• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 22 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Στην τελική ευθεία τα 6 μεγάλα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ

Έως τα τέλη Μαρτίου η ΕΡΓΟΣΕ φιλοδοξεί να έχουν κατατεθεί οι δεσμευτικές προσφορές για τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου των 4 δις ευρώ

vvegiazi by vvegiazi
7 Νοεμβρίου, 2022
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ο σιδηρόδρομος – κατά γενική διαπίστωση – παραμένει στην Ελλάδα μια σχετική «μικρή» αγορά σε σχέση με άλλες αγορές, όπως οι οδικές, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές.

Γι΄ αυτό το λόγο, στη σιδηροδρομική αγορά δραστηριοποιούνται ελάχιστες εταιρείες και ειδικότερα, δύο στις επιβατικές μεταφορές (Hellenic Train και ΣΤΑΣΥ) και τέσσερις (άμεσα και έμμεσα) στις εμπορευματικές (Hellenic Train, Rail Cargo Logistics Goldair, REARL και GFR).

Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για το 2019, δηλαδή πριν από την πανδημία, το μερίδιο αγοράς του σιδηροδρόμου στις χερσαίες επιβατικές μεταφορές ήταν 1% και των εμπορευματικών 2,5%.

Αυτό σημαίνει ότι τα περιθώρια ανάπτυξης του σιδηροδρόμου είναι σημαντικά, εφόσον υλοποιηθούν κρίσιμες παράμετροι, όπως η ολοκλήρωση (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση) του σιδηροδρομικού δικτύου, τουλάχιστον στον βασικό άξονα (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας).

Οι βελτιωτικές ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ      

Τα τελευταία 3 χρόνια, η ΕΡΓΟΣΕ (δημοπρατεί και αναθέτει την κατασκευή των συγχρηματοδοτούμενων έργων) έχει πραγματοποιήσει αξιοσημείωτα βήματα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού σιδηροδρόμου, με τη δημοπράτηση ή και συμβασιοποίηση 7 έργων, προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ, αλλά και με την έναρξη του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για 6 έργα, προϋπολογισμού 4 δις ευρώ.

Ειδικότερα, έως σήμερα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει ή και συμβασιοποιήσει τα ακόλουθα 7 έργα:

-Κατασκευή Σιδηροδρομικής Στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας, αρχικού προϋπολογισμού 1,8 εκατ., με ανάδοχο την SOLIS,

-Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, αρχικού προϋπολογισμού 82,5 εκατ., με ανάδοχο την Intrakat,

-Εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, αρχικού προϋπολογισμού 56,7 εκατ., με ανάδοχο τις ΑΒΑΞ – Alstom,

-Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, αρχικού προϋπολογισμού 72,8 εκατ., με ανάδοχο την ΑΒΑΞ,

-Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, αρχικού προϋπολογισμού 84 εκατ., με ανάδοχο τις ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος,

-Επιδομή και ηλεκτροκίνηση του τμήματος Ροδοδάφνη – Ρίο, αρχικού προϋπολογισμού 175 εκατ., με ανάδοχο τις ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος,

-Δεύτερη φάση ανάπτυξης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας, αρχικού προϋπολογισμού 42,1 εκατ., με ανάδοχο τις Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα.

Τα ανωτέρω έργα αφορούσαν στην πλειοψηφία τους την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.

Μάλιστα, το προσεχές διάστημα, η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να προκηρύξει ένα σημαντικό έργο, την εγκατάσταση συστήματος GSM-R στα υπολειπόμενα τμήματα του δικτύου (Κιάτο – Ρίο, Τιθορέα – Δομοκός, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, Λάρισα – Βόλος), προϋπολογισμού 45 εκατ.  

Με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης των συμβάσεων που αφορούν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, τότε η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαρκεί περί τις 3 ώρες και 20 λεπτά.

Σύμφωνα με ανώτατα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, «η πρόοδος των σιδηροδρομικών έργων εξελίσσεται κανονικά» και πλέον το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στην εξέλιξη της διαδικασίας για τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Το χρονοδιάγραμμα για τα 6 μεγάλα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου  

Εκτός από τα ανωτέρω έργα, αλλά και άλλα, όπως το Ψαθόπυργος – Ρίο, το Ισθμός – Λουτράκι και η υπογειοποίηση των Σεπολίων, η ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δίνουν τεράστια βαρύτητα στα 6 εμβληματικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Τα έργα αυτά έχουν μεγάλη σημασία, καθώς – εφόσον υλοποιηθούν – θα συνδέουν επαρκώς και αποτελεσματικά τα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, με οφέλη, τόσο για τις επιβατικές μεταφορές, όσο και τις εμπορευματικές.

Τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου αφορούν τη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, ύψους 477 εκατ., του Λαυρίου, ύψους 391 εκατ., της Ραφήνας, ύψους 309 εκατ. και του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, ύψους 53,5 εκατ., με το σιδηροδρομικό δίκτυο, την κατασκευή της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,68 δις. και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, ύψους 1,07 δις.

Αρχικό ενδιαφέρον για την κατασκευή τους έχουν επιδείξει οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ – Mυτιληναίος και ΑΒΑΞ – ALSTOM.

Κατά το στάδιο αυτό του Ανταγωνιστικού Διαλόγου διερευνούνται οι βασικές τεχνικές, χρηματοοικονομικές και νομικές παράμετροι των έργων, σε συνεργασία με τους υποψήφιους αναδόχους, με στόχο τον καθορισμό των βέλτιστων λύσεων για την επιτυχή υλοποίηση τους.

Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο του κάθε έργου, ο οποίος θα προκύψει από τη διαγωνιστική διαδικασία. Η συμμετοχή στον Διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).

Μετά την ολοκλήρωση των κύκλων Διαλόγου, οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.

Σύμφωνα με ανώτατα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, στόχος αποτελεί η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του Διαλόγου έως τα τέλη του Ιανουαρίου, της δεύτερης φάσης έως τα τέλη του Φεβρουαρίου και η κατάθεση των δεσμευτικών τεχνικών και οικονομικών προσφορών έως τα τέλη του Μαρτίου. 

Τα έργα αυτά συγχρηματοδοτούνται από προγράμματα του ΕΣΠΑ και του CEF, με την ΕΡΓΟΣΕ να εκφράζει βεβαιότητα ότι θα τύχουν τελικής έγκρισης από την ΕΕ.

Σε κάθε περίπτωση, πέρα από τα προφανή οφέλη στην ανάπτυξη των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, μέσω της σύνδεσής του με μεγάλα λιμάνια της χώρας, τα έργα αυτά έχουν και γεωπολιτικές προεκτάσεις.

Tags:ΕΡΓΟΣΕΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΟΣΕ: Στη Λάρισα λειτουργεί η τοπική τηλεδιοίκηση, η ενιαία τηλεδιοίκηση είναι υπό κατασκευή

21 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Έντονη αντιπαράθεση για το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Οι αναρτήσεις Γ. Οικονόμου και Αλ. Τσίπρα

20 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συνεδρίασε η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για τη σύμβαση 717. Τι είπαν οι πρώην υπουργοί Μεταφορών (video)

20 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Απάντηση υπουργού Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη στη δήλωση του τομεάρχη ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παππά

16 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οι επίμαχοι διάλογοι στη Βουλή για τη σύμβαση 717 και τα έγγραφα που κατατέθηκαν

16 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για την επαναλειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου (video)

14 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Σε… βεβαιωμένη τροχιά ανάκαμψης τα ελληνικά αεροδρόμια. Οι επιδόσεις ΔΑΑ και Fraport Greece

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

“Ανοίγει” τις πύλες του το υδατοδρόμιο Πάτρας, πτήσεις προς Αθήνα, Κέρκυρα, Σπέτσες, Πύλο και Κεφαλονιά

16 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Οι επίμαχοι διάλογοι στη Βουλή για τη σύμβαση 717 και τα έγγραφα που κατατέθηκαν

16 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης

17 Μαρτίου, 2023

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

21 Μαρτίου, 2023

Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

21 Μαρτίου, 2023

Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

21 Μαρτίου, 2023

Ο Francisco Conejo νέος Country Manager για την UPS Ιταλίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτή είναι η νέα εμφάνιση των αεροσκαφών της Emirates

21 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ