Κυριακή, 1 Οκτωβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Άνοδο κύκλου εργασιών και κερδών αναμένει η Attica (Blue Star, Superfast, HSW) το 2023

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Σλοβακία καλείται να θεσπίσει σύστημα καταχώρισης φορέων εκμετάλλευσης drone και να καθορίσει αρμόδια Αρχή

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    H «Μικρή Κοιλάδα Υδρογόνου» με συμμετοχή της ΟΣΥ, του ΟΛΠ και της Ολυμπίας Οδού

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στα 3,2 δισ. το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ. Επιστροφή σε θετικό EBITDA στον κατασκευαστικό κλάδο, ύψους 12,2 εκατ.

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk pilots heavy-duty electric truck solutions in Brazil

    29 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Άνοδο κύκλου εργασιών και κερδών αναμένει η Attica (Blue Star, Superfast, HSW) το 2023

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Σλοβακία καλείται να θεσπίσει σύστημα καταχώρισης φορέων εκμετάλλευσης drone και να καθορίσει αρμόδια Αρχή

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    H «Μικρή Κοιλάδα Υδρογόνου» με συμμετοχή της ΟΣΥ, του ΟΛΠ και της Ολυμπίας Οδού

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στα 3,2 δισ. το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ. Επιστροφή σε θετικό EBITDA στον κατασκευαστικό κλάδο, ύψους 12,2 εκατ.

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk pilots heavy-duty electric truck solutions in Brazil

    29 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Σε… βεβαιωμένη τροχιά ανάκαμψης τα ελληνικά αεροδρόμια. Οι επιδόσεις ΔΑΑ και Fraport Greece

Η Fraport Greece ξεπερνά το 2019, σημαντική ανάκτηση κίνησης και για τον ΔΑΑ. Οι προβλέψεις για φέτος

vvegiazi by vvegiazi
31 Οκτωβρίου, 2022
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τα αεροδρόμια της Ελλάδας αφήνουν πίσω τους τη δύσκολη διετία 2020 – 21. Το 2022 ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς η Ελλάδα επέδειξε, όχι μόνο ανθεκτικότητα, αλλά σε ορισμένους γεωγραφικούς προορισμούς καλύτερες επιδόσεις ακόμα και από το 2019.

Σύμφωνα με πληροφορίες που συνέλεξε το metaforespress.gr, η πρόβλεψη της Fraport Greece (διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια) για το σύνολο του έτους αναφέρεται σε επιβατική κίνηση 30 εκατ. επιβατών, η οποία «ισοφαρίζει» την ιστορική επίδοση του 2019 (ίσως και να την ξεπεράσει κατά 100.000 – 200.000 επιβάτες).

Αντίστοιχα, εξίσου σημαντική είναι η ανάκτηση της επιβατικής κίνησης και στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Η πρόβλεψη αναφέρεται σε επιβατική κίνηση σχεδόν 22 εκατ. επιβατών έναντι 25,6 εκατ. επιβατών το 2019, χρονιά – ρεκόρ για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Η ανάκτηση της κίνησης σε επίπεδα σχεδόν 85% – 90% σε σχέση με το 2019 για το αεροδρόμιο της Αθήνας ασφαλώς και αποτελεί θετική εξέλιξη, δεδομένου ότι το 2022 «απώλεσε» αγορές από χώρες, όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Κίνα, η Λευκορωσία και η Μολδαβία.

Η εικόνα στην Αθήνα  

Μετά από ένα δύσκολο πρώτο τρίμηνο, από τον Απρίλιο και έπειτα το αεροδρόμιο της Αθήνας διαπίστωνε μείωση της «ψαλίδας» σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο η μείωση της κίνησης με σχέση με το 2019 ανήλθε στο -44,5%, τον Φεβρουάριο στο -37% και τον Μάρτιο στο -28,1%.

Από τον Απρίλιο, οπότε ξεκίνησε ουσιαστικά η εντατική ενεργοποίηση των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα, ο Απρίλιος έκλεισε με -15,1%, ο Μάιος με -10%, ο Ιούνιος με -6,8%, ο Ιούλιος με -4,8% και ο Αύγουστος με -6,1%.

H εξέλιξη της επιβατικής κίνησης (2019 – 2022)

Σε εκατ. επιβάτες2019202020212022*
Αεροδρόμιο Αθήνας25,578,0712,3522*
Fraport Greece30,158,6117,4230*

*εκτίμηση

Τον Σεπτέμβριο, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας ανήλθε σε 2,58 εκατομμύρια επιβάτες, μειωμένη μόλις κατά 3,9% σε σχέση με την κίνηση του 2019.

Μάλιστα, η επιβατική κίνηση εσωτερικού έφτασε και ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019 κατά 1,5%, ενώ η διεθνής επιβατική κίνηση εμφάνισε μονοψήφια μείωση 6,3%.

Συνολικά, κατά τους εννέα πρώτους μήνες του έτους, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου άγγιξε τα 17,3 εκατ. και παρέμεινε μειωμένη κατά 13,6% σε σύγκριση με το 2019.

Οι επιβάτες εσωτερικού παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα του 2019 κατά 7,4%, ενώ οι διεθνείς επιβάτες κατά 16,3%, αντίστοιχα.

Εκτός από τις επιδόσεις στην αεροπορική κίνηση, το επόμενο διάστημα αναμένεται να σημειωθούν εξελίξεις και στο πλάνο επεκτάσεων του αεροδρομίου. Ο ΔΑΑ και οι μέτοχοί του καλούνται να λάβουν αποφάσεις για την επέκταση του τερματικού σταθμού και τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών. Παράλληλα, για τη δημιουργία και 2ου ξενοδοχείου.

Όπως όλα δείχνουν και εάν δεν σημειωθεί κάποια αρνητική εξέλιξη, ο ΔΑΑ θα προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις τα επόμενα χρόνια.

Σε οικονομικό επίπεδο και σε συνδυασμό με την άνοδο της επιβατικής κίνησης, η οποία ανήλθε πέρσι στα 12,35 εκατ., βελτιωμένη κατά 52,8% σε σχέση με το 2020, το αεροδρόμιο της Αθήνας σημείωσε λειτουργικά έσοδα 382,2 εκατ. έναντι 186,2 εκατ. το 2020.

Μη υπολογίζοντας την επίπτωση από την αποζημίωση του ελληνικού δημοσίου, τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν στα 272,2 εκατ., μειωμένα κατά 46% έναντι του 2019, αλλά βελτιωμένα σε σύγκριση με το 2020 κατά 86 εκατ.

Με γνώμονα τα ανωτέρω, η εταιρεία εκμετάλλευσης και διαχείρισης του αεροδρομίου κατάφερε να επιστρέψει σε κερδοφορία. Έτσι, τα κέρδη προ φόρων από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 56,3 εκατ. και, αφού προστεθούν τα 110,02 εκατ. της αποζημίωσης του ελληνικού δημοσίου, τότε τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 166,3 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα 158,8 εκατ., έναντι καθαρών ζημιών 41,9 εκατ. το 2020.

Η εικόνα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, όπως όλα δείχνουν, πρόκειται να επιτύχουν φέτος κάτι ιδιαίτερα σημαντικό: Να ισοφαρίσουν ή και να ξεπεράσουν το ιστορικό – ρεκόρ των 30 εκατ. επιβατών του 2019, λόγω της έντονης διάθεσης των τουριστών να ταξιδέψουν προς δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Ελλάδα.

Τα αεροδρόμια της Fraport Greece από τον Ιούνιο και έπειτα υπερ-αποδίδουν. Μετά τον Ιούνιο (+3,3%), τον Ιούλιο (+11,1%), τον Αύγουστο (+9,4%) και τον Σεπτέμβριο (+7,2%), τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport ξεπέρασαν τις επιδόσεις του 2019.

Τον Σεπτέμβριο διακινήθηκαν 4,787 εκατ. επιβάτες έναντι 4,464 εκατ. επιβατών το 2019, ήτοι αύξηση 7,2%. Το Ηνωμένο Βασίλειο διατηρήθηκε στην κορυφή, τροφοδοτώντας με τον μεγαλύτερο αριθμό τουριστών τους 14 ελληνικούς προορισμούς. Στη δεύτερη θέση παρέμεινε η Γερμανία, ενώ η Ιταλία, η Πολωνία και η Ολλανδία συμπλήρωσαν την πεντάδα. Μεγάλη κινητικότητα σημειώθηκε και από Γαλλία, Σουηδία, Αυστρία, Δανία και Ισραήλ.

Σε επίπεδο 9μηνου (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος), η επιβατική κίνηση σημείωσε άνοδο 3,1% σε σχέση με το 2019, καθώς διακινήθηκαν 27 εκατ. επιβάτες, έναντι 26,2 εκατ. επιβατών.

Σε οικονομικό επίπεδο και σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η μητρική εταιρεία, η Fraport AG, η ελληνική θυγατρική το πρώτο εξάμηνο του έτους κατέγραψε έσοδα 139,2 εκατ. ευρώ έναντι 43,7 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 και λειτουργικά κέρδη 73,2 εκατ. ευρώ έναντι 60,1 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΘΗΝΑΣΔΑΑΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ "ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ"FRAPORT GREECE14 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σχετικά Άρθρα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ελληνικό πρωινό από τη Fraport Greece και το ΞΕΕ στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

28 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Οδικός τουρισμός: “Πρωταθλητής” στις διεθνείς αφίξεις ο σταθμός των Καστανιών, με τις χαμηλότερες επιδόσεις η Δοϊράνη

28 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

22 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Αεροδρόμιο Αθήνας: Έλαβε πιστοποίηση CEIV Pharma για τη διαχείριση φαρμακευτικών προϊόντων

21 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Ρ. Λαμπίρης, ΔΑΑ: Διαφαίνεται πως, το 2023, θα είναι η καλύτερη χρονιά όλων των εποχών για το αεροδρόμιο της Αθήνας

19 Σεπτεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Η «μάχη» των «έξυπνων» θυρίδων: Οι κινήσεις ΕΛΤΑ, ACS, Skroutz και BOX NOW

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Προς επίτευξη του φετινού στόχου η SKY express: Κοντά στη διακίνηση 4,3 – 4,5 εκατ. επιβατών

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Δημήτρης Πάτσιος, ΣΕΑΑ: Απουσιάζουν τα κίνητρα ανανέωσης στόλου για επιχειρήσεις και μεταφορείς

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Oι 5 πρωτοβουλίες του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών που παρουσιάστηκαν στο υπουργικό συμβούλιο

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Επιδότηση 8,73 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ για κάλυψη λειτουργικών δαπανών

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Ανακαινίζεται η σιδηροδρομική γραμμή Στρυμόνας – Προμαχώνας, εγκρίθηκαν 7,37 εκατ. ευρώ

26 Σεπτεμβρίου, 2023

Webinar για την ηλεκτρονική εφαρμογή Ferry Watchers στις 27/9

26 Σεπτεμβρίου, 2023
An Airbus 330-300 (333) flying over ocean at sunset. - | These images are protected by copyright. Delta has acquired permission from the copyright owner to use the images for specified purposes and in some cases for a limited time. If you have been authorized by Delta to do so, you may use these images to promote Delta, but only as part of Delta-approved marketing and advertising. Further distribution (including providing these images to third parties), reproduction, display, or other use is strictly prohibited.

Η Delta θα συνδέει καθημερινά Αθήνα – Βοστώνη την θερινή περίοδο του 2024

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Επιχορήγηση 7,76 εκατ. ευρώ στη ΣΤΑΣΥ λόγω ενεργειακού κόστους

26 Σεπτεμβρίου, 2023

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

1

Άνοδο κύκλου εργασιών και κερδών αναμένει η Attica (Blue Star, Superfast, HSW) το 2023

30 Σεπτεμβρίου, 2023

Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ

30 Σεπτεμβρίου, 2023

Η Σλοβακία καλείται να θεσπίσει σύστημα καταχώρισης φορέων εκμετάλλευσης drone και να καθορίσει αρμόδια Αρχή

29 Σεπτεμβρίου, 2023

H «Μικρή Κοιλάδα Υδρογόνου» με συμμετοχή της ΟΣΥ, του ΟΛΠ και της Ολυμπίας Οδού

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Στα 3,2 δισ. το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ. Επιστροφή σε θετικό EBITDA στον κατασκευαστικό κλάδο, ύψους 12,2 εκατ.

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Maersk pilots heavy-duty electric truck solutions in Brazil

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Ως την 1η Απριλίου οι αιτήσεις πιστοποίησης ολοκλήρωσης και λειτουργίας επενδυτικών σχεδίων του Αναπτυξιακού

29 Σεπτεμβρίου, 2023
default

Νέος ενεργειακός φωτισμός στο οδικό δίκτυο του δήμου Γαλατσίου

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ