ΑρχικήΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑΟι ταχυδρομικοί κλιμακώνουν την ρητορική τους εναντίον της διοίκησης των ΕΛΤΑ και του δημοσίου

Οι ταχυδρομικοί κλιμακώνουν την ρητορική τους εναντίον της διοίκησης των ΕΛΤΑ και του δημοσίου

Την ρητορική τους εναντίον της διοίκησης των ΕΛΤΑ και του ελληνικού δημοσίου κλιμακώνουν οι ταχυδρομικοί, δια μέσου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών, δρομολογώντας 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στα τέλη του μήνα.

Οι ταχυδρομικοί κατηγορούν τη διοίκηση για ανεπάρκεια και συρρίκνωση του έργου του Οργανισμού και το ελληνικό δημόσιο για ανεξόφλητες οφειλές δεκάδων εκατ. ευρώ.

Ανά θεματική κατηγορία, οι επισημάνσεις της ΠΟΣΤ είναι οι ακόλουθες:

Α. Οφειλές ελληνικού δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ

Σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, το ελληνικό κράτος θα έπρεπε να έχει μεριμνήσει για την προστασία της περιουσίας του και του δημόσιου συμφέροντος, δίνοντας τη δυνατότητα στα ΕΛΤΑ να προσαρμοστούν, να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν.  Όμως, αντί της έγκαιρης καταβολής των υποχρεώσεών του και τη χρηματοδότηση επενδύσεων, συνεχίζει να οφείλει σχεδόν 250 εκατομμύρια ευρώ.

Επίσης, όπως αναφέρει η Ομοσπονδία, αρνήθηκε, τα προηγούμενα χρόνια, τη χρηματοδότηση των ΕΛΤΑ από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, για εγκεκριμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, έργα ύψους 52 εκατομμυρίων ευρώ.

Παράλληλα, ο νόμος για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, εκτός από τον Φορέα Παροχής της Καθολικής Υπηρεσίας, καθόρισε και τη διαδικασία προσδιορισμού και καταβολής του κόστους αυτής.

Για αυτό τον σκοπό, δημιουργήθηκε το 2014 ειδικό κοστολογικό μοντέλο που έλαβε στη συνέχεια την έγκριση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τα ΕΛΤΑ, αφότου υλοποίησαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις με συνέπεια,  υπολόγισαν και αιτήθηκαν στην Ε.Ε.Τ.Τ. για τα έτη 2013 – 2017 περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ.

Τα ποσά αυτά έχουν ενσωματωθεί στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις και έχουν εγκριθεί από το ίδιο το κράτος στις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων.

Η Ε.Ε.Τ.Τ., μόλις στις 26 Μαρτίου 2018, προχώρησε σε επαλήθευση του καθαρού κόστους της Καθολικής Υπηρεσίας για τα έτη 2013-2015, προσδιορίζοντάς το σε 128 εκατομμύρια ευρώ, ποσό υπολειπόμενο σημαντικά από το υποβληθέν κόστος του παρόχου, που το υπολογίζει για την εν λόγω περίοδο σε 150 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα, εκκρεμεί η επαλήθευση του κόστους για τα έτη 2016-2017, για τα οποία τα ΕΛΤΑ εκτιμούν το κόστος σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.

Πέραν όλων αυτών, το δημόσιο χρωστά σήμερα και άλλα 35 εκατομμύρια ευρώ από ταχυδρομικές υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί στο πρόσφατο παρελθόν στο πλαίσιο άλλων υλοποιημένων συμβάσεων.

Δεδομένου ότι το κράτος απέδωσε τις προηγούμενες ημέρες 22,5 εκατομμύρια ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες έχει δρομολογήσει για καταβολή τις επόμενες ημέρες άλλα 22,5 εκατομμύρια ευρώ, απομένουν οφειλές συνολικού ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ.

Β. Ανεπάρκεια του management

Μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, τα ΕΛΤΑ, σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, δεν είχαν την τύχη να διαθέτουν ένα ικανό και αποτελεσματικό μάνατζμεντ που θα μπορούσε να διαχειριστεί αποτελεσματικά τα πολλά και κρίσιμα προβλήματα. Αντιθέτως, στα ήδη υπάρχοντα προστέθηκαν και άλλα, όπως:

-Την πλήρη απουσία στρατηγικής, στόχων και αξιολόγησης που προκάλεσε αδράνεια σε όλα τα επίπεδα και μεγάλη ζημιά στα ΕΛΤΑ.

-Την αποτυχία αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων της θυγατρικής Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ Α.Ε. μέσω της συγχώνευσης της, ώστε να κερδίσει μερίδιο αγοράς και έσοδα.

-Τη μείωση των εσόδων πάνω από 50% κατά τη διάρκεια της κρίσης, που συνεχίζεται και το τρέχον έτος με τον ίδιο ρυθμό, ενώ η ταχυδρομική αγορά στη χώρα, που εμφάνισε περιορισμένη πτώση στην αρχή, παρουσιάζει κατά την τελευταία τριετία σταθεροποίηση και ανοδικές τάσεις.

-Τα ζωτικής σημασίας projects που υποτιμήθηκαν και αφέθηκαν σε δεύτερη μοίρα. Αναφέρουμε την είσοδο στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, τον εκτελωνισμό δεμάτων που εισέρχονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα logistics, την διανομή φαρμάκων και άλλα.

-Την πρόκληση βλάβης ακόμα και σε παραδοσιακές βασικές λειτουργίες της εταιρείας. Χαρακτηριστικό παραδείγματα είναι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων με διευρυμένο ωράριο, ενώ ο ανταγωνισμός κάνει ακριβώς το αντίθετο.

Γ. Η υπόθεση με την ΔΕΗ

Σχετικά με το ζήτημα με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, η ΠΟΣΤ υπογραμμίζει ότι οι πληρωμές μέσω του δικτύου των ΕΛΤΑ σε τρίτους ξεπερνούν τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο και το έργο αυτό εκτελείται με απόλυτη συνέπεια και αξιοπιστία.

Σε ότι αφορά τη ΔΕΗ, υπάρχει σύμβαση μεταξύ των δύο εταιρειών για την είσπραξη των λογαριασμών του ρεύματος, η οποία καθορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους αυτής της συνεργασίας. Τα ΕΛΤΑ εισπράττουν για λογαριασμό της Δ.Ε.Η. περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

«Γίνεται αντιληπτό στον καθέναν ότι η όποια καθυστέρηση απόδοσης ποσού θα ήταν κατά τη γνώμη μας ένα διαχειρίσιμο ζήτημα στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο εταιρειών.

Και τούτο, γιατί η Δ.Ε.Η. ενημερώνεται καθημερινά για την εξόφληση του συνόλου των λογαριασμών της στο δίκτυο των ΕΛΤΑ. Επομένως, η όποια καθυστερημένη απόδοση εισπράξεων δημιουργούσε μια διεταιρική διαφορά και επ’ ουδενί δεν προέκυπτε ασυνέπεια εκ μέρους των καταναλωτών.

Η Δ.Ε.Η. θα μπορούσε απλά να ενεργοποιήσει τις ρήτρες της σύμβασης με τα ΕΛΤΑ, ή να προσφύγει σε όποια άλλη ενέργεια έκρινε σκόπιμο, κατά των ΕΛΤΑ και μόνο αυτών. Η μετακύληση της διαφοράς αυτής στους πελάτες, τους έστρεψε μαζί με το σύνολο της κοινής γνώμης εναντίον των ΕΛΤΑ, αλλά και κατά της ίδιας», επισημαίνει η Ομοσπονδία.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο