Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Αθ. Κοτταράς, ΣΤΑΣΥ: Αύξηση 20% της επιβατικής κίνησης στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ)

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Αθ. Κοτταράς, ΣΤΑΣΥ: Αύξηση 20% της επιβατικής κίνησης στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ)

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Στην τελική ευθεία τα 6 μεγάλα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ

Έως τα τέλη Μαρτίου η ΕΡΓΟΣΕ φιλοδοξεί να έχουν κατατεθεί οι δεσμευτικές προσφορές για τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου των 4 δις ευρώ

vvegiazi by vvegiazi
7 Νοεμβρίου, 2022
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ο σιδηρόδρομος – κατά γενική διαπίστωση – παραμένει στην Ελλάδα μια σχετική «μικρή» αγορά σε σχέση με άλλες αγορές, όπως οι οδικές, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές.

Γι΄ αυτό το λόγο, στη σιδηροδρομική αγορά δραστηριοποιούνται ελάχιστες εταιρείες και ειδικότερα, δύο στις επιβατικές μεταφορές (Hellenic Train και ΣΤΑΣΥ) και τέσσερις (άμεσα και έμμεσα) στις εμπορευματικές (Hellenic Train, Rail Cargo Logistics Goldair, REARL και GFR).

Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για το 2019, δηλαδή πριν από την πανδημία, το μερίδιο αγοράς του σιδηροδρόμου στις χερσαίες επιβατικές μεταφορές ήταν 1% και των εμπορευματικών 2,5%.

Αυτό σημαίνει ότι τα περιθώρια ανάπτυξης του σιδηροδρόμου είναι σημαντικά, εφόσον υλοποιηθούν κρίσιμες παράμετροι, όπως η ολοκλήρωση (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση) του σιδηροδρομικού δικτύου, τουλάχιστον στον βασικό άξονα (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας).

Οι βελτιωτικές ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ      

Τα τελευταία 3 χρόνια, η ΕΡΓΟΣΕ (δημοπρατεί και αναθέτει την κατασκευή των συγχρηματοδοτούμενων έργων) έχει πραγματοποιήσει αξιοσημείωτα βήματα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού σιδηροδρόμου, με τη δημοπράτηση ή και συμβασιοποίηση 7 έργων, προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ, αλλά και με την έναρξη του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για 6 έργα, προϋπολογισμού 4 δις ευρώ.

Ειδικότερα, έως σήμερα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει ή και συμβασιοποιήσει τα ακόλουθα 7 έργα:

-Κατασκευή Σιδηροδρομικής Στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας, αρχικού προϋπολογισμού 1,8 εκατ., με ανάδοχο την SOLIS,

-Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, αρχικού προϋπολογισμού 82,5 εκατ., με ανάδοχο την Intrakat,

-Εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, αρχικού προϋπολογισμού 56,7 εκατ., με ανάδοχο τις ΑΒΑΞ – Alstom,

-Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, αρχικού προϋπολογισμού 72,8 εκατ., με ανάδοχο την ΑΒΑΞ,

-Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, αρχικού προϋπολογισμού 84 εκατ., με ανάδοχο τις ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος,

-Επιδομή και ηλεκτροκίνηση του τμήματος Ροδοδάφνη – Ρίο, αρχικού προϋπολογισμού 175 εκατ., με ανάδοχο τις ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος,

-Δεύτερη φάση ανάπτυξης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας, αρχικού προϋπολογισμού 42,1 εκατ., με ανάδοχο τις Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα.

Τα ανωτέρω έργα αφορούσαν στην πλειοψηφία τους την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.

Μάλιστα, το προσεχές διάστημα, η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να προκηρύξει ένα σημαντικό έργο, την εγκατάσταση συστήματος GSM-R στα υπολειπόμενα τμήματα του δικτύου (Κιάτο – Ρίο, Τιθορέα – Δομοκός, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, Λάρισα – Βόλος), προϋπολογισμού 45 εκατ.  

Με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης των συμβάσεων που αφορούν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, τότε η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαρκεί περί τις 3 ώρες και 20 λεπτά.

Σύμφωνα με ανώτατα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, «η πρόοδος των σιδηροδρομικών έργων εξελίσσεται κανονικά» και πλέον το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στην εξέλιξη της διαδικασίας για τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Το χρονοδιάγραμμα για τα 6 μεγάλα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου  

Εκτός από τα ανωτέρω έργα, αλλά και άλλα, όπως το Ψαθόπυργος – Ρίο, το Ισθμός – Λουτράκι και η υπογειοποίηση των Σεπολίων, η ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δίνουν τεράστια βαρύτητα στα 6 εμβληματικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Τα έργα αυτά έχουν μεγάλη σημασία, καθώς – εφόσον υλοποιηθούν – θα συνδέουν επαρκώς και αποτελεσματικά τα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, με οφέλη, τόσο για τις επιβατικές μεταφορές, όσο και τις εμπορευματικές.

Τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου αφορούν τη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, ύψους 477 εκατ., του Λαυρίου, ύψους 391 εκατ., της Ραφήνας, ύψους 309 εκατ. και του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, ύψους 53,5 εκατ., με το σιδηροδρομικό δίκτυο, την κατασκευή της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,68 δις. και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, ύψους 1,07 δις.

Αρχικό ενδιαφέρον για την κατασκευή τους έχουν επιδείξει οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ – Mυτιληναίος και ΑΒΑΞ – ALSTOM.

Κατά το στάδιο αυτό του Ανταγωνιστικού Διαλόγου διερευνούνται οι βασικές τεχνικές, χρηματοοικονομικές και νομικές παράμετροι των έργων, σε συνεργασία με τους υποψήφιους αναδόχους, με στόχο τον καθορισμό των βέλτιστων λύσεων για την επιτυχή υλοποίηση τους.

Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο του κάθε έργου, ο οποίος θα προκύψει από τη διαγωνιστική διαδικασία. Η συμμετοχή στον Διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).

Μετά την ολοκλήρωση των κύκλων Διαλόγου, οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.

Σύμφωνα με ανώτατα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, στόχος αποτελεί η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του Διαλόγου έως τα τέλη του Ιανουαρίου, της δεύτερης φάσης έως τα τέλη του Φεβρουαρίου και η κατάθεση των δεσμευτικών τεχνικών και οικονομικών προσφορών έως τα τέλη του Μαρτίου. 

Τα έργα αυτά συγχρηματοδοτούνται από προγράμματα του ΕΣΠΑ και του CEF, με την ΕΡΓΟΣΕ να εκφράζει βεβαιότητα ότι θα τύχουν τελικής έγκρισης από την ΕΕ.

Σε κάθε περίπτωση, πέρα από τα προφανή οφέλη στην ανάπτυξη των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, μέσω της σύνδεσής του με μεγάλα λιμάνια της χώρας, τα έργα αυτά έχουν και γεωπολιτικές προεκτάσεις.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΕΡΓΟΣΕΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συγκροτείται Επιτροπή για την υποστήριξη της μεταρρύθμισης και του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου

14 Σεπτεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και Hellenic Train «κάθισαν στο ίδιο τραπέζι», με στόχο την επίλυση των προβλημάτων στον σιδηρόδρομο

28 Αυγούστου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Εργασίες σταθερής επιδομής έχουν ξεκινήσει στη σήραγγα Παναγοπούλας

28 Αυγούστου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Όλο και πιο κοντά το πρώτο ΣΔΙΤ του ΟΣΕ για την ανάταξη του δικτύου. Προσλαμβάνεται νομικός και χρηματοοικονομικός σύμβουλος

25 Αυγούστου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Διαμάχη υπουργείου Μεταφορών – Νίκου Παππά για την τηλεδιοίκηση του ΟΣΕ

10 Αυγούστου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Μέχρι τέλη Νοεμβρίου, θα λειτουργεί, από το ΣΚΑ μέχρι τη Θεσσαλονίκη, το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου συρμών ETCS επί γραμμής

9 Αυγούστου, 2023
Επόμενο άρθρο

Σε… βεβαιωμένη τροχιά ανάκαμψης τα ελληνικά αεροδρόμια. Οι επιδόσεις ΔΑΑ και Fraport Greece

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΔΑΑ, Fraport, Hellastron, AVIS, Streem Global, Minoan Lines, ΟΛΘ και Parsons στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΗΤ, Copelouzos, «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» / Goldair, ΓΑΙΑΟΣΕ και VTG στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

To video της ημέρας των Υποδομών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα και Άκτιο επισκέφθηκαν η υφυπουργός Μεταφορών και ο Γ.Γ. Μεταφορών

1

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Αθ. Κοτταράς, ΣΤΑΣΥ: Αύξηση 20% της επιβατικής κίνησης στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ)

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Ν. Κουρέτας, Ελληνικό Μετρό: Φιλική προς το περιβάλλον η γραμμή 4 – Πως προχωρούν τα εργοτάξια σε Εξάρχεια, Ριζάρη και Δικαστήρια

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Δ. Σαπίδης, Siemens Mobility: Ενισχύεται η τάση του Mobility as a Service

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ