Tα 27 κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάσισαν να δώσουν στις βρετανικές τράπεζες και αεροπορικές εταιρείες ελπίδες για κάποιου είδους πρόσβαση στην ενιαία αγορά, αλλά δεν έχουν προς το παρόν δώσει στο σύνολό τους το πράσινο φως για τη συμφωνία, στην οποία κατέληξε ο βασικός διαπραγματευτής, Μισέλ Μπαρνιέ, με το Λονδίνο, για τη μεταβατική περίοδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, αξιωματούχοι και διπλωμάτες ορισμένων χωρών περιμένουν απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, πριν που το «ναι».
Μεταξύ αυτών είναι η Ισπανία, η οποία επιζητά διασφαλίσεις για το Γιβραλτάρ. Παρόλα αυτά, εκτιμάται ότι δύσκολα κάποια χώρα θα μπλοκάρει τη συμφωνία.
Η πρώτη δέσμη των κατευθυντήριων γραμμών για τη διαπραγμάτευση, που έχουν εγκρίνει τα κράτη μέλη σε επίπεδο υπουργών, προβλέπουν ειδικό διακανονισμό για τους αερομεταφορείς, προκειμένου να αποφευχθεί μία μεγάλη αναστάτωση στον κλάδο και στην εξυπηρέτηση του κοινού, όταν εξέλθει από την κοινότητα η Βρετανία.
Οι βρετανικές αεροπορικές θα εξασφαλίσουν πιθανότατα «ειδικές ελευθερίες» στην Ε.Ε., ανάλογες με εκείνες που προσφέρονται στις εταιρείες των ΗΠΑ και του Καναδά.
Το γεγονός αυτό αντανακλά και τις ειδικές ανησυχίες ορισμένων κρατών, όπως της Ισπανίας.
Η ισπανική Iberia έχει περάσει εδώ και χρόνια σε βρετανικά χέρια (AIG- μητρική της British Airways) και η Μαδρίτη δεν θα ήθελε να δει την εταιρεία να έχει προβλήματα στα δρομολόγια της Ε.Ε.
Παράλληλα, η Φινλανδία και άλλες χώρες έχουν εκφράσει ανησυχίες για το ρόλο των αεροδρομίων τους ως «γέφυρας» ανάμεσα σε Λονδίνο και Ασία.