ΑρχικήLOGISTICSΤο ΕΒΕΠ μόνιμος εκπρόσωπος στις επιτροπές logistics και τουρισμού της ASCAME

Το ΕΒΕΠ μόνιμος εκπρόσωπος στις επιτροπές logistics και τουρισμού της ASCAME

Τη μόνιμη εκπροσώπηση στις επιτροπές των logistics, του τουρισμού και, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ηλείας, της νεανικής επιχειρηματικότητας της ASCAME ανάλαβε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ).

Σημειωτέον, το Επιμελητήριο, ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Μεσογειακών Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων (ASCAME), έλαβε μέρος στη φετινή 24η Γενική Συνέλευση του Οργανισμού, στο πλαίσιο της 11ης «Medaweek», η οποία έγινε  22- 24 Νοεμβρίου, στη Βαρκελώνη.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βασίλης Κορκίδης παρουσίασε ένα στοχευμένο «road map» για τα θέματα του ευρωπαϊκού και μεσογειακού εμπορίου, ενώ έθεσε τους στόχους της επόμενης τριετίας 2018-2020.

Αναλυτικότερα στη τοποθέτηση του, αναφέρθηκε στον νέο ορισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (SMEs definition) με έμφαση στις «micro» επιχειρήσεις, στη σημασία και τον ρόλο των παραδοσιακών οικογενειακών επιχειρήσεων, στις οικονομικές επιπτώσεις του ΒREXIT, στη σωστή επιλογή της ΕΕ μεταξύ των πέντε σεναρίων της «Λευκής Βίβλου» και στην αύξηση του όγκου της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων, που όμως απαιτεί ένα σενάριο με ανάπτυξη, απασχόληση και σταθερότητα στη περιοχή της Μεσογείου.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στην ενότητα του Συνεδρίου της MedaWeek 2017: «The Belt Road Initiative: a route worth exploring» με θέμα: «Mediterranean Ports: Case studies & Success Stories», ο κ. Κορκίδης ανέδειξε τις θετικές επιδόσεις του λιμανιού του Πειραιά και παρουσίασε το ελληνικό Ναυτιλιακό Cluster “Maritime Hellas”.

Ακολουθούν βασικά σημεία της ομιλίας του προέδρου του ΕΒΕΠ:

«…Θα ήθελα να αναφερθώ σε μια επιτυχημένη υπόθεση οικονομικής συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε τα τελευταία 8 χρόνια στην Ελλάδα και, συγκεκριμένα, στο μεγαλύτερο λιμάνι της ΝΑ Μεσογείου και την κύρια νότια «Πύλη» της Ευρώπης, το λιμάνι του Πειραιά.

Αναφέρομαι σε ένα ολοκληρωμένο «επιχειρησιακό σχέδιο» για την προώθηση της θέσης της Ελλάδας ως σταθμού λιμανιού μεταξύ της νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής και την ένταξή της στον διεθνή χάρτη των συνδυασμένων θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων και αυτοκινήτων, καθώς και την παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας.

Η PCT S.A., ελληνική θυγατρική της Cosco Pacific Limited, με έδρα την Ελλάδα, τον Οκτώβριο του 2009, ανέλαβε την ευθύνη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους διεκπεραιώθηκαν συνολικά 1,75 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σε σύγκριση με 1,68 εκατ. την ίδια περίοδο πέρυσι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή του νέου West Pier III, θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ετήσιας χωρητικότητας του λιμένα, από 3,74 εκατ., σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Από το 2018, αναμένεται ότι θα διεκπεραιωθούν περισσότερα από 5 εκατ. TEUs. Μόλις επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τότε το λιμάνι του Πειραιά θα τοποθετηθεί στον κατάλογο των 30 μεγαλύτερων λιμανιών διακίνησης containers παγκοσμίως (38ο το 2017 και 93ο το 2010).

Αύξηση παρουσιάστηκε στον κλάδο της κρουαζιέρας με 625 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων και στη στην κίνηση των μεταφορών αυτοκινήτων στο car terminal.

Η επένδυση στον Πειραιά έχει δώσει υπεραξία στην ευρύτερη περιοχή, αναζωπυρώνοντας ταυτόχρονα το επενδυτικό ενδιαφέρον εταιρειών ελληνικών και ξένων συμφερόντων, που στοχεύουν στη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων, συνεδριακών κέντρων και επαγγελματικών χώρων, επωφελούμενες από την αναβάθμιση της πόλης.

Ο Πειραιάς αποτελεί το σημείο συνάντησης δυο παγκόσμιων “παικτών”, των εκπροσώπων του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και των Ελλήνων πλοιοκτητών με αμοιβαία συμφέροντα και οφέλη για όλους. Πιστεύω ακράδαντα ότι η επιλογή της Ελλάδας, ως επενδυτικού προορισμού αναδεικνύει τον ξεχωριστό ρόλο της χώρας μου, ως γέφυρας, μεταξύ της Ευρώπης, της Αφρικής και της Ασίας. Η Ελλάδα, στο νοτιότερο άκρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι μία χώρα που διαθέτει σπουδαία γεωπολιτικά πλεονεκτήματα, αλλά και εξωστρεφείς, δυναμικές και αξιόπιστες επιχειρήσεις…».

Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι εκπρόσωποι της Ιταλίας, Ισπανίας, Τουρκίας και Τυνησίας στη παρουσίαση
από τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ, του ελληνικού Ναυτιλακού Cluster και ζήτησαν συνεργασία με τις επιχειρήσεις μέλη του «Maritime Hellas».

 

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο