Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Δικαιώματα επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αποζημίωση 30 – 2.500 ευρώ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στο 2% η ανάπτυξη στην Ελλάδα, το 2024, εκτιμά ο ΟΟΣΑ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Η Κομισιόν ενέκρινε σειρά προτάσεων για βελτίωση των δικαιωμάτων και καλύτερη ενημέρωση των επιβατών

    29 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Χωρίς ταξί η Αθήνα στις 5 και 6 Δεκεμβρίου, 48ωρη απεργία από το ΣΑΤΑ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Ερώτηση για την κατάρρευση οδοστρώματος στον άξονα Φλώρινα – Βίγλα Πισοδερίου κατέθεσε η Π. Πέρκα

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    5,8 εκατ. θέσεις στην Ελλάδα προσφέρει η Ryanair τη θερινή περίοδο του 2024

    29 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Δικαιώματα επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αποζημίωση 30 – 2.500 ευρώ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στο 2% η ανάπτυξη στην Ελλάδα, το 2024, εκτιμά ο ΟΟΣΑ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Η Κομισιόν ενέκρινε σειρά προτάσεων για βελτίωση των δικαιωμάτων και καλύτερη ενημέρωση των επιβατών

    29 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Χωρίς ταξί η Αθήνα στις 5 και 6 Δεκεμβρίου, 48ωρη απεργία από το ΣΑΤΑ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Ερώτηση για την κατάρρευση οδοστρώματος στον άξονα Φλώρινα – Βίγλα Πισοδερίου κατέθεσε η Π. Πέρκα

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    5,8 εκατ. θέσεις στην Ελλάδα προσφέρει η Ryanair τη θερινή περίοδο του 2024

    29 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Πιο… χάλια δεν γίνεται. Η Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις στις Μεταφορές στην ΕΕ

ffotinos by ffotinos
28 Οκτωβρίου, 2016
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Πιο… χάλια δεν γίνεται. Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις του «Πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές», του έτους 2016.

Η Ελλάδα, μαζί με την Ουγγαρία, καταλαμβάνει την προτελευταία θέση (26η), με τελευταία τη Ρουμανία. Στην 1η θέση η Ολλανδία και ακολουθούν Σουηδία και Γερμανία.

Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την έκδοση του «Πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές» του 2016, στην οποία συγκρίνονται οι επιδόσεις των κρατών μελών σε 30 κατηγορίες που καλύπτουν όλες τις πτυχές των μεταφορών.

Ο στόχος του Πίνακα αποτελεσμάτων είναι να βοηθήσει τα κράτη μέλη στον προσδιορισμό πεδίων, όπου απαιτούνται κατά προτεραιότητα επενδύσεις και δράση.

Δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ εμβαθύνει περαιτέρω την εσωτερική αγορά μεταφορών και προωθεί τη μετάβαση προς κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές, δύο προτεραιότητες της Επιτροπής Γιούνκερ.

Η Επίτροπος μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc δήλωσε ότι «στόχος μου είναι να διαθέτουμε ένα υψηλής ποιότητας, πλήρως ενοποιημένο και αποδοτικό σύστημα μεταφορών, χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Ο πίνακας αποτελεσμάτων χρησιμεύει ως οδικό σήμα προς την κατεύθυνση αυτή, δείχνοντας τον δρόμο και την απόσταση που πρέπει να καλυφθεί.

Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για εμάς, τα κράτη μέλη και τους ενδιαφερόμενους φορείς, για να προσδιορίσουμε πού κάνουμε το σωστό και πού χρειάζονται περαιτέρω επενδύσεις και δράσεις.

Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι οι προσπάθειες αυτής ης Επιτροπής για το γεφύρωμα του επενδυτικού κενού στον τομέα των μεταφορών έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς».

Οι Κάτω Χώρες βρίσκονται στην κορυφή του Πίνακα αποτελεσμάτων για τρίτη χρονιά, με υψηλή βαθμολογία σε 15 κατηγορίες και ακολουθούν η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.

Οι χώρες αυτές έχουν διαφορετικά πλεονεκτήματα, όλες όμως διαθέτουν σταθερό πλαίσιο για τις επενδύσεις, καλή βαθμολογία στην ασφάλεια των μεταφορών και έχουν ικανοποιητικά αποτελέσματα στην εφαρμογή του δικαίου της ΕΕ.

Οι κύριες διαπιστώσεις

1. Κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές

Έχει σημειωθεί πρόοδος σε όλη την ΕΕ προς μια πιο βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα (παραδείγματος χάρη όσον αφορά το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τις μεταφορές και τον αριθμό των νέων οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα).

Ωστόσο, τα επίπεδα εξακολουθούν να είναι χαμηλά και το γεγονός ότι ορισμένα κράτη μέλη προπορεύονται δείχνει με σαφήνεια ότι υπάρχει δυνατότητα να επιταχυνθεί η μετάβαση σε κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές.

Προς τον σκοπό αυτό, η Επιτροπή ενέκρινε ευρωπαϊκή στρατηγική για κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές τον Ιούλιο του 2016.

2. Υποδομές

Στις υποδομές μεταφορών χρειάζεται χρόνος μέχρι να φανούν τα αποτελέσματα των επενδύσεων.

Ωστόσο, ορισμένα θετικά αποτελέσματα των επενδύσεων είναι ήδη αντιληπτά στην ποιότητα των υποδομών μεταφορών.

Αυτό θα καταστεί πιο εμφανές τα επόμενα χρόνια με πρόσθετες επενδύσεις, ιδίως μέσω της διευκόλυνσης Συνδέοντας την Ευρώπη και το επενδυτικό σχέδιο για την Ευρώπη της Επιτροπής.

3. Κοινό

Η ικανοποίηση των καταναλωτών με όλους τους τρόπους μεταφοράς (αστικών, σιδηροδρομικών, αεροπορικών) έχει αυξηθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι οι ανάγκες του κοινού είναι κατανοητές και ότι λαμβάνονται σωστές αποφάσεις επενδύσεων.

Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα παραμένει στάσιμος. Μολονότι οι δρόμοι της Ευρώπης είναι μακράν οι ασφαλέστερες στον κόσμο, τα κράτη μέλη πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη του στόχου να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2020.

Ο αριθμός των γυναικών που απασχολούνται στον τομέα των μεταφορών αυξάνεται, αλλά το συνολικό ποσοστό γυναικών παραμένει χαμηλό. Χρειάζεται δράση για να αυξηθεί η παρουσία των γυναικών στις μεταφορές σε όλα τα επίπεδα και η Επιτροπή εξετάζει την ανάληψη κατάλληλων πρωτοβουλιών.

Ο πίνακας αποτελεσμάτων

Ο πίνακας αποτελεσμάτων συγκεντρώνει δεδομένα από διάφορες δημόσιες πηγές (όπως η Eurostat, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ). Μπορεί κανείς να τον συμβουλευθεί, είτε ανά χώρα, είτε ανά θέμα (εσωτερική αγορά, επενδύσεις και τις υποδομές, ενεργειακή ένωση και καινοτομία, ανθρώπινο δυναμικό).

Στους πίνακες αποτελεσμάτων που προέκυψαν, επισημαίνονται με πράσινο χρώμα οι 5 χώρες που βρίσκονται στην κορυφή και με κόκκινο οι 5 χώρες με τη χαμηλότερη κατάταξη.

Ο παρακάτω πίνακας δείχνει πόσο συχνά εμφανίζεται κάθε χώρα στην κορυφή και πόσο συχνά στο τέλος της κατάταξης. Η συνολική βαθμολογία υπολογίζεται με αφαίρεση των αρνητικών βαθμών από τους θετικούς:

Οι χαμηλές επιδόσεις της Ελλάδας

Τα υψηλά ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά και οι ώρες που “τρώνε” οι Έλληνες οδηγοί σε μποτιλιάρισμα στους δρόμους, είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα κατατάσσεται στο τέλος του πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές το 2016.

Ειδικότερα για την Ελλάδα, η έκθεση της Επιτροπής αναφέρει, σχετικά με την ασφάλεια στους δρόμους, τα εξής: “Η Ελλάδα έχει βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια από το 2010 και μετά. Ωστόσο, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων παραμένει σημαντικά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο: 74 ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 52 στην ΕΕ”.

Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, οι Έλληνες είναι οι οδηγοί που ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο σε κίνηση στους δρόμους, μετά τους Βρετανούς. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες οδηγοί ξοδεύουν περίπου 39 ώρες ετησίως στους δρόμους, έναντι 29,5 ωρών που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Στην Ελλάδα καταγράφονται χαμηλά ποσοστά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές (1,4%, έναντι 6% στην ΕΕ), αλλά και στα νέα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (0,66%, έναντι 3% στην ΕΕ).

Τέλος, αναφορικά με την ποιότητα των υποδομών μεταφορών, οι αξιολογήσεις για την Ελλάδα βρίσκονται κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο για τα αεροδρόμια και τους δρόμους. Ωστόσο, οι υποδομές στα ελληνικά λιμάνια και κυρίως η υποδομή των σιδηροδρόμων αξιολογούνται σχετικά χαμηλά, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:MOBILITYΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΕΡΓΟΣΕΟΣΕΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Σχετικά Άρθρα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για την ιδιωτικοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων

29 Νοεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Υπογράφεται η σύμβαση για την κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι

28 Νοεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Προς μονοψήφιες αυξήσεις διοδίων από τις αρχές του 2024

27 Νοεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τα όσα υποστηρίζει ο ΟΣΕ για τον μερικό εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας του Προαστιακού Πάτρας στις 22/11

25 Νοεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τις προτάσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για σύσταση προανακριτικών επιτροπών για τη σύμβαση «717» συζητά η Βουλή

24 Νοεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Η σημασία πλήρους ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου με γνώμονα την ασφάλεια»

24 Νοεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Πιο αυστηρές έγιναν οι προϋποθέσεις για τη διατήρηση πρατηρίων σε ισόγεια κτιρίων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Με πλοία Ro – Ro θα μεταφερθούν στην Ελλάδα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής YUTONG

28 Νοεμβρίου, 2023

H Skyserv συνεχίζει να “παράγει” μεγάλα κέρδη, αλλά και αεροσκάφη στη SKY express

27 Νοεμβρίου, 2023

Στα 9,02 εκατ. ευρώ τα έσοδα της FREE NOW (πρώην ΒΕΑΤ) στην Ελλάδα. Η πορεία του 2023

24 Νοεμβρίου, 2023

Το έργο των συμβούλων του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων

28 Νοεμβρίου, 2023

ΟΑΣΑ: Καταθέτει αίτημα θεραπείας για την έγκριση της 4μηνης ανανέωσης ανάθεσης έργου στα ΚΤΕΛ

25 Νοεμβρίου, 2023

Υπογράφεται η σύμβαση για την κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι

28 Νοεμβρίου, 2023

Webinar από την Ελληνική Αεροπορική Ένωση στις 24 Νοεμβρίου

23 Νοεμβρίου, 2023

Στα 1,78 εκατ. ευρώ τα έσοδα και στα 0,08 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Taxiplon το 2022

27 Νοεμβρίου, 2023

Ανακάμπτουν οι αερομεταφορές, ανακάμπτει και η επίγεια εξυπηρέτηση. Τα μεγέθη της Goldair Handling

1

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Δικαιώματα επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αποζημίωση 30 – 2.500 ευρώ

29 Νοεμβρίου, 2023

Στο 2% η ανάπτυξη στην Ελλάδα, το 2024, εκτιμά ο ΟΟΣΑ

29 Νοεμβρίου, 2023

Η Κομισιόν ενέκρινε σειρά προτάσεων για βελτίωση των δικαιωμάτων και καλύτερη ενημέρωση των επιβατών

29 Νοεμβρίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα στις 5 και 6 Δεκεμβρίου, 48ωρη απεργία από το ΣΑΤΑ

29 Νοεμβρίου, 2023

Ερώτηση για την κατάρρευση οδοστρώματος στον άξονα Φλώρινα – Βίγλα Πισοδερίου κατέθεσε η Π. Πέρκα

29 Νοεμβρίου, 2023

5,8 εκατ. θέσεις στην Ελλάδα προσφέρει η Ryanair τη θερινή περίοδο του 2024

29 Νοεμβρίου, 2023

Νέες πολιτιστικές εμπειρίες στον ΔΑΑ

29 Νοεμβρίου, 2023

Η Kuehne+Nagel εξαγοράζει την καναδική εκτελωνιστική Farrow

29 Νοεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ