ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΙσχυρή πολιτική βούληση απαιτεί η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Τα αποτελέσματα του 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Οδικής Ασφάλειας

Ισχυρή πολιτική βούληση απαιτεί η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Τα αποτελέσματα του 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Οδικής Ασφάλειας

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 7o Πανελλήνιο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας, που διεξήχθη στη Λάρισα στις 11 και 12 Οκτωβρίου 2018 και συνδιοργανώθηκε από τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η μεγάλη συμμετοχή (περισσότερα από 400 άτομα παρακολούθησαν το συνέδριο) και το υψηλό επίπεδο των ερευνητικών εργασιών (62 ομιλίες/παρουσιάσεις), αποδεικνύουν τη σημαντική συνεισφορά του συνεδρίου στην επιτακτική ανάγκη αύξησης του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στη χώρα, όπως αναφέρει ο ΣΕΣ.

Μέσα από τις εργασίες του Συνεδρίου εξήχθησαν  χρήσιμα συμπεράσματα για τις εγχώριες αδυναμίες και δυσκολίες – σε θεσμικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο συμπεριφοράς οδηγών και υποδομών – οι οποίες αποτελούν βασικούς παράγοντες ανάσχεσης στη βελτίωση των οδικών συνθηκών και του επιπέδου οδικής ασφάλειας στη χώρα.

Στα κύρια συμπεράσματα του συνεδρίου περιλαμβάνονται:

-Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων απαιτεί ισχυρή πολιτική βούληση, λεπτομερή αποτίμηση (διερεύνηση και αξιολόγηση) της υφιστάμενης κατάστασης της οδικής ασφάλειας, οργάνωση και συντονισμό των απαιτούμενων δράσεων από επικεφαλής φορέα με θεσμικές αρμοδιότητες.

-Η σημαντική συνεισφορά των έργων παραχώρησης στην αναβάθμιση του πρωτεύοντος εθνικού οδικού δικτύου, με την ολοκλήρωση των νέων σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, στη μείωση των ατυχημάτων, στην αύξηση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας και στη βελτίωση των μετακινήσεων.

-Η άμεση και επιτακτική ανάγκη αναβάθμισης του υπόλοιπου εθνικού και επαρχιακού δικτύου με σκοπό την άρση την επικινδυνότητας του και την αύξηση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας.

-Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εκπαίδευση και Πιστοποίηση των πρώτων ελεγκτών οδικής ασφάλειας στη χώρα μας που τίθεται σε εφαρμογή το προσεχές χρονικό διάστημα από τη Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς Συντηρήσεων και Ασφάλειας.

Στο πλαίσιο της συζήτησης για τα Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων αναδείχτηκαν προβλήματα σχετικά με την εφαρμογής των ΣΑΟ και συζητήθηκαν επερχόμενες εξελίξεις σε κανονισμούς και ειδικές εφαρμογές.

Αποφασίστηκε να συνεχιστεί η συζήτηση στο πλαίσιο άλλης ημερίδας, που θα διοργανωθεί στον Βόλο ή την Αθήνα και που θα εμβαθύνει στα προβλήματα και θα συνθέσει τις προτάσεις για τις τροποποιήσεις στις ΟΜΟΕ-ΣΑΟ.

Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν:

-Το Πλαίσιο Εθνικής Στρατηγικής και σχεδίου δράσεων για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, 2021-2030 από τον ομότιμο Καθηγητή ΕΜΠ, κ. Γ. Κανελλαΐδη.

-Αποτελέσματα από την ανάλυση των στοιχείων οδικών ατυχημάτων.

-Ένα καινοτόμο εργαλείο για την ορθή λήψη αποφάσεων σχετικά με την οδική ασφάλεια (Παγκόσμιο μοντέλο οδικής ασφάλειας) που υλοποιήθηκε για λογαριασμό του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών από το ΕΜΠ, με επικεφαλής τον καθηγητή Γ. Γιαννή.

-Εργασίες και Δράσεις σε θέματα εκπαίδευσης όλων των χρηστών της οδού και οδικής ασφάλειας και  συμπεριφοράς για την οδική ασφάλεια.

-Καινοτόμες δράσεις της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, με έμφαση στην εκπαίδευση από τον Διευθυντή της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, κ. Γ. Σουρβίνο.

Επισημαίνεται ότι, η τροχαία Θεσσαλονίκης διέθετε περίπτερο στον εκθεσιακό χώρο του συνεδρίου, όπου ενημέρωνε για τις κοινωνικές δράσεις που αναπτύσσει το Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας σχετικά με την οδική ασφάλεια, παρουσιάζοντας παράλληλα τον προσομοιωτή πέδησης καθώς και ειδικά γυαλιά,  που εξομοιώνουν την οδήγηση υπό την επήρεια  μέθης και ναρκωτικών ουσιών.

-Μεθοδολογίες και σύγχρονες τεχνολογίες, σχετικές με την οδική ασφάλεια, οι οποίες έχουν εφαρμοστεί ή πρόκειται ή προτείνεται να εφαρμοστούν στην Ελλάδα.

-Διεθνείς εμπειρίες και καινοτόμες πρακτικές και συζητήθηκε η εφαρμοσιμότητα και τα πιθανά αποτελέσματα τους στις εγχώριες συνθήκες.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο