμπληρώσει το 41ο έτος ηλικίας τους και έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον 15 ετών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αιτήσεις συμμετοχής έχουν ξεπεράσει τις 820.

Αξιοσημείωτο είναι το συγκεκριμένο πρόγραμμα εθελουσίας, όπως επισημαίνουν αρμόδια στελέχη, δεν μπορεί να επαναληφθεί, ούτε και προβλέπεται κάτι τέτοιο στο 5ετές πλάνο που έχει κατατέθηκε και εγκρίθηκε από τον μέτοχο, δηλαδή την ΕΕΣΥΠ, κατά την διαδικασία της ΑΜΚ.

Οι λεπτομέρειες του προγράμματος εθελούσιας εξόδου

Όπως υποστηρίζουν στελέχη του βρίσκονται κοντά στη διαδικασία, εν δυνάμει δικαιούχοι είναι συνολικά 4.000 εργαζόμενοι.

Πρόκειται, όπως υπογραμμίζουν, για το ευνοϊκότερο πρόγραμμα των τελευταίων ετών που έχει πραγματοποιηθεί από δημόσια επιχείρηση.

Στο πρόσφατο πρόγραμμα εθελουσίας της ΔΕΗ παρεχόταν εφάπαξ αποζημίωση, ύψους 35.000 ευρώ ανά συμμετέχοντα και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία ή κοινωνικά κριτήρια.

Στα ΕΛΤΑ προβλέπεται διπλάσια παροχή ανά εργαζόμενο, με μέσο ύψος αποζημίωσης που ξεπερνά τις 70.000 ευρώ.

ΜΙΣΘΟΙ (σε μήνες) ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ
ΕΘΝΙΚΗ 20-35 800
EUROBANK 45 1000
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 20-45 1000
ΟΤΕ 20-45 500
ΔΕΗ 35.000€ (εφάπαξ/συμμετέχοντα) 1700
ΕΛΤΑ 24-45 2000

Το πρόγραμμα προβλέπει καταβολή μισθών έως και 4 ετών που θα φτάνουν έως και τα  95.000 ευρώ, κοινωνικά κριτήρια που καλύπτουν ανήλικα τέκνα, τέκνα ΑΜΕΑ, καθώς και πρόσθετη ασφαλιστική κάλυψη.

Στον υπολογισμό της αποζημίωσης συμπεριλαμβάνονται όλα τα επιδόματα και γίνεται με βάση τους μισθούς του Δεκεμβρίου 2020, που μεσοσταθμικά είναι μεγαλύτεροι κατά 8% έναντι της νέας ΣΣΕ που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2021.

Με δαπάνη της εταιρείας προβλέπεται η διατήρηση των καλύψεων Ασφάλισης Ζωής και της Πρόσθετης Υγειονομικής Περίθαλψης για δύο χρόνια, τόσο για τον εργαζόμενο, όσο και για τα εξαρτώμενα μέλη του.

Επίσης, προβλέπεται νομική υποστήριξη από ειδικούς σε ασφαλιστικά ζητήματα εργατολόγους για τους εργαζόμενους που βρίσκονται κοντά σε ηλικία συνταξιοδότησης.

Οι εργαζόμενοι που θα επιλέξουν να συμμετάσχουν στο ΠΕΕ, προβλέπεται να αποχωρήσουν σταδιακά από το τέλος Φεβρουαρίου έως και τα μέσα Μαΐου, ενώ το ποσό της εθελούσιας θα καταβάλλεται  κατά την ημερομηνία της αποχώρησης.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ, όπως επισημαίνεται, προχωρά στην εφαρμογή του σχεδιασμού αυτού, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις αντικειμενικές συνθήκες που έχουν προκύψει στην ταχυδρομική αγορά, με τη συρρίκνωση του όγκου του συμβατικού έργου, αλλά και τα δεδομένα που έχουν προκύψει για την ίδια την εταιρεία στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της: δηλαδή την αλλαγή του μοντέλου διανομής (που γίνεται πλέον αραιότερο, ακολουθώντας τις επιταγές της ΕΕΕΤ και τη διεθνή πρακτική), αλλά και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της.

Στο πλαίσιο αυτό, τα ΕΛΤΑ θα λειτουργούν εκ των πραγμάτων, με πολύ λιγότερο προσωπικό από τους προσεχείς κιόλας μήνες.

Το νέο οργανόγραμμα του οργανισμού, πέραν της μείωσης του προσωπικού, με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, προβλέπει μεγαλύτερη ευελιξία τόσο στη διαμόρφωση του δικτύου όσο και στα εργασιακά, που πλέον προσαρμόζονται στα δεδομένα του ιδιωτικού τομέα.

Τα χρηματοοικονομικά περιθώρια είναι  στενά, καθώς τα ΕΛΤΑ θα χρειαστούν επιπλέον 80 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση επενδύσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου προκειμένου να γίνει πιο ανταγωνιστικός και να αναπτύξει νέες υπηρεσίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών σε κάθε γωνιά της χώρας.

Μετά την είσπραξη της αποζημίωσης για την Καθολική Υπηρεσία των προηγουμένων ετών και την Αύξηση Κεφαλαίου των 100 εκατ. ευρώ, δεν θα υπάρξει καμία άλλη χρηματοδότηση από το κράτος προς τα ΕΛΤΑ, τα οποία καλούνται να κινηθούν πλέον αυτόνομα.

Κατά συνέπεια, το πρόγραμμα εθελουσίας είναι κομβικής σημασίας για τον εξορθολογισμό του λειτουργικού κόστους.

Παράλληλα, όμως λαμβάνει υπ’ όψιν και την επί σειρά ετών συνεισφορά των εργαζομένων της: Για τον λόγο αυτό, η διοίκηση των ΕΛΤΑ, όπως αναφέρεται, έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα των οικονομικών δυνατοτήτων της εταιρείας για να προσφέρει ένα πλήρες και ολοκληρωμένο πρόγραμμα, εφάμιλλο των προγραμμάτων που έχουν τρέξει οι μεγαλύτερες ιδιωτικές επιχειρήσεις της χώρας (όπως COSMOTE, τράπεζες) μέσα στο 2020.

Πρόκειται για μια win-win λύση: δίνει τη δυνατότητα στους μόνιμους εργαζόμενους να αποχωρήσουν με σημαντικές αποζημιώσεις και σημαντικές κοινωνικού περιεχομένου παροχές, ενώ δίνει τη δυνατότητα στα ΕΛΤΑ να μπουν σε τροχιά βιωσιμότητας και κερδοφορίας μέσα στην επόμενη διετία.

Δεδομένης της δυσχερούς θέσης της εταιρείας και των περιορισμένων κεφαλαιακών δυνατοτήτων της, το συγκεκριμένο πρόγραμμα εθελουσίας δεν μπορεί να επαναληφθεί, ούτε και προβλέπεται κάτι τέτοιο στο 5ετές πλάνο που έχει κατατέθηκε και εγκρίθηκε από τον μέτοχο κατά την διαδικασία της ΑΜΚ.

Η επιτυχία του θα κριθεί από την ανταπόκριση των εργαζομένων, τόσο στο ίδιο το πρόγραμμα, όσο και στα νέα δεδομένα που προκύπτουν για την εταιρεία στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της.

Στην πράξη θα αποδειχθεί ένα crash test (πείραμα) για την ανταπόκριση εργαζομένων του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε σχετικές διαδικασίες, καθώς το πρόγραμμα Εθελουσίας Εξόδου στα ΕΛΤΑ συνιστά τον προπομπό (οδηγό) αντίστοιχων κινήσεων και σε άλλες επιχειρήσεις του δημοσίου τομέα.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο