Αρχική(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣΣτόχος τα 5.000 κρουαζιερόπλοια και τα 700 εκατ. έσοδα στην κρουαζιέρα

Στόχος τα 5.000 κρουαζιερόπλοια και τα 700 εκατ. έσοδα στην κρουαζιέρα

Σημαντική άνοδο κατέγραψε, το 2019, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα, λόγω της ενίσχυσης των τουριστικών ροών προς τη χώρα μας και την ελκυστικότητα της Μεσογείου ως τουριστικού προορισμού.

Για το 2020, οι αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 8% – 9%, εάν και πολλά θα εξαρτηθούν από τις επιδόσεις της Τουρκίας και την γεωπολιτική ή μη σταθερότητα της ευρύτερης περιοχής.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν πέρσι στις 3.899 (από 3.410 το 2018), σημειώνοντας άνοδο 14,34% και οι αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας στις 5.537.500 (από 4.788.642 το 2018), σημειώνοντας άνοδο 15,64%.

Το λιμάνι του Πειραιά συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στους προορισμούς για 10η συνεχή χρονιά, με σημαντική άνοδο ως προς τις απο/επιβιβάσεις homeporting (από 354.398 το 2018, σε 410.512 το 2019, ήτοι ποσοστό αύξησης 15,83%).

Σημαντική αύξηση σημειώθηκε στα λιμάνια – προορισμούς της πρώτης εικοσάδας και κυρίως στα λιμάνια της Σαντορίνης, Σούδας (Χανίων), Ρόδου, Αγ. Νικολάου Κρήτης και Κεφαλλονιάς – Ιθάκης.

Όπως ανέφερε πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ Θεόδωρος Κόντες, στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης, εάν η Ελλάδα υιοθετήσει τις σωστές πολιτικές, τότε στην επόμενη 3ετία φαντάζει εφικτός ο στόχος των 5.000 αφίξεων κρουαζιερόπλοιων, των 500.000 επιβατών homeporting, των 6,5 εκατ. transit επιβατών και των 700 εκατ. ευρώ σε ετήσια έσοδα (το 2018, τα ετήσια έσοδα ανήλθαν σχεδόν στα 500 εκατ.).

«Προκειμένου η δεξαμενή της προσφοράς να είναι αρκούντος γεμάτη, πρέπει να φροντίσουμε, μεταξύ των άλλων, να αναβαθμίσουμε τις υποδομές στους λιμένες και να ασκήσουμε πολιτική με ελκυστικούς τρόπους, ώστε να παράγουν ανταγωνιστικότητα, ιδιαίτερα με τους λιμένες των γειτονικών χωρών.

Οι διαχειρίστριες εταιρείες καταγράφουν, στην περίπτωση αυτή, όλα τα στοιχεία, θετικά και αρνητικά των λιμένων κάθε χώρας, τα οποία και λαμβάνονται υπόψιν στην κατάρτιση των προγραμμάτων – δρομολογίων των πλοίων, τα οποία γίνονται σε ορίζοντα διετίας και πλέον», ανέφερε ο κ. Κόντες.

Για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, στο υπουργείο Ναυτιλίας λειτουργούν τέσσερις θεματικές επιτροπές, με αντικείμενο τις υποδομές, την εμπορική πολιτική, τις υποστηρικτικές υπηρεσίες και τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική.

Άνοδο της κρουαζιέρας διαπιστώνει ο ΟΛΠ, παρά τις αυξήσεις στις χρεώσεις κατά 20% (το 2021, περιμένει 752 κρουαζιερόπλοια), ενώ στα περιφερειακά λιμάνια πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία των διαγωνισμών για την αξιοποίησή τους.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της CLIA Europe, το 2019 η Μεσόγειος αποτέλεσε τη δεύτερη δημοφιλέστερη αγορά (17,3%) μετά την Καραϊβική (34,4%).

Η Ελλάδα είναι η τρίτη μεγαλύτερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας στην Ευρώπη, μετά την Ιταλία και την Ισπανία, αλλά υπολείπεται εμφανώς σε έσοδα.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο