ΑρχικήΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑΝ. Παππάς: Δεν θα επιτρέψουμε σχέδια συρρίκνωσης των ΕΛΤΑ

Ν. Παππάς: Δεν θα επιτρέψουμε σχέδια συρρίκνωσης των ΕΛΤΑ

Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει να μπουν σε εφαρμογή σχέδια συρρίκνωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, διεμήνυσε από τη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ΨΗΠΤΕ), Νίκος Παππάς, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για την οικονομική κατάσταση και το μέλλον του Οργανισμού.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Παππάς τόνισε ότι η κυβέρνηση στηρίζει δημόσιες υποδομές, όπως είναι τα ΕΛΤΑ και διαβεβαίωσε ότι «ο ομιλών και η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψουν, υπό τη δικαιολογία της ανασυγκρότησης, να μπούνε σε εφαρμογή σχέδια που ενδεχομένως προηγούμενες κυβερνήσεις να είχαν στο νου τους, τα οποία να περιλαμβάνουν κλείσιμο δεκάδων ή εκατοντάδων καταστημάτων των ΕΛΤΑ ή πάρα πολλές απολύσεις εργαζομένων ή ένα σχέδιο πετσοκόμματος αυτής της πολύ κρίσιμης υποδομής».

Υπογράμμισε δε ότι «η ιστορία των ΕΛΤΑ είναι μια ιστορία μεθοδευμένης εγκατάλειψης μιας πολύ κρίσιμης δημόσιας υποδομής, η οποία δεν έγινε τυχαία αλλά ήταν στον πυρήνα των πολιτικών επιλογών των προηγούμενων κυβερνήσεων».

Σύμφωνα με τον υπουργό, τα ΕΛΤΑ προικοδοτήθηκαν το 1998 με 400 εκατ. ευρώ, χρήματα που υποτίθεται δόθηκαν για την ανασυγκρότησή τους, ωστόσο «δεν έγινε τίποτε για την προσαρμογή τους στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις».

Όπως εξήγησε, «ξοδεύτηκαν χρήματα για να αγοραστούν μηχανήματα που διευκόλυναν την αποστολή επιστολών, οι οποίες επιστολές μοιραία ξεπεράστηκαν από τις τεχνολογικές εξελίξεις» και συμπλήρωσε ότι ο τζίρος στην ταχυδρομική αγορά για τις επιστολές έχει μειωθεί σε ποσοστό 60% τα τελευταία χρόνια.

Καμία αποζημίωση Καθολικής Υπηρεσίας από τις πρώην κυβερνήσεις

Ο υπουργός ΨΗΠΤΕ είπε ακόμη ότι δεν υπήρξε καμία αποζημίωση Καθολικής Υπηρεσίας από τις προηγούμενες κυβερνήσεις που δεν μερίμνησαν, ούτε για να υπάρξει σχετική νομοθετική διάταξη.

Με ευθύνη δε των προηγούμενων κυβερνήσεων, συνέχισε ο κ. Παππάς, τα ΕΛΤΑ απώλεσαν και τη συμμετοχή τους στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, δηλαδή απώλεσαν περιουσιακό στοιχείο ύψους 200 εκατ. ευρώ.

«Η σημερινή κυβέρνηση, αφού κατέθεσε στη Βουλή τη σχετική τροπολογία, έχει ήδη καταβάλει τη σχετική αποζημίωση για τα έτη 2013-2016, τις επόμενες ημέρες καταβάλλεται και για το έτος 2017, συνολικού ύψους 75 εκατ. ευρώ», δήλωσε ο κ.  Παππάς και ενημέρωσε ότι η ΕΕΤΤ διενεργεί μελέτη για τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ και την προσαρμογή στις ανάγκες των πολιτών.

Τον Απρίλιο του 2017 δε, υπεγράφη από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και τα ΕΛΤΑ η σύμβαση για την παροχή Καθολικής Υπηρεσίας για διάστημα 6 χρόνων και έχουν προχωρήσει και οι απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να υπογραφεί η ΚΥΑ για τον καθορισμό του επιμερισμού του κόστους της Καθολικής Υπηρεσίας, το λεγόμενο “Ταμείο Αντιστάθμισης”, όπου όλοι οι συμμετέχοντες στον ταχυδρομικό κλάδο και στην αγορά των ταχυδρομείων, συμμετέχουν στο κόστος και επιμερίζονται το κόστος κάλυψης της καθολικής υπηρεσίας, επισήμανε.

Ο υπουργός ενημέρωσε τη Βουλή ότι παράλληλα έτρεξαν προσπάθειες και «έχουν αποδώσει, μέχρι στιγμής» αναφορικά με τις απαιτήσεις των ΕΛΤΑ έναντι άλλων Οργανισμών του Δημοσίου. Τα ΕΛΤΑ έχουν εισπράξει μέχρι στιγμής 45 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο είναι περίπου 25 εκατ. ευρώ.

Καταλήγοντας, επισήμανε ότι «τα ΕΛΤΑ αυτή τη στιγμή έχουν περάσει στο Ταμείο Συμμετοχών και το υπουργείο Οικονομικών διόρισε διοίκηση τον περασμένο Αύγουστο. Το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έχει την ευθύνη για τα ρυθμιστικά και νομοθετικά ζητήματα της αγοράς των Ταχυδρομείων, όχι για τη λειτουργία της εταιρείας πλέον».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο