ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΑποκρούει τους ισχυρισμούς περί εύνοιας των ξένων κατασκευαστικών η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αποκρούει τους ισχυρισμούς περί εύνοιας των ξένων κατασκευαστικών η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αποκρούει τους ισχυρισμούς περί εύνοιας των ξένων κατασκευαστικών εταιρειών στην έρευνα για το εγχώριο καρτέλ στα έργα η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Από την πλευρά τους, οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες καταγγέλλουν την Επιτροπή Ανταγωνισμού για ευνοϊκή μεταχείριση των ξένων, καθώς το σχετικό πόρισμα δεν τις περιλαμβάνει.

Σύμφωνα με στελέχη ελληνικών εταιρειών, το πόρισμα για τον κατασκευαστικό κλάδο, που αναμένεται να δημοσιοποιήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα περιλαμβάνει μόνο τις ελληνικές εταιρείες, που υποχρεώθηκαν να δεχθούν να μπουν στο καθεστώς της διευθέτησης και καμία απολύτως απόφαση για τις μεγάλες ευρωπαϊκές πολυεθνικές των κατασκευών, τα ονόματα των οποίων «φιγουράριζαν φαρδιά – πλατιά» στην αρχική εισήγηση της Επιτροπής.

Μάλιστα, όπως υποστηρίζουν, η Επιτροπή “ξεχνά”, σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, τις ξένες πολυεθνικές, σπάζοντας το πόρισμα στα δύο.

Η ανακοίνωση – απάντηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Με αφορμή δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου με ευφάνταστους, μάλιστα, τίτλους για δήθεν ευνοϊκή μεταχείριση αλλοδαπών εταιριών από την Επιτροπή Ανταγωνισμού λόγω της επικείμενης δημοσίευσης της απόφασης για τις κατασκευαστικές εταιρίες που συμμετείχαν στη Διαδικασία Διευθέτησης, επιθυμούμε να σας γνωρίσουμε ότι:

Αντίθετα με τα όσα διαλαμβάνονται στα εν λόγω δημοσιεύματα η κοινή λογική οδηγεί στο ότι «οσμή σκανδάλου» θα υπήρχε αν η Επιτροπή Ανταγωνισμού εξέδιδε τις αποφάσεις της στο χρόνο που υποδεικνύουν οι κατασκευαστικές εταιρίες, ελληνικές ή αλλοδαπές, ή και όποια άλλη εταιρία που φέρεται ενώπιόν της εμπλεκόμενη σε καρτέλ.

Προκειμένου να μην δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις ή η εικόνα, που εμφανίζεται, εξυπηρέτησης σκοπιμοτήτων πίσω από τέτοιου είδους δημοσιεύματα, για την αποκατάσταση και μόνο της αλήθειας αναφέρονται επί του παρόντος τα εξής:

Οι εταιρίες που είχαν την πρωτοβουλία και επέλεξαν να υπαχθούν στη Διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών ενημερώθηκαν θεσμικά, ήδη από το Μάρτιο του τρέχοντος έτους, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Διαδικασίας Διευθέτησης, ως προς το χρόνο έκδοσης της απόφασης που τις αφορά.

Ουδεμία, επομένως, αλλαγή στο σχετικό προγραμματισμό υπήρξε έκτοτε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ούτε επίσης «σπάσιμο», κατά τα γραφόμενα, του πορίσματος της Επιτροπής στα δύο υπήρξε. Τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί γνώριζαν οι εταιρίες που συμμετείχαν στη Διευθέτηση ήδη σε πρότερο χρόνο, από την στιγμή που επέλεξαν να υπαχθούν σε αυτή, με επίσημη και πάλι, σχετική ενημέρωση.

Πέραν, όμως, αυτού, όπως προβλέπεται βάσει του σχετικού νομικού πλαισίου, η Διαδικασία της Διευθέτησης συνιστά διαφορετική, απλοποιημένη διαδικασία, εξ ου και τα μέρη (οι εταιρίες, ανεξαρτήτως διάκρισης σε αλλοδαπές και ελληνικές) που εντελώς οικειοθελώς έχουν υπαχθεί σε αυτήν, λαμβάνουν τα σχετικά ευεργετήματα του νόμου και, για το λόγο αυτό, η απόφαση της διευθέτησης είναι φυσικό να εκδίδεται πρώτη χρονικά.

Τα αυτά ισχύουν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, από όπου εισήχθη ο σχετικός θεσμός της Διευθέτησης στην Ελλάδα, το Μάιο του 2016, μετά την κοινοποίηση της Εισήγησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις εμπλεκόμενες εταιρίες, ελληνικές και αλλοδαπές, αναφορικά με φερόμενη σύσταση καρτέλ στην αγορά δημοσίων έργων.

Εκείνο που, επίσης, παραβλέπεται από τους διαμαρτυρόμενους είναι ότι η 31η Ιουλίου τρέχοντος έτους, δεν είναι η καταληκτική ημερομηνία κατακύρωσης της Γραμμής 4 του Μετρό, ούτε, είναι, άρα το χρονικό σημείο στο οποίο θα κριθούν οι τελικώς συμμετέχοντες στο διαγωνισμό.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο