Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Έρχονται καλύτερες ή χειρότερες ημέρες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

ffotinos by ffotinos
20 Ιουνίου, 2016
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Έρχονται καλύτερες ή χειρότερες ημέρες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Θα είναι μια καλύτερη εταιρεία, εάν ιδιωτικοποιηθεί ή εάν μείνει κρατική; Αρκετοί, όπως στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, υποστηρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση αποτελεί μονόδρομο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.

Από την άλλη πλευρά, στελέχη του υπ. Μεταφορών, αλλά και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζουν ότι το δημόσιο μπορεί να της προσδώσει την αναγκαία αναπτυξιακή τροχιά. Το σίγουρο είναι ένα: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να μείνει ως έχει.

Οι επιδόσεις της, τόσο στη διακίνηση επιβατών, όσο και εμπορευμάτων είναι «μέτριες»,δεδομένου ότι η εταιρεία διαθέτει το μονοπώλιο στις εγχώριες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές (με εξαίρεση το τμήμα Δουκ. Πλακεντίας – ΔΑΑ, που πηγαίνει και το Μετρό) και – μέχρι πρόσφατα – στις εμπορευματικές μεταφορές.

Το 2014, τα έσοδα από τους επιβάτες (δεν περιλαμβάνεται η επιδότηση των «ΥΓΟΣ») έφταναν τα 58,4 εκατ. και από τα εμπορεύματα τα 18,4 εκατ., με συνολικό κύκλο εργασιών 142 εκατ.

Ο υποψήφιος αγοραστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane είχε, το 2015, έσοδα 8,6 δις. και αντίστοιχα, η Trenitalia 5,5 δις.

Μπορεί η ελληνική αγορά να μην έχει το μέγεθος της ιταλικής, ωστόσο η κολοσσιαία διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι οι ιταλικές κυβερνήσεις, διαχρονικά, προσπαθούσαν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του σιδηροδρόμου, έναντι άλλων μέσων, σε αντίθεση με τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα.

Οι ιδιώτες «υφαρπάζουν» το εμπορευματικό έργο. Asset της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι εργαζόμενοι

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως και να έχει, αναμένεται να αντιμετωπίσει ισχυρότατο ανταγωνισμό στις εμπορευματικές μεταφορές.

Η ΡΑΣ έχει χορηγήσει τη σχετική άδεια, τόσο στην Rail Cargo Logistics Goldair (ελληνο – αυστριακών συμφερόντων), όσο και στην «PIRAEUS EUROPE ASIA RAIL LOGISTICS Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας (PEARL S.A.)», η οποία είναι συμφερόντων της κινεζικής Cosco.

Με την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα και – σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς – η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να χάνει σταδιακά μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, προς όφελος των ανταγωνιστών της.

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην περίπτωση που διατηρηθεί δημόσια, κινδυνεύει να απομείνει με το επιβατηγό έργο και με ελάχιστο εμπορευματικό. Αυτό έχει να κάνει και με την πίεση, που ασκηθεί από την ΕΕ, αλλά και από ανταγωνιστές για τυχόν παράνομες ενισχύσεις», υπογραμμίζουν οι ίδιοι αναλυτές.

Το ανωτέρω σκεπτικό αποκρούουν στελέχη του υπ. Μεταφορών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα νομικά εργαλεία για να ανακρούσουμε τους ισχυρισμούς της ΕΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όχι μόνο δεν θα συρρικνωθεί, αλλά θα αναπτυχθεί, με νέο τροχαίο υλικό και προσωπικό», σημειώνουν.

Μακάρι, είτε δημόσια, είτε ιδιωτική, η πολύπαθη εταιρεία δικαιούται «καλύτερων ημερών».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:PIRAEUS EUROPE RAIL ASIA LOGISTICSΟΣΕΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

12 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Μελέτη για την καταγραφή και αξιολόγηση κινδύνου συμβάντων και ατυχημάτων εκπονεί η ΡΑΣ

6 Μαΐου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Το (δύσκολο) ταξίδι του Κ. Κυρανάκη στην Ιταλία που θα κρίνει πολλά

5 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Κ. Μητσοτάκης: Απαιτούμε από τη Hellenic Train να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει σύγχρονα τρένα

4 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Στα 142 δις. το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην Ελλάδα από το 2006

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Μικρή παράταση, έως τις 15 Μαΐου, για τις αιτήσεις 413 μόνιμων υπαλλήλων στην ΟΣΥ. 391 οι οδηγοί

8 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

4η εβδομαδιαία πτήση στη γραμμή Σαγκάη – Αθήνα εγκαινίασε η Juneyao Airlines

0

Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης συνεχίζει τη θετική πορεία του: +8,4% στο πρώτο τρίμηνο, +7,8% ο Μάρτιος

0

Αποζημίωση 120 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό για το Πάτρα – Πύργος

0

Οι σύγχρονες τάσεις στην κρουαζιέρα. Η ομιλία της προέδρου της MedCruise, Θ. Ρήγα στο Μαϊάμι

0

Αγορά αυτοκινήτου: Το 2024, η ΕΕ εξήγαγε 5,4 εκατ. αυτοκίνητα και εισήγαγε 4 εκατ. αυτοκίνητα

0

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

12 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

12 Μαΐου, 2025

Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

12 Μαΐου, 2025

Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

12 Μαΐου, 2025

Ευκαιρία για τις επιχειρήσεις το AI, κατά τον ΣΕΒ

12 Μαΐου, 2025

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

12 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr