Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια μέχρι το 2027, καταργεί 20.000 θέσεις εργασίας

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ εγκατέστησε το aberon WMS της Entersoft

    13 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Στα έλαια των μηχανών αποδίδεται η πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με πόρισμα του ΕΜΠ

    13 Μαΐου, 2025
    INTERNATIONAL

    CER Calls for bold EU action in new High-Speed Rail Master Plan

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Foodlink: Αγορά 5.000 μετοχών από την Leyenda Investments

    13 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

    13 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια μέχρι το 2027, καταργεί 20.000 θέσεις εργασίας

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ εγκατέστησε το aberon WMS της Entersoft

    13 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Στα έλαια των μηχανών αποδίδεται η πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με πόρισμα του ΕΜΠ

    13 Μαΐου, 2025
    INTERNATIONAL

    CER Calls for bold EU action in new High-Speed Rail Master Plan

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Foodlink: Αγορά 5.000 μετοχών από την Leyenda Investments

    13 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

    13 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Να φέρουμε τις εξαγωγές σε πρώτο πλάνο

ffotinos by ffotinos
10 Ιουνίου, 2019
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η Ελλάδα, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα έντονης αβεβαιότητας και ισχυρών κλυδωνισμών, έχει εισέλθει σε τροχιά ανάκαμψης. Η έξοδος της χώρας από τα μνημόνια και τις σκληρές πολιτικές λιτότητας καλλιέργησε το έδαφος για την επιστροφή στην κανονικότητα και την έναρξη ενός νέου ενάρετου οικονομικού κύκλου ανάπτυξης.

Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως ξεπεράστηκαν οριστικά οι δυσκολίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα.

Τουναντίον, οι προκλήσεις που καθημερινά καλείται να αντιμετωπίσει παραμένουν πολλές και σύνθετες, με την υπερφορολόγηση και την έλλειψη χρηματοδότησης να προκαλούν τον μεγαλύτερο «πονοκέφαλο».

 

Η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων συνεχίζει να βρίσκεται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

 

Οι μεταρρυθμίσεις που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως αποδεικνύεται πως δεν αρκούν για να μειώσουν την ψαλίδα με τις ανεπτυγμένες χώρες.

Χρειάζονται πολλά περισσότερα, με κυριότερο όλων τη χάραξη μιας Εθνικής Στρατηγικής Εξωστρέφειας και Επενδύσεων, με ευρεία συναίνεση του πολιτικού κόσμου, η οποία θα κινητοποιήσει τις υγιείς δυνάμεις του τόπου και θα σταματήσει το ολέθριο brain drain και το αιματηρό business drain που υπονομεύει την προοπτική της χώρας.

Βασικοί στόχοι της νέας στρατηγικής, η οποία θα δώσει νέα πνοή στην ελληνική οικονομία, οφείλουν να είναι οι εξής:

-Αύξηση της παραγωγικότητας: Είναι ζωτικής σημασίας να ξεφύγουμε από την παγίδα της χαμηλής παραγωγικότητας που ταλανίζει την πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να σταθούμε με αξιώσεις στο παγκόσμιο στερέωμα. Οι φωτεινές εξαιρέσεις που υπάρχουν και μας κάνουν περήφανους δεν αρκούν. Πρέπει να δημιουργήσουμε μια ελάχιστη μάζα ανταγωνιστικών επιχειρήσεων που θα κάνουν τη διαφορά.

-Μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων (φόροι και ασφαλιστικές εισφορές): Η δραστική αποκλιμάκωση της φορολογίας που επιβαρύνει την επιχειρηματικότητα είναι αναγκαία, προκειμένου να απελευθερωθούν πόροι για αναπτυξιακούς σκοπούς. Τα σημερινά επίπεδα φόρων είναι δυσβάσταχτα και δεν συμβαδίζουν με μια οικονομία που αναζητά νέες επενδύσεις.

-Αποκατάσταση της χρηματοδότησης: Η έλλειψη ρευστότητας ήταν και παραμένει η μεγαλύτερη τροχοπέδη για το εγχώριο επιχειρείν. Το άνοιγμα της τραπεζικής κάνουλας κυρίως προς τις καινοτόμες και εξωστρεφείς μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες συνιστούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης.

-Παραγωγική ανασυγκρότηση: Η τόνωση της εγχώριας παραγωγής πρέπει να αποτελέσει εθνικό στόχο. Πρέπει να μπει τέλος στην αποσύνθεση του παραγωγικού ιστού που πήρε εκρηκτικές διαστάσεις τα τελευταία χρόνια. Μόνο έτσι θα αντικατασταθούν εν μέρει τα εισαγόμενα προϊόντα από εγχωρίως παραγόμενα και θα ισορροπήσει το εμπορικό έλλειμμα που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα της ελληνικής οικονομίας. Χρειαζόμαστε μονάδες παραγωγής που θα τροφοδοτούν με φθηνές πρώτες ύλες τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και παράλληλα θα εξάγουν ανταγωνιστικά προϊόντα. Είναι ζωτικής σημασίας να μειώσουμε τη μεγάλη εξάρτηση της χώρας από τις εισαγωγές και να μετριάσουμε το εμπορικό έλλειμμα.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουν όλοι ότι περισσότερες εξαγωγές σημαίνει περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

 

Οι εξαγωγές είναι ο μόνος τομέας που αποδείχθηκε πως είναι κύριος πυλώνας της ανάπτυξης της οικονομίας.

 

Στα χρόνια της κρίσης ήταν ένα φωτεινό σημάδι σ’ έναν σκοτεινό ουρανό. Οι εξαγωγείς όμως μέσα σ’ αυτό το δυσμενέστατο περιβάλλον της βαθιάς ύφεσης ξεχώρισαν εφαρμόζοντας αυτό που ανέφερε πολύ συχνά ο Κένεντι ότι στα κινέζικα η λέξη «κρίση» γράφεται με δύο γράμματα, το ένα σημαίνει κίνδυνος και το άλλο σημαίνει ευκαιρία.

Το 2018 έσπασαν το φράγμα των 30 δισ. ευρώ και ανήλθαν σε 33,34 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 15,8% έναντι του 2017, ενώ διευρύνθηκε το αποτύπωμά μας σε περισσότερες χώρες.

Κανείς δεν ισχυρίζεται πως τα πράγματα είναι εύκολα. Ή ότι μπορεί να γίνουν με έναν μαγικό τρόπο. Εξάλλου, όπως έλεγαν οι σοφότεροι ημών, αρχαίοι Έλληνες, «τα αγαθά κόποις κτώνται». Και είχαν απόλυτα δίκιο. Για να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος και να φθάσουμε στα προ κρίσης επίπεδα οικονομικής ευημερίας χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια.

Ο δρόμος παραμένει μακρύς και δύσβατος. Γι’ αυτό δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός ή χαλάρωση στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την αποκατάσταση της ομαλότητας και την οικοδόμηση μιας βιώσιμης οικονομίας, η οποία θα παράγει πλεονάσματα και θα αντέχει στους κραδασμούς των διεθνών αγορών. Τα λάθη του παρελθόντος οφείλουν να γίνουν μάθημα και δεν πρέπει να επαναληφθούν. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια για κανενός είδους πισωγύρισμα.

Η χώρα και οι πολίτες της οφείλουν να ξεφύγουν από το «φαύλο παρελθόν» και να ατενίσουν το μέλλον με αισιοδοξία. Οι προϋποθέσεις υπάρχουν, όπως και οι δυνατότητες. Είναι λοιπόν στο χέρι μας να αξιοποιήσουμε τη μοναδική ευκαιρία που παρουσιάζεται για να διαμορφώσουμε ένα αύριο καλύτερο για όλους.

Χριστίνα Σακελλαρίδη,

πρόεδρος Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, αναδημοσίευση από την Ναυτεμπορική

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΞΑΓΩΓΕΣΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝΠΣΕΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Με θετικό πρόσημο (7,6%) ολοκλήρωσαν, το α’ τρίμηνο, οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή

8 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Συνάντηση ΠΣΕ με τον αν. υπουργό Οικονομικών, στο επίκεντρο οι δασμοί των ΗΠΑ

3 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Σύσταση της ΕΕ για τον καλύτερο συντονισμό των εξαγωγών και των ειδών διπλής χρήσης

22 Απριλίου, 2025
LOGISTICS

Οι δασμοί των ΗΠΑ και το εξαγωγικό εμπόριο στην ατζέντα της συνάντησης ΠΣΕ – υφ. Εξωτερικών

11 Απριλίου, 2025
LOGISTICS

Κατατέθηκε τροπολογία για τις προϋποθέσεις επιβολής ΦΠΑ σε εργασίες διεθνών μεταφορών

10 Απριλίου, 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε 5,26 δισ. ευρώ το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου στο α’ δίμηνο του 2025

9 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Υποβάθμισε την εκτίμησή της για τα κέρδη των αεροπορικών μεταφορών η IATA. Οι αιτίες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

4η εβδομαδιαία πτήση στη γραμμή Σαγκάη – Αθήνα εγκαινίασε η Juneyao Airlines

0

Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης συνεχίζει τη θετική πορεία του: +8,4% στο πρώτο τρίμηνο, +7,8% ο Μάρτιος

0

Αποζημίωση 120 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό για το Πάτρα – Πύργος

0

Οι σύγχρονες τάσεις στην κρουαζιέρα. Η ομιλία της προέδρου της MedCruise, Θ. Ρήγα στο Μαϊάμι

0

Αγορά αυτοκινήτου: Το 2024, η ΕΕ εξήγαγε 5,4 εκατ. αυτοκίνητα και εισήγαγε 4 εκατ. αυτοκίνητα

0

Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια μέχρι το 2027, καταργεί 20.000 θέσεις εργασίας

13 Μαΐου, 2025

Ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ εγκατέστησε το aberon WMS της Entersoft

13 Μαΐου, 2025

Στα έλαια των μηχανών αποδίδεται η πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με πόρισμα του ΕΜΠ

13 Μαΐου, 2025

CER Calls for bold EU action in new High-Speed Rail Master Plan

13 Μαΐου, 2025

Foodlink: Αγορά 5.000 μετοχών από την Leyenda Investments

13 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Έτοιμη η γραμμή συναρμολόγησης του νέου FIAT 500 Hybrid στο Τορίνο

13 Μαΐου, 2025
????????????????????????????????????

Π. Ξενοκώστας: Είμαστε έτοιμοι να φτιάξουμε «εθνικό πλοίο»

13 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr