Πέμπτη, 7 Δεκεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οι νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) από 1/1/24. Αναλυτικός πίνακας

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Με χαμηλές αποδόσεις η ανάπτυξη της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών το 2023 και το 2024, οι προβλέψεις για το 2027

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έχει σήμα στο μετρό της Αθήνας; Το χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση δικτύου 5G

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω της σημερινής επίσκεψης του Προέδρου της Τουρκίας

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Την αντικατάσταση των συμβατικών Κινητών Μονάδων Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές, ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έκτακτη επιχορήγηση 12,74 εκατ. ευρώ στη ΣΤΑΣΥ, λόγω αυξημένου ενεργειακού κόστους

    7 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οι νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) από 1/1/24. Αναλυτικός πίνακας

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Με χαμηλές αποδόσεις η ανάπτυξη της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών το 2023 και το 2024, οι προβλέψεις για το 2027

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έχει σήμα στο μετρό της Αθήνας; Το χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση δικτύου 5G

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω της σημερινής επίσκεψης του Προέδρου της Τουρκίας

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Την αντικατάσταση των συμβατικών Κινητών Μονάδων Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές, ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έκτακτη επιχορήγηση 12,74 εκατ. ευρώ στη ΣΤΑΣΥ, λόγω αυξημένου ενεργειακού κόστους

    7 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ιταλοί, Γάλλοι, Γερμανοί δεν διαμέλισαν το σιδηρόδρομο, οι «έξυπνοι» Έλληνες ναι

vvegiazi by vvegiazi
19 Ιανουαρίου, 2017
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τελικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε τσάμπα; Τι πήραν οι Ιταλοί της FS; Ποιες οι διαφορές των δυο εταιρειών; Τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τι στην Ιταλία;

Έχουμε και λέμε: Οι Ιταλοί της FS προσέφεραν τίμημα 45 εκατ., το οποίο – σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ – υπερέβαινε των αποτιμήσεων των ανεξάρτητων εκτιμητών.

Συνήθως, μια εταιρεία πωλείται 10 φορές τα κέρδη της, οπότε εάν αναλογιστεί κανείς ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφάνισε, το 2015, κέρδη 2,7 εκατ., τότε το τίμημα χαρακτηρίζεται «ικανοποιητικό».

Επίσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει κάτι στην κατοχή της, ούτε τροχαίο υλικό, ούτε σημαντικά ακίνητα, το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο είναι οι εργαζόμενοι.

Ποιες οι διαφορές των δυο εταιρειών; Χαοτικές. Ο όμιλος της Ferrovie Dello Stato δεν είναι μόνο σιδηροδρομική εταιρεία, δηλαδή δεν είναι μόνο η Trenitalia.

Έχει θυγατρικές στις κατασκευές, τα logistics, ακόμα και στα… λεωφορεία. Επίσης, δεν δραστηριοποιείται μόνο στην Ιταλία, αλλά «χτυπάει» δουλειές μέχρι το… Ιράν.

Τα μεγέθη: Το 2015, ο ιταλικός όμιλος είχε συνολικά έσοδα 8,6 δις. (η θυγατρική Trenitalia 5,5 δις.), έναντι 8,4 δις. το 2014 και καθαρά κέρδη 464 εκατ., έναντι 303 εκατ. το 2014.

Αντίστοιχα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε, το 2015, κύκλο εργασιών 68,7 εκατ., έναντι 77,9 εκατ. το 2014, ήτοι μείωση 11,8%. Εάν συμπεριληφθεί η κρατική επιδότηση για τις «άγονες γραμμές», τότε ο συνολικός κύκλος εργασιών έφτασε 125,2 εκατ., έναντι 140,8 εκατ. το 2014.

Τελευταίο και πιο σημαντικό:  Οι Ιταλοί, όπως οι Γάλλοι και οι Γερμανοί δεν διαμέλισαν, δεν τεμάχισαν το σιδηρόδρομό τους.

Μπορεί οι εταιρείες υποδομής (όπως, ο ελληνικός ΟΣΕ), εκμετάλλευσης (όπως, η ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και συντήρησης (όπως, η ελληνική ΕΕΣΣΤΥ) να είναι διαφορετικές εταιρείες, αλλά είναι κάτω από τη μητρική εταιρεία, την εταιρεία holding.

Στην Ελλάδα, ο ΟΣΕ «έσπασε» τελείως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ δεν αποσχίστηκαν μόνο λειτουργικά, αλλά και μετοχικά, με τα γνωστά (τραγικά, όπως αποδείχτηκε) αποτελέσματα.

Η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, αλλά – κυρίως – την σιδηροδρομική οικογένεια, αφού ο σιδηρόδρομος μετατράπηκε στον “φτωχό συγγενή” των μεταφορών. 

«Ποιοι μποϋκοτάρουν το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο στην πλήρη του απελευθέρωση; Ιταλοί, Γάλλοι και Γερμανοί που θέλουν οι ενδο – ομιλικές συναλλαγές να μην είναι και τόσο διαφανείς», εξηγεί Έλληνας αξιωματούχος των Βρυξελλών.

Και κάτι τελευταίο: Όταν οι Ιταλοί υπέγραφαν για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας που έχει – ουσιαστικά – το μονοπώλιο στις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων στην Ελλάδα, έναντι 45 εκατ. ευρώ, δαπανούσαν για την απόκτηση της NXET, της νέας τους εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο, που διαχειρίζεται την υπηρεσία C2C, μια προαστιακή γραμμή από το Λονδίνο έως τις ακτές του Essex, 70 εκατ. λίρες.

Πάντως, εάν κάνουν πραγματικότητα αυτά που λένε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναβαθμιστεί, αφού το ελληνικό δημόσιο κατέστη ανήμπορο.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags: Ferrovie dello Stato ItalianeΕΕΣΣΤΥΟΣΕΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

5,94 εκατ. θα λάβει ΟΣΕ τη διετία 2024-2025 για τη συντήρηση της γραμμής στη Λάρισα

7 Δεκεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΠΕΠΕ: Να σταματήσει τώρα η απαξίωση του Προαστιακού Πάτρας

5 Δεκεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

«Αγώνας δρόμου» στον ΟΣΕ για να επανεκκινήσουν τα τρένα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο

4 Δεκεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Eρώτηση του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή για το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Β. Ελλάδα

4 Δεκεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οι μεταβιβάσεις assets μεταξύ θυγατρικών του ομίλου FS συμβαδίζουν με τους κανόνες της ΕΕ

28 Νοεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τα όσα υποστηρίζει ο ΟΣΕ για τον μερικό εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας του Προαστιακού Πάτρας στις 22/11

25 Νοεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Απουσίες (με ή χωρίς νόημα) από την εκδήλωση της ΣΤΑΣΥ με το ΑΠΕ – ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Με πλοία Ro – Ro θα μεταφερθούν στην Ελλάδα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής YUTONG

28 Νοεμβρίου, 2023
³P

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 6/12, κλειστοί οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Μοναστηράκι»

5 Δεκεμβρίου, 2023

Hellenic Train: «Τα Τέμπη δεν οφείλονται σε αίτια που σχετίζονται με την ευθύνη του προσωπικού και της διοίκησης της εταιρείας»

21 Νοεμβρίου, 2023

Μεταβολές στα δρομολόγια λεωφορείων, τρόλεϊ και μετρό, λόγω της επετείου του Πολυτεχνείου

16 Νοεμβρίου, 2023

Δύο ιστορικά αεροσκάφη, ένα BAC1-11 και ένα Boeing 727, θα αξιοποιηθούν με πρωτοβουλία της Zela Aviation (photos)

16 Νοεμβρίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ)

1 Δεκεμβρίου, 2023

«Αγώνας δρόμου» στον ΟΣΕ για να επανεκκινήσουν τα τρένα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο

4 Δεκεμβρίου, 2023

Η «αντεπίθεση» των ΕΛΤΑ: Ψηφιακός ταχυδρόμος, περισσότεροι πράκτορες, αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας. Η ομιλία του Δ.Σ.

9 Νοεμβρίου, 2023

Ανακάμπτουν οι αερομεταφορές, ανακάμπτει και η επίγεια εξυπηρέτηση. Τα μεγέθη της Goldair Handling

1

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

1

Οι νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) από 1/1/24. Αναλυτικός πίνακας

7 Δεκεμβρίου, 2023

Με χαμηλές αποδόσεις η ανάπτυξη της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών το 2023 και το 2024, οι προβλέψεις για το 2027

7 Δεκεμβρίου, 2023

Έχει σήμα στο μετρό της Αθήνας; Το χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση δικτύου 5G

7 Δεκεμβρίου, 2023

Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω της σημερινής επίσκεψης του Προέδρου της Τουρκίας

7 Δεκεμβρίου, 2023

Την αντικατάσταση των συμβατικών Κινητών Μονάδων Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές, ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

7 Δεκεμβρίου, 2023

Έκτακτη επιχορήγηση 12,74 εκατ. ευρώ στη ΣΤΑΣΥ, λόγω αυξημένου ενεργειακού κόστους

7 Δεκεμβρίου, 2023

5,94 εκατ. θα λάβει ΟΣΕ τη διετία 2024-2025 για τη συντήρηση της γραμμής στη Λάρισα

7 Δεκεμβρίου, 2023

Με 2 πτήσεις εβδομαδιαίως θα συνδέει Αθήνα – Ανκόνα, το καλοκαίρι του 2024, η Volotea

7 Δεκεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ