• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 21 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Θα καταφέρει η Ελλάδα να εξελιχθεί σε διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης; Η απάντηση

ffotinos by ffotinos
28 Φεβρουαρίου, 2023
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Αυτοκινητόδρομους έχουμε. Αεροδρόμια έχουμε. Λιμάνια έχουμε. Τι δεν έχουμε; Σύγχρονο σιδηρόδρομο και εμπορευματικά κέντρα, οπότε κρίσιμοι κρίκοι της εφοδιαστικής αλυσίδας «λείπουν» ή υπολείπονται σε ανταγωνιστικότητα.

Εδώ και έναν χρόνο, εξαιτίας της γεωπολιτικής κρίσης που διανύουμε, οι παγκόσμιες εμπορευματικές ροές αναζητούν «ασφαλείς», αλλά και «αποδοτικούς» εμπορευματικούς διαδρόμους.

Μπορεί η Ελλάδα, με τα επιμέρους χαρακτηριστικά της (μικρή εσωτερική αγορά, ιδιάζουσα γεωγραφική θέση) να διαδραματίσει πιο ενεργό ρόλο; Γιατί να «χάνονται» φορτία σε ανταγωνιστικά λιμάνια της Αιγύπτου, του Ισραήλ, της Μάλτας, της Τουρκίας, της Ιταλίας, της Σλοβενίας, κ.ά.;

Επίσης, γιατί τα λιμάνια της Ελλάδας να χρησιμοποιούνται, κυρίως, για τη μεταφόρτωση φορτίων (από ένα μεγαλύτερο πλοίο σε ένα μικρότερο) και όχι για κάτι περισσότερο, όπως αποθήκευση, συναρμολόγηση, κ.ά.;

Η ιδιωτική πρωτοβουλία, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία (Μεταφορών και Ναυτιλίας) επιδεικνύει πρόθεση για τη μετεξέλιξη των συνδυασμένων και εμπορευματικών μεταφορών, μέσω της δημιουργίας σύγχρονων εμπορευματικών κέντρων και της απευθείας πρόσβασης σε λιμενικές, αεροπορικές, σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές, με στόχο να «αποδείξει» στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει μία εναλλακτική οδό.

Πως διαμορφώνεται το «παζλ» των εμπορευματικών μεταφορών

Tο «παζλ» της επόμενης ημέρας στις συνδυασμένες μεταφορές της Ελλάδας έχει αρχίσει να σχηματοποιείται, καθώς λιμενικοί διαχειριστές, σιδηροδρομικές εταιρείες, εταιρείες logistics, αλλά και funds συγκροτούν «συμμαχίες».

Στην Αττική, το επίκεντρο είναι το λιμάνι του Πειραιά και η ευρύτερη περιοχή, κυρίως, του Ασπρoπύργου. Η Cosco και ο ΟΛΠ έχουν επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των προβλητών Ι, ΙΙ και ΙΙΙ, έχοντας υλοποιήσει παρακείμενες αποθήκες, σε συνδυασμό με τη μελλοντική δημιουργία ενός νέου logistics center.

Στο εν λόγω logistics center, ΟΛΠ και Cosco σχεδιάζουν να κατασκευαστούν αποθήκες 45.000 τμ, οι οποίες θα εξυπηρετούνται από υπόγεια κλειστή οδική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού με την περιοχή του ΟΔΔΥ, επεκτείνοντας χωροταξικά την ελεύθερη ζώνη.

Το έργο αυτό σχεδιάζεται να λειτουργεί συμπληρωματικά στους χώρους logistics που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ, όπως τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που στεγάζει την κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της Cosco, Piraeus Consolidation & Distribution Center (PCDC).

Με τα δύο κέντρα logistics, ο ΟΛΠ πρόκειται να αποκτήσει πρόσθετο ζωτικό χώρο, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί την αύξηση των φορτίων από τους προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ και το car terminal.

 

Η ιδιωτική πρωτοβουλία, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία (Μεταφορών και Ναυτιλίας) επιδεικνύει πρόθεση για τη μετεξέλιξη των συνδυασμένων και εμπορευματικών μεταφορών, μέσω της δημιουργίας σύγχρονων εμπορευματικών κέντρων και της απευθείας πρόσβασης σε λιμενικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές και οδικές υποδομές, με στόχο να «αποδείξει» στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει μία εναλλακτική οδό

 

Η κινεζική πλευρά, στο σιδηροδρομικό σκέλος, συνεργάζεται με την Pearl, η οποία έχει αναλάβει τη σιδηροδρομική μεταφορά των φορτίων της από το λιμάνι του Ικονίου στην κεντρική Ευρώπη.

Αντίστοιχα, ένας άλλος «πόλος» είναι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair, η οποία θα εκμεταλλευτεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο (ΘΕΚ). Το έργο του Θριασίου αφορά σε ένα εμπορευματικό κέντρο 240 χιλιάδων τ.μ., σε συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων. Με αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών.

Δίπλα από το ΘΕΚ, θα λειτουργήσει το Θριάσιο ΙΙ ή αλλιώς, ο Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός και Σταθμός Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), τον οποίο διεκδικεί η κοινοπραξία της Hellenic Train με την Damco του ομίλου Κοπελούζου.

Επίσης, στον Ασπρόπυργο, η HIG Capital, σχεδιάζει την κατασκευή ενός μεγάλου logistics center, το οποίο θα διαθέτει και σταθμό εξυπηρέτησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ύψους 245 εκατ. ευρώ, στις εγκαταστάσεις της Χαλυβουργίας Ελλάδας, με προοπτική ολοκλήρωσης ίσως το 2025.

Η HIG Capital διατείνεται ότι φιλοδοξεί να «πρωταγωνιστήσει» στην επόμενη ημέρα των εμπορευματικών μεταφορών της Ελλάδας, έχοντας εξαγοράσει την Makios Logistics και καταθέσει προσφορά για το 80% της «Ορφεύς Βεϊνόγλου».

Ακόμη, στον Ασπρόπυργο είναι σε εξέλιξη ή πρόκειται να δρομολογηθούν κι άλλες επενδύσεις, όπως της ΠΑΕΓΑΕ, ενώ έντονη παρουσία διαθέτουν και εταιρείες διαχείρισης ακινήτων.

Επίσης, η αγορά αναμένει φέτος την προκήρυξη του μεγάλου διαγωνισμού για τη μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα στη Φυλή.

Βορειότερα και στη Θεσσαλονίκη, η οποία διαθέτει ίσως τον πιο οργανωμένο υποδοχέα, στη Σίνδο, τα βλέμματα στρέφονται στο εμπορευματικό κέντρο, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

Το έργο αξιοποίησης του Γκόνου (αποτελεί έκταση 672 στρεμμάτων) έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας», με απόφαση της αντίστοιχης Κυβερνητικής Επιτροπής, η οποία όρισε το ΤΑΙΠΕΔ φορέα ωρίμανσης για την επίσπευση των σχετικών διαδικασιών, ενώ κάτοχος του ακινήτου είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ.

Ο Γκόνος φαίνεται ότι ενδιαφέρει τον ΟΛΘ, ο οποίος επεκτείνει την παρουσία του στα Βαλκάνια, μέσω σιδηροδρομικών συνδέσεων και χερσαίων λιμένων στη Σόφια και το Νις της Σερβίας.

Τέλος, τον δικό τους ρόλο διεκδικούν και τα υπό ιδιωτικοποίηση λιμάνια της Ηγουμενίτσας, του Βόλου, της Καβάλας και του Ηρακλείου, αλλά και το κρατικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, τα οποία αναμένουν και την τυχόν δημιουργία της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Tags:ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣLOGISTICSΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πτώση 12,3% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων της ΣΕΠ (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) στο 2μηνο

21 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο γίνεται digital. Συνεργασία της ΘΕΚ με τη 5G Ventures

21 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Εξαιρετικά λεπτές και high-tech ετικέτες παρακολούθησης αποστολών από τη DB Schenker

20 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε ανοδική τροχιά ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ: Αύξηση φορτίων 5,4%, στα 40 εκατ. τα έσοδα

20 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Οι αρνητικές «πρωτιές» της Ελλάδας: Έχει τον γηραιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών στην ΕΕ!

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

“Ανοίγει” τις πύλες του το υδατοδρόμιο Πάτρας, πτήσεις προς Αθήνα, Κέρκυρα, Σπέτσες, Πύλο και Κεφαλονιά

16 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Οι επίμαχοι διάλογοι στη Βουλή για τη σύμβαση 717 και τα έγγραφα που κατατέθηκαν

16 Μαρτίου, 2023

Λεωφορεία δρομολογεί από την Τετάρτη 15 Μαρτίου η Hellenic Train σε επιλεγμένα δρομολόγια. Πληροφορίες

14 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Η Hellenic Train «έσπασε τη σιωπή της», η συνέντευξη του Δ.Σ. της εταιρείας, Μαουρίτσιο Καποτόρτο

1

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

21 Μαρτίου, 2023

Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

21 Μαρτίου, 2023

Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

21 Μαρτίου, 2023

Ο Francisco Conejo νέος Country Manager για την UPS Ιταλίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτή είναι η νέα εμφάνιση των αεροσκαφών της Emirates

21 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ