Κυριακή, 28 Μαΐου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τα αεροδρόμια αποτελούν το «δυνατό χαρτί» Υπερταμείου – ΤΑΙΠΕΔ, η περίπτωση του ΔΑΑ

vvegiazi by vvegiazi
25 Ιουλίου, 2022
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τα ελληνικά αεροδρόμια αναδεικνύονται ως ένα από τα πλέον «δυνατά χαρτιά» του Υπερταμείου και του ΤΑΙΠΕΔ.

Αυτό φάνηκε από το τίμημα της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece (1,23 δις), αλλά και από το τίμημα της ανανέωσης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας (1,12 δις).

Επίσης, από την οικονομική προσφορά που κατατέθηκε για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης (480 εκατ.).

Τώρα, βρισκόμαστε ενώπιον δυο σημαντικών εξελίξεων: Την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, αλλά και τη διαφαινόμενη είσοδο του αεροδρομίου της Αθήνας στο Χρηματιστήριο.

Μάλιστα, υπάρχει και συνέχεια: Ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση και των υπολοίπων 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, που έχει στο χαρτοφυλάκιο το Υπερταμείο και σήμερα διαχειρίζεται η ΥΠΑ.

Το αποτέλεσμα: Το σύνολο των ελληνικών αεροδρομίων θα τελεί υπό ιδιωτικό management, αποδεικνύοντας το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει για αυτά.

Η περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας

Το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας εγκαινιάστηκε το 2001, αντικαθιστώντας το αεροδρόμιο του Ελληνικού,  το οποίο είχε περιορισμένες δυνατότητες.

Η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ιδρύθηκε το 1996, μέσω της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Η «Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου» (ΣΑΑ), που κυρώθηκε από τον νόμο 2338/95, και μεταγενέστερα δυνάμει του νόμου 4594/2019, προβλέπει την πεντηκονταετή εκχώρηση της επικαρπίας του αεροδρομίου.

Ο ΔΑΑ διοικείται και λειτουργεί ως εταιρεία του ιδιωτικού τομέα, με το ελληνικό δημόσιο να κατέχει το 55% των μετοχών (30% ΤΑΙΠΕΔ και 25% Υπερταμείο) και το υπόλοιπο 45% να βρίσκεται στην κατοχή ιδιωτών (40% PSP και 5% οικογένεια Κοπελούζου).

Το αεροδρόμιο Αθήνας “χτυπά” την πόρτα του Χρηματιστηρίου

  • 01

    ΤΟ 2019 ΗΤΑΝ Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΡΕΚΟΡ

    Με διακίνηση 25,57 εκατ. επιβατών και έσοδα 506,6 εκατ. ευρώ  

    1
    Copied
    ΤΟ 2019 ΗΤΑΝ Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΡΕΚΟΡ

    Με διακίνηση 25,57 εκατ. επιβατών και έσοδα 506,6 εκατ. ευρώ  

  • 02

    Ο ΔΑΑ ΕΧΕΙ ΜΕΤΟΧΟΥΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ

    Το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 55% των μετοχών και το 45% ιδιώτες 

    Copied
    Ο ΔΑΑ ΕΧΕΙ ΜΕΤΟΧΟΥΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ

    Το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 55% των μετοχών και το 45% ιδιώτες 

  • 03

    Η ΔΙΕΤΙΑ 2020 - 21 ΗΤΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΗ

    Το 2020 διακίνησε 8,07 εκατ. επιβάτες και το 2021 12,34 εκατ. επιβάτες 

    Copied
    Η ΔΙΕΤΙΑ 2020 - 21 ΗΤΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΗ

    Το 2020 διακίνησε 8,07 εκατ. επιβάτες και το 2021 12,34 εκατ. επιβάτες 

  • 04

    ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΦΕΤΟΣ

    Σε επίπεδο 6μήνου, η επιβατική κίνηση ήταν μειωμένη 20,3% σε σχέση με το 2019

    Copied
    ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΦΕΤΟΣ

    Σε επίπεδο 6μήνου, η επιβατική κίνηση ήταν μειωμένη 20,3% σε σχέση με το 2019

Το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει υποστεί μεγάλες διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια. Από τα «δύσκολα» χρόνια των εγχώριων κοινωνικών «αναταραχών» και της κρίσης χρέους, στη χρονιά – ρεκόρ του 2019 και την αμέσως επόμενη χρονιά (2020), στην «απόλυτη καταστροφή».

Για παράδειγμα, το 2004 το αεροδρόμιο της Αθήνας διακίνησε 13,66 εκατ. επιβάτες, το 2012 12,94 εκατ., το 2019 25,57 εκατ., το 2020 8,07 εκατ. (χρονιά αρνητικού ρεκόρ) και το 2021 12,34 εκατ.

Παρ’ όλες τις αντικειμενικές δυσκολίες, προκλήσεις και ευκαιρίες της κάθε περιόδου, ο στόχος παρέμενε πάντα ο ίδιος: η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού στο σύνολο του έτους.

Όπως επισημαίνουν αεροπορικοί αναλυτές, οι home – carriers, όπως η AEGEAN και η SKY express, αλλά και επιμέρους εταιρείες, οι οποίες – ανά περιόδους – δημιουργούν μια μικρή βάση (Ryanair, Volotea, κ.α.) αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την πορεία ανάπτυξης του αεροδρομίου της Αθήνας.

Η σταδιακή επανάκαμψη του ΔΑΑ

Το αεροδρόμιο της Αθήνας δείχνει να επανακάμπτει, με αποτέλεσμα το ΤΑΙΠΕΔ να εξετάζει πλέον την ακύρωση της υφιστάμενης διαγωνιστικής διαδικασίας για την εκχώρηση του 30% του αεροδρομίου, προκρίνοντας την εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο.

Ο διαγωνισμός για την εκχώρηση του 30% του ΔΑΑ έχει «παγώσει» από το ξεκίνημα της πανδημίας, με 9 σχήματα να παραμένουν στη διαδικασία. Πριν την πανδημία, οικονομικοί αναλυτές εκτιμούσαν ότι, για το 30% του αεροδρομίου, το ΤΑΙΠΕΔ δύναται να εισπράξει από 1,5 έως 2,0 δισ. ευρώ.

Το Ταμείο βρίσκεται σε συζητήσεις με όλους τους μετόχους του αεροδρομίου και φαίνεται ότι, πολύ σύντομα, θα υπάρξουν αποφάσεις.

Άξιο αναφοράς είναι ότι, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, σε ενημερωτική εκδήλωση με εκπροσώπους του Τύπου αναφέρθηκε με άκρως θετικά σχόλια για το αεροδρόμιο της Αθήνας, υποστηρίζοντας ότι τυχόν είσοδος του στο Χρηματιστήριο θα προσδώσει δυναμική στην εγχώρια κεφαλαιαγορά.

Επίσης, τόνισαν ότι, σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, η κίνηση έχει ανακάμψει και ότι – σε επιχειρησιακό επίπεδο – δεν παρατηρούνται καθυστερήσεις στις πτήσεις.

Οικονομικά μεγέθη αεροδρομίου Αθήνας

Σε εκατ. ευρώ202020192018
Έσοδα186,1506,6478,7
Κέρδη / ζημιές μετά από φόρους-41,9174,4171,0

Πάντως, σε οικονομικό επίπεδο, η διετία 2020 – 21 άφησε «πληγές». Το αεροδρόμιο της Αθήνας, όπως και η Fraport Greece, προχωρά στην αναχρηματοδότηση των δανείων του, αλλά και στη σύναψη νέων, καθότι η διετία της πανδημίας (2020 – 21), με την αξιοσημείωτη πτώση του κύκλου εργασιών, προκάλεσε ένα σημαντικό χρηματοδοτικό «κενό».

Μάλιστα, το καλοκαίρι του 2021 ψηφίστηκε και νόμος στη Βουλή για την οικονομική στήριξη της Fraport Greece και του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος”, ο οποίος προέβλεπε μέτρα 177,9 εκατ. ευρώ για τη Fraport Greece και έως 130 εκατ. ευρώ για το αεροδρόμιο της Αθήνας (τα μέτρα αυτά αφορούσαν, κυρίως, μετάθεση πληρωμών).

Στην έκτακτη γενική συνέλευση στα τέλη Ιουλίου, οι μέτοχοι του ΔΑΑ καλούνται να αποφασίσουν για την αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων ομολογιακών δανείων και στη λήψη επιπρόσθετου δανείου μέχρι 320 εκατ. ευρώ.

Αμιγώς, στα οικονομικά μεγέθη του αεροδρομίου, το 2019, το σύνολο των λειτουργικών εσόδων ανήλθε στα 506,68 εκατ. και τα κέρδη μετά από φόρους στα 174,4 εκατ., ενώ το 2020 τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν στα 186,19 εκατ. και οι ζημιές μετά από φόρους στα 41,91 εκατ.

Οι αβεβαιότητες στις αερομεταφορές

Παρά τα – αδιαμφισβήτητα – θετικά μηνύματα της θερινής περιόδου (ο κόσμος ταξιδεύει «ελεύθερα» και με θέρμη έπειτα από 2 χρόνια και παρά τα προβλήματα στην ταξιδιωτική εμπειρία), για τη χειμερινή περίοδο εκφράζεται προβληματισμός, ο οποίος εδράζεται από το γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον.

Συγκεκριμένα, καθίσταται προφανές ότι, όσο εντείνονται οι πληθωριστικές πιέσεις, με τις ανατιμήσεις στο ενεργειακό κόστος και στο κόστος καυσίμων, το διαθέσιμο εισόδημα των επιβατών θα ελαχιστοποιείται. Επίσης, όλοι απεύχονται νέα έξαρση της πανδημίας ή εμφάνιση νέας πανδημίας.

Παράλληλα, δομικά προβλήματα εντοπίζονται, σε όλο και μεγαλύτερη έκταση, σε εταιρείες του ευρύτερου κλάδου των αερομεταφορών ως προς τις ελλείψεις προσωπικού, όπως αναδείχτηκε περίτρανα στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ και του Χίθροου.  

Είναι ενδεικτικό ότι, ενώ πριν από την πανδημία, οι αεροπορικές εταιρείες αυτή τη χρονική στιγμή θα αποφάσιζαν για το δίκτυο τους για το καλοκαίρι 2023, στην παρούσα φάση δεν έχουν ακόμη διαμορφώσει το οριστικό δίκτυό τους για τον χειμώνα 2022 – 2023.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΘΗΝΑΣΔΑΑΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ "ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ"ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης στα ελληνικά αεροδρόμια εκτιμά, για το 2023, ο διοικητής της ΥΠΑ

26 Μαΐου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Σε εξέλιξη οι προετοιμασίες του ΤΑΙΠΕΔ για την είσοδο του ΔΑΑ στο ΧΑ

25 Μαΐου, 2023
MMM

ΣΑΤΑ: Η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας στέλνει στην εξορία τα προμισθωμένα ταξί

24 Μαΐου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Το The Digital Gate IV ολοκληρώθηκε: Νέες εμπειρίες και καινοτόμες λύσεις για όσους ταξιδεύουν

22 Μαΐου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ακίνητη περιουσία ΔΑΑ: Πως τα πήγαν Metropolitan Expo, Sofitel, IKEA, ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, FACTORY OULET και LEROY MERLIN

17 Μαΐου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ξανά στην 1η θέση το αεροδρόμιο της Αθήνας στα βραβεία «Routes Europe 2023»

16 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο
KAVALA AIRPORT, INTRAKAT, 22MAR2019

Αισιοδοξία, αλλά όχι εφησυχασμός στη Fraport Greece. «Άγνωστος Χ» ο χειμώνας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΣΑΤΑ: Η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας στέλνει στην εξορία τα προμισθωμένα ταξί

24 Μαΐου, 2023

H AEGEAN «τολμά»: Δρομολογεί το μεγαλύτερο θερινό πρόγραμμα της ιστορίας της, με 18 εκατ. θέσεις

26 Μαΐου, 2023

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

22 Μαΐου, 2023

Ελέγχους σε αεροσκάφη με συστήματα WiFi διενήργησε η ΑΠΑ

23 Μαΐου, 2023

Τα σενάρια για τον επόμενο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

23 Μαΐου, 2023

Έτσι θα γίνει η μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα στον δήμο Φυλής, με ορίζοντα το 2025

23 Μαΐου, 2023

O Γιάννης Γκόλιας (πρόεδρος του ΟΑΣΑ) υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

25 Μαΐου, 2023

Ενισχύεται η επίδραση των αεροσκαφών neo στην AEGEAN: Θα αντιστοιχούν φέτος στο 48% των ωρών πτήσεων

24 Μαΐου, 2023

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

28 Μαΐου, 2023

Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

28 Μαΐου, 2023

Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

27 Μαΐου, 2023

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

27 Μαΐου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

26 Μαΐου, 2023

Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

26 Μαΐου, 2023

Ukraine’s share in EU exports peaked in March

26 Μαΐου, 2023

Πτήσεις και ταξίδια με έκπτωση έως 60% σε όλο το δίκτυο της AEGEAN

26 Μαΐου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ