Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μεξικό και Κίνα «στήνουν» νέες εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, προκαλώντας εκνευρισμό στις ΗΠΑ

    17 Νοεμβρίου, 2025
    MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Μερίδιο αγοράς στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece: 17% Ryanair, 16% AEGEAN και 9% easyJet

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μεξικό και Κίνα «στήνουν» νέες εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, προκαλώντας εκνευρισμό στις ΗΠΑ

    17 Νοεμβρίου, 2025
    MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Μερίδιο αγοράς στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece: 17% Ryanair, 16% AEGEAN και 9% easyJet

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ο «εμπορικός πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας: απειλή ή ευκαιρία για την Ελλάδα;

ffotinos by ffotinos
13 Οκτωβρίου, 2025
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Κίνας έχει εξελιχθεί από μια διαμάχη δασμών σε μια συνολική γεωπολιτική και οικονομική “σύγκρουση” για την τεχνολογία, την ενέργεια και την παγκόσμια επιρροή.

Αν και η Ελλάδα δεν βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της αντιπαράθεσης, οι παράπλευρες επιπτώσεις του φαινομένου αγγίζουν άμεσα τη ναυτιλία, τα logistics, τις επενδύσεις και – τελικά – το ευρύτερο οικονομικό της περιβάλλον.

⚓ Η ναυτιλία στην πρώτη γραμμή των επιπτώσεων

Η Ελλάδα, ως ναυτιλιακή «υπερδύναμη» που διαχειρίζεται περίπου το 20% του παγκόσμιου στόλου, είναι ευαίσθητη στις μεταβολές του διεθνούς εμπορίου.

Η επιβολή δασμών και περιορισμών στις συναλλαγές ΗΠΑ – Κίνας έχει ήδη οδηγήσει σε μείωση των μεταφερόμενων όγκων εμπορευμάτων και σε πιέσεις στους ναύλους των containerships.

Παράλληλα, η κινεζική επενδυτική παρουσία στην Ελλάδα – με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά υπό την Cosco – ενδέχεται να βρεθεί σε πιο “περιοριστικό περιβάλλον”, αν η Ουάσινγκτον εντείνει τις πιέσεις προς τους ευρωπαίους συμμάχους για έλεγχο κινεζικών συμμετοχών σε κρίσιμες υποδομές.

Ένα τέτοιο σενάριο θα μπορούσε να φρενάρει την περαιτέρω ανάπτυξη του Πειραιά ως κεντρικού κόμβου του κινεζικού “Δρόμου του Μεταξιού”, επηρεάζοντας ενδεχομένως το Master Plan του λιμένα ή και την προσέλκυση φορτίων.

Εμπόριο και βιομηχανία: διπλή πίεση σε εισαγωγές και πρώτες ύλες

Αν και η Ελλάδα δεν έχει μεγάλο όγκο εξαγωγών προς Κίνα ή ΗΠΑ, είναι μέρος των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού.

Η αύξηση του κόστους εισαγωγών – ιδίως σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό, μηχανήματα και πρώτες ύλες – επηρεάζει την εγχώρια μεταποίηση και τη βιομηχανία.

Οι καθυστερήσεις στις ροές εμπορευμάτων και η αναζήτηση εναλλακτικών προμηθευτών οδηγούν σε αύξηση του κόστους παραγωγής, την οποία δύσκολα απορροφούν μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Αυτό μεταφέρεται τελικά στις τελικές τιμές προϊόντων, επηρεάζοντας τον πληθωρισμό και την ανταγωνιστικότητα.

➡️Επενδυτικός αντίκτυπος: ανάσχεση από Ανατολή, ώθηση από Δύση

Η Κίνα υπήρξε τα τελευταία χρόνια σημαντικός επενδυτής στην Ελλάδα (Cosco, State Grid, China Energy). Αν όμως ο εμπορικός πόλεμος ενταθεί, είναι πιθανό να δούμε “πάγωμα” νέων κινεζικών επενδύσεων, κυρίως λόγω πολιτικής πίεσης των ΗΠΑ και της Ε.Ε.

Ταυτόχρονα, όμως, η Ουάσινγκτον μπορεί να ενισχύσει τη στρατηγική της παρουσία στην Ελλάδα, όπως δείχνουν οι επενδύσεις αμερικανικών κολοσσών (Microsoft, Cisco, ONEX Shipyards, BlackSummit, DFC).

Η γεωγραφική θέση της χώρας, μεταξύ Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, την καθιστά ελκυστικό “ενδιάμεσο σταθμό” για εταιρείες που αναζητούν παραγωγικές ή κέντρα logistics εκτός Κίνας.

Ευκαιρία αναδιάταξης αλυσίδων παραγωγής

Ο επαναπροσδιορισμός των παγκόσμιων αλυσίδων παραγωγής (de-risking, friend-shoring) δημιουργεί νέα «παράθυρα» ευκαιρίας.

Η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί, εάν επενδύσει σε:

  • Κέντρα logistics και αποθήκες διαμετακόμισης (Θριάσιο, Πειραιάς, Αλεξανδρούπολη),
  • Ναυπηγοεπισκευή και υποδομές λιμένων,
  • Βιομηχανικά πάρκα και ενεργειακές διασυνδέσεις που υποστηρίζουν την ευρωπαϊκή παραγωγή.

Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορούσε να εξελιχθεί σε “πύλη παραγωγής και διανομής” της Ευρώπης προς την Ανατολή, την ώρα που οι «μεγάλες δυνάμεις» αναζητούν ασφαλέστερα εδάφη για τις αλυσίδες τους.

 Συμπέρασμα: ο κίνδυνος φέρνει και ευκαιρίες

Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας μπορεί να επιβραδύνει προσωρινά τη διεθνή εμπορική δραστηριότητα και να προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλία και στις εισαγωγές, όμως για την Ελλάδα αποτελεί και ευκαιρία στρατηγικής αναβάθμισης.

Εφόσον κινηθεί έγκαιρα, με συντονισμένες πολιτικές επενδύσεων, εξωστρέφειας και καινοτομίας, η χώρα μπορεί να βγει ενισχυμένη — όχι ως παθητικός θεατής, αλλά ως κόμβος του νέου εμπορικού χάρτη που διαμορφώνεται μετά τη ρήξη Ουάσινγκτον – Πεκίνου.

Σε κάθε περίπτωση οφείλει να αναβαθμίσει τις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές, έχοντας – ωστόσο – μείνει πίσω στις σιδηροδρομικές συνδέσεις και τη δημιουργία σύγχρονων εμπορευματικών κέντρων.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣLOGISTICSΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΗΠΑ ΚΙΝΑΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

4 στους 5 Managers εκτιμούν ότι οι διαταραχές στην εφοδιαστική θα συνεχιστούν για ακόμη 2 χρόνια

14 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Ποιες αλλαγές φέρνει στα Δελτία Αποστολής η νέα έκδοση myDATA v1.0.12 της ΑΑΔΕ

13 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Κατά 12,9% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της Synergy το 2024, στα 26,6 εκατ. ευρώ

13 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Το 49% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι υβριδικά (HEV). Μόλις στο 5,3% τα αμιγώς ηλεκτρικά

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025

Tο πρώτο MBA στη Διοίκηση των Αερομεταφορών στην Ελλάδα από τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Θράκης (video)

11 Νοεμβρίου, 2025

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025

Τα υδροπλάνα έχουν (και) φανερούς υποστηρικτές εντός της κυβέρνησης

13 Νοεμβρίου, 2025

Εκδόθηκαν οι Προσκλήσεις για τη χρηματοδότηση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο

12 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

17 Νοεμβρίου, 2025

Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

17 Νοεμβρίου, 2025

Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Μεξικό και Κίνα «στήνουν» νέες εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, προκαλώντας εκνευρισμό στις ΗΠΑ

17 Νοεμβρίου, 2025
MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019

Μερίδιο αγοράς στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece: 17% Ryanair, 16% AEGEAN και 9% easyJet

17 Νοεμβρίου, 2025

Μεταβολές στη λειτουργία των ΜΜΜ, λόγω των εκδηλώσεων εορτασμού της 52ης επετείου του Πολυτεχνείου

17 Νοεμβρίου, 2025

24ωρη απεργία προκήρυξαν οι εργαζόμενοι και οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train στις 18 Νοεμβρίου

16 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.