• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 1 Απριλίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Καλαμπάκα προσθέτει η Hellenic Train από τις 3 Απριλίου

    31 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    KLM: Επεκτείνει το δίκτυό της στην Ασία, διπλασιάζοντας τον αριθμό πτήσεων

    31 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται ως τις 13/4 οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ύψος του ΣΕΑ Μαλακάσας

    31 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    UPS invests millions in advanced training for on-the-road drivers

    31 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στο 11,4% η ανεργία τον περασμένο Φεβρουάριο

    31 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Τραμ: Θα τερματίζει στη στάση «ΣΕΦ», στις 2/4, ως τις 12:30 το μεσημέρι

    31 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Καλαμπάκα προσθέτει η Hellenic Train από τις 3 Απριλίου

    31 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    KLM: Επεκτείνει το δίκτυό της στην Ασία, διπλασιάζοντας τον αριθμό πτήσεων

    31 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται ως τις 13/4 οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ύψος του ΣΕΑ Μαλακάσας

    31 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    UPS invests millions in advanced training for on-the-road drivers

    31 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στο 11,4% η ανεργία τον περασμένο Φεβρουάριο

    31 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Τραμ: Θα τερματίζει στη στάση «ΣΕΦ», στις 2/4, ως τις 12:30 το μεσημέρι

    31 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Μάστιγα οι «πειραγμένες» αντλίες, απώλειες έως 90 εκατ. από την «τσέπη» των καταναλωτών

vvegiazi by vvegiazi
21 Οκτωβρίου, 2021
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
1
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Μάστιγα οι “πειραγμένες” αντλίες, τόσο για το κράτος, όσο και τους καταναλωτές.

Τα ταμεία του κράτους χάνουν 100 -150 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο από το λαθρεμπόριο και τη νόθευση και οι καταναλωτές χάνουν 50 – 90 εκατ. ευρώ από την αγοραστική τους δύναμη, εξαιτίας των «πειραγμένων» αντλιών.

Αυτό ανέφεραν χθες στελέχη του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Παράλληλα, όπως υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Γιάννης Αληγιζάκης, με βάση τα σημερινά δεδομένα, το φυσικό αέριο, το οποίο ήταν εδώ και χρόνια φθηνότερο σε σχέση με το πετρέλαιο, έχει καταστεί να είναι ακριβότερο κατά 2%.

Όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι επιπτώσεις της πανδημίας ήταν πολλές και σημαντικές για τον κλάδο. Συγκεκριμένα, το 2020, οι πωλήσεις της εσωτερικής αγοράς υποχώρησαν κατά 8% σε σχέση με το 2019, με τη βενζίνη να υποχωρεί κατά 17% και το πετρέλαιο κίνησης κατά 9%.

Αντίστοιχα, το 2021 η εσωτερική αγορά κινήθηκε αντιστρόφως ανάλογα με το 2020, με τις πωλήσεις καυσίμων κίνησης να ανακάμπτουν και τις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης να σημειώνουν ελεύθερη πτώση.

Συγκεκριμένα, τους πρώτους 8 μήνες του 2021, οι πωλήσεις βενζίνης κινούνται αυξητικά κατά 2% και οι πωλήσεις πετρελαίου κίνησης αυξάνονται κατά 6%. Εντούτοις, η ακριβή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και η μεγάλη αποθεματοποίησή του, έφερε μείωση στις πωλήσεις που αγγίζει το 41% το πρώτο 8μηνο του 2021.

Ως προς τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, τονίστηκε πως η ύπαρξη του Κλάδου είναι αναγκαία για την ασφαλή μετάβαση της χώρας στη νέα ενεργειακή εποχή και ο ρόλος του είναι κομβικός στην αλυσίδα διακίνησης των προϊόντων έως τον τελικό καταναλωτή.

Κρίσιμο ζήτημα η παραβατικότητα

Στο πλαίσιο αυτό, το πλέον κρίσιμο ζήτημα τόσο για τη λειτουργία του Κλάδου, όσο για την προστασία του καταναλωτή και την θωράκιση των δημόσιων εσόδων είναι η παραβατικότητα.

Παράλληλα, το δεύτερο ζήτημα που αφορά στο μέλλον του Κλάδου, είναι η ενεργειακή του μετεξέλιξη, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες ενεργειακές ανάγκες του καταναλωτή, αλλά και στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κλιματική αλλαγή και τη μηδενική εκπομπή ρύπων έως το 2050.

Καθοριστικής σημασίας είναι και η αλλαγή της εμπορικής στρατηγικής, ώστε ο κλάδος να στραφεί από τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα στα «πράσινα» καύσιμα και τα καύσιμα νέας γενιάς.

Παράλληλα, το πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί και τα εξοντωτικά πρόστιμα απειλούν την βιωσιμότητα κάποιων Εταιριών του Κλάδου, καθώς αδυνατούν να υλοποιήσουν ορισμένα από τα μέτρα που τους επιβάλλονται.

Ειδικά στο θέμα της παραβατικότητας, τονίστηκε πως παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, η αγορά καυσίμων μαστίζεται από ζητήματα παραβατικότητας.

Συγκεκριμένα, οι σημαντικότερες μορφές παραβατικότητας στην ελληνική αγορά είναι:

-To λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο κίνησης και στο υγραέριο κίνησης.

-Η νόθευση καυσίμων με χημικές ουσίες.

-Οι παράνομες παρεμβάσεις στη λειτουργία των αντλιών των πρατηρίων, με αποτέλεσμα να παραδίδονται μειωμένες ποσότητες στον καταναλωτή.

Οι άμεσες επιπτώσεις είναι σημαντικές καθώς τα ταμεία του κράτους χάνουν 100-150 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο από το λαθρεμπόριο και τη νόθευση και οι καταναλωτές χάνουν 50-90 εκατ. ευρώ από την αγοραστική τους δύναμη, εξαιτίας των «πειραγμένων» αντλιών. Πέραν αυτών, υπάρχουν και έμμεσες επιπτώσεις που αφορούν την υγεία των καταναλωτών και το Περιβάλλον καθώς και τη στρέβλωση του υγειούς ανταγωνισμού.

Σημειώνεται πως ο ΣΕΕΠΕ εισηγήθηκε τη συνεργασία με την Πολιτεία, ώστε με την τεχνική υποστήριξη και τεχνολογική συνδρομή του α ξεπεραστούν τα προβλήματα που υπάρχουν από τα μη πιστοποιημένα λογισμικά των συστημάτων Εισροών – Εκροών που έχουν εγκατασταθεί στα πρατήρια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται «κενά ασφαλείας», και να μην διασφαλίζεται η ορθή αποστολή των ψηφιακών δεδομένων.

Και παράλληλα, να αξιοποιηθεί η νέα πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «MyData». Χωρίς να επιβαρυνθούν με νέα κόστη οι πρατηριούχοι, το σύστημα να αρχίσει να λειτουργεί άμεσα και να μεταδίδει ψηφιακά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, τα οποία θα αξιοποιούνται πλέον από την Πολιτεία.

Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό ο ΣΕΕΠΕ υπέγραψε πρόσφατα Μνημόνιο Συνεργασίας με την ΑΑΔΕ, αναλαμβάνοντας συνολικά το κόστος υλοποίησης του συστήματος Εισροών – Εκροών. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική συμφωνία που εγκαινιάζει τη συμμαχία μεταξύ συνεργασία ιδιωτικού τομέα και Πολιτείας, για την επίλυση ενός σημαντικού οικονομικού και κοινωνικού προβλήματος.

Σε κάθε περίπωτση, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, η υπογραφή του Μνημονίου με την ΑΑΔΕ αποτελεί ορόσημο στην μάχη κατά της παραβατικότητας, ωστόσο από μόνη της δεν είναι αρκετή. Και αυτό γιατί απαιτείται η πιστή εφαρμογή ενός ενιαίου σχεδίου, καθώς και η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΣΕΕΠΕΒΕΝΖΙΝΗΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΑΥΣΙΜΑ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

H απόφαση – σταθμός για την αυτοκινητοβιομηχανία και τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

27 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στο +11,5% οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο στην Ευρώπη, “τσίμπησαν” ηλεκτρικά και υβριδικά

21 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

“Πρωταθλητής” το diesel στα φορτηγά το 2022, στο 0,6% το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων

8 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ανοδικά οι πωλήσεις ηλεκτρικών (9,5%) και υβριδικών (26%) οχημάτων στην ΕΕ τον Ιανουάριο. Στο 37,9% τα βενζινοκίνητα

21 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Πως θα χορηγείται νέα άδεια λειτουργίας πρατηρίου καυσίμων, σε περίπτωση αφαίρεσης της υφιστάμενης

14 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Χωρίς σημαντικές μεταβολές η κατανάλωση πετρελαιοειδών, το 2021, στην Ελλάδα

26 Ιανουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Θεσσαλονίκη, λόγω 28ης Οκτωβρίου. Που θα διακοπεί η κυκλοφορία

Σχόλια 1

  1. Νίκος Λ. says:
    1 έτος ago

    Και οι τιμές την ανηφόρα τους!!!

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

28 Μαρτίου, 2023

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

27 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Παρατείνεται ως τα τέλη του έτους η προθεσμία για 35 θέσεις ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

27 Μαρτίου, 2023

Τα όσα υποστηρίζει το υπ. Μεταφορών για τη στελέχωση των αεροδρομίων. Δηλώσεις Μ. Παπαδόπουλου, έρχονται 174 προσλήψεις

29 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Ξεκινούν τα εμπορευματικά δρομολόγια, αποτελώντας “οδηγό” για τα επιβατικά. Επιστολή της Hellenic Train στον ΟΣΕ

28 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

2

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
ÁÅÑÏÄÑÏÌÉÏ ÅËÅÕÈÅÑÉÏÓ ÂÅÍÉÆÅËÏÓ (EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ)

Οι παρατηρήσεις του AFISO για το άρθρο 74

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Καλαμπάκα προσθέτει η Hellenic Train από τις 3 Απριλίου

31 Μαρτίου, 2023

KLM: Επεκτείνει το δίκτυό της στην Ασία, διπλασιάζοντας τον αριθμό πτήσεων

31 Μαρτίου, 2023

Παρατείνονται ως τις 13/4 οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ύψος του ΣΕΑ Μαλακάσας

31 Μαρτίου, 2023

UPS invests millions in advanced training for on-the-road drivers

31 Μαρτίου, 2023

Στο 11,4% η ανεργία τον περασμένο Φεβρουάριο

31 Μαρτίου, 2023

Τραμ: Θα τερματίζει στη στάση «ΣΕΦ», στις 2/4, ως τις 12:30 το μεσημέρι

31 Μαρτίου, 2023

Και τα 8 επενδυτικά σχήματα συνεχίζουν για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

31 Μαρτίου, 2023

Ανανέωσε τη συνεργασία της με την AG Europe Bakery η SARMED

31 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ