Δευτέρα, 29 Μαΐου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Στην ιταλική ATM και τη γαλλική Egis οδηγείται η συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης

    29 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Επιθεώρηση Εργασίας: Διερευνώνται τα αίτια και οι συνθήκες του εργατικού δυστυχήματος στη ΝΕΖ

    29 Μαΐου, 2023
    INTERNATIONAL

    GEODIS expands drayage offering with acquisition of Southern Companies

    29 Μαΐου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Η Ολυμπία Οδός παράγει «νερό από τον αέρα» σε ακόμα 10 χώρους στάθμευσης (pics)

    29 Μαΐου, 2023
    MMM

    Δήμος Αθηναίων: Αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για 4 νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του μετρό

    29 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Από την 1η Ιουνίου η Minoan Lines θα συνδέει τα νησιά των Κυκλάδων με Πειραιά και Ηράκλειο με catamaran

    29 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Στην ιταλική ATM και τη γαλλική Egis οδηγείται η συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης

    29 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Επιθεώρηση Εργασίας: Διερευνώνται τα αίτια και οι συνθήκες του εργατικού δυστυχήματος στη ΝΕΖ

    29 Μαΐου, 2023
    INTERNATIONAL

    GEODIS expands drayage offering with acquisition of Southern Companies

    29 Μαΐου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Η Ολυμπία Οδός παράγει «νερό από τον αέρα» σε ακόμα 10 χώρους στάθμευσης (pics)

    29 Μαΐου, 2023
    MMM

    Δήμος Αθηναίων: Αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για 4 νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του μετρό

    29 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Από την 1η Ιουνίου η Minoan Lines θα συνδέει τα νησιά των Κυκλάδων με Πειραιά και Ηράκλειο με catamaran

    29 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Το σωρευτικό εμπορικό έλλειμμα της χώρας ισούται σχεδόν με το τρέχον χρέος της. Ανάλυση ΠΣΕ

vvegiazi by vvegiazi
12 Οκτωβρίου, 2016
στο LOGISTICS
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σύμφωνα με την ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, το 2015 η συνολική αξία των ελληνικών εισαγωγών διαμορφώθηκε στα 42,6 δις ευρώ, έναντι των 36,8 δις ευρώ του 2001 (+15,6%).

Ωστόσο, από τη σύγκριση με το έτος 2010 (49,6 δις ευρώ) προκύπτει μείωση της τάξης του -14,16%.

Συνολικά, κατά την 15ετία 2001-2015, ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στα επίπεδα του +1,45%, ενώ η σωρευτική συνολική αξία των εξαγωγών κατά την εξεταζόμενη περίοδο υπολογίζεται σε  715,26 δις ευρώ.

Όπως τόνισε η Πρόεδρος του ΠΣΕ, Κυρία Χριστίνα Σακελλαρίδη κατά τη δημοσίευση της νέας έρευνας του Συνδέσμου: «οι Έλληνες Εξαγωγείς, πριν ακόμη από την έναρξη της παγκόσμιας κρίσης της περιόδου 2008-2009 προειδοποιούσαμε για την ανάγκη ενίσχυσης της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και μετάθεσής της στον πυρήνα του αναπτυξιακού προτύπου της χώρας.

Εγκαίρως ο ΠΣΕ έχει επισημάνει και την πολυδιάσταση της εξωστρέφειας, που δεν περιορίζεται μόνο στις εξαγωγές προϊόντων, αλλά περιλαμβάνει τον μετασχηματισμό της παραγωγικής μηχανής, τις επενδύσεις, ακόμη και τις εξωτερικές σχέσεις της Ελλάδας.

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και αναδεικνύουν συνεχιζόμενη αδυναμία της ελληνικής οικονομίας να κινητοποιήσει προοπτικές ουσιαστικής υποκατάστασης εισαγωγών (ειδικά από Τρίτες Χώρες), μέσω της αναδιάρθρωσης του παραγωγικού προτύπου, η οποία θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη εξισορρόπηση του εμπορικού ισοζυγίου, ιδιαίτερα μετά τη δυσκολία που καταγράφουν οι εξαγωγές να ξεφύγουν ανοδικά από τα ανώτατα όρια του 2012, ενδεικτική της εφαρμογής μη αποτελεσματικών σε επίπεδο ανάπτυξης πολιτικών και μεταρρυθμίσεων.

Σε κάθε περίπτωση, και υπό το πρίσμα των εισαγωγών, επιβεβαιώνεται η εκτίμηση του ΠΣΕ πως η έξοδος από την ύφεση προϋποθέτει δράσεις και μεταρρυθμίσεις που θα κινούνται στο τρίπτυχο: Εμπιστοσύνη (με τους εμπορικούς εταίρους), Επενδύσεις (εγχώριες & ξένες) και Εξωστρέφεια (εξαγωγές και διαμετακομιστικό εμπόριο).

Προς αυτή την κατεύθυνση, λοιπόν, θα πρέπει στοχεύσουν δράσεις και μεταρρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, καθώς και η μόχλευση από χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ ή ο Αναπτυξιακός Νόμος, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα σε επενδύσεις και επιχειρηματικά σχέδια που συνδέονται με στρατηγικούς κλάδους της οικονομίας, που θα πρέπει να ενισχύσουν τις δυνατότητες εξαγωγών, αλλά παράλληλα θα ευνοούν και την υποκατάσταση εισαγωγών, ως προϋπόθεση συνολικού μετασχηματισμού του αναπτυξιακού προτύπου της Ελλάδας».

Όπως προκύπτει από την ανάλυση του ΠΣΕ, η περασμένη 15ετία χωρίζεται σε 2 διαφορετικές περιόδους: από το 2001 ως το 2008 όπου ακολουθούνταν συνεχόμενα αυξητικοί ρυθμού (με εξαίρεση το 2005) και από το 2009-2013 οπότε ξεκίνησε μία έντονα πτωτική πορεία. Η τελευταία διετία χαρακτηρίζεται από περιορισμένες διακυμάνσεις, καθώς ουσιαστικά από το 2012 και μετά παρατηρείται τόσο σε επίπεδο εισαγωγών, όσο και εξαγωγών παρατηρούνται φαινόμενα σταθεροποίησης και στασιμότητας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα ιστορικά υψηλά επίπεδα εισαγωγών του 2008 ως και το 2015 από την εγχώρια μεταποίηση (ως πρώτες ύλες) και το εμπόριο (ως τελικά καταναλωτικά αγαθά) «λείπουν» προϊόντα αξίας άνω των 21,5 δις ευρώ, με ότι αυτό συνεπάγεται σε κύκλους εργασιών επιχειρήσεων, θέσεις εργασίας και φόρος προς είσπραξη από το Δημόσιο.

Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών προκύπτει «απώλεια» της τάξης των 19,36 δις ευρώ, επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση ότι οι επιπτώσεις ήταν καθολικές για όλους σχεδόν τους κλάδους του εμπορίου και της μεταποίησης.

Με τον τρόπο αυτό επιβεβαιώνεται η εκτίμηση του ΠΣΕ ότι η ύφεση στην Ελλάδα θα ήταν σαφώς βαθύτερη αν δεν υπήρχαν οι καλύτερες επιδόσεις των εξαγωγών τα τελευταία χρόνια, που απορρόφησαν ένα σημαντικό μέρος των επιπτώσεων από την καθίζηση της εγχώριας ζήτησης και κατανάλωσης.

Παρά το γεγονός, όμως, ότι οι συνολικές εξαγωγές την τελευταία 15ετία αυξήθηκαν κατά 98,52% και οι συνολικές εισαγωγές μειώθηκαν κατά 15,59%, η χώρα αντιμετωπίζει ακόμη και σήμερα υψηλό έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο.

Η εικόνα δε διαφοροποιείται σημαντικά, ούτε αν εξαιρεθούν από τον υπολογισμό τα πετρελαιοειδή (παρ’ όλου που υπογραμμίζει την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας), ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι (χωρίς τα πετρελαιοειδή), το σωρευτικό εμπορικό έλλειμμα της χώρας ισούται σχεδόν με το τρέχον χρέος της (348 δις ευρώ ελλείμματος έναντι 338 δις ευρώ χρέους). Τα 219 δις ευρώ εκ των 348 δις του εμπορικού ελλείμματος σχηματίστηκαν την περίοδο 2001-2008 (ποσοστό 63% του συνολικού σωρευτικού ελλείμματος).

Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί ότι από το 2011 και μετά η Ελλάδα εμφανίζει καλύτερες επιδόσεις σε όρους εμπορικού ισοζυγίου σε σχέση με την περίοδο πριν την ένταξή της στη ζώνη του ευρώ, γεγονός που υπό όρους μπορεί να θεωρηθεί και ως ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της.

Η εξέλιξη του εμπορικού ισοζυγίου, χωρίς πετρελαιοειδή, 2001-2015

ΈτοςΕισαγωγές (δις € )Εξαγωγές (δις € )Εμπορικό Ισοζύγιο (δις € )
200132,1811,63-20,55
200234,1011,17-22,93
200336,7711,72-25,05
200439,4812,14-27,34
200538,6713,42-25,25
200643,3514,91-28,44
200750,5816,11-34,47
200851,8216,75-35,08
200943,4714,00-29,47
201038,8115,63-23,18
201134,5216,88-17,64
201232,3317,12-15,21
201330,5616,70-13,86
201432,0816,74-15,34
201532,4718,05-14,42
Σύνολο571,20222,98-348,23

Πηγή: ΠΣΕ, ΚΕΕΜ, με στοιχεία από την ΕΛ-ΣΤΑΤ

Τα εισαγόμενα προϊόντα

Σε ότι αφορά τα ίδια τα εισαγόμενα προϊόντα, την περασμένη 15ετία, οι 30 κυριότερες κατηγορίες εισαγόμενων προϊόντων από χώρες της ΕΕ, διαμόρφωσαν εισαγωγές σωρευτικής αξίας 298,25 δις ευρώ, που αντιστοιχούν στο 75,5% των εισαγωγών από χώρες της ΕΕ και στο 41,7% των συνολικών εισαγωγών της περιόδου 2001-2015.

Εξ αυτών των προϊόντων, σε 10 κατηγορίες προϊόντων που εισάγονται από την ΕΕ τα ποσοστά μείωσης υπερβαίνουν το 50%, με τα οχήματα, τα τρακτέρ/μηχανήματα και τα έπιπλα να εμφανίζουν μειώσεις άνω του 68%.

Οι μικρότερες μειώσεις εντοπίζονται για το γάλα/γαλακτοκομικά (-10%), το κρέας (-8,95%), τα χημικά/φυτοπροστατευτικά (-8,31%) και τα παρασκευάσματα διατροφής (-0,71%).

Η σύνθεση των εισαγωγών από χώρες της ΕΕ, 2015 (δις ευρώ)

SITCΠροϊόνΑξίαΑξία
201515ετίας
78Οχήματα1,2837,52
54Φάρμακα2,4034,79
84Ρούχα1,0417,84
77Ηλεκτρικές συσκευές0,7416,91
89Παιχνίδια, Είδη σπιτιού0,8516,44
76Τηλεφωνικές συσκευές0,7616,06
01Κρέας1,0515,28
74Συσκευές ψύξης/θέρμανσης0,7414,39
64Χαρτί0,6311,63
02Γάλα/Γαλακτοκομικά0,7511,07
55Καλλυντικά/Αρώματα0,6610,77
67Σίδηρος/Χάλυβας0,4110,40
72Τρακτέρ/ Μηχανήματα0,3910,37
75PC/Lap Tops/Tablets0,4810,30
57Πλαστικά πολυμερή0,579,03
69Προϊόντα μετάλλων0,388,23
33Πετρέλαιο0,778,19
59Χημικά/Φυτοπροστατευτικά0,588,11
51Χημικά οργανικά0,448,10
87Μετρητές Επαγγ., Επιστημ.Χρήσης0,397,01
65Υφάσματα0,266,55
04Δημητριακά0,436,53
05Φρούτα & Λαχανικά0,416,36
66Δομικά Υλικά (Τσιμέντο, γυαλί κτλ)0,256,04
11Ποτά0,234,93
68Αλουμίνιο0,304,93
71Γεννήτριες/Μηχανές0,244,92
85Παπούτσια0,294,49
09Παρασκευάσματα διατροφής0,334,32
82Έπιπλα0,154,27
Υποσύνολο (30 προϊόντων)16,92298,25
Συνολικές εισαγωγές από ΕΕ22,06394,76
Συνολικές εισαγωγές42,59715,26

Πηγή: ΠΣΕ, ΚΕΕΜ, με στοιχεία από την ΕΛ-ΣΤΑΤ

Αντίστοιχα, με σωρευτική αξία 244 δις ευρώ σχεδόν, οι εισαγωγές των 30 κυριότερων προϊόντων που έρχονται στην Ελλάδα από Τρίτες Χώρες, αντιστοιχούν στο 93% των εισαγωγών από χώρες εκτός ΕΕ και στο 34% των σωρευτικών ελληνικών εισαγωγών από το 2001 και μετά.

Η σύνθεση των εισαγωγών από Τρίτες Χώρες, 2015 (δις ευρώ)

SITCΠροϊόνΑξίαΑξία
201515ετίας
33Πετρέλαιο9,24129,36
34Φυσικό αέριο0,7311,68
78Οχήματα0,199,65
68Αλουμίνιο0,667,97
54Φάρμακα0,357,50
89Παιχνίδια, Είδη σπιτιού0,416,67
67Σίδηρος/Χάλυβας0,316,24
77Ηλεκτρικές συσκευές0,385,82
79Πλοία, τρένα, αεροσκάφη0,135,66
84Ρούχα0,305,19
74Συσκευές ψύξης/θέρμανσης/ Α/C0,254,98
65Υφάσματα0,304,87
76Τηλεφωνικές συσκευές0,304,18
05Φρούτα & Λαχανικά0,202,83
69Προϊόντα μετάλλων0,192,70
51Χημικά οργανικά0,192,64
28Scrap μετάλλων0,122,39
85Παπούτσια0,172,25
64Χαρτί0,172,18
75PC/Lap Tops/Tablets0,502,17
66Δομικά Υλικά (Τσιμέντο, γυαλί κτλ.)0,092,06
82Έπιπλα0,112,03
57Πλαστικά πολυμερή0,241,87
71Γεννήτριες/Μηχανές0,131,80
87Μετρητές Επαγγ., Επιστημ. Χρήσης0,081,67
22Σόγια0,101,66
72Τρακτέρ/ Μηχανήματα0,091,56
04Δημητριακά0,101,55
08Ζωοτροφές0,131,55
03Ψάρια0,091,29
Υποσύνολο (30 προϊόντων)16,24243,96
Συνολικές εισαγωγές από ΕΕ17,62262,79
Συνολικές εισαγωγές42,59715,26

Πηγή: ΠΣΕ, ΚΕΕΜ, με στοιχεία από την ΕΛ-ΣΤΑΤ

Συγκρίνοντας τις επιδόσεις του 2015 με τα εκάστοτε υψηλά της εξεταζόμενης περιόδου, και στην περίπτωση των εισαγωγών από Τρίτες Χώρες προκύπτουν 10 κατηγορίες με απώλειες άνω του 50% (Πλοία/τρένα/αεροσκάφη, Οχήματα, Σίδηρος/Χάλυβας, Δομικά Υλικά, Scrap Μετάλλων, Έπιπλα, Συσκευές ψύξης/θέρμανσης, Φάρμακα, Φυσικό Αέριο, Τρακτέρ/Μηχανήματα).

Συνολικά, η ύφεση της ελληνικής οικονομίας έπληξε ιδιαίτερα τους κλάδους των οχημάτων, των δομικών υλικών και της αγροτικής παραγωγής, ενώ μειώσεις καταγράφονται ακόμη και στα φάρμακα, αλλά και στα τρόφιμα. Αντίθετα, κατηγορίες προϊόντων υψηλής τεχνολογίας δείχνουν σημαντικές αντιστάσεις στις γενικότερες πιέσεις. Ο χάρτης των εισαγωγών

Από πλευράς γεωγραφικής κατανομής των βασικών προμηθευτών της Ελλάδας, τα στοιχεία ενισχύουν την εκτίμηση υψηλής σύνδεσης/εξάρτησης με τις χώρες της ΕΕ. Και αυτό γιατί σε βάθος 15ετίας μόλις 3 χώρες εκτός ΕΕ βρίσκουν θέση το ΤΟΠ 10 των βασικών προμηθευτών (Κίνα, Ν. Κορέα, ΗΠΑ).

Στο παραπάνω δείγμα, 5 χώρες εμφάνισαν το 2015 χαμηλότερες επιδόσεις στις εξαγωγές προς την Ελλάδα, τόσο σε σχέση με το 2010, όσο και με το 2001 (Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Μ. Βρετανία & ΗΠΑ), ενώ 4 χώρες είχαν μεν χαμηλότερες εξαγωγές προς την Ελλάδα σε σχέση με το 2010, αλλά υψηλότερες σε σύγκριση με αυτές τους 2001 (Κίνα, Ν. Κορέα, Ισπανία, Βέλγιο). Στην περίπτωση των ολλανδικών προϊόντων, οι εισαγωγές του 2015 επέστρεψαν ακριβώς στα επίπεδα του 2001.

Οι βασικοί προμηθευτές της Ελλάδας, χωρίς πετρελαιοειδή 2001-2015 (δις ευρώ)

ΧΩΡΑΠερίοδοςΠοσοστό %
2001-2015επί εισαγωγών
ΓΕΡΜΑΝΙΑ84,7115,26%
ΙΤΑΛΙΑ75,3113,57%
ΓΑΛΛΙΑ38,196,88%
ΟΛΛΑΝΔΙΑ36,746,62%
ΚΙΝΑ32,195,80%
Ν. ΚΟΡΕΑ24,684,45%
ΙΣΠΑΝΙΑ24,154,35%
Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ24,084,34%
ΒΕΛΓΙΟ23,554,24%
ΗΠΑ15,792,84%
Υποσύνολο 10 χωρών379,4068,34%
ΣΥΝΟΛΟ555,12100%

Κατάταξη βασικών προμηθευτών της Ελλάδας, με βάση τη διαφορά τους κατά το 2015 από τα εκάστοτε υψηλά (%), χωρίς πετρελαιοειδή

ΧώραΔιαφορά 2015 από Υψηλά 15ετίαςΈτος Υψηλού
ΗΠΑ-71,61%2004
ΙΤΑΛΙΑ-54,61%2008
Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ-45,70%2007
ΓΑΛΛΙΑ-42,27%2008
ΓΕΡΜΑΝΙΑ-41,97%2008
Ν. ΚΟΡΕΑ-40,50%2009
ΒΕΛΓΙΟ-40,24%2007
ΙΣΠΑΝΙΑ-36,98%2008
ΟΛΛΑΝΔΙΑ-28,06%2008
ΚΙΝΑ-22,83%2008

Πηγή: ΠΣΕ, ΚΕΕΜ, με στοιχεία από την ΕΛ-ΣΤΑΤ (χωρίς πετρελαιοειδή)

Από τις 10 αυτές χώρες, η Ελλάδα τα τελευταία 15 χρόνια εισήγαγε προϊόντα (εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών) σωρευτικής αξίας 379,4 δις ευρώ, ήτοι ποσοστό 68,34% του συνόλου (χωρίς τα πετρελαιοειδή).

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:LOGISTICSΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΠΣΕΣΕΒΕ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Σε ορυκτά καύσιμα, λιπαντικά και λάδια η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο των ελληνικών εξαγωγών

29 Μαΐου, 2023
LOGISTICS

Νέo logistics center και γραφεία για τη Mapei στο Καλοχώρι Θεσ/νίκης

25 Μαΐου, 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ημερίδα για την καταγωγή των εμπορευμάτων από ΣΕΒΕ και ΕΒΕΘ στις 29 Μαΐου

23 Μαΐου, 2023
LOGISTICS

Οδικές εμπορευματικές μεταφορές: Εκτιμήσεις για οριακή άνοδο 1,4% το 2023

23 Μαΐου, 2023
LOGISTICS

SOLUTIONS 12: Οι απαντήσεις σε καίρια ζητήματα που απασχολούν τα στελέχη logistics σήμερα

22 Μαΐου, 2023
LOGISTICS

Υπεγράφη η 2η προκήρυξη του Αναπτυξιακού για «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα»

17 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Τα ΦΔΧ δεν αποδέχονται την απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου δικτύου. Σχετικές δηλώσεις

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΣΑΤΑ: Η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας στέλνει στην εξορία τα προμισθωμένα ταξί

24 Μαΐου, 2023

H AEGEAN «τολμά»: Δρομολογεί το μεγαλύτερο θερινό πρόγραμμα της ιστορίας της, με 18 εκατ. θέσεις

26 Μαΐου, 2023

Ελέγχους σε αεροσκάφη με συστήματα WiFi διενήργησε η ΑΠΑ

23 Μαΐου, 2023

Τα σενάρια για τον επόμενο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

23 Μαΐου, 2023

Έτσι θα γίνει η μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα στον δήμο Φυλής, με ορίζοντα το 2025

23 Μαΐου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

29 Μαΐου, 2023

Ενισχύεται η επίδραση των αεροσκαφών neo στην AEGEAN: Θα αντιστοιχούν φέτος στο 48% των ωρών πτήσεων

24 Μαΐου, 2023

Τα όσα ειπώθηκαν στην παράδοση – παραλαβή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (video)

26 Μαΐου, 2023

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Στην ιταλική ATM και τη γαλλική Egis οδηγείται η συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης

29 Μαΐου, 2023

Επιθεώρηση Εργασίας: Διερευνώνται τα αίτια και οι συνθήκες του εργατικού δυστυχήματος στη ΝΕΖ

29 Μαΐου, 2023

GEODIS expands drayage offering with acquisition of Southern Companies

29 Μαΐου, 2023

Η Ολυμπία Οδός παράγει «νερό από τον αέρα» σε ακόμα 10 χώρους στάθμευσης (pics)

29 Μαΐου, 2023

Δήμος Αθηναίων: Αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για 4 νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του μετρό

29 Μαΐου, 2023

Από την 1η Ιουνίου η Minoan Lines θα συνδέει τα νησιά των Κυκλάδων με Πειραιά και Ηράκλειο με catamaran

29 Μαΐου, 2023

H ανακοίνωση της Fraport Greece για την καταιγίδα που έπληξε την Ρόδο και το αεροδρόμιο «Διαγόρας»

29 Μαΐου, 2023

Νεαροί προκάλεσαν ζημιές σε αστικό λεωφορείο ύστερα από καβγά με τον οδηγό

29 Μαΐου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ