ΑρχικήDRAGSTERΑυτά που (δεν) μας άρεσαν στον μπλε φάκελο για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Αυτά που (δεν) μας άρεσαν στον μπλε φάκελο για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Έγιναν γνωστές οι προτεραιότητες του Μεγάρου Μαξίμου για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο μπλε φάκελος που παρέδωσε, χθες, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή περιέχει τις δράσεις και τις κατευθυντήριες γραμμές του υπουργείου.

Οι περισσότερες δράσεις κινούνται γύρω από την ολοκλήρωση ή και επέκταση οδικών αξόνων και την ολοκλήρωση σιδηροδρομικών έργων και έργων μετρό.

Στις μεταφορές ξεχωρίζει η αναφορά περί αναδιάταξης και βιώσιμης χρηματοδότησης των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών.

Από τον κατάλογο των προτεραιοτήτων, δίδεται η εικόνα ότι η παρούσα κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη, ενδέχεται να επικεντρώσει, σε μεγάλο βαθμό, την προσοχή του υπουργείου στις υποδομές και ίσως λιγότερο στις μεταφορές.

Εάν συμβεί αυτό, θα πρόκειται περί «στρατηγικού λάθους». Ασφαλώς, η ολοκλήρωση ή και επέκταση του εθνικού οδικού δικτύου και των – υπό παραχώρηση – αυτοκινητοδρόμων, η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου (σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση) και των έργων μετρό (γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, βασική γραμμή και επεκτάσεις μετρό Θεσσαλονίκης) είναι κρίσιμης σημασίας.

Ωστόσο, κρίσιμης σημασίας είναι και η καθημερινότητα του πολίτη, η ποιότητα των μετακινήσεων και η εύρυθμη διακίνηση αγαθών και «υπηρεσιών» στην προσπάθεια ενίσχυσης των επιβατικών και εμπορευματικών ροών από και προς την Ελλάδα, με προφανή οφέλη στην εγχώρια οικονομία και όχι μόνο.

Από το μπλε φάκελο που δόθηκε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, λείπουν αναφορές για τις συνδυασμένες μεταφορές, τις εμπορευματικές μεταφορές, τα εμπορευματικά κέντρα, τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, την εφοδιαστική αλυσίδα, τις αερομεταφορές, την βιώσιμη αστική κινητικότητα, τα ευφυή συστήματα μεταφορών, κ.α.

Ίσως οι συγγραφείς που μπλε φακέλου να τα είχαν υπόψη τους και, σε πρώτη φάση, να μην τα συμπεριέλαβαν και να το πράξουν στην επόμενη.

Άλλωστε, υποδομές και μεταφορές έχουν “κοινή πορεία” και στενή αλληλεξάρτηση

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Σχόλια
  • Νομίζω οτι ο φάκελλος περιλαμβάνει τις προτεραιότητες / εκκρεμότητες, κι όχι το σύνολο των δράσεων σε βάθος 4ετίας

    Ιούλιος 11, 2019
  • “ευφυή συστήματα μεταφορών”. . “ποιότητα των μετακινήσεων ” τι εννοείτε κύριε ανώνυμε συντάκτη του άρθρου με αυτός τους όρους εξηγειστε το να καταλάβουμε και εμείς οι αδαείς….

    Ιούλιος 12, 2019

Αφήστε ένα σχόλιο