Αρχική(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣΟι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας «ενώνονται», άνω του 30% η διείσδυση των ηλεκτρονικών πομποδεκτών

Οι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας «ενώνονται», άνω του 30% η διείσδυση των ηλεκτρονικών πομποδεκτών

H Ελλάδα, κατά γενική ομολογία, διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα και ασφαλή δίκτυα αυτοκινητοδρόμων.

Μετά την Αττική Οδό, την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και την Εγνατία Οδό, από το 2016 και έπειτα παραδόθηκαν ο Μορέας (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη), ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί), η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), η Νέα Οδός (Μεταμόρφωση – Σκάρφεια και Αντίρριο – Ιωάννινα) και το μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ξυνιάδα – Τρίκαλα).

Τα αποτελέσματα εμφανή: Βελτιώθηκε σε σημαντικότατο βαθμό η οδική ασφάλεια και η εξυπηρέτηση των χρηστών, μειώθηκαν αισθητά τα ατυχήματα.

Από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν οι σταθμοί και το κόστος διοδίων, καθώς η κατασκευή των πέντε αυτοκινητοδρόμων, η οποία συντελέστηκε με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, στοίχισε περί τα 8,4 δις ευρώ.

Επόμενο βήμα η διαλειτουργικότητα

Για τους ανωτέρω αυτοκινητοδρόμους, μέλη της Hellastron, επόμενο βήμα αποτελεί η διαλειτουργικότητα.

Σύμφωνα με σχετική εξαγγελία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου, ο οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιεί έναν και μοναδικό πομποδέκτη κατά τη διέλευσή του στους ανωτέρω αυτοκινητοδρόμους.

Σήμερα, επιτυχής είναι η διαλειτουργικότητα σε δυο ομάδες αυτοκινητοδρόμων:

Α. Στα διόδια της Αττικής Οδού, της Ολυμπίας Οδού, του Μορέα, της Γέφυρας και του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου (έχουν βασικό μέτοχο τον ΑΚΤΩΡ),

Β. Στα διόδια της Νέας Οδού και Κεντρικής Οδού (έχουν βασικό μέτοχο την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).

Πρόσφατα, το δικό της e- pass απέκτησε η Εγνατία Οδός (έχει μέτοχο το ελληνικό δημόσιο).

Η εξέλιξη της διείσδυσης των ηλεκτρονικών πομποδεκτών

To metaforespress.gr παραθέτει αναλυτικά στοιχεία για την εξέλιξη της διείσδυσης των ηλεκτρονικών πομποδεκτών, με βάση τα επίσημα στοιχεία της Hellastron.

Το 2017 η διείσδυση των ηλεκτρονικών πομποδεκτών ήταν 29,8%, το 2018 ήταν 30% και το 2019 ήταν 31,1%.

Τον εφετινό Ιούνιο (δηλαδή μετά την περίοδο του lock down, οπότε και εντάθηκε η προτίμηση στις ανέπαφες συναλλαγές για τον περιορισμό του Covid – 19) και σύμφωνα με στοιχεία της Hellastron, η διείσδυση των ηλεκτρονικών πομποδεκτών έφτασε στην Αττική Oδό στο 53,79%, στην Ολυμπία Οδό στο 38,48%, στον Μορέα στο 37,46%, στη Γέφυρα στο 33,09% και στον Αιγαίου στο 21,97%.

Αυτοκινητόδρομος Αριθμός πομποδεκτών Διείσδυση
Αττική Οδός 647.824 51,8%
Γέφυρα 21.921 25,3%
Εγνατία Οδός 0 0%
Νέα Οδός 101.663 23,2%
Μορέας 0 32,4%
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου 55.154 24,8%
Ολυμπία Οδός 64.905 33,7%
Κεντρική Οδός 4.921 20%
Σύνολο 896.388 31,1%

Πηγή: Hellastron, απολογιστικά στοιχεία 2019

Η διείσδυση των ηλεκτρονικών πομποδεκτών εκτιμάται ότι θα διευρυνθεί, με την επίτευξη της διαλειτουργικότητας.

Τα οφέλη από την εφαρμογή προφανή, αφού, ενώ μέχρι σήμερα ο οδηγός έπρεπε να αλλάζει μέχρι και τρεις πομποδέκτες για μία διαδρομή, με τον έναν πομποδέκτη που ήδη διαθέτει ή θα προμηθευτεί, θα μπορεί να ταξιδέψει, από τις 4 Νοεμβρίου, σε όλη τη χώρα.

Για παράδειγμα, θα ταξιδεύει από Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τον ίδιο πομποδέκτη του δικού του παρόχου και χωρίς να χρειαστεί να προμηθευτεί νέο πομποδέκτη.

Εάν για παράδειγμα, όταν φτάσει στα Τέμπη, έχει ξοδέψει ήδη όλο το ποσό που έχει βάλει στον πομποδέκτη του, θα μπορεί να προσθέσει χρήματα μέσω της ιστοσελίδας του αυτοκινητοδρόμου από τον οποίο τον έχει προμηθευτεί, πληρώνοντας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Διαφορετικά θα πρέπει να έχει φορτίσει τον πομποδέκτη του με όσα χρήματα επιθυμεί, με φυσική παρουσία στα Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών του δικού του παρόχου.

Ωστόσο, δεν θα μπορεί να φορτίσει τον πομποδέκτη του παρόχου του σε Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών άλλου παρόχου.

Από την άλλη πλευρά, δεν θα χρειάζεται ο  οδηγός να προμηθεύεται και να δεσμεύει χρηματικά ποσά σε διαφορετικές συσκευές. Γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για όσους ταξιδεύουν περιστασιακά και όχι κατ’ επάγγελμα.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο