Αρχική(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣΤα δυο πρώτα έργα με το νέο μοντέλο του υπουργείου Υποδομών: Άκτιο – Αμβρακία και παράκαμψη Χαλκίδας

Τα δυο πρώτα έργα με το νέο μοντέλο του υπουργείου Υποδομών: Άκτιο – Αμβρακία και παράκαμψη Χαλκίδας

Το 2020 αποτελεί κρίσιμο έτος και για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ουσιαστικά, πρόκειται για την πρώτη χρονιά στην οποία θα διαπιστωθεί η αντιμετώπιση που τυγχάνει από τις κατασκευαστικές εταιρείες, σχετικά με την ωριμότητα και την ελκυστικότητα των έργων που προκηρύσσει.

Τα πρώτα μεγάλα οδικά έργα που θα προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μάλιστα, με το νέο μοντέλο (η οικονομική προσφορά θα στηρίζεται στο κατ΄ αποκοπή τίμημα και όχι στις ποσότητες υλικών, με στόχο την αποφυγή υπερβολικών εκπτώσεων) είναι το Άκτιο – Αμβρακία και η παράκαμψη Χαλκίδας.

Όπως ανέφερε στο metaforespress.gr ανώτατο στέλεχος του υπουργείου, η προκήρυξη του έργου Άκτιο – Αμβρακία αναμένεται το επόμενο τρίμηνο και μετά θα ακολουθήσει η παράκαμψη Χαλκίδας.

Σχετικά με το Άκτιο – Αμβρακία, πριν από λίγες ημέρες το υπουργείο αποφάσισε την ματαίωση του προηγούμενου διαγωνισμού, ύψους 160 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ.

Ωστόσο, το έργο δεν προχώρησε, διότι εκκρεμούσε η προσφυγή του δεύτερου μειοδότη, της GT Infrastrutture. Σύμφωνα με το υπουργείο, το έργο ήταν εκτός αρχικού χρονοδιαγράμματος, με ορατό τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών κονδυλίων και γι΄ αυτό ακυρώθηκε ο προηγούμενος διαγωνισμός.Ο νέος διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα έχει περίπου τον ίδιο προϋπολογισμό, αλλά μικρότερο χρόνο υλοποίησης και κάπως διαφορετικό αντικείμενο (παρατηρήθηκαν γεωτεχνικές αστοχίες σε ηµιτελή ορύγµατα, το κόστος ανάταξης των οποίων δεν συμπεριλήφθηκε στον προηγούμενο διαγωνισµό).

Αντίστοιχα, η παράκαμψη Χαλκίδας και των Ψαχνών, η οποία πρόκειται να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο, αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια.

Η παράκαμψη αναμένεται ότι θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας και της Ν. Αρτάκης, τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την ενίσχυση των υφιστάμενων οικονομικών και εμπορικών δραστηριοτήτων της ευρύτερης περιοχής.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί γύρω στα 200 εκατ., εκ των οποίων τα 30 εκατ. αφορούν απαλλοτριώσεις (η σχετική διαδικασία για τις απαλλοτριώσεις ξεκίνησε στις αρχές του 2019).

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο