Δευτέρα, 29 Μαΐου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Απορρίφθηκε η προσφυγή της Wizz Air για την κρατική ενίσχυση στην Blue Air

vvegiazi by vvegiazi
29 Μαρτίου, 2023
στο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Απορρίφθηκε στο σύνολό της η προσφυγή της Wizz Air Hungary κατά της απόφασης της Κομισιόν, με την οποία εγκρίθηκε η ενίσχυση που χορήγησε η Ρουμανία στην Blue Air στο πλαίσιο του COVID-19.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Ειδικότερα, στις 18 Αυγούστου 2020, η Ρουμανία κοινοποίησε στην Κομισιόν μέτρο ενίσχυσης υπέρ της Blue Air Aviation S.A. (Blue Air) υπό τη μορφή δανείου ποσού περίπου 62.130.000 ευρώ με εγγύηση του Δημοσίου και επιδοτούμενο επιτόκιο.

Το κοινοποιηθέν μέτρο περιελάμβανε δύο χωριστές ενισχύσεις στηριζόμενες σε δύο διαφορετικές νομικές βάσεις, κάθε μία από τις οποίες κάλυπτε συγκεκριμένο ποσό ενίσχυσης.

Η πρώτη ενίσχυση αφορούσε δάνειο ποσού 28.290.000 ευρώ, με σκοπό να αποζημιωθεί η Blue Air για τις ζημιές που υπέστη άμεσα, κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ 16 Μαρτίου και 30 Ιουνίου 2020, λόγω της ματαίωσης ή του επαναπρογραμματισμού των πτήσεών της κατόπιν της επιβολής ταξιδιωτικών περιορισμών στο πλαίσιο της πανδημίας της νόσου COVID-19 (μέτρο επανόρθωσης των ζημιών).

Η δεύτερη ενίσχυση αφορούσε δάνειο ποσού 33.840.000 ευρώ, με σκοπό να καλυφθούν μερικώς οι επείγουσες ανάγκες ρευστότητας της Blue Air λόγω των σημαντικών ζημιών εκμετάλλευσης που κατέγραψε λόγω της πανδημίας (ενίσχυση διάσωσης).

Η Κομισιόν, χωρίς να κινήσει την επίσημη διαδικασία έρευνας που προβλέπεται στο άρθρο 108, παράγραφος 2, ΣΛΕΕ, διαπίστωσε, με απόφαση της 20ής Αυγούστου 2020, ότι το κοινοποιηθέν μέτρο αποτελούσε κρατική ενίσχυση αμφότερα τα σκέλη της οποίας ήταν συμβατά με την εσωτερική αγορά.

Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι το μέτρο επανόρθωσης των ζημιών ήταν συμβατό με την εσωτερική αγορά δυνάμει του άρθρου 107, παράγραφος 2, στοιχείο β´, ΣΛΕΕ . Περαιτέρω, η ενίσχυση διάσωσης κρίθηκε συμβατή με την εσωτερική αγορά δυνάμει του άρθρου 107, παράγραφος 3, στοιχείο γ΄, ΣΛΕΕ , σε συνδυασμό με τις κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για τη διάσωση και αναδιάρθρωση μη χρηματοπιστωτικών προβληματικών επιχειρήσεων (κατευθυντήριες γραμμές).

Η αεροπορική εταιρεία Wizz Air Hungary Zrt. άσκησε προσφυγή ακυρώσεως κατά της εν λόγω απόφασης, η οποία απορρίπτεται από το 10ο πενταμελές τμήμα του Γενικού Δικαστηρίου. Με την απόφασή του, το Γενικό Δικαστήριο επιβεβαιώνει την ανάλυση που διενήργησε η Επιτροπή όσον αφορά τη συμβατότητα του κοινοποιηθέντος μέτρου με την εσωτερική αγορά.

Η εκτίμηση του Γενικού Δικαστηρίου

Το Γενικό Δικαστήριο απόρριψε, πρώτον, τον λόγο ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται εσφαλμένη εφαρμογή του άρθρου 107, παράγραφος 2, στοιχείο β´, ΣΛΕΕ.

Ως προς το ζήτημα αυτό, η Wizz Air Hungary προσήπτε ιδίως στην Κομισιόν ότι υπέπεσε σε σφάλματα κατά την εκτίμηση της ζημίας που υπέστη η Blue Air, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο του COVID-19.

Επί του σημείου αυτού, το Γενικό Δικαστήριο υπενθύμισε ότι μπορούν να αντισταθμιστούν δυνάμει του άρθρου 107, παράγραφος 2, στοιχείο β΄, ΣΛΕΕ μόνον τα οικονομικά μειονεκτήματα που προκαλούνται άμεσα από θεομηνίες ή από άλλα έκτακτα γεγονότα.

Επομένως, οι ενισχύσεις που μπορεί να είναι μεγαλύτερες από τις ζημίες τις οποίες υπέστησαν οι δικαιούχοι των εν λόγω ενισχύσεων δεν εμπίπτουν στο άρθρο 107, παράγραφος 2, στοιχείο β΄, ΣΛΕΕ. Εξάλλου, το Γενικό Δικαστήριο υπενθυμίζει επίσης ότι το γενεσιουργό της ζημίας γεγονός, όπως προσδιορίζεται στην προσβαλλόμενη απόφαση, πρέπει να συνιστά την καθοριστική αιτία της ζημίας, στην αποκατάσταση της οποίας αποσκοπεί η επίμαχη ενίσχυση, η δε ζημία πρέπει να απορρέει άμεσα από αυτό.

Κατά συνέπεια, η Κομισιόν, προκειμένου να κρίνει το μέτρο επανόρθωσης των ζημιών ως συμβατό με την εσωτερική αγορά δυνάμει του άρθρου 107, παράγραφος 2, στοιχείο β΄, ΣΛΕΕ, όφειλε να εξετάσει με ιδιαίτερη προσοχή αν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο της πανδημίας ήταν πράγματι η καθοριστική αιτία της ζημίας την οποία αποσκοπούσε να αντισταθμίσει το συγκεκριμένο μέτρο ή αν, αντιθέτως, μέρος της ζημίας οφειλόταν στις προϋπάρχουσες δυσχέρειες της Blue Air.

Υπό το πρίσμα των ανωτέρω διευκρινίσεων, το Γενικό Δικαστήριο απόρριψε, μεταξύ άλλων, το επιχείρημα της Wizz Air Hungary ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπερεκτίμησε τις ζημίες που υπέστη η Blue Air λόγω της πανδημίας της νόσου COVID-19, επειδή δεν εξαίρεσε από τον υπολογισμό τις ζημίες της Blue Air που οφείλονταν σε προϋπάρχουσες δυσχέρειες.

Το Γενικό Δικαστήριο επεσήμανε συναφώς ότι η Επιτροπή συνέκρινε την πραγματική οικονομική κατάσταση της Blue Air με ένα αντίστροφο σενάριο για την κατάσταση που θα είχε διαμορφωθεί αν δεν είχαν υπάρξει οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, για το οποίο έλαβε υπόψη τις εισπράξεις και τις δαπάνες που προβλέπονταν στον προϋπολογισμό του 2020 όσον αφορά το χρονικό διάστημα από τις 16 Μαρτίου έως τις 30 Ιουνίου 2020.

Για τους σκοπούς του αντίστροφου σεναρίου, η Επιτροπή έλαβε υπόψη τις δυσχέρειες της Blue Air οι οποίες υπήρχαν πριν από την πανδημία της νόσου COVID-19. Δεδομένου ότι οι δυσχέρειες αυτές αντικατοπτρίζονταν και στα πραγματικά αποτελέσματα της Blue Air και, επομένως, λαμβάνονταν υπόψη και στα δύο σενάρια που συνέκρινε η Επιτροπή, το Γενικό Δικαστήριο συμπεραίνει ότι ο αντίκτυπός τους δεν επηρέασε τον υπολογισμό των ζημιών που υπέστη η Blue Air λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών οι οποίοι επιβλήθηκαν στο πλαίσιο της πανδημίας της νόσου COVID-19.

Δεύτερον, το Γενικό Δικαστήριο απόρριψε τον λόγο ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται εσφαλμένη εφαρμογή του άρθρου 107, παράγραφος 3, στοιχείο γ΄, ΣΛΕΕ, σε συνδυασμό με τις κατευθυντήριες γραμμές. Στο ανωτέρω πλαίσιο, η προσφεύγουσα υποστήριζε, μεταξύ άλλων, ότι η Επιτροπή υπέπεσε σε πλάνη κρίνοντας ότι η ενίσχυση διάσωσης επιδίωκε σκοπό κοινού συμφέροντος κατά την έννοια του σημείου 43 των κατευθυντήριων γραμμών.

Το Γενικό Δικαστήριο επεσήμανε, συναφώς, ότι από το σημείο 43 των κατευθυντήριων γραμμών προκύπτει ότι η κοινοποιηθείσα ενίσχυση, για να κριθεί συμβατή με την εσωτερική αγορά βάσει των κατευθυντήριων γραμμών, πρέπει να επιδιώκει σκοπό κοινού συμφέροντος, έχοντας ως αντικείμενο την πρόληψη κοινωνικών προβλημάτων ή την αντιμετώπιση ανεπαρκειών της αγοράς. Αυτό επιβεβαιώνεται από το σημείο 44 των κατευθυντήριων γραμμών, κατά το οποίο τα κράτη μέλη οφείλουν να καταδείξουν ότι η κατάρρευση του δικαιούχου ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρά κοινωνικά προβλήματα ή μείζονες ανεπάρκειες στην αγορά, αποδεικνύοντας, ιδίως, ότι υφίσταται κίνδυνος διαταραχής στην παροχή σημαντικής υπηρεσίας που δύσκολα μπορεί να αντικατασταθεί και σε τομέα στον οποίο δύσκολα θα μπορούσε να εισέλθει ανταγωνιστής.

Εν προκειμένω, όσον αφορά το ζήτημα αν η υπηρεσία που παρείχε η Blue Air ήταν σημαντική, από την απόφαση της Επιτροπής προκύπτει ότι η αεροπορική αυτή εταιρεία διασφάλιζε τη συνδεσιμότητα της Ρουμανίας, εξυπηρετώντας εσωτερικές και διεθνείς αεροπορικές γραμμές, έχοντας ταυτόχρονα επικεντρωθεί ειδικά σε δύο συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών των οποίων οι μετακινήσεις εξαρτώνται κυρίως από αεροπορικές γραμμές χαμηλού κόστους, ήτοι στους τοπικούς μικροεπιχειρηματίες και στις εκτός των συνόρων της χώρας ρουμανικές κοινότητες.

Κατά την Επιτροπή, θα ήταν επίσης δυσχερής η αντικατάσταση των εναέριων υπηρεσιών της Blue Air, καθόσον, αφενός, οι λοιπές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους έχουν μικρή ή δεν έχουν καμία παρουσία στα περισσότερα από τα δρομολόγια που εκτελεί η Blue Air και, αφετέρου, η εταιρεία αυτή κατείχε εξειδικευμένο τμήμα της αγοράς στο οποίο δεν δραστηριοποιούνταν άλλες αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους στη Ρουμανία.

Δεδομένου ότι κανένα από τα επιχειρήματα που προέβαλε η Wizz Air Hungary δεν ήταν ικανό να κλονίσει τις ανωτέρω διαπιστώσεις, το Γενικό Δικαστήριο έκρινε ότι η Κομισιόν ορθώς διαπίστωσε ότι, στην περίπτωση εξόδου της Blue Air από την αγορά, θα υπήρχε συγκεκριμένος κίνδυνος διακοπής της παροχής ορισμένων υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς επιβατών, για τις οποίες γίνεται δεκτό ότι είναι σημαντικές και ότι είναι δύσκολο να αντικατασταθούν υπό τις ιδιαίτερες περιστάσεις της συγκεκριμένης υπόθεσης, με αποτέλεσμα η κοινοποιηθείσα ενίσχυση να επιδιώκει σκοπό κοινού συμφέροντος.

Επίσης, δεδομένου ότι οι λοιποί λόγοι ακυρώσεως που προέβαλε η Wizz Air Hungary κρίθηκαν αβάσιμοι, το Γενικό Δικαστήριο απορρίπτει την προσφυγή στο σύνολό της.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:BLUE AIRWIZZ AIR

Σχετικά Άρθρα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Κήρυξε πτώχευση (τελικά) η ρουμανική low cost Blue Air

23 Μαρτίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η Wizz Air αναστέλλει τις πτήσεις προς Μολδαβία, λόγω αυξημένων κινδύνων ασφαλείας

28 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ποιες είναι οι αεροπορικές που βραβεύθηκαν από τον ΔΑΑ για ταχύτερη ανάκαμψη το 2022

24 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ ακύρωσε απόφαση με ρουμανικές ενισχύσεις στο αεροδρόμιο της Timisoara υπέρ της Wizz Air

8 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η Wizz Air επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυό της στην Αθήνα, με νέες πτήσεις προς Βουκουρέστι, Τελ Αβίβ και Τίρανα

21 Δεκεμβρίου, 2022
INTERNATIONAL

Wizz Air brings 4th aircraft to Iași base in eastern Romania

16 Δεκεμβρίου, 2022
Επόμενο άρθρο

Τα όσα υποστηρίζει το υπ. Μεταφορών για τη στελέχωση των αεροδρομίων. Δηλώσεις Μ. Παπαδόπουλου, έρχονται 174 προσλήψεις

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΣΑΤΑ: Η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας στέλνει στην εξορία τα προμισθωμένα ταξί

24 Μαΐου, 2023

H AEGEAN «τολμά»: Δρομολογεί το μεγαλύτερο θερινό πρόγραμμα της ιστορίας της, με 18 εκατ. θέσεις

26 Μαΐου, 2023

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

22 Μαΐου, 2023

Ελέγχους σε αεροσκάφη με συστήματα WiFi διενήργησε η ΑΠΑ

23 Μαΐου, 2023

Τα σενάρια για τον επόμενο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

23 Μαΐου, 2023

Έτσι θα γίνει η μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα στον δήμο Φυλής, με ορίζοντα το 2025

23 Μαΐου, 2023

Ενισχύεται η επίδραση των αεροσκαφών neo στην AEGEAN: Θα αντιστοιχούν φέτος στο 48% των ωρών πτήσεων

24 Μαΐου, 2023

O Γιάννης Γκόλιας (πρόεδρος του ΟΑΣΑ) υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

25 Μαΐου, 2023

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

28 Μαΐου, 2023

Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

28 Μαΐου, 2023

Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

27 Μαΐου, 2023

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

27 Μαΐου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

26 Μαΐου, 2023

Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

26 Μαΐου, 2023

Ukraine’s share in EU exports peaked in March

26 Μαΐου, 2023

Πτήσεις και ταξίδια με έκπτωση έως 60% σε όλο το δίκτυο της AEGEAN

26 Μαΐου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ