Κυριακή, 1 Οκτωβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Άνοδο κύκλου εργασιών και κερδών αναμένει η Attica (Blue Star, Superfast, HSW) το 2023

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Σλοβακία καλείται να θεσπίσει σύστημα καταχώρισης φορέων εκμετάλλευσης drone και να καθορίσει αρμόδια Αρχή

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    H «Μικρή Κοιλάδα Υδρογόνου» με συμμετοχή της ΟΣΥ, του ΟΛΠ και της Ολυμπίας Οδού

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στα 3,2 δισ. το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ. Επιστροφή σε θετικό EBITDA στον κατασκευαστικό κλάδο, ύψους 12,2 εκατ.

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk pilots heavy-duty electric truck solutions in Brazil

    29 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Άνοδο κύκλου εργασιών και κερδών αναμένει η Attica (Blue Star, Superfast, HSW) το 2023

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Σλοβακία καλείται να θεσπίσει σύστημα καταχώρισης φορέων εκμετάλλευσης drone και να καθορίσει αρμόδια Αρχή

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    H «Μικρή Κοιλάδα Υδρογόνου» με συμμετοχή της ΟΣΥ, του ΟΛΠ και της Ολυμπίας Οδού

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στα 3,2 δισ. το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ. Επιστροφή σε θετικό EBITDA στον κατασκευαστικό κλάδο, ύψους 12,2 εκατ.

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk pilots heavy-duty electric truck solutions in Brazil

    29 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η «μάχη» των «έξυπνων» θυρίδων: Οι κινήσεις ΕΛΤΑ, ACS, Skroutz και BOX NOW

vvegiazi by vvegiazi
17 Οκτωβρίου, 2022
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι ταχυμεταφορές, κατά γενική διαπίστωση, συγκαταλέγονται στους «κερδισμένους» της πανδημίας, καθότι η εκρηκτική άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου επέφερε απρόβλεπτη αύξηση του αριθμού παραγγελιών και αποστολών.

Οι εταιρείες ταχυμεταφορών χρειάστηκε, σε σύντομο χρονικό διάστημα, να εξυπηρετήσουν όγκους που – όμως αποδείχτηκε – ήταν μη διαχειρίσιμοι, τουλάχιστον την πρώτη περίοδο της πανδημίας.

Το σίγουρο είναι ότι «ωρίμασαν βιαίως» τη διετία 2020 – 21, επισπεύδοντας τις επενδύσεις σε εξοπλισμό, μηχανοργάνωση, προσωπικό και ψηφιοποίηση.

Όμως, δεν ήταν μόνο οι εταιρείες ταχυδρομείου – ταχυμεταφορών που επένδυσαν στο τελευταίο μίλι (last mile), καθώς και εταιρείες λιανεμπορίου, οι οποίες, είτε συνεργάστηκαν μαζί τους, είτε προχώρησαν με ίδια μέσα στην κάλυψη αυτής της υπηρεσίας.

 

Η πλειονότητα των χρηστών (72%) δεν γνωρίζει τη δυνατότητα χρήσης αυτόματων / αυτοματο-ποιημένων θυρίδων (lockers), ενώ στην προοπτική χρήσης τους, το 33% είναι θετικό (κυρίως νέοι ηλικίας 25 – 34 ετών) και το 37% είναι αρνητικό (κυρίως ηλικίες 65+), σύμφωνα με έρευνα της ΕΕΤΤ

 

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, οι ταχυδρομικές και όχι μόνο εταιρείες καλούνται να βελτιώσουν τον βαθμό απόκρισής τους σε όρους ταχύτητας και αξιοπιστίας, αλλά και να συγκρατήσουν το λειτουργικό κόστος τους, παρά τις πιέσεις που δέχονται, λόγω της δυσμενούς συγκυρίας (άνοδος πληθωρισμού, ενεργειακού κόστους και κόστους καυσίμων).

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η συνεχής αύξηση του όγκου των διακινούμενων δεμάτων ως αποτέλεσμα της άνθησης του ηλεκτρονικού εμπορίου (εάν και όχι με τον ρυθμό του πρόσφατου παρελθόντος) και η μεγάλη μείωση του «παραδοσιακού» ταχυδρομείου, της επιστολικής αλληλογραφίας που παρατηρείται εδώ και χρόνια, έχουν αλλάξει σημαντικά το κέντρο βάρους των εταιρειών.

Παράλληλα, οι τεχνολογικές εξελίξεις προσφέρουν νέες δυνατότητες βελτίωσης, μέσω καινοτόμων εφαρμογών, πρακτικών και λύσεων αυτοματισμού σε όλες τις φάσεις της αλυσίδας παραλαβής, μεταφοράς και επίδοσης.

Οι «έξυπνες» θυρίδες και οι κινήσεις ΕΛΤΑ, ACS, Skroutz και BOX NOW 

Μία από τις πλέον σύγχρονες τάσεις στον ευρύτερο κλάδο των ταχυμεταφορών και του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι «έξυπνες» θυρίδες, τα smart lockers.

Τα ΕΛΤΑ, τα οποία διαθέτουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην αγορά του ταχυδρομείου, εξήγγειλαν στη ΔΕΘ τη λειτουργία των «ΕΛΤΑ pickup».

Σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα λειτουργούν πιλοτικά 40 «έξυπνες» θυρίδες των ΕΛΤΑ σε επιλεγμένα καταστήματα, με στόχο το εμπορικό λανσάρισμα της υπηρεσίας στις 15 Δεκεμβρίου, ενώ έως τα τέλη του έτους αναμένεται η προσθήκη 18. Οι θυρίδες αυτές, εκτός από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα εγκατασταθούν, μεταξύ άλλων, σε Λάρισα, Κομοτηνή, Πάτρα και Κόρινθο.

Αντίστοιχα, η ACS, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις ταχυμεταφορές, λειτουργεί 50 «έξυπνες» θυρίδες (ACS Smartpoint Lockers) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο την προσθήκη 50 έως τα τέλη του έτους. Νέες θυρίδες θα τοποθετηθούν σε Πάτρα, Λάρισα, Ιωάννινα, Τρίκαλα και Βόλο.

Αντίστοιχα, μεγάλο δίκτυο «έξυπνων» θυρίδων διατηρεί η Skroutz. Η εταιρεία διαθέτει 358 θυρίδες, οι οποίες εξυπηρετούνται από 310 βαν, με αποτέλεσμα την εξυπηρέτηση 15.000 αποστολών ημερησίως.

H Skroutz, εξαγοράζοντας την εταιρεία ταχυμεταφορών Sendx και το ίδρυμα πληρωμών Everypay, σε συνδυασμό με την εγκατάσταση περισσότερων θυρίδων (εκτιμάται ότι στους επόμενους 7-8 μήνες θα ανέλθουν στις 1.000), ουσιαστικά επιδιώκει το σύνολο των πωλήσεων να προέρχεται από αγορές απευθείας από το «Skroutz».

Τέλος, η BOX NOW διαθέτει σήμερα 1.000 θυρίδες, με στόχο τις 1.200 – 1.300 μέχρι τα τέλη του έτους. Οι νέες πόλεις που προστίθενται, μεταξύ άλλων, είναι τα Ιωάννινα, η Ηγουμενίτσα, η Πάτρα, η Άρτα, η Πρέβεζα, η Καστοριά, η Πτολεμαΐδα, ενώ θα πραγματοποιηθεί είσοδος και στην Κρήτη.

Έως τα τέλη του έτους, η BOX NOW υπολογίζεται ότι θα έχει επενδύσει στην Ελλάδα περί τα 10 εκατ. ευρώ, διαθέτοντας και περισσότερα από 50 βαν.

Τα αποτελέσματα έρευνας για τις «έξυπνες» θυρίδες

Οι ανωτέρω αλλαγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σε συνδυασμό με τις πιο διευρυμένες απαιτήσεις των καταναλωτών, επηρεάζουν αποφασιστικά τις προσδοκίες των χρηστών από τις εταιρείες του ευρύτερου κλάδου ταχυμεταφορών, όπως φάνηκε σε φετινή έρευνα που διενήργησε η ΕΕΤΤ, με αντικείμενο τη χρήση υπηρεσιών ταχυμεταφοράς δεμάτων.

Όπως επιβεβαιώνουν τα πορίσματα, κεντρικό ζητούμενο είναι η ταχύτητα παράδοσης και η αξιοπιστία, ενώ λειτουργικές αδυναμίες, για τις οποίες οι ερωτώμενοι εξέφρασαν δυσαρέσκεια είναι το κόστος, οι καθυστερήσεις και η συχνά πλημμελής εξυπηρέτηση πελατών, γεγονός που φωτογραφίζει πολύ συγκεκριμένα πεδία επί των οποίων θα πρέπει οι εταιρείες ταχυμεταφορών να επιδιώξουν άμεσα βελτιώσεις.

Ειδικότερα, διερευνήθηκαν οι συνήθειες των καταναλωτών όσον αφορά τη χρήση υπηρεσιών ταχυμεταφορών, η συνολική εμπειρία τους από τη συνεργασία με ταχυδρομικές επιχειρήσεις, η αποτίμηση της ταχύτητας παράδοσης, η γνώση για τις αυτοματοποιημένες θυρίδες και η προοπτική χρήσης τους στο μέλλον, καθώς επίσης και η γνώση για τους φορείς υποδοχής παραπόνων/καταγγελιών.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειονότητα των χρηστών (72%) δεν γνωρίζει τη δυνατότητα χρήσης αυτόματων/ αυτοματο-ποιημένων θυρίδων (lockers), ενώ στην προοπτική χρήσης τους, το 33% είναι θετικό (κυρίως νέοι ηλικίας 25-34 ετών) και το 37% είναι αρνητικό (κυρίως ηλικίες 65+).

Ως ενισχυτικοί παράγοντες για τη μελλοντική χρήση θυρίδων, αναδεικνύονται η παραλαβή/παράδοση σε σημεία που διευκολύνουν τον χρήστη και ο βολικός χρόνος παράδοσης, ενώ στους αποτρεπτικούς παράγοντες συγκαταλέγονται η έλλειψη ασφάλειας, η ανάγκη μετακίνησης και η απουσία ανθρώπινης επαφής.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣΕΞΥΠΝΕΣ ΘΥΡΙΔΕΣSMART LOCKERSECOMMERCEΔΕΜΑΤΑΜΙΚΡΟΔΕΜΑΤΑΕΛΤΑACSSKROUTZBOX NOWBOXNOW

Σχετικά Άρθρα

ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Το e-commerce συνεχίζει να αναπτύσσεται στην ΕΕ, εκτιμήσεις για άνοδο 8% το 2023

26 Σεπτεμβρίου, 2023
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

23 Σεπτεμβρίου, 2023
INTERNATIONAL

Maersk teams with Fabric to implement AI-driven automated fulfillment center for e-commerce

12 Σεπτεμβρίου, 2023
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Η πρώτη αδειοδοτημένη πιλοτική πτήση BVLOS αποστολής ιατροφαρμακευτικού υλικού σε ακριτική περιοχή (pics)

12 Σεπτεμβρίου, 2023
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Άνοδο εσόδων 9% και κερδών προ φόρων 7,3% πέτυχε η ACS το πρώτο εξάμηνο του έτους

7 Σεπτεμβρίου, 2023
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Συνεργασία Vantage Towers, Staex και EVA για διαδρόμους παραδόσεων με drones: Πώς θα λειτουργούν

31 Αυγούστου, 2023
Επόμενο άρθρο

Αυτός είναι ο σχεδιασμός του ΟΣΕ για τις συνδέσεις με 4 ΒΙΠΕ και 7 λιμάνια

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Προς επίτευξη του φετινού στόχου η SKY express: Κοντά στη διακίνηση 4,3 – 4,5 εκατ. επιβατών

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Δημήτρης Πάτσιος, ΣΕΑΑ: Απουσιάζουν τα κίνητρα ανανέωσης στόλου για επιχειρήσεις και μεταφορείς

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Oι 5 πρωτοβουλίες του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών που παρουσιάστηκαν στο υπουργικό συμβούλιο

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Επιδότηση 8,73 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ για κάλυψη λειτουργικών δαπανών

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Ανακαινίζεται η σιδηροδρομική γραμμή Στρυμόνας – Προμαχώνας, εγκρίθηκαν 7,37 εκατ. ευρώ

26 Σεπτεμβρίου, 2023

Webinar για την ηλεκτρονική εφαρμογή Ferry Watchers στις 27/9

26 Σεπτεμβρίου, 2023
An Airbus 330-300 (333) flying over ocean at sunset. - | These images are protected by copyright. Delta has acquired permission from the copyright owner to use the images for specified purposes and in some cases for a limited time. If you have been authorized by Delta to do so, you may use these images to promote Delta, but only as part of Delta-approved marketing and advertising. Further distribution (including providing these images to third parties), reproduction, display, or other use is strictly prohibited.

Η Delta θα συνδέει καθημερινά Αθήνα – Βοστώνη την θερινή περίοδο του 2024

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Επιχορήγηση 7,76 εκατ. ευρώ στη ΣΤΑΣΥ λόγω ενεργειακού κόστους

26 Σεπτεμβρίου, 2023

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

1

Άνοδο κύκλου εργασιών και κερδών αναμένει η Attica (Blue Star, Superfast, HSW) το 2023

30 Σεπτεμβρίου, 2023

Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ

30 Σεπτεμβρίου, 2023

Η Σλοβακία καλείται να θεσπίσει σύστημα καταχώρισης φορέων εκμετάλλευσης drone και να καθορίσει αρμόδια Αρχή

29 Σεπτεμβρίου, 2023

H «Μικρή Κοιλάδα Υδρογόνου» με συμμετοχή της ΟΣΥ, του ΟΛΠ και της Ολυμπίας Οδού

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Στα 3,2 δισ. το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ. Επιστροφή σε θετικό EBITDA στον κατασκευαστικό κλάδο, ύψους 12,2 εκατ.

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Maersk pilots heavy-duty electric truck solutions in Brazil

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Ως την 1η Απριλίου οι αιτήσεις πιστοποίησης ολοκλήρωσης και λειτουργίας επενδυτικών σχεδίων του Αναπτυξιακού

29 Σεπτεμβρίου, 2023
default

Νέος ενεργειακός φωτισμός στο οδικό δίκτυο του δήμου Γαλατσίου

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ