ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΜείωση επιβατών 52% και εσόδων 3,8 δισ. δολ. προβλέπει στην Ελλάδα η IATA. Σε κίνδυνο 233.200 θέσεις εργασίας

Μείωση επιβατών 52% και εσόδων 3,8 δισ. δολ. προβλέπει στην Ελλάδα η IATA. Σε κίνδυνο 233.200 θέσεις εργασίας

Μείωση επιβατών της τάξης του 52% και πτώση εσόδων ύψους 3,8 δισ. δολ. στις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα προβλέπει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) το εφετινό έτος, σημειώνοντας ότι σε κίνδυνο βρίσκονται 233.200 θέσεις εργασίας. Σε επίπεδο εγχώριου ΑΕΠ, οι απώλειες υπολογίζονται στα 10,1 δις δολ.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Σε νεότερες εκτιμήσεις της, η Ένωση δημοσίευσε νέα στοιχεία για τις αρνητικές συνέπειες που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες εξαιτίας του κορωνοϊού.

Η IATA εκτιμά ότι η πιθανή απώλεια εσόδων για τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς, κατά την φετινή χρονιά, θα διευρυνθεί στα 89 δισ. δολ., ενώ η ζήτηση των επιβατών θα σημειώσει πτώση της τάξης του 55%.

Παράλληλα, υπολογίζει ότι η τρέχουσα «βουτιά» 90% στην αεροπορική κίνηση, θέτει σε κίνδυνο 6,7 εκατ. θέσεις εργασίας, οδηγώντας σε αρνητικό αντίκτυπο 452 δις δολ. στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ.

Οι νεότερες εκτιμήσεις της IATA βασίζονται στο σενάριο όπου οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί διαρκούν 3 μήνες, με σταδιακή άρση στις εγχώριες αγορές, με τα περιφερειακά και διηπειρωτικά ταξίδια να ακολουθούν.

⚠️ 6.7 million European jobs at risk due to air travel collapse. Government assistance is urgently needed so air transport can help in the restart of the economy.➡️ https://bit.ly/2Vuen3z

Posted by International Air Transport Association (IATA) on Thursday, April 23, 2020

Η εικόνα των αεροπορικών αγορών

Πέραν της χώρας μας, η IATA σκιαγραφεί τις επιπτώσεις άλλων μεγάλων αεροπορικών αγορών, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Γερμανία.

Αναλυτικότερα:

Ην. Βασίλειο

Οι 140 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες θα οδηγήσουν σε απώλεια εσόδων 26,1 δισ. δολ., διακινδυνεύοντας σχεδόν 661.200 θέσεις εργασίας και περίπου 50,3 δισ. δολ. συνεισφορά στη βρετανική οικονομία.

Ισπανία

Οι 114 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες θα οδηγήσουν σε απώλεια εσόδων 15,5 δισ. δολ., διακινδυνεύοντας 901.300 θέσεις εργασίας και 59,4 δισ. δολ. συνεισφορά στην εγχώρια οικονομία.

Γερμανία

Οι 103 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες θα οδηγήσουν σε απώλεια εσόδων 17,9 δισ. δολ., διακινδυνεύοντας 483.600 θέσεις εργασίας και 34 δισ. δολ. συνεισφορά στην γερμανική οικονομία.

Ιταλία

Οι 83 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες θα οδηγήσουν σε απώλεια εσόδων 11,5 δισ. δολ., διακινδυνεύοντας 310.400 θέσεις εργασίας και 21,1 δισ. δολ. συνεισφορά στην εγχώρια οικονομία.

Γαλλία

Οι 80 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες θα οδηγήσουν σε απώλεια εσόδων 14,3 δισ. δολ., διακινδυνεύοντας 392.500 θέσεις εργασίας και 35,2 δισ. δολ. συνεισφορά στην γαλλική οικονομία.

Country Passenger impact Impact O-D Passengers (millions) Impact Airline Revenues (USD billion) Impact Employment total Impact GVA total (USD billion)
Austria -53% -15 -2.5 -485,000 -4.3
Finland -57% -9 -1.4 -38,000 -3.4
France -55% -80 -14.3 -392,500 -35.2
Germany -57% -103 -17.9 -483,600 -34.0
Greece -52% -26 -3.8 -233,200 -10.1
Hungary -53% -9 -1.1 -38,000 -1.6
Ireland -53% -19 -2.4 -75,600 -10.9
Isreal -49% -12 -2.8 -77,300 -6.7
Italy -53% -83 -11.5 -310,400 -21.1
Netherlands -53% -29 -5.3 -157,800 -12.8
Poland -53% -21 -2.4 -59,700 -1.9
Russia -54% -63 -8.5 -403,500 -9.3
Spain -54% -114 -15.5 -901,300 -59.4
Sweden -62% -21 -2.8 -104,100 -10.4
Switzerland -56% -28 -5.2 111,000 -14.7
Turkey -51% -55 -6.6 -518,700 -23.0
UK -55% -140 -26.1 -661,200 -50.3

Σύμφωνα με τον Rafael Schvartzman, αντιπρόεδρο της IATA στην Ευρώπη, «κάθε δουλειά που δημιουργείται στον κλάδο των αερομεταφορών υποστηρίζει άλλες 24 θέσεις εργασίας στην ευρύτερη οικονομία. Δυστυχώς, αυτό σημαίνει ότι όταν εξαφανίζονται οι αεροπορικές θέσεις εργασίας, ο αντίκτυπος αυξάνεται σε ολόκληρη την οικονομία.

Η τελευταία μας εκτίμηση δείχνει ότι ο αριθμός των θέσεων εργασίας σε κίνδυνο έχει αυξηθεί σε 6,7 εκατομμύρια σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν μια άνευ προηγουμένου κρίση ρευστότητας, χρειαζόμαστε απεγνωσμένα οικονομική και θεσμική υποστήριξη των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο