Τρίτη, 18 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Άνοδος 1,3% του τζίρου των επιχειρήσεων στο γ’ τρίμηνο του έτους

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το λιμάνι της ONEX στα ναυπηγεία της Ελευσίνας μετατρέπεται σε ενεργειακό, εμπορικό και διαμετακομιστικό κέντρο

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΔΕΗ: 3.752 σημεία φόρτισης (+28%) σε Ελλάδα και Ρουμανία στο 9μήνο του 2025

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Επανέρχεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά – Κύθνου

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επίσημα στο πρόγραμμα Green Award ως Incentive Provider

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Toyota Aygo X Hybrid Electric

    18 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Άνοδος 1,3% του τζίρου των επιχειρήσεων στο γ’ τρίμηνο του έτους

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το λιμάνι της ONEX στα ναυπηγεία της Ελευσίνας μετατρέπεται σε ενεργειακό, εμπορικό και διαμετακομιστικό κέντρο

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΔΕΗ: 3.752 σημεία φόρτισης (+28%) σε Ελλάδα και Ρουμανία στο 9μήνο του 2025

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Επανέρχεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά – Κύθνου

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επίσημα στο πρόγραμμα Green Award ως Incentive Provider

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Toyota Aygo X Hybrid Electric

    18 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αντιπαράθεση κυβέρνησης – Lamda Development για την επένδυση στο Ελληνικό και την σχετική ΚΥΑ

ffotinos by ffotinos
4 Ιουλίου, 2019
στο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Έντονη αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ της κυβέρνησης και της Lamda Development για το Ελληνικό και την σχετική ΚΥΑ.

Η Lamda Development υποστήριξε ότι η επίμαχη ΚΥΑ δημιουργεί ανυπέρβλητα εμπόδια για την εκκίνηση της επένδυσης, η κυβέρνηση χαρακτήρισε αδικαιολόγητη την στάση της ιδιωτικής εταιρείας και με πολιτικό υπόβαθρο.

Ειδικότερα, «οι μάσκες έπεσαν» ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, σημειώνοντας τα ακόλουθα:

«Μέχρι χθες ο κ. Μητσοτάκης, με την ανοχή του κ. Λάτση, κατηγορούσε την κυβέρνηση ότι δεν εκδίδει τις Υπουργικές Αποφάσεις για το Ελληνικό, και υποστήριζε ότι αυτός, εάν εκλεγεί, θα τις βγάλει αμέσως.

Τώρα που εκδόθηκαν οι αποφάσεις, η εταιρεία του κ. Λάτση καταγγέλλει ότι εμποδίζουμε το έργο, που στην πραγματικότητα εμείς ολοκληρώσαμε και με δική της ευθύνη κωλυσιεργεί τόσους μήνες. Οι μάσκες έπεσαν.

Από τη μία πλευρά βρίσκεται η κυβέρνηση, που εισήλθε σε μια εκτεταμένη και αναλυτική διαβούλευση με τον επενδυτή, ενσωματώνοντας σημαντικό μέρος των παρατηρήσεών του σε πολεοδομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.

Οι δε αλλαγές που υποστηρίζουν ότι αιφνιδιαστικά προέκυψαν σήμερα, δεν είναι παρά η εκ νέου διατύπωση των προβλέψεων του νομικού πλαισίου και του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.

Από την άλλη πλευρά βρίσκεται μια εταιρεία, σε προφανή συμφωνία με τη Νέα Δημοκρατία, που επιδιώκει να αλλάξει εκ νέου τη σύμβαση, υπέρ των συμφερόντων της και εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος.

Μια νέα συμφωνία που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερα κέρδη για τον ιδιώτη, με περισσότερο μπετόν και άρα λιγότερο πράσινο, με περισσότερο ιδιωτικό και λιγότερο δημόσιο χώρο.

Λίγα εικοσιτετράωρα πριν τις εκλογές, η αποκάλυψη είναι καλοδεχούμενη καθώς οι πολίτες μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους».

Από την πλευρά του, για συνεργασία της Lamda Development με τον κ. Μητσοτάκη κάνει λόγο, σε ανακοίνωσή του, ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης, η οποία μάλιστα (συνεργασία) συνεχίζεται και εντείνεται, σύμφωνα με τον κ. Φλαμπουράρη.

Ολόκληρη η δήλωση του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη έχει ως εξής:

«Γίνεται ακόμη πιο φανερό ότι η συνεργασία της Lamda Development με τον κ. Μητσοτάκη συνεχίζεται και εντείνεται.

Από τη μια κατηγορούν την κυβέρνηση ότι καθυστερεί την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων που αφορούν το Ελληνικό κι από την άλλη, την ώρα που εκδίδεται η πρώτη Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά το Μητροπολιτικό Πάρκο, με τήρηση όλων των απαραίτητων διαδικασιών και κανόνων και απόλυτο σεβασμό στη νομοθεσία που αφορά το περιβάλλον και τον πολιτισμό, έρχεται η καταγγελία. Είναι φανερό ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί η στάση τους.

«Εμείς», διαμηνύει ο υπουργός Επικρατείας, «δεν θα επιτρέψουμε να γίνει το έργο με τους όρους που είχε προβλεφθεί ότι θα γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση, δηλαδή χωρίς τις σημαντικότατες αλλαγές που επιτεύχθηκαν κατά την κύρωση της σύμβασης στη Βουλή. Δηλαδή χωρίς την αύξηση της έκτασης του πράσινου στο Μητροπολιτικού Πάρκου, το ελεύθερο και αδόμητο μέτωπο στην παραλία μήκους 1 χλμ., τις υποδομές δημοσίου συμφέροντος κ.λπ. Θα επανέλθουμε αν χρειαστεί», προειδοποιεί κλείνοντας.

Η ανακοίνωση της Lamda

«Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση («ΚΥΑ») για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, που μας κοινοποιήθηκε μόλις σήμερα το απόγευμα», αναφέρει σε ανακοίνωση της η Lamda Development, «η εταιρεία τοποθετείται ως εξής»:

«Η ΚΥΑ υιοθετεί θέσεις του υπουργείου Πολιτισμού που δημιουργούν απροσπέλαστα εμπόδια, τόσο στην έναρξη, όσο και στην ομαλή εξέλιξη του έργου, μη λαμβάνοντας υπόψη, τόσο τον ειδικό νόμο που αφορά στην επένδυση (Ν.4062/12) όσο και τις ειδικές προβλέψεις των συμβάσεων που κυρώθηκαν από τη Βουλή (Ν.4422/17), καθώς και τους όρους του Προεδρικού Διατάγματος, βάσει των οποίων έχει εγκριθεί ο σχεδιασμός του έργου.

Συγκεκριμένα, η ΚΥΑ καταχρηστικά και αδικαιολόγητα, απαιτεί:

α) γνωμοδότηση του υπουργείου Πολιτισμού για όλες τις μελέτες που αφορούν ψηλά κτίρια, ειδικά κτίρια, ειδικές κατασκευές, έργα υποδομής κ.ά.,

β) έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού σε όλες τις μελέτες για κάθε είδους έργο, σε ακαθόριστη ακτίνα γύρω από τα μνημεία του πάρκου.

Τα ανωτέρω, ουσιαστικά ακυρώνουν τη συστηματική και οργανωμένη προσπάθεια ετών και δημιουργούν σοβαρά γραφειοκρατικά προσκόμματα, επιβαρύνοντας υπέρμετρα το χρονοδιάγραμμα και τον προϋπολογισμό του έργου.

Ουσιαστικά, πριν από την έναρξη κάθε επιμέρους ανάπτυξης, απαιτείται ξεχωριστή έγκριση από το υπουργείο Πολιτισμού. Η αυτονόητη αβεβαιότητα θέτει σε άμεσο κίνδυνο την υλοποίηση αυτής καθαυτής της επένδυσης.

Η εταιρεία βρίσκεται για μια ακόμη φορά αντιμέτωπη με αιφνιδιαστική ανατροπή των συμφωνημένων σε αντίθεση με το πνεύμα των επανειλημμένων συζητήσεων στις συνεδριάσεις του ΚΣΔ το τελευταίο δεκαήμερο.

Συνέπεια των ανωτέρω και έπειτα από 4,5 έτη προσπαθειών και συνεννοήσεων, η απόφαση που εκδόθηκε καθιστά την επένδυση μετέωρη για αόριστο διάστημα, πέρα από το ότι στέλνει εξαιρετικά δυσμενή μηνύματα σε κάθε σοβαρή επένδυση, εθνική η διεθνή».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ALIMOS MARINA, ELLAKTOR, 17DEC2020
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Από την ΕΚΤΕΡ η κατασκευή του Yacht Club στο Ελληνικό

31 Οκτωβρίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Στο 1,8 δισ. ευρώ έχει ανέλθει το ύψος της επένδυσης των Hard Rock – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το Integrated Resort Casino στο Ελληνικό

23 Σεπτεμβρίου, 2025
MMM

Αυτοψία Ν. Χαρδαλιά στο έργο επέκτασης του αμαξοστασίου των τραμ στο Ελληνικό (pics)

14 Μαρτίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 204,8 εκατ. τα έσοδα 9μηνου του 2024 στις παραχωρήσεις λόγω Νέας και Κεντρικής Οδού

29 Νοεμβρίου, 2024
MMM

ΣΕΤ: «Αύξηση 128% στους επιβάτες του τραμ και ο υφυπουργός Υποδομών “ακρωτηριάζει” την επέκταση στο Ελληνικό»

7 Οκτωβρίου, 2024
MMM

Σταθμό Μετρό στο Πάρκο του Ελληνικού εξετάζει να κατασκευάσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

3 Οκτωβρίου, 2024
Επόμενο άρθρο

Καθιέρωση τελών και παραβόλων για παρεχόμενες υπηρεσίες από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025

Στις 4 Δεκεμβρίου παραδίδονται σε κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα – Πύργος

17 Νοεμβρίου, 2025

Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

17 Νοεμβρίου, 2025

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025

Τα υδροπλάνα έχουν (και) φανερούς υποστηρικτές εντός της κυβέρνησης

13 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Άνοδος 1,3% του τζίρου των επιχειρήσεων στο γ’ τρίμηνο του έτους

18 Νοεμβρίου, 2025

Το λιμάνι της ONEX στα ναυπηγεία της Ελευσίνας μετατρέπεται σε ενεργειακό, εμπορικό και διαμετακομιστικό κέντρο

18 Νοεμβρίου, 2025

ΔΕΗ: 3.752 σημεία φόρτισης (+28%) σε Ελλάδα και Ρουμανία στο 9μήνο του 2025

18 Νοεμβρίου, 2025

Β. Κικίλιας: Επανέρχεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά – Κύθνου

18 Νοεμβρίου, 2025

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επίσημα στο πρόγραμμα Green Award ως Incentive Provider

18 Νοεμβρίου, 2025

Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Toyota Aygo X Hybrid Electric

18 Νοεμβρίου, 2025

Νέα λεωφορειακή γραμμή από τον ΟΣΕΘ, σε λειτουργία από τις 19/11

18 Νοεμβρίου, 2025

Θ. Λουλούδης, Επιμελητήριο Αχαΐας: Η Πελοπόννησος χρειάζεται ξανά το δικό της τρένο

18 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.