Αρχική(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣΑντιμέτωπος ο Πειραιάς (και όχι μόνο) με σειρά προκλήσεων στην κρουαζιέρα

Αντιμέτωπος ο Πειραιάς (και όχι μόνο) με σειρά προκλήσεων στην κρουαζιέρα

Δύσκολο έτος προμηνύεται, το 2017, για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Ήδη, υπάρχουν εκτιμήσεις για μείωση προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων κατά 25% – 30%. Για τον Πειραιά, η αρχική εικόνα αναφέρεται σε μείωση 10%.

Το 2016, το σύνολο των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα παρέμεινε σχεδόν σταθερό, σε σχέση με το 2015 (4.290 αφίξεις το 2016, έναντι 4.281 αφίξεων το 2015), ενώ σημειώθηκε μία μικρή αύξηση, της τάξεως περίπου 5%, στις αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας, σε σχέση με το 2015 (5.197.118 αφίξεις επιβατών το 2016, έναντι 4.957.743 αφίξεων επιβατών το 2015).

Στο λιμάνι του Πειραιά, η κρουαζιέρα έκλεισε με αύξηση πάνω από 10% (+113.000 επιβάτες), σε σχέση με το 2015, ενώ ιδιαίτερη άνοδο 24% σημείωσε το homeporting, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με τη Carnival.

«Είναι πιθανό να σημειωθούν μειώσεις, τόσο στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, όσο και επιβατών στο σύνολο της χώρας και στους επιμέρους προορισμούς.

Το γεγονός αυτό αποδίδεται, τόσο στην αποσταθεροποίηση της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου (και ιδιαίτερα της Τουρκίας), όσο και στην ανάδειξη νέων αγορών (Ανατολική Ασία, Αυστραλία κ.λπ.), που επηρεάζουν αρνητικά και τη χώρα μας», επισημαίνουν στελέχη του κλάδου.

Η Μεσόγειος είναι η 2η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως

Η Μεσόγειος, μετά την Καραϊβική, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας παγκοσμίως, όπως εξηγεί ο Κροάτης πρόεδρος της MedCruise, Kristijan Pavic, ο οποίος εμφανίζεται σχετικά αισιόδοξος για την ανάπτυξη του κλάδου στη Μεσόγειο.  Συνολικά, τα λιμάνια – μέλη της MedCruise διακίνησαν, το 2016, 27,03 εκατ. επιβάτες, ήτοι πτώση 0,8%, σε σχέση με το 2015.

Η Καραϊβική κατέχει το 34,7% και η Μεσόγειος το 18,7%, ενώ τρίτη είναι η Ασία με 9,2%. Από τον παγκόσμιο στόλο των 315 περίπου κρουαζιερόπλοιων, τα 136 δραστηριοποιούνται (από 46 διαφορετικές εταιρείες) στην ανατολική Μεσόγειο. Όμως, πολλά από αυτά είναι μικρά σε μέγεθος και δεν μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην συνολική εικόνα επιβατών.

Από αριστερά: Ο Κροάτης πρόεδρος της MedCruise, Kristijan Pavic και ο υπεύθυνος κρουαζιέρας του ΟΛΠ, Σταύρος Χατζάκος.

Πάντως, το πιο σημαντικό πρόβλημα παραμένει η κατάσταση στην Τουρκία και στην ευρύτερη περιοχή (π.χ. Μαύρη Θάλασσα), καθώς οι τρομοκρατικές επιθέσεις και η πολιτική αστάθεια έχουν πλήξει καίρια το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, όπου πλέον «πιάνει» μόνον μια εταιρεία κρουαζιέρας. Γεγονός που αφαιρεί δυναμική από την ανατολική Μεσόγειο, αφού τα ταξίδια κρουαζιέρας είναι κυκλικά, όπως εξηγεί ο πρόεδρος της MedCruise.

Με στόχο την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από την Ασία, η MedCruise βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Emirates.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται, λίγες ημέρες, μετά την ανακοίνωση της Emirates πως ξεκινά, από τις 12 Μαρτίου, νέα καθημερινή πτήση από το Dubai προς το Newark Liberty International Airport της Νέας Υόρκης, μέσω Αθήνας.

Στις ενέργειες της MedCruise συμμετέχει ο ΟΛΠ, σε συνεργασία με την Cosco, η οποία έχει βάλει ως στόχο τη διακίνηση, μακροπρόθεσμα, έως και 3 εκατ. Κινέζων επιβατών κρουαζιέρας ετησίως στον Πειραιά.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο